tantesofie Skrevet 5. august 2020 #25861 Skrevet 5. august 2020 2 timer siden, MaleficentAurora skrev: Det skurrer veldig ja. CBE og LKE hadde samme type sekker på seg. Så hvordan det hele gikk opp er et interessant regnestykke med en god dose av tryllestøv på toppen. Det er helt tydelig at den lille sekken ikke kan romme nok av det hun har oppsummert; 2 energibarer 5 påsmurte baguetter 4 bananer 6 gels (sistnevnte er absolutt ikke min favoritt, men det kom godt med) 3 liter ublandet sportsdrikke Link til innlegget som bildet er blitt screenhots av https://www.carolinebergeriksen.no/ Som ultraløper selv kunne jeg fortalt de på forhånd at hvis det der er for begge to er det langt fra nok! Hvis det var til begge, altså at dette ble delt på to sekker, syns jeg ikke det er så rart at de fikk plass, pluss til en tynn jakke. Men som sagt, det er jo ikke nok! 20
Halle-Palle Skrevet 5. august 2020 #25862 Skrevet 5. august 2020 12 minutter siden, tantesofie skrev: Som ultraløper selv kunne jeg fortalt de på forhånd at hvis det der er for begge to er det langt fra nok! Hvis det var til begge, altså at dette ble delt på to sekker, syns jeg ikke det er så rart at de fikk plass, pluss til en tynn jakke. Men som sagt, det er jo ikke nok! De hadde både jakke, bukse, ulltrøye og stormteppe i de sekkene. Og GPS. 8
tantesofie Skrevet 5. august 2020 #25863 Skrevet 5. august 2020 4 timer siden, Undreguri skrev: Hun hra da ikke vist klokka i dag ? Klokka kan ellers brukes av mannen, man kan sykle men ha den innstilt på løping eller man kan kople den opp mot løpemølle og la mølla gå feks? Hun har lagt ut 10 km på Strava. Lagt inn manuelt og ikke direkte lastet opp fra klokken, så skal litt til for at hun har blingset. Ellers er det ikke vanlig å bytte-låne klokker, da den husker puls-soner etc, så blir bare krøll. LKE er nerd nok til å måle laktat, han bruker nok bare sin egen klokke 😉 2
Gjest Lin11 Skrevet 5. august 2020 #25864 Skrevet 5. august 2020 Det var dette med kredibilitet, "influensere gjør ting de ikke kan" , og "pynte og konstruere" . Håper folk flest skjønner at en del av denne bedriften er opptatt av IG- vennlig innhold, og ikke at det skal være dybde eller inneholde gode råd og fakta.
Gjest Lavande Skrevet 5. august 2020 #25865 Skrevet 5. august 2020 Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2020/08/05/4-fjelltopper-2000-meter/ "Mange har spurt meg akkurat hva vi hadde med av mat og klær, så for å gå helt i detalj hadde vi med oss 2 energibarer, 5 påsmurte baguetter, 4 bananer, 6 gels (sistnevnte er absolutt ikke min favoritt, men det kom godt med) og 3 liter ublandet sportsdrikke....." "Av skift hadde jeg med en vindtett langbukse som er behagelig å jogge / bevege seg i, ulltrøye og tynn treningsgenser, vindjakke, treningstights, sokkeskift og løpehansker." " I tillegg hadde vi med nødteppe, GPS og grunnleggende førstehjelpsutstyr.". Hvordan fikk de plass til alt dette i de to små sekkene de hadde på ryggen?
MiniMjau Skrevet 5. august 2020 #25866 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, Lavande skrev: Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2020/08/05/4-fjelltopper-2000-meter/ "Mange har spurt meg akkurat hva vi hadde med av mat og klær, så for å gå helt i detalj hadde vi med oss 2 energibarer, 5 påsmurte baguetter, 4 bananer, 6 gels (sistnevnte er absolutt ikke min favoritt, men det kom godt med) og 3 liter ublandet sportsdrikke....." "Av skift hadde jeg med en vindtett langbukse som er behagelig å jogge / bevege seg i, ulltrøye og tynn treningsgenser, vindjakke, treningstights, sokkeskift og løpehansker." " I tillegg hadde vi med nødteppe, GPS og grunnleggende førstehjelpsutstyr.". Hvordan fikk de plass til alt dette i de to små sekkene de hadde på ryggen? Siste setning har hun lagt til innlegget i ettertid,det er jeg ganske sikker på. Kan ikke huske jeg leste det tidligere i dag. 22
Gjest Lavande Skrevet 5. august 2020 #25867 Skrevet 5. august 2020 4 minutter siden, MiniMjau skrev: Siste setning har hun lagt til innlegget i ettertid,det er jeg ganske sikker på. Kan ikke huske jeg leste det tidligere i dag. Stemmer, fra kommentarfeltet for 3 timer siden - https://www.carolinebergeriksen.no/2020/08/05/4-fjelltopper-2000-meter/#comment-1176110 "... Jeg har ikke delt pakkelisten, kun mat og klær, men jeg kan godt oppdatere innlegget med det 🙂 Nødteppe hadde vi selvsagt med oss,i tillegg hadde vi med oss GPS og grunnleggende førstehjelpsutstyr...."
virkelig Skrevet 5. august 2020 #25868 Skrevet 5. august 2020 1 time siden, Liver skrev: Det som hadde vært et interessant innlegg er hvordan i huleste man får plass til alt det de tilsynelatende hadde med seg i en så liten sekk. Min camelback er på den størrelsen, og der får jeg bare vannet og et par energibars oppi 😅 Disse sekkene rommer ca 10, 3 liter, så du får faktisk plass til en del: Drikkeflasser har du i stroppene foran , sekken de har på seg seg er en Ultimate direction . Den ser nok mindre ut enn den er . det ser ut til at det er denne https://www.outdoorexperten.no/p-62785-ultimate-direction-ultra-vesta-5.aspx 2
virkelig Skrevet 5. august 2020 #25869 Skrevet 5. august 2020 10 minutter siden, Lavande skrev: Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2020/08/05/4-fjelltopper-2000-meter/ "Mange har spurt meg akkurat hva vi hadde med av mat og klær, så for å gå helt i detalj hadde vi med oss 2 energibarer, 5 påsmurte baguetter, 4 bananer, 6 gels (sistnevnte er absolutt ikke min favoritt, men det kom godt med) og 3 liter ublandet sportsdrikke....." "Av skift hadde jeg med en vindtett langbukse som er behagelig å jogge / bevege seg i, ulltrøye og tynn treningsgenser, vindjakke, treningstights, sokkeskift og løpehansker." " I tillegg hadde vi med nødteppe, GPS og grunnleggende førstehjelpsutstyr.". Hvordan fikk de plass til alt dette i de to små sekkene de hadde på ryggen? Sekkene ser mindre ut enn de er, de rommer over 10liter, så har de hver sin . Så det er ikke problem med plass til disse tingene CBE skriver de har med seg . Ruller du sammen klærne så er det ikke noe problem. Flere jeg kjenner bruker samme type sekk når de løper til/fra jobb 5
Gjest Lin11 Skrevet 5. august 2020 #25870 Skrevet 5. august 2020 3 timer siden, MaleficentAurora skrev: Det skurrer veldig ja. CBE og LKE hadde samme type sekker på seg. Så hvordan det hele gikk opp er et interessant regnestykke med en god dose av tryllestøv på toppen. Det er helt tydelig at den lille sekken ikke kan romme nok av det hun har oppsummert; 2 energibarer 5 påsmurte baguetter 4 bananer 6 gels (sistnevnte er absolutt ikke min favoritt, men det kom godt med) 3 liter ublandet sportsdrikke Link til innlegget som bildet er blitt screenhots av https://www.carolinebergeriksen.no/ Så alt som sto på lista fikk plass i sekker som er ment for treningstur? Det verken ser eller høres mulig ut.
Liver Skrevet 5. august 2020 #25871 Skrevet 5. august 2020 (endret) 16 minutter siden, virkelig skrev: Disse sekkene rommer ca 10, 3 liter, så du får faktisk plass til en del: Drikkeflasser har du i stroppene foran , sekken de har på seg seg er en Ultimate direction . Den ser nok mindre ut enn den er . det ser ut til at det er denne https://www.outdoorexperten.no/p-62785-ultimate-direction-ultra-vesta-5.aspx Som jeg sier, det hadde vært interessant å se selve pakke prosessen. For er det noe jeg ønsker å lære er det å trylle mange objekter i små sekker. Endret 5. august 2020 av Liver 28
studenten2014 Skrevet 5. august 2020 #25872 Skrevet 5. august 2020 Man gambler vel heller ikke med at «Området vi løp i er heller ikke et spesielt øde område, og det er mange som bor i telt der. Så eventuell hjelp var aldri langt unna 🙂» (sitat fra kommentarfeltet) når man er på fjelltur? 😳 Så om uhellet først er ute, så satser man på at det er flere i området som har utstyret som trengs og kan hjelpe? 🙄 45
tantesofie Skrevet 5. august 2020 #25873 Skrevet 5. august 2020 (endret) 31 minutter siden, Lin11 skrev: Så alt som sto på lista fikk plass i sekker som er ment for treningstur? Det verken ser eller høres mulig ut. Ja, det går mer i sekken en mann skulle tro. Og flere av klærne tar liten plass, feks jakke kan være sånn hot pack greie som syklere bruker, tar ikke noe plass. Det er ulike typer sekker for trening, noen er ment bare for å ta med seg væske og kanskje en energy bar og batteri. De som brukes i feks ultraløp må kunne romme endel klær, ofte pålagt å ha med. Så syns ikke det skurrer så veldig. Med unntak av at jeg er usikker på hvor stort et "nødteppe" er. Endret 5. august 2020 av tantesofie Skrivefeil 4
tantesofie Skrevet 5. august 2020 #25874 Skrevet 5. august 2020 4 timer siden, Lin11 skrev: Det er nok en av grunnene til at MH ikke tar tak i CBE. De er ikke relevante nok for ungdommen. Mads Hansen liker en del av bildene til Adrian Paul eller hva han nå heter (han som er med på Netfit). Mulig flere grunner til at CBE ser ut til å være fredet? 🤷🏼♀️ 10
Keaton Skrevet 5. august 2020 #25875 Skrevet 5. august 2020 Nødteppet tar ikke mye plass, iallfall, men imponert over alle klærne de fikk plass til. Jeg sliter med å få med varme klær i tillegg til maten i min sekk som er 11-12 l, men ser at de kan ha flaskene foran, det hjelper nok. 10
FotbaIlflua Skrevet 5. august 2020 #25876 Skrevet 5. august 2020 26 minutter siden, tantesofie skrev: Mads Hansen liker en del av bildene til Adrian Paul eller hva han nå heter (han som er med på Netfit). Mulig flere grunner til at CBE ser ut til å være fredet? 🤷🏼♀️ Adrian Paul har nylig lansert treningsprogram sammen med Carina Dahl. Netfit er dermed ikke et ekslusivt influencersamarbeid for ham. 5
loffen Skrevet 5. august 2020 #25877 Skrevet 5. august 2020 Jeg så de baguettene på instastory og jeg ville heller kalt de rundstykker, så da blir det mere plass. 18
Populært innlegg Sol79 Skrevet 5. august 2020 Populært innlegg #25878 Skrevet 5. august 2020 Husk at klærne er veldig små, XXXS, så de tar minimalt med plass.. 53
Surikatt Skrevet 5. august 2020 #25879 Skrevet 5. august 2020 Jeg blir så lei av hennes fokus på hvor langt hun løper, hele tiden. Og alltid løper hun rundt i BH for å vise kropp. Jeg møter aldri noen løpere i skogen i mitt område iført BH. Heller ikke når det er arrangerte løp. Tips til dette paret, prøv å løp i skogen uten alle mulige tekniske duppeditter fordi alt må deles i sosiale medier for å høste skryt. DET er treningsglede. 35
Keaton Skrevet 5. august 2020 #25880 Skrevet 5. august 2020 16 minutter siden, loffen skrev: Jeg så de baguettene på instastory og jeg ville heller kalt de rundstykker, så da blir det mere plass. Det var visst disse som tok mest plass! ☺️ 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå