Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Hun har aldri skrevet om at hun har operert brystene. Jeg tenker at det er flott at hun ikke fronter plastiske operasjoner

Noen forteller verbalt, andre med tekst, og andre igjen med bilder eller symbolikk e.l. CBE har delt det med oss med bilder. Ikke at hun skal forsøke å skjule seg, men hun har ved flere anledninger fremhevet brystene sine (som alle ser har en annen form og størrelse enn før) 

Hvis du tenker at det eneste som er å fronte plastiske operasjoner er å faktisk oppfordre andre til å gjøre det, så er vi nok uenige. Hun selger et glanset magasin, og mange av tilhengerne beundrer kroppen hennes, livet hennes og stilen hennes. Jeg VET ikke om noen blir inspirert til å fikse på noe selv "for å bli som Caroline", men jeg vet ikke at det IKKE har skjedd heller. 

For meg gjelder ikke dette bare CBE, langt ifra, og hun er for meg langt fra den værste. De er sunnere og mer sporty enn de fleste. Men generellt sett mener jeg at mange influencere "selger" et uoppnåelig ideal, nettopp fordi de fikser på kropp og bilder. De selger et resultat av inngrep og injeksjoner de utfører. Det er for meg å indirekte oppfordre til å utføre slikt. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Hun har aldri skrevet om at hun har operert brystene. Jeg tenker at det er flott at hun ikke fronter plastiske operasjoner

 

4 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Unnskylde seg for noe? Hvorfor skal hun unnskylde seg? Synes det er flott at hun aldri har skrevet at hun har operert brystene. Hun fronter sunn mat og trening ikke plastiske operasjoner.

Gud for noen håpløse motargumenter du kommer med at det er på kanten av flauhet. Hun fronter plastiske kirurgi med å vise fram brystene i lettkledde klær og undertøy. Hun gjør bare det motsatte av hva SE gjør. Og det er å ikke gi en muntlig bekreftelse,  men en bekreftelse via bilder og handling med å vise fram kroppen som at den er 100% "naturlig" når den ikke er det. LKE gikk ikke i flint for ingen grunn når spørsmålet ble stilt i kommentarfeltet på IG.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2020 den 14.51, Hellasinmyheart skrev:

Unnskylde seg for noe? Hvorfor skal hun unnskylde seg? Synes det er flott at hun aldri har skrevet at hun har operert brystene. Hun fronter sunn mat og trening ikke plastiske operasjoner.

Hvilke retter / mat er det du mener CBE fronter? 

Endret av Marioposa
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Isild skrev:

Noen forteller verbalt, andre med tekst, og andre igjen med bilder eller symbolikk e.l. CBE har delt det med oss med bilder. Ikke at hun skal forsøke å skjule seg, men hun har ved flere anledninger fremhevet brystene sine (som alle ser har en annen form og størrelse enn før) 

Hvis du tenker at det eneste som er å fronte plastiske operasjoner er å faktisk oppfordre andre til å gjøre det, så er vi nok uenige. Hun selger et glanset magasin, og mange av tilhengerne beundrer kroppen hennes, livet hennes og stilen hennes. Jeg VET ikke om noen blir inspirert til å fikse på noe selv "for å bli som Caroline", men jeg vet ikke at det IKKE har skjedd heller. 

For meg gjelder ikke dette bare CBE, langt ifra, og hun er for meg langt fra den værste. De er sunnere og mer sporty enn de fleste. Men generellt sett mener jeg at mange influencere "selger" et uoppnåelig ideal, nettopp fordi de fikser på kropp og bilder. De selger et resultat av inngrep og injeksjoner de utfører. Det er for meg å indirekte oppfordre til å utføre slikt. 

Nettopp. Men enkelte nå bare kvulerer og tro at det ikke forekommer i det hele tatt. Før så man ikke CBE i undertøy FØR fronpartiet hadde fått et betraktelig løft og innhold. Bildene lyver ikke og det er like så greit når man er bastant at kroppen ikke har endret seg.

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Hellasinmyheart skrev:

Unnskylde seg for noe? Hvorfor skal hun unnskylde seg? Synes det er flott at hun aldri har skrevet at hun har operert brystene. Hun fronter sunn mat og trening ikke plastiske operasjoner.

Og hva slags type sunn mat er det hun fronter som gjør at man plutselig går fra å være nærmeste flatbrystet til litt med frodige slik at man ikke bli skuffet av se seg selv i speilet for at den toppen går takt med resten av kroppen?

16 timer siden, Marioposa skrev:

Sunn mat? Hvilke retter / mat er det du mener CBE fronter? 

Lurer jeg også på.

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Marioposa skrev:

Sunn mat? Hvilke retter / mat er det du mener CBE fronter? 

Hun legger ut oppskrifter med sunn mat minst en gang i uken. Veldig gode oppskrifter og flotte og inspirerende matbilder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lavande
1 time siden, Hellasinmyheart skrev:

Hun har aldri skrevet om at hun har operert brystene. Jeg tenker at det er flott at hun ikke fronter plastiske operasjoner

Caroline Berg Eriksen har godkjent kommentarer på bloggen som har handlet om spekulasjonene rundt «nye bryster», jf. https://influencere.wordpress.com/2019/07/06/caroline-berg-eriksen-kommentarfeltproblematikk-i-reklameinnlegg/ . Samtidig som brystpartiet kom veldig i fokus. 

Folk er ikke dum... 

Noe av budskapet til CBE er (såvidt jeg har forstått): Man kan få "samme kropp " ved å trene.  Hvis kroppen er fikset på, og de ikke er ærlig på at man kan ikke få større og fastere bryster ved å følge hennes treningsopplegg, er det kritikkverdig...

Endret av Lavande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva familien spiser ellers i uka, men oppskriftene hun legger ut inneholder for lite proteiner blant annet. Lite jern også.. så sunn og sunn, fru Blom. 

NB Tok bare en kjapp titt over de siste oppskriftene

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ultiva skrev:

Hun fronter plastikkirurgi ved å vise brystene ivrig frem i gjennomsiktige bh'er og gjennomsiktige bikinitopper på internett. Det er hun selv som velger å tilby kroppen sin, de fleste kvinner som fyller på slunkne bryster etter fødsler publiserer ikke resultatet på åpent internett. For de aller, aller fleste så handler dette om verdighet og privatliv.

Hva angår sunne vibber så gjør de absolutt mange bra ting med speilreflekskamera og softbokser på slep. Ikke en eneste treningstur gjennomføres uten dokumentasjon på internett for å høste skryt. Men å uttale at hun ikke vil spise mer enn frokost fordi hun ikke orker å være mett i kjolen hun skal ha på kvelden, samt svært hyppige vinglass avbildet på sosiale medier, samt å hoppe bak venner og gjemme seg for ikke å vise en foodbaby på instastory; vel det viser noe helt annet enn en kjernesunn person som er trygg på seg selv.

Edit;

Også barnas utseende er noe CBE vektlegger tungt på instagram, f eks med hashtaggen #hairgoals (!!).

Nydelig oppsummert👏

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 2020 skrev:

Er dette kødd? 😂 er det virkelig noen som blir så bekymret at de ikke klarer å slappe av i sitt eget liv om cbe ikke oppdaterer? «Ta pause fra å sjekke om alt er bra»

ser for meg hysterisk dame 40+ som lar hele sommerferien sin gå i dass fordi carolinebergeriksen ikke legger ut noe på bloggen. «-Bare å avlyse helgeturen til campingplassen Gunnar, må sitte hjemme og oppdatere nettsiden. Blir så bekymra, se!»

8A670609-154B-49A7-A8F1-4FB3493BA9B3.jpeg

Her etterspør altså «Vibeke» hvor barne kjoler brukt på en reklame blogg  er kjøpt. Mindreårige selger altså reklame, på lik linje med mor og far via Treasures AS. Ergo er de er på jobb. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om hun aldri har skrevet at hun har operert brystene, så kommuniserer hun det ukentlig - visuelt!

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Du tenker at det er positivt at hun sier kroppen er et produkt av trening og suntkosthold? Når det realiteten er et produkt av operasjoner og innsprøytninger?  Mener du det er moralsk og etisk riktig at man fronter at puppene blir sprettende av å spise salat, liksom?

som skrevet over, når dama trykker brystene opp i fotolinsa med så lite klær som over hodet mulig, det er fronting av pupper som igjen er opererte, @Hellasinmyheart 😀

 

 

Du tenker at trening og fokus på kosthold er negativt og  ikke har noe å si for hvordan en kropp ser ut?Der er vi uenige. CBE er flott og veltrent og har en sunn livsstil som hun også fronter. Jeg mener det er mye mer etisk betenkelig å skrive om å utføre kosmetiske inngrep enn å ikke skrive om  det. Kritikk hadde hun garantert fått her inne uansett😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Du tenker at trening og fokus på kosthold er negativt og  ikke har noe å si for hvordan en kropp ser ut?Der er vi uenige. CBE er flott og veltrent og har en sunn livsstil som hun også fronter. Jeg mener det er mye mer etisk betenkelig å skrive om å utføre kosmetiske inngrep enn å ikke skrive om  det. Kritikk hadde hun garantert fått her inne uansett😊

Potato potato. 
Bilder sier mer enn tusen ord sies det og bildene til CBE kommuniserer operasjon. Å ikke skrive det med ord betyr ingenting når det er silikonpuppe-fronting på alle andre kommunikative måter.
Altså er CBE like lite etisk i hennes måte å promotere skjønnhetsoperasjoner på som influencerkollegaene hennes. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke drive å fikse litt her og litt der og samtidig forvente at man skal få fronte sunn livstil uten å få kritikk. Så, ja kritikk vil hun nok få uansett hva hun gjør når det ikke er en sunn livsstil som er årsaken til kroppen/livet hun viser frem. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Marioposa skrev:

Sunn mat? Hvilke retter / mat er det du mener CBE fronter? 

Nå er ikke jeg veldig ivrig leser, men av det jeg husker så er det mye grønt til middag, og det er positivt. Det har manglet litt på proteiner har jeg lagt merke til, men når det bare viser ett måltid om dagen kan man ikke dømme det helt ut på det. Det jeg imidlertid ofte har tenkt er negativt er at hun innimellom viser veldig små porsjoner. Sånn sett er hun litt thinspo.

Verre er hennes fremstilling når hun spiser noe usunt. Det handler om å unne seg en pizza fordi hun har løpt et maraton liksom. Som om det skulle være nødvendig å gjøre. Pizza kan fint være helgekos for alle. Hun gjør også ofte en stor greie ut av at LK spiser hamburger og bolle for eksempel. Shamer han litt rett og slett. 

Når majoriteten av oppskriftene er stjålet helt eller delvis, og innleggene avsluttes med "nammis", så når det ikke helt opp for min del. Likevel er det langt bedre å vise dette enn barna. Hvis Netfit skal ha en egen del med mat, så må hun muligens lese seg litt opp. Kanskje er det så enkelt som at fraværet av muskelbyggingen skyldes manglende proteininntak.

 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande
25 minutter siden, Sandin skrev:

Nå er ikke jeg veldig ivrig leser, men av det jeg husker så er det mye grønt til middag, og det er positivt. Det har manglet litt på proteiner har jeg lagt merke til, men når det bare viser ett måltid om dagen kan man ikke dømme det helt ut på det. Det jeg imidlertid ofte har tenkt er negativt er at hun innimellom viser veldig små porsjoner. Sånn sett er hun litt thinspo.

Verre er hennes fremstilling når hun spiser noe usunt. Det handler om å unne seg en pizza fordi hun har løpt et maraton liksom. Som om det skulle være nødvendig å gjøre. Pizza kan fint være helgekos for alle. Hun gjør også ofte en stor greie ut av at LK spiser hamburger og bolle for eksempel. Shamer han litt rett og slett. 

Når majoriteten av oppskriftene er stjålet helt eller delvis, og innleggene avsluttes med "nammis", så når det ikke helt opp for min del. Likevel er det langt bedre å vise dette enn barna. Hvis Netfit skal ha en egen del med mat, så må hun muligens lese seg litt opp. Kanskje er det så enkelt som at fraværet av muskelbyggingen skyldes manglende proteininntak.

 

Enig med deg, men mener å huske at Caroline Berg Eriksen har vist frem knekkebrød med agurk og kaviar. 

Søkte, fra https://www.carolinebergeriksen.no/2020/01/04/holder-pa-gode-vaner-og-forsoke-skape-noen-nye/

"Jeg starter helst dagen med juice og smoothiebowls eller knekkebrød med masse kaviar og agurk 🙂"

Vi vet derfor hva hun foretrekker til frokost og middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Sandin skrev:

Nå er ikke jeg veldig ivrig leser, men av det jeg husker så er det mye grønt til middag, og det er positivt. Det har manglet litt på proteiner har jeg lagt merke til, men når det bare viser ett måltid om dagen kan man ikke dømme det helt ut på det. Det jeg imidlertid ofte har tenkt er negativt er at hun innimellom viser veldig små porsjoner. Sånn sett er hun litt thinspo.

Verre er hennes fremstilling når hun spiser noe usunt. Det handler om å unne seg en pizza fordi hun har løpt et maraton liksom. Som om det skulle være nødvendig å gjøre. Pizza kan fint være helgekos for alle. Hun gjør også ofte en stor greie ut av at LK spiser hamburger og bolle for eksempel. Shamer han litt rett og slett. 

Når majoriteten av oppskriftene er stjålet helt eller delvis, og innleggene avsluttes med "nammis", så når det ikke helt opp for min del. Likevel er det langt bedre å vise dette enn barna. Hvis Netfit skal ha en egen del med mat, så må hun muligens lese seg litt opp. Kanskje er det så enkelt som at fraværet av muskelbyggingen skyldes manglende proteininntak.

 

Caroline har fokus på #thinspo. LKE har fokus på muskler og stor rumpe. Dette til sammen går ikke opp, da det er fysisk umulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hellasinmyheart skrev:

Du tenker at trening og fokus på kosthold er negativt og  ikke har noe å si for hvordan en kropp ser ut?Der er vi uenige. CBE er flott og veltrent og har en sunn livsstil som hun også fronter. Jeg mener det er mye mer etisk betenkelig å skrive om å utføre kosmetiske inngrep enn å ikke skrive om  det. Kritikk hadde hun garantert fått her inne uansett😊

Nå får du gi deg med å kverulere på alt som blir sagt. Du stiller mye svakere med å holde på slik enn å bli tatt seriøst i debatten her. CBE fronte et sinnsykt urealistisk forhold til kropp for hvordan den skal se ut ift trening når man ser gjennom alle oppskrift tipsene hun legger ut.

Jeg velger å sitere @Lavande sitt kommentar som treffer spikeren ufattelig godt⤵️

40 minutter siden, Lavande skrev:

mener å huske at Caroline Berg Eriksen har vist frem knekkebrød med agurk og kaviar. 

Søkte, fra https://www.carolinebergeriksen.no/2020/01/04/holder-pa-gode-vaner-og-forsoke-skape-noen-nye/

"Jeg starter helst dagen med juice og smoothiebowls eller knekkebrød med masse kaviar og agurk 🙂"

Vi vet derfor hva hun foretrekker til frokost og middag. 

 

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...