Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Det er ingen skam å snu når det gjelder overtrampene de gjør, når de filmer intetanende mindreårige eller bruker de reklame i deres sommerferie.

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Louiah skrev:

Dette sier så mye om henne. «Her kjente jeg at det gjorde vondt, men fortsatte å gå.»

https://ibb.co/djkCtzf
https://ibb.co/0tb9hXM
 

Kan tenke meg at redningstjenesten blir imponert av å høre at profesjonelle påvirkere opplyser om skader og deretter presser seg enda høyere opp i fjellheimen, når det påstås å gjøre vondt bare å løfte beinet.

#overbelastederedningskorps

#fjolstilfjells

Endret av Ultiva
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Ultiva skrev:

Kan tenke meg at redningstjenesten blir imponert av å høre at profesjonelle påvirkere opplyser om skader og deretter presser seg enda høyere opp i fjellheimen, når det påstås å gjøre vondt bare å løfte foten.

#overbelastederedningskorps

#fjolstilfjells

Denne er virkelig betegnende. 

B6D2F3B8-8850-47F4-A3AF-7388FDF6BD46.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Hvorfor holder hun fingeren over halve klokka? Hva er det hun ikke vil vise?

https://imgur.com/a/A4utJ9F

 

At de bruker mye lengere tid på turen er jo ikke så rart, mange stopp for å filme og ta bilder  med cbe i "lett og ledig gange" joggenes over stein og bro. ;)  Gjetter det er dette som gjør at de må snu i første hand. Om man har så vondt så jogger man jo ikke akkurat veien ned over stokk og stein...

Heller det faktum at sola er på vei ned og de kjemper mot dette. Her kunne de vært glimrende forbilder og sagt: "Vi har brukt for mye tid på vei opp, vi må snu før det blir mørkt. Tips: Husk lampe og beregne bedre tid!"

Alt er jo bare content.

 

Dessuten gikk batteriet på telefonen ut...på begges. Kanskje filme mindre, gå mer? 

Endret av tranedatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingen skam å snu! Bra de tok det valget.

Men forberedelsene er begredelige. De var på ingen måte utstyrt for en skade eller  dårlig vær og igjen for sen avreise for en slik tur. Burde ikke komme som et sjokk at solen går ned etterhvert og å satse på (glemt) hodelykt på topptur er en  skikkelig dårlig ide. Det er mange stup i Rondane. 
Jeg er heller ikke enig i at de ikke burde ha skjønt de hadde med for lite vann. Det er tydelig på kartet det er lite vannkilder når de går opp fra dalene. Dette burde de ha sett på forhånd. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, tranedatter skrev:

Hvorfor holder hun fingeren over halve klokka? Hva er det hun ikke vil vise?

https://imgur.com/a/A4utJ9F

 

At de bruker mye lengere tid på turen er jo ikke så rart, mange stopp for å filme og ta bilder  med cbe i "lett og ledig gange" joggenes over stein og bro. ;)  Gjetter det er dette som gjør at de må snu i første hand. Om man har så vondt så jogger man jo ikke akkurat veien ned over stokk og stein...

Heller det faktum at sola er på vei ned og de kjemper mot dette. Her kunne de vært glimrende forbilder og sagt: "Vi har brukt for mye tid på vei opp, vi må snu før det blir mørkt. Tips: Husk lampe og beregne bedre tid!"

Alt er jo bare content.

 

Dessuten gikk batteriet på telefonen ut...på begges. Kanskje filme mindre, gå mer? 

Veldig spesielt å ikke vise tiden. Hva klokka er når hun tar bildet spiller vel ingen rolle? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt merkelig opplegg! CBE er en helt gjennomsnittlig mosjonist-løper som utifra tidligere prestasjoner på langt nær er i form til noe sånt. Husker bare den gangen hun løp Oslo Maraton var det vel (halvmaraton) på en ikke særlig imponerende tid, og den løypa er jo rimelig grei skuring. Nå har jeg ikke fulgt så nøye med den siste tiden, synes treningen hennes er gørr kjedelig, men en kjapp titt på Strava tyder jo på at hun ikke har kommet noe videre siden den gang (merkelig nok...). Og å da å legge ut på en sånn tur? LKE derimot virker å være en mer habil løper, god variasjon i treningen, noen litt tøffe turer, løp nylig Blefjell etc. Så var nok realistisk for han, men han må skaffe seg et annet selskap 🙈 virker dessuten på IG som hun er overrasket over hvor mye løsstein det er i fjellet?? Altså, Rondane over 2000 m... No shit Sherlock! Forstår ikke at LKE drat henne med? Da han løp alene på Blefjell virker det jo helt merkelig å dra henne med på dette? 🤷🏼‍♀️

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Strava er det meget stor differanse i ‘Moving time’ på LKE (13.10.51) og CBE (07.05.19). Stopper hun tiden under veis eller er det andre naturlige forklaringer? 
Ant km på dem har kun liten differanse, noe som forventes når man går i terrenget.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mrs Bella skrev:

På Strava er det meget stor differanse i ‘Moving time’ på LKE (13.10.51) og CBE (07.05.19). Stopper hun tiden under veis eller er det andre naturlige forklaringer? 
Ant km på dem har kun liten differanse, noe som forventes når man går i terrenget.

Ja, hun må ha stoppet klokken ved pauser. Men er også veeeldig stor forskjell på elevation gain og avg pace. Har han løpt deler av turen alene??

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tantesofie skrev:

Ja, hun må ha stoppet klokken ved pauser. Men er også veeeldig stor forskjell på elevation gain og avg pace. Har han løpt deler av turen alene??

Ja, la merke til de diffene også. Nå er imidlertid distance på begge på 37 km. Men tidsdifferansen er interessant i fht hva hun presenterer på bloggen i fht til sin egen trening.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig glad for at dette gikk bra. At de snudde og at de kom ned i tide. 

Det hele ekstremt lite planlagt. Lite klær, ikke hodelykt mobilen gikk tom for strøm, ikke trent for å løpe så langt, ikke en planlagt retrettmulighet. Altså det her kunne blitt skikkelig farlig, og jeg er virkelig glad for at det gikk bra. 

Håper for all del at de nå har lært og ikke finner på noe slikt igjen. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter
1 time siden, tranedatter skrev:

Hvorfor holder hun fingeren over halve klokka? Hva er det hun ikke vil vise?

https://imgur.com/a/A4utJ9F

 

At de bruker mye lengere tid på turen er jo ikke så rart, mange stopp for å filme og ta bilder  med cbe i "lett og ledig gange" joggenes over stein og bro. ;)  Gjetter det er dette som gjør at de må snu i første hand. Om man har så vondt så jogger man jo ikke akkurat veien ned over stokk og stein...

Heller det faktum at sola er på vei ned og de kjemper mot dette. Her kunne de vært glimrende forbilder og sagt: "Vi har brukt for mye tid på vei opp, vi må snu før det blir mørkt. Tips: Husk lampe og beregne bedre tid!"

Alt er jo bare content.

 

Dessuten gikk batteriet på telefonen ut...på begges. Kanskje filme mindre, gå mer? 

 

27 minutter siden, pop up bruker skrev:

Veldig spesielt å ikke vise tiden. Hva klokka er når hun tar bildet spiller vel ingen rolle? 

 

14 minutter siden, Mrs Bella skrev:

På Strava er det meget stor differanse i ‘Moving time’ på LKE (13.10.51) og CBE (07.05.19). Stopper hun tiden under veis eller er det andre naturlige forklaringer? 
Ant km på dem har kun liten differanse, noe som forventes når man går i terrenget.

 

9 minutter siden, tantesofie skrev:

Ja, hun må ha stoppet klokken ved pauser. Men er også veeeldig stor forskjell på elevation gain og avg pace. Har han løpt deler av turen alene??

 

4 minutter siden, Mrs Bella skrev:

Ja, la merke til de diffene også. Nå er imidlertid distance på begge på 37 km. Men tidsdifferansen er interessant i fht hva hun presenterer på bloggen i fht til sin egen trening.

 

Derfor hun skjuler halve klokka? se første sitat av meg selv og imgur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, tranedatter skrev:

 

Derfor hun skjuler halve klokka? se første sitat av meg selv og imgur. 

Hvis du ser på enheten, tror jeg bare det hun skjuler er skritthastighet eller noe sånt. Uansett merkelig. Sier forøvrig litt om hva hun er vant med av langdistanse hvis hun mener det er et imponerende antall skritt.  

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg fint lite om hvor fort de gikk, bruk av strava, oppdateringer og poseringer. Hvis de skulle gå så langt kunne de fokusert på det og ikke alt annet for å høste skryt. Føler det er det som er viktigst og ikke det de skal gjøre. Jeg driver med terrengløping. Da løper jeg, stopper ikke ørten ganger for å fikle med mobilen. Den legger jeg igjen hjemme. Ja, vet at jobben er å dokumentere men virker som det er det som gir dem glede og ikke selve treningen. Se hvor flink jeg er, liksom. Hun egner seg ikke som treningsblogger. Det blir så manisk og fake. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tranedatter
4 minutter siden, tantesofie skrev:

Hvis du ser på enheten, tror jeg bare det hun skjuler er skritthastighet eller noe sånt. Uansett merkelig. Sier forøvrig litt om hva hun er vant med av langdistanse hvis hun mener det er et imponerende antall skritt.  

68 tusen skritt er jo temmelig mange da. Min gamle far på 70+ går kanskje 25-30 tusen på en god dag, i fjellene i Spania. 

Eller, når jeg skriver det sånn så blir jo 68 tusen på 13t på unge folk, i normal varme, ikke så imponerende -eller så er det min far som er spreking. :ler: 

 

Ikke for at jeg er spesielt innsatt, jeg synes alt over 50m er for høyt berg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
7 timer siden, Snøsøta skrev:

Reagerte på den jeg også 😅 Var bra med dekning sist jeg var i Rondane!

Jeg har tilbragt store deler av barndommen i nærheten. Er det et sted det er dekning, så er det i Rondane.. Til og med på 90-tallet fikk du bedre dekning der enn nede i dalen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, pop up bruker skrev:

Håper for all del at de nå har lært og ikke finner på noe slikt igjen. 

At de lærer tviler jeg på, for det er ikke i deres natur å ta lærdom, de bare vet best og gjør som de vil 🤣

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...