Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Louiah skrev:

Håper de har lært litt nå da etter at han kaller det «overlevelsestur».

https://ibb.co/6JXwjTK

Stemmer denne? Siden de skriver på IG-story at det ble 37 km til fots og 13 km på sykkel, mens det på linken du la ut står næsten 23 km.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser at LKE står oppført som daglig leder for Netfit. La nå han ha ansvaret for å vise frem øvelser og appen i sin helhet. Denne og forrige tur, samt live øvelsene som Caroline  har ansvaret for, viser at dette er ikke noe for henne. Å selge inn trening er beinhardt. Å spise knekkebrød, MYE frukt og grønt, og trene kardio er virkelig ikke en oppskrift på å bli sterk eller utholdende. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
1 time siden, Marissa skrev:

Det er bare løgn. Det meste av Rondane har 4G dekning, i alle fall på toppene der de løp. Hadde de ønsket å oppdatere underveis kunne de gjort det, de gjorde det jo sist gang de var i Rondane. 

Reagerte på den jeg også 😅 Var bra med dekning sist jeg var i Rondane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mädchen skrev:

Hvorfor ikke dokumentere turen uansett hva som skjedde? Neivel, så gikk det ikke som planlagt, men vis det da. Man fikk jo beskjed om å følge med på story underveis. Vis at det ikke gikk etter planen, vis at kjipe og uforutsette ting kan skje, at man ikke klarte å fullføre. Det er ingen skam å snu. Tror faktisk de hadde tjent på det, vise at de er bare mennesker de to også. 

Dette!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Stemmer denne? Siden de skriver på IG-story at det ble 37 km til fots og 13 km på sykkel, mens det på linken du la ut står næsten 23 km

 Ser det står "mi" som måleenhet på bildet. Blir det miles da på LKE sin Strava? Da stemmer det vel? 🤔

Endret av Marioposa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de er spreke, men ikke smarte. Glemte hodelykter og hadde ikke med ladebank til mobilene. Da er det ikke lett å få hjelp om det skulle behøves! At de manglet vann er nå så, de satset vel på å finne vann underveis, det er jo ikke noe problem i fjellet nå. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Marioposa skrev:

Mulig CBE har glemt at de har logget turen på Strava? 

Det ser slik ut? Hva med for en gangs skyld faktisk servere en sannhet fremfor å ytterligere «sugarcoate» noe som andre åpenbart kan dokumentere hva som er tilfelle? 🤦🏼‍♀️

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lin11 skrev:

Det ser slik ut? Hva med for en gangs skyld faktisk servere en sannhet fremfor å ytterligere «sugarcoate» noe som andre åpenbart kan dokumentere hva som er tilfelle? 🤦🏼‍♀️

Det er viss målt i miles og ikke km på LKE sin Strava. Så det først etterpå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marioposa skrev:

Det er viss målt i miles og ikke km på LKE sin Strava. Så det først etterpå. 

Tenker ikke bare på Strava, men også dette med mangel på «dekning». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Og så gikk de tom for vann i flere timer. Er det mulig? Jeg er ikke kjempesprek, men har gått mye i fjellet og vet at man MÅ ha med nok vann, mat og varme klær. De små sekkene deres kan umulig romme nok til alt de trengte på en så strabasiøs tur. Hva om uhellet virkelig var ute og de måtte holde varmen mens de ventet på hjelp? Skremmende ignorante, det er det de er!

Jeg tviler ikke på at hun fikk vondt i lysken. Å gå i slikt terreng krever mye mer trening enn man får av x antall mil på mølle eller skogssti. 

Jeg måtte "spole litt" frem og tilbake i storyen....men ser heller  ingen  sekk med nok klær, mat,  drikke og annet nødvendig utstyr.  Hjelp. Over 2000m. Dristig.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Achr skrev:

Takk for svar! Er ikke avg pace på 4-5-6 veldig fort i et sånt terreng og når man skal løpe så langt? Har ikke Strava selv, men antar at det er min per km. Når jeg løper en mil ligger jeg mellom 5 - 6 min per km. Og det er i veldig lett terreng. Her er det jo ur og veldig bratt oppover?

Det stemmer, men deres avg pace har ligget på 11:13 / km, altså gjennomsnittlig 11 min og 13 sek på 1 km, som som sagt tilsvarer rolig gåing. Jeg regner med det har gått saktere, men at joggingen bortover og nedover har dratt opp gjennomsnittsfarten litt.

Har sett gjennom hennes story på instagram nå, og det er nokså tydelig at de har overvurdert egne evner før turen. At de har glemt hodelykter er også en stor tabbe da hun dagen før presiserer at hun håper at de er tilbake før solen går ned. Å havne i mørket i fjellet kan i verste fall føre til fallulykker og snubling, ergo stor fare for skader. En slik tur krever nøye planlegging av både rute og utstyr, noe som kan virke å være fraværende i dette tilfellet.

Igjen, dette gjelder så mange flere enn CBE. Det jeg reagerer på, og grunn til at jeg skriver her, er at hun viser dette frem for et så stort publikum. Det kan få den typiske tredemølleløperen til å tro at dette er «piece of cake» så lenge man løper et par mil i uka på mølle eller sti/asfalt. Noe som selvfølgelig ikke stemmer. Veldig frustrerende å se for oss som vet hvor krevende dette kan være, spesielt i et terreng som i Rondane, som består kun av steinur hvor mye av ura er veldig løs. Det er nok redningsaksjoner i fjellet fra før av, og man trenger ikke å påvirke til å la det bli flere av dem.

Håper ikke hun har dratt på seg noen belastningsskader.

Edit: ser at mange reagerer på at hun «lyver» om dekning og ikke har med nok vann. Mobildekning kan være fraværende i denne delen av Rondane, og det er vanlig å fylle vannflasker underveis på en slik tur. Ser ikke noe poeng i å diskutere dette :)

Endret av L0lip0p
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kollontaj skrev:

Synes de er spreke, men ikke smarte. Glemte hodelykter og hadde ikke med ladebank til mobilene. Da er det ikke lett å få hjelp om det skulle behøves! At de manglet vann er nå så, de satset vel på å finne vann underveis, det er jo ikke noe problem i fjellet nå. 

Helt enig! Synes også de er sprek, men ikke særlig smart. 

Det hadde vel vært mørkt før de kom tilbake fra den planlagte turen - dersom de hadde gått for den,selv om den var kortere, så var den nok tyngre mtp alle høydemeterne. Å ikke ha med ladebank når de skal filme så mye underveis var ikke særlig lurt, og når de skjønte at det ville bli knapt på strøm på mobilene, burde de prioritert batteribruken på annet enn å filme hverandre støtt og stadig. Dog gir det ikke like mye innhold til SoMe. Somsagt.. spreke, men ikke særlig smarte.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, L0lip0p skrev:

Det stemmer, men deres avg pace har ligget på 11:13 / km, altså gjennomsnittlig 11 min og 13 sek på 1 km, som som sagt tilsvarer rolig gåing. Jeg regner med det har gått saktere, men at joggingen bortover og nedover har dratt opp gjennomsnittsfarten litt.

Har sett gjennom hennes story på instagram nå, og det er nokså tydelig at de har overvurdert egne evner før turen. At de har glemt hodelykter er også en stor tabbe da hun dagen før presiserer at hun håper at de er tilbake før solen går ned. Å havne i mørket i fjellet kan i verste fall føre til fallulykker og snubling, ergo stor fare for skader. En slik tur krever nøye planlegging av både rute og utstyr, noe som kan virke å være fraværende i dette tilfellet.

Igjen, dette gjelder så mange flere enn CBE. Det jeg reagerer på, og grunn til at jeg skriver her, er at hun viser dette frem for et så stort publikum. Det kan få den typiske tredemølleløperen til å tro at dette er «piece of cake» så lenge man løper et par mil i uka på mølle eller sti/asfalt. Noe som selvfølgelig ikke stemmer. Veldig frustrerende å se for oss som vet hvor krevende dette kan være, spesielt i et terreng som i Rondane, som består kun av steinur hvor mye av ura er veldig løs. Det er nok redningsaksjoner i fjellet fra før av, og man trenger ikke å påvirke til å la det bli flere av dem.

Håper ikke hun har dratt på seg noen belastningsskader.

Edit: ser at mange reagerer på at hun «lyver» om dekning og ikke har med nok vann. Mobildekning kan være fraværende i denne delen av Rondane, og det er vanlig å fylle vannflasker underveis på en slik tur. Ser ikke noe poeng i å diskutere dette :)

For at disse  lever av Sosiale medier så er jeg overrasket over manglene på planlegging. Men på en annen side, man kan håpe på at følgerne innser alvoret i å ta slike turer uten god planlegging i forkant.

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neimen, så beleilig at de ikke hadde mobildekning da, når ikke alt ble så perfekt som de hadde sett for seg 😂

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Louiah skrev:

Veldig morsomt å følge med mens de begge sitter ved siden av hverandre på hver sin mobil og poster på story og legger ut akkurat likt 😅 ikke det jeg ville gjort hvis jeg hadde hatt barnepass akkurat.

Og de lurer på hvorfor telefonene gikk tom for batteri...?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlevelse var vel en overdrivelse, og filming av mindreårige på slutten av IG story kunne hun spart seg for, da det  er en høyst privat situasjon for den som blir filmet. Enkelte får  et perspektiv på ting når slike ting skjer, men den gang ei..Bekledningen var vel heller ikke helt på plass, ser at hun fryser når hun filmer. Håper at dette er en heads up for de som tenker at dette er god oppskrift på fjelltur.

 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men siden de hadde glemt hodelykt, betyr det at de hadde trengt hjelp til å komme seg ned hvis de følget original planen ? :klo:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ventet med å gå så høyt ut med de voldsomme planene for turen. Og helt klart kommet meg tidligere avgårde om morran. Ellers imponerende!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, syns det er helt greit at de går høyt ut og så ikke klarer å gjennomføre. 
Viser jo det som mange etterlyser her, at de ikke er verdensmestre på alt.

Som hun sier selv, ingen skam å snu!

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MaleficentAurora skrev:

13 timer blanding av løping å gåing eller kun løping?

Ingen av dem klarer å løpe i 13 timer i det terrenget. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...