Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Minnie Mus skrev:

Er så enig i alt du skriver :) Sikkert kjempefint for småbarnsfamilier med dårlig råd, sykdom osv å se CBE m/fam meske seg på den ene ferieturen etter den andre, i overflod av de lekreste retter og opplevelser for barna. Samtidig som dem får betalt for det.

Hadde jeg hatt små barn, hadde jeg helt klart foretrukket telttur hjemme på plenen, istedet for å selge barna mine for penger og for å opprettholde higen etter luksus og overforbruk. Trist at barn vokser opp med verdier som går ut på å ha de dyreste klærne, det lengste håret, flotteste ferier og lære seg å posere foran kameraet for å ta seg best mulig ut på bilder.

Så sant. Disse foreldrene har null respekt for sine barns rett til privatliv. Egoet og griskheten har tatt helt over. De sprer store mengder  bilder og filmer av barna på nettet og dette tjener de penger på. De blir verre og verre. Lyver gjør hun, også. I intervjuer sier hun de skal skjermes mer. Det er regelrett løgn. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Minnie Mus skrev:

CBE skriver på bloggen "Vi hadde en liten sekk hver, og i disse hadde vi nok mat, klær og drikke for hele turen"  Javel? På insta sier hun jo at dem gikk tom for drikke, og var så veldig tørst? Finner ingen sammenheng med det hun skriver på bloggen og storyen på IG. Samtidig skriver hun at "så mange spør om hva de hadde med av mat og klær???? Disse menneskene er de siste jeg ville spurt om tips til fjelltur....

Det er jo mange som har spurt om det. Spesielt her. Jeg vil jo tro de leser her. Noe annet ville vært rart. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke 5 baguetter og 4 bananer, øvrig mat, nok klær, 3 liter drikke... +++ i den sekken hun har på seg. 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, MiniMjau skrev:

Det er ikke 5 baguetter og 4 bananer, øvrig mat, nok klær, 3 liter drikke... +++ i den sekken hun har på seg. 

 

Åååå, det er nok vanskelig å få til instavennlige bilder om man må dokumentere hva som virkelig skjer.

😂

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Minnie Mus skrev:

CBE skriver på bloggen "Vi hadde en liten sekk hver, og i disse hadde vi nok mat, klær og drikke for hele turen"  Javel? På insta sier hun jo at dem gikk tom for drikke, og var så veldig tørst? Finner ingen sammenheng med det hun skriver på bloggen og storyen på IG. Samtidig skriver hun at "så mange spør om hva de hadde med av mat og klær???? Disse menneskene er de siste jeg ville spurt om tips til fjelltur....

 

21 minutter siden, MiniMjau skrev:

Det er ikke 5 baguetter og 4 bananer, øvrig mat, nok klær, 3 liter drikke... +++ i den sekken hun har på seg. 

Det skurrer veldig ja. CBE og LKE hadde samme type sekker på seg. Så hvordan det hele gikk opp er et interessant regnestykke med en god dose av tryllestøv på toppen.

Det er helt tydelig at den lille sekken ikke kan romme nok av det hun har oppsummert; 

2 energibarer

5 påsmurte baguetter

4 bananer 

6 gels (sistnevnte er absolutt ikke min favoritt, men det kom godt med) 

3 liter ublandet sportsdrikke

Link til innlegget som bildet er blitt screenhots av

https://www.carolinebergeriksen.no/

 

Screenshot_20200805-191119_Chrome.jpg

Endret av MaleficentAurora
Tilføyelse
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, MiniMjau said:

Det er ikke 5 baguetter og 4 bananer, øvrig mat, nok klær, 3 liter drikke... +++ i den sekken hun har på seg. 

 

Jammen, det er jo så mange som spør..... da må vi pynte litt på sannheten vet du 😅 Skjønner ikke at dem gidder.

Hvorfor ikke bare være ærlige å si at dem tok seg vann over hodet? Innrømme at dem ikke hadde med seg nok proviant, klær og ikke minst latt være å bruke opp strømmen på mobilene? Neida, istedet skylder dem på strekk i lysken og ingen dekning. Hvem prøver de å lure? Jeg har venner som har gått den turen CBE prøvde på, og de hadde både nok vann, skikkelig bekledning og ikke minst sørget for å ha dekning på mobil. At noen kan spørre dette paret om råd ang sånne fjellturer, er meg en gåte.

Endret av Minnie Mus
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Tannbein skrev:

 Vurderer å blokkere hele kanalen hennes men samtidig så mener jeg det er viktig å følge med på hva barna mine skal vokse opp med på sosiale medier.

Beklager litt avsporing, men vedder alt jeg eier og har på at ingen barm eller ungdommer leser den bloggen. Hvorfor i alle dager skulle de det?! Unge har ingen verdens interesse av folk som har bikket et par og tyve år. Ser det er et mye brukt argument her, men dere som skriver det, kjenner dere egentlig noen barn/unge som leser cbe? Jeg kjenner ingen 😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Unika skrev:

Beklager litt avsporing, men vedder alt jeg eier og har på at ingen barm eller ungdommer leser den bloggen. Hvorfor i alle dager skulle de det?! Unge har ingen verdens interesse av folk som har bikket et par og tyve år. Ser det er et mye brukt argument her, men dere som skriver det, kjenner dere egentlig noen barn/unge som leser cbe? Jeg kjenner ingen 😅

Det er nok en av grunnene til at MH ikke tar tak i CBE. De er ikke relevante nok for ungdommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, MiniMjau skrev:

Det er ikke 5 baguetter og 4 bananer, øvrig mat, nok klær, 3 liter drikke... +++ i den sekken hun har på seg. 

 

Tror nok det er tilsammen i de to sekkene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Jeg tenker at når de viser fram over 65 tusen skritt med x antall høydemeterne, 37 km + lang sykkeltur nesten uten mat og drikke, for så å følge opp med å vise fram tre knekkebrød med agurk etter 10 km på mølla og en mager middag et par dager etterpå er du et dårlig fjelltur- og treningsforbilde.
 

Sier du A må du si B heter det. Har du tømt lagrene på en slik tur er det like viktig å vise hvordan du henter deg inn. Det der er ren thinspo. Aldri om min datter får følge noe slikt uten grundig veiledning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lin11 skrev:

Det er nok en av grunnene til at MH ikke tar tak i CBE. De er ikke relevante nok for ungdommen. 

Det er vel ikke noe mål heller? Tilsvarende bloggere, som feks. Ida Wulff, Anja Johansen, Kristina Andersen o.l. har jo heller ikke ungdommer som målgruppe - derfor prøver de jo heller ikke å være relevant for den gruppa.. Å være bekymret for barn og unge med tanke på noen av de overnevnte bloggerne er jo egentlig bare teit, det er et konstruert problem 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde de vært perifere venner av meg på facebook, så hadde jeg nok ledd litt for meg selv og tenkt "det der var en tabbe, men heldigvis gikk det bra". Men bare tanken på den påvirkningskraften de har er til å grøsse av. Null respekt for fjellet, vind, vær eller kroppens grenser, og ikke minst NULL respekt eller tanke for ansvaret som følger med deres posisjon. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg fortsetter å la meg sjokkere, men det gjør jeg altså. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Unika skrev:

Beklager litt avsporing, men vedder alt jeg eier og har på at ingen barm eller ungdommer leser den bloggen. Hvorfor i alle dager skulle de det?! Unge har ingen verdens interesse av folk som har bikket et par og tyve år. Ser det er et mye brukt argument her, men dere som skriver det, kjenner dere egentlig noen barn/unge som leser cbe? Jeg kjenner ingen 😅

Datteren til en venninne av meg liker innleggene hennes på insta. Hun er 17 😏 Har snakket generelt til min venninne om hvor dårlig forbilde CBE er, men regner med hun ikke har sett at datteren følger og liker.

Ser også voksne damer jeg kjenner som liker desse bildene av barn og kropp. Lurer på hva de tenker med.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Unika skrev:

Det er vel ikke noe mål heller? Tilsvarende bloggere, som feks. Ida Wulff, Anja Johansen, Kristina Andersen o.l. har jo heller ikke ungdommer som målgruppe - derfor prøver de jo heller ikke å være relevant for den gruppa.. Å være bekymret for barn og unge med tanke på noen av de overnevnte bloggerne er jo egentlig bare teit, det er et konstruert problem 😅

Litt usikker på om mange her mener det? Men dårlig påvirkning og eksponering av barn er uheldig uansett hvilken gruppe de henvender seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, skjerpings skrev:

Hadde de vært perifere venner av meg på facebook, så hadde jeg nok ledd litt for meg selv og tenkt "det der var en tabbe, men heldigvis gikk det bra". Men bare tanken på den påvirkningskraften de har er til å grøsse av. Null respekt for fjellet, vind, vær eller kroppens grenser, og ikke minst NULL respekt eller tanke for ansvaret som følger med deres posisjon. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg fortsetter å la meg sjokkere, men det gjør jeg altså. 

Det som er sjokkerende er at butikken går videre, uten å «rydde opp» i denne fadesen. De kunne vært tydeligere på at deres tur ikke bør være til inspirasjon og komme med tydelige advarsler. Men det gir de vel ikke penger i kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hadde vært et interessant innlegg er hvordan i huleste man får plass til alt det de tilsynelatende hadde med seg i en så liten sekk. Min camelback er på den størrelsen, og der får jeg bare vannet og et par energibars oppi 😅

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Liver skrev:

Det som hadde vært et interessant innlegg er hvordan i huleste man får plass til alt det de tilsynelatende hadde med seg i en så liten sekk. Min camelback er på den størrelsen, og der får jeg bare vannet og et par energibars oppi 😅

 

Kan jo hende LK løp med pulk? 🤷‍♀️

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Liver skrev:

Det som hadde vært et interessant innlegg er hvordan i huleste man får plass til alt det de tilsynelatende hadde med seg i en så liten sekk. Min camelback er på den størrelsen, og der får jeg bare vannet og et par energibars oppi 😅

 

Nok måltider for tre dager til fruen, det + intimservietter, såklart.

Forøvrig veldig enig med dere som skriver at det er thinspo! 

Endret av Maneo
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...