Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Hjelper ikke om hun har fri fra blogg, når hun oppdaterer enda mer på Instagram. Når du legger ut fra du står opp til du legger deg, har du rimelig lange arbeidsdager og ikke mye som minner om ferie.  Mine barn er med meg på ferie, men CBE er ikke på ferie. Du sier jo selv at når hun legger ut på Instagram så er det jobb. Derfor er barna med mor på jobb. Det filmes og legges ut fortere enn jeg får blunke omtrent. 

Det stemmer overhode ikke det du skriver, at hun legger ut non stop, men det passer vel med narrativet her inne og overdrive😀Hvis hun så hadde oppdatert dagene sine her inne, så er det jo opp til henne. Hun har den jobben hun har, så forstår ikke at du gidder å legge deg opp i det. Det virker ikke som om det er noe problem eller tar så mye tid å filme litt. Bloggen og alt det andre som du/ dere ikke ser her inne og som tar tid, er jo hun fri fra.

Virker som hun har hatt en topp ferie, og nå er familien på gårdsferie. Det er jo fint at folk som ikke har mulighet til å reise og oppleve ting i ferien, kan følge henne via sosiale medier.  Hun er jo en aktiv person med familien sin, så mye skjer hennes kanaler. Tror ikke du skal formane hva hun skal gjøre eller hvordan hun skal drive sitt firma. Det er vel en grunn til for at hun er der hun er etter 11 år i den bransjen. Det å oppdatere og ikke var helt borte fra sosiale medier er bra. Er sikker på at barna ikke opplever at de er på jobb, men du må da gjerne mene det. Jeg tenker heldige barn som opplever ha så aktive og ressurssterke foreldre som har både tid, økonomi, og ikke minst massevis av kjærlighet til å gi dem en god oppvekst. Generelt så er det viktig for barn at de lærer å ikke være dømmende mot andre mennesker. Møte folk med et positivt sinn og tenke at folk er forskjellige og tar ulike valg. Fint å ha med på veien mot et godt liv. 

Endret av Levina
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, pøbelsara skrev:

Barna mine har vært på ferie sammen med meg - og på hjemmekontoret mitt sammen med meg i hele sommer. Likevel er de ikke med på en eneste av mine ig-poster eller snapper. Det er faktisk veldig lett å unngå å ha med ungene på bilder og filmasnutter. 
ungene til CBE bilr filmet og fotografert hele tiden. Det er jo selvsagt et helt bevisst valg fra foreldrene. Eller bevisstløst - alt etter hvordan man ser set. 

Nå har vel du en annen jobb enn CBE. CBE kan ta med seg jobben overalt. Ute på tur og ferie også. Ja, det er nok lett å ikke filme barna, men nå er det hennes valg å vise litt av familien. Det er lett å unngå å se det også, hvis du da ikke følger henne på sosiale medier. Men, du velger selv å blir eksponert for noe du er imot. Selvmotsigelse og dobbelmoral florerer her inne. Håper barna dine har hatt det fint mens du har hatt hjemmekontor. 

Endret av Levina
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dags gårdsferie. Gjennomgående mye publisering av barn spesielt, Brimi Sæter generelt, og vafler og middag med vin.  Jepp, det kaller jeg ferie. Gårdsferie.

Endret av Revenge o'Cavatina
leifer
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Levina skrev:

Nå har vel du en annen jobb enn CBE. CBE kan ta med seg jobben overalt. Ute på tur og ferie også. Ja, det er nok lett å ikke filme barna, men nå er det hennes valg å vise litt av familien. Det er lett å unngå å se det også, hvis du da ikke følger henne på sosiale medier. Men, du velger selv å blir eksponert for noe du er imot. Selvmotsigelse og dobbelmoral florerer her inne. Håper barna dine har hatt det fint mens du har hatt hjemmekontor. 

Du mener det er dobbetmoral å være opptatt av menneskerettigheter? Gjelder det bare barn, eller sånn helt generelt? 
 

.. og du synes den siste setningen din er grei? :overrasket:

Endret av pøbelsara
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Levina skrev:

Det stemmer overhode ikke det du skriver, at hun legger ut non stop, men det passer vel med narrativet her inne og overdrive😀Hvis hun så hadde oppdatert dagene sine her inne, så er det jo opp til henne. Hun har den jobben hun har, så forstår ikke at du gidder å legge deg opp i det. Det virker ikke som om det er noe problem eller tar så mye tid å filme litt. Bloggen og alt det andre som du/ dere ikke ser her inne og som tar tid, er jo hun fri fra.

Virker som hun har hatt en topp ferie, og nå er familien på gårdsferie. Det er jo fint at folk som ikke har mulighet til å reise og oppleve ting i ferien, kan følge henne via sosiale medier.  Hun er jo en aktiv person med familien sin, så mye skjer hennes kanaler. Tror ikke du skal formane hva hun skal gjøre eller hvordan hun skal drive sitt firma. Det er vel en grunn til for at hun er der hun er etter 11 år i den bransjen. Det å oppdatere og ikke var helt borte fra sosiale medier er bra. Er sikker på at barna ikke opplever at de er på jobb, men du må da gjerne mene det. Jeg tenker heldige barn som opplever ha så aktive og ressurssterke foreldre som har både tid, økonomi, og ikke minst massevis av kjærlighet til å gi dem en god oppvekst. Generelt så er det viktig for barn at de lærer å ikke være dømmende mot andre mennesker. Møte folk med et positivt sinn og tenke at folk er forskjellige og tar ulike valg. Fint å ha med på veien mot et godt liv. 

Her var det mye ull og tøys,  såpass mye at det tydeligvis skal tåkelegges at CBE.no viser frem ungene i kommersielle kanaler og tjener på det. NB. Man kan ikke være sikker på noe som helst. 

#stopsharenting 

 

 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problematisk at både eksponering av barn som er på jobb for Treasures AS, snikreklame og alkohol (som forøvrig ikke er lov å reklamere for) sauses sammen slik at slike som @Levina skal komme med hyllester og applaus for at hun»deler» aka «selger»  sommerferien til de mindreårige til aktuelle annonsører. I Norge har det vært hundretusener av barn på ferie, uten at de har blitt servert daglig på foreldrenes IG story  på en bedrifts konto. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sophia_08 skrev:

Ser på IG-story at barna blir filmet mens de melker en ku, med teksten "melke ku".. jeg leste det automatisk som "melkeku"... 🙈

Spot on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Levina skrev:

Det stemmer overhode ikke det du skriver, at hun legger ut non stop, men det passer vel med narrativet her inne og overdrive😀Hvis hun så hadde oppdatert dagene sine her inne, så er det jo opp til henne. Hun har den jobben hun har, så forstår ikke at du gidder å legge deg opp i det. Det virker ikke som om det er noe problem eller tar så mye tid å filme litt. Bloggen og alt det andre som du/ dere ikke ser her inne og som tar tid, er jo hun fri fra.

Virker som hun har hatt en topp ferie, og nå er familien på gårdsferie. Det er jo fint at folk som ikke har mulighet til å reise og oppleve ting i ferien, kan følge henne via sosiale medier.  Hun er jo en aktiv person med familien sin, så mye skjer hennes kanaler. Tror ikke du skal formane hva hun skal gjøre eller hvordan hun skal drive sitt firma. Det er vel en grunn til for at hun er der hun er etter 11 år i den bransjen. Det å oppdatere og ikke var helt borte fra sosiale medier er bra. Er sikker på at barna ikke opplever at de er på jobb, men du må da gjerne mene det. Jeg tenker heldige barn som opplever ha så aktive og ressurssterke foreldre som har både tid, økonomi, og ikke minst massevis av kjærlighet til å gi dem en god oppvekst. Generelt så er det viktig for barn at de lærer å ikke være dømmende mot andre mennesker. Møte folk med et positivt sinn og tenke at folk er forskjellige og tar ulike valg. Fint å ha med på veien mot et godt liv. 

Hvordan skal ungene vite at de er med på jobb, når de ikke vet at de snikfilmes og vises frem til hele verden. Når ungene spør om filmene skal sendes til besteforeldrene, juger hun og sier ja. Ikke at hun skal vise det frem til absolutt alle som vil. Jeg tenker at de må være blant de minst privilegerte barna i Norge. Heller være hjemme uten ferie enn å bli vist frem til alle og enhver hver dag. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
38 minutter siden, Levina skrev:

Det stemmer overhode ikke det du skriver, at hun legger ut non stop, men det passer vel med narrativet her inne og overdrive😀Hvis hun så hadde oppdatert dagene sine her inne, så er det jo opp til henne. Hun har den jobben hun har, så forstår ikke at du gidder å legge deg opp i det. Det virker ikke som om det er noe problem eller tar så mye tid å filme litt. Bloggen og alt det andre som du/ dere ikke ser her inne og som tar tid, er jo hun fri fra.

Virker som hun har hatt en topp ferie, og nå er familien på gårdsferie. Det er jo fint at folk som ikke har mulighet til å reise og oppleve ting i ferien, kan følge henne via sosiale medier.  Hun er jo en aktiv person med familien sin, så mye skjer hennes kanaler. Tror ikke du skal formane hva hun skal gjøre eller hvordan hun skal drive sitt firma. Det er vel en grunn til for at hun er der hun er etter 11 år i den bransjen. Det å oppdatere og ikke var helt borte fra sosiale medier er bra. Er sikker på at barna ikke opplever at de er på jobb, men du må da gjerne mene det. Jeg tenker heldige barn som opplever ha så aktive og ressurssterke foreldre som har både tid, økonomi, og ikke minst massevis av kjærlighet til å gi dem en god oppvekst. Generelt så er det viktig for barn at de lærer å ikke være dømmende mot andre mennesker. Møte folk med et positivt sinn og tenke at folk er forskjellige og tar ulike valg. Fint å ha med på veien mot et godt liv. 

Her var det virkelig mye underlig surr. 
1: CBE velger selv å ha denne jobben og utformer innholdet selv. Her kritiseres hvordan hun velger å løse det og deler av innholdet i det produktet hun eier, produserer, definerer, utarbeider selv og publiserer. Det går helt fint å utøve influencervirksomheten på en langt mindre kontroversiell måte. 

2: WTF??? Tror du at folk som ikke har anledning til å komme seg på ferie får noen form for erstatning av å se CBE gjør ting hun ikke kan eller bør? Eller å se bilder av ferien til fremmede barn på nett? Eller av å se reklame, produktplassering eller overredigerte bilder av natur? At hun gjør samfunnet en tjeneste ved å publisere kaffedrikking og familieturer på nett?


3: Dette er jo helt underordnet diskusjonen.  Barna vet jo ikke i de fleste tilfellene at de blir tatt bilde av eller at bildet de er med på brukes for å selge produkter for kommersielle aktører. Hvordan det vil oppleves når man oppdager at alle ferier, helligdager og mange familiestunder er jobb for foreldrene, og at barna er en del av det uten at de vet det, vil være ulikt fra bloggerbarn til bloggerbarn. Det beste for barna er å ikke ha livet sitt offentlig på nett uten at de selv har noe kontroll over det.

4: Det er det mange barn som har uten at det blir publisert på nett. At det blir kringkastet for alle trekker ned, ikke opp, i hva som utgjør en god barndom.

Til slutt: Det er også viktig å lære å ikke ukritisk sluke alt man leser eller ser blir publisert på nett. Særlig hvis det har kommersielt utgangspunkt, slik som CBE.no sine produkter. Både blogg og insta er reklamekanaler hvor virkeligheten blir tidvis sterkt redigert, og hvor formålet er å selge deg et produkt du ikke trenger. Jeg deltar ikke i denne tråden for å få CBE til å endre seg. Hun må ta sine egne valg, selv om jeg er blant de som oppfordrer dem til å stoppe barneeksponering og bli ærligere. Bare generelt mer ærlig om det meste virksomheten driver med, om det er reklame, redigering, å ta feil og så videre. Jeg bidrar likevel mest for å være med på å kaste lys over de kritiske sidene ved virksomheten for andre. 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

...når man åpenbart burde fortelle om hva som egentlig skjedde på det dårlig forberedte fjellturen, men velger å bombe instastory med søte kattunger, hunder og barn istedet.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Hvordan skal ungene vite at de er med på jobb, når de ikke vet at de snikfilmes og vises frem til hele verden. Når ungene spør om filmene skal sendes til besteforeldrene, juger hun og sier ja. Ikke at hun skal vise det frem til absolutt alle som vil. Jeg tenker at de må være blant de minst privilegerte barna i Norge. Heller være hjemme uten ferie enn å bli vist frem til alle og enhver hver dag. 

Det er ikke alt hun filmer som går til sosialemedier, og det er vel ikke å lyve hvis den filmen også skal sendes til familie. Alt blir tolket i verste mening. Så fint at du ikke er influencer da. Hun har en jobb hun elsker og alt det medfører. Håper du har en jobb du trives med eller hobby. Vi er forskjellige og det er bra. Denne jobben hun har er selvfølgelig persobetinget, og det er ikke alle som en ønsker å følge, men hun har en stor følgerskare, så det er jo kjempebra for henne når hun er influencer. I tillegg er jo hun snart igang med et annet stort prosjekt NEfit. Blir spennende å følge. 

Endret av Levina
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ingenting som er privilegert med å få barndommen sin solgt av egne foreldre fordi det de presenterer ikke er godt nok. Har heller ikke troen på at Netfit kommer til å frita mindrårige fra sine plikter. Mye vil ha mer.

 

 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lin11 skrev:

Det er ingenting som er privilegert med å få barndommen sin solgt av egne foreldre fordi det de presenter ikke er godt nok. Har heller ikke troen på at Netfit kommer til å frita mindrårige fra sine plikter. Mye vil ha mer.

 

 

Det er ingen som får barndommen sin solgt😅slapp av. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, 29_j skrev:

Hun er iallefall ikke fremmed med å vise glasset med rosévin eller hvitvin. 🥂 Noen er rausere enn andre der. 

IT runs in the family. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...