Inocybe Skrevet 30. april 2019 #2541 Skrevet 30. april 2019 3 minutter siden, 2ney skrev: Her har Asti skrevet om engasjement i dag. CBE er på 0.85%. https://influencere.wordpress.com/2019/04/30/engasjementrate-instagram-den-30-04-19/ Takk for lenke. Det var den jeg tenkte på men du var raskere på tastene 😄. 5
Gjest Ispahan Skrevet 30. april 2019 #2542 Skrevet 30. april 2019 2 minutter siden, Dolce skrev: Dette har en forklaring. Jeg har mange ganger i løpet av de 2 siste årene tatt kontakt med bedrifter som har samarbeidet med diverse bloggere. Mange har svart. Noen svarer med "svada", mens andre har derimot takket meg for å ha gjort dem oppmerksomme på hvordan ting egentlig er i Blogglandia. Mange i markedsavdelingene rundt om i Norge har ikke satt seg inn i den enkelte bloggers virksomhet. De blir blendet av antall følgere og at det er "i tiden" å knytte til seg såkalte influencere. Kanskje også blendet av flotte tall som serveres fra UI eller tilsvarende. De har ikke forstått hvor farlig det er for en merkevare å gå på trynet i markedsføringen ved å knytte seg til noe som ikke er positivt. Et eksempel: For rundt 25 år siden ble det lansert et nytt bilmerke her i Norge. De første annonsene var sterkt kvinnediskriminerende. Hos meg sitter minnet om disse annonsene sterkt. Så mye at hver gang jeg ser en bil av dette merket, tenker jeg tilbake på de kvinnediskriminerende annonsene. Ville aldri vurdert å kjøpe en bil av dette merket. Aldri. En liten avsporing, men nå ble jeg nyskjerrig på hvilket bilmerke du snakker om 😊 Selv kommer jeg aldri til å bruke Telia, Proviant og nå heller ikke Kremmerhuset...
pøbelsara Skrevet 30. april 2019 #2543 Skrevet 30. april 2019 34 minutter siden, virkelig skrev: Det var det absolutt ikke. De som kritiserte CBE der under IG innlegget er kun etter CBE, og det ser en tydelig. Noen gir seg ikke før bloggeren ligger nede. En gjeng med simple mennesker som ikke er ute etter annet enn å ødelegge for personen C, og det spiller ingen rolle om de mener det er bedriften CBE, bare tull. Hva driver folk som sitter og skriver til bedrifter enten det er COOP eller Kremmerhuset eller andre for å spe på med dritt ? Disse bedrifene tar ikke alt for god fisk som kommer på mail, de vet mye er kun for å lage kvalme og prøve å ødelegge. Stakkars folk som føler de må gjøre alt for å tråkke andre ned ! jeg kan velge hvor jeg vil bruke pengene mine, Jeg står selvsagt helt fritt til å fortelle bedriftene jeg sluttter p handle hos om hvorfor. Jeg var en av dem som skrev kommentar under Kremmerhusinnlegget - det var fullstendig blottet for både hets og personangrep - og jeg tar anstøt av å blibli karakterisert på den måten. jeg går ikke inn for å tråkke andre ned? hvordan får du en beslutning om å ikke ville handle hos noen som driver uetisk markdsføring til å bli å tråkke andre ned? 35
pøbelsara Skrevet 30. april 2019 #2544 Skrevet 30. april 2019 22 minutter siden, virkelig skrev: Men innimellom må en vel gå videre ? Hvor lenge skal gammelt grums som bilderedigering etc.brukes mot CBE ? Og hadde manglende merking vært så ille som det fremstilles av noen så hadde de vel fått seg en kraftig bot for lenge siden .Det blir ikke sannhet fordi noen mener det er slik etter eget hode. Og grov utlevering av barn, det stemmer overhodet ikke. Det er også noen som syntes fordi det er en av de tingene som en tror en kan bruke. Hadde det vært så ille så hadde ingen samarbeidet med CBE. Skjønner det gjør vondt for mange at hun fortsatt holder koken, tjener penger og får samarbeid, dette må være skikkelig dårlig følelse for de verste kritikerne. jeg samler ikke gammelt grums. CBE la ut bilder fra barnerommet på lørdag - jeg la igjen en kommentar til Kremmerhuset på søndag. Ikke veldig gammelt grums, det vel? jeg synes hun driver grov utlevering av barn. Det er helt ufattelig at de har valgt å gjøre det slik de har gjort. 33
Jobbermedbarn Skrevet 30. april 2019 #2545 Skrevet 30. april 2019 40 minutter siden, virkelig skrev: Det var det absolutt ikke. De som kritiserte CBE der under IG innlegget er kun etter CBE, og det ser en tydelig. Noen gir seg ikke før bloggeren ligger nede. En gjeng med simple mennesker som ikke er ute etter annet enn å ødelegge for personen C, og det spiller ingen rolle om de mener det er bedriften CBE, bare tull. Hva driver folk som sitter og skriver til bedrifter enten det er COOP eller Kremmerhuset eller andre for å spe på med dritt ? Disse bedrifene tar ikke alt for god fisk som kommer på mail, de vet mye er kun for å lage kvalme og prøve å ødelegge. Stakkars folk som føler de må gjøre alt for å tråkke andre ned ! Helt eksakt, hva stod i de innleggene du mener tydelig skulle tråkke CBE ned? Jeg så sikkert ikke alle, men de jeg så skrev nesten alle om at de ikke ville støtte de som samarbeider med bloggere som utleverer barna sine! Forstår ikke overhodet hva det har med å tråkke noen ned? Det er en mening som veldig mange deler. En mening som i høyeste grad er oppe og diskuteres i mange fora der fagpersoner er representert! Når man tar et valg så på tvers av anbefalinger må man selvfølgelig regne med at det får konsekvenser...Dette er høyst sannsynlig bare begynnelsen, hurra for det, aller mest på bloggerbarna sine vegne! 30
DianaV Skrevet 30. april 2019 #2546 Skrevet 30. april 2019 Hele CBE + hvit ridder er bare så karikert nå at alt de gjør er over grenser, for dumt og for falskt. Glanstiden som blogger er over, på tide å styre businessen som det det er, en JOBB. og ikke klikke i vinkel på hver eneste kritiske kommentar som kommer deres vei. Helt latterlig. Også helt tragisk at bedrifter bruker denne bloggen til å annonsere. De vet ikke hvem de deler ut penger til lenger. Følgere og tall teller mest! Drit i utlevering og creepy bildet av barns bakhoder. Som flere andre har sagt, money talks. Håper barna krever sitt når de blir gamle nok til å forstå hvordan de har blitt brukt. 40
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. april 2019 #2547 Skrevet 30. april 2019 10 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Helt eksakt, hva stod i de innleggene du mener tydelig skulle tråkke CBE ned? Jeg så sikkert ikke alle, men de jeg så skrev nesten alle om at de ikke ville støtte de som samarbeider med bloggere som utleverer barna sine! Forstår ikke overhodet hva det har med å tråkke noen ned? Det er en mening som veldig mange deler. En mening som i høyeste grad er oppe og diskuteres i mange fora der fagpersoner er representert! Når man tar et valg så på tvers av anbefalinger må man selvfølgelig regne med at det får konsekvenser...Dette er høyst sannsynlig bare begynnelsen, hurra for det, aller mest på bloggerbarna sine vegne! Jeg tror debatten kun har to ytterpunkter. Du har kritikerne på én side, som kristiserer BEDRIFTEN for overeksponering av barn i markedsføringskanaler. De er villige til å ta en god diskusjon, og legger frem konkrete fakta, henviser med linker og fører en god tone. De er såpass rederlige i sin fremtreden at de faktisk sier ifra når det kommer urettmessig kritikk rettet mot PERSONEN Caroline. Så har du tilhengerskaren. De som tar enhver kritiske kommentar som hets, mobbing og trolling, de synser og mener, og tillegger kritikerne en haug med dårlige egenskaper de ikke har. Ikke klarer de å henvise eller linke til noe som helst konstruktivt eller opplysende. De gir oss stygge bemerkninger og spydigheter om våre personer, våre evner, vår livsstil og våre valg. Det er så MYYYYE jeg kunne skrevet om de sistnevnte her. Men det gjør jeg ikke. Folkeskikk, er det noe som heter. Det lærte vi om i andre semester på Livets Harde Skole... Det er så mange fantastiske skribenter her inne, jeg beundrer deres måte å formulere dere på. Saklig, konstruktivt og konsist. Jeg applauderer dere. 🙌🏻👏🏻
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. april 2019 #2548 Skrevet 30. april 2019 Legger for øvrig merke til at det kommer mange gode, saklige innspill på IG’en til Kremmerhuset. De blir møtt med taushet. Under det nye bildet der alt er rosa og «elsk på», derimot, DER svarer Kremmerhuset med både hjerter og stjerner i øynene. Strutsefarm der også, altså...
BellaSwan Skrevet 30. april 2019 #2549 Skrevet 30. april 2019 1 time siden, virkelig skrev: Det var det absolutt ikke. De som kritiserte CBE der under IG innlegget er kun etter CBE, og det ser en tydelig. Noen gir seg ikke før bloggeren ligger nede. En gjeng med simple mennesker som ikke er ute etter annet enn å ødelegge for personen C, og det spiller ingen rolle om de mener det er bedriften CBE, bare tull. Hva driver folk som sitter og skriver til bedrifter enten det er COOP eller Kremmerhuset eller andre for å spe på med dritt ? Disse bedrifene tar ikke alt for god fisk som kommer på mail, de vet mye er kun for å lage kvalme og prøve å ødelegge. Stakkars folk som føler de må gjøre alt for å tråkke andre ned ! Det er jo nettopp sånn CBE.no holder på. Virker som du er helt blind for akkurat det. 16
Populært innlegg ssophie Skrevet 30. april 2019 Populært innlegg #2550 Skrevet 30. april 2019 Noen spurte kremmerhuset om relasjonen deres til CBE er viktigere enn relasjonen deres til kundene. Kommentaren ble slettet. Dette er det ikke mulig å håndtere dårligere. 72
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. april 2019 #2551 Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, ssophie skrev: Noen spurte kremmerhuset om relasjonen deres til CBE er viktigere enn relasjonen deres til kundene. Kommentaren ble slettet. Dette er det ikke mulig å håndtere dårligere. Fy søren... Men da bekrefter de jo for oss at de regelrett driter i kundene sine, da!
DianaV Skrevet 30. april 2019 #2552 Skrevet 30. april 2019 41 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Fy søren... Men da bekrefter de jo for oss at de regelrett driter i kundene sine, da! Money talks 💰💰💰 10
Gjest Keikolina Skrevet 30. april 2019 #2553 Skrevet 30. april 2019 (endret) Kremmerhuset er uansett overpriset kinaræl. I samme kategori som nille. Bare å bestille på wish, ebay etc. Endret 30. april 2019 av Keikolina
Lana01 Skrevet 30. april 2019 #2554 Skrevet 30. april 2019 1 time siden, ssophie skrev: Noen spurte kremmerhuset om relasjonen deres til CBE er viktigere enn relasjonen deres til kundene. Kommentaren ble slettet. Dette er det ikke mulig å håndtere dårligere. Forstår godt at kommentaren ble slettet. Det samme gjelder Instagram posten fra i går. Helt forstårlig at de ikke vil assosieres med sånn oppførsel .som kommentarfeltet utviklet seg til. . Er flaut å lese hvor hardt man går inn for å sverte CBE og sabotere samarbeidet i kommentarfeltet. Er det er stort problem for enkelte måtte det være mer fornuftig å sende en mail. 3
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. april 2019 #2555 Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, Lana01 skrev: Forstår godt at kommentaren ble slettet. Det samme gjelder Instagram posten fra i går. Helt forstårlig at de ikke vil assosieres med sånn oppførsel .som kommentarfeltet utviklet seg til. . Er flaut å lese hvor hardt man går inn for å sverte CBE og sabotere samarbeidet i kommentarfeltet. Er det er stort problem for enkelte måtte det være mer fornuftig å sende en mail. Dette er hva som skjedde (siden du åpenbart ikke fikk det med deg): 1. En del kunder skrev at vi ikke ønsket å handle der lenger, på grunn av samarbeidet. Saklige, konsise kommentarer. 2. Caroline og fansen hennes kommer på banen, begynner å gå inn på andres profiler, henger dem ut og det slenges kommentarer som «går på livets harde skole», «dere trenger sko med borrelås», «idioter» osv. 3. Vi forsvarer oss. Kan dere bare SLUTTE med lyvingen? Det var ikke drittslenging fra de som kritiserte samarbeidet, det var fra fansen.
Bestemorskogmus Skrevet 30. april 2019 #2556 Skrevet 30. april 2019 12 minutter siden, Lana01 skrev: Forstår godt at kommentaren ble slettet. Det samme gjelder Instagram posten fra i går. Helt forstårlig at de ikke vil assosieres med sånn oppførsel .som kommentarfeltet utviklet seg til. . Er flaut å lese hvor hardt man går inn for å sverte CBE og sabotere samarbeidet i kommentarfeltet. Er det er stort problem for enkelte måtte det være mer fornuftig å sende en mail. Det handler ikke om å sabotere noe samarbeid. Det handler om at CBE ikke tåler at det kommer kritikk, at ikke Kremmerhuset kan svare selv, at CBE gikk inn på andres profiler og deretter hengte dem ut. Synes faktisk ikke det er særlig mye å forsvare. Det som er flaut, er måten en voksen blogger tillater seg å svare på, og at alt annet en skryt er "hat". Synes der var skrekkelig dårlig gjort å "ta" brukere etter å nærmest ha stalket dem. Fysj. 35
Halle-Palle Skrevet 30. april 2019 #2557 Skrevet 30. april 2019 4 timer siden, virkelig skrev: HVa så ? Det er en person bak bedriften og jeg kjøper ikke den at det er bedriften CBE som kritiseres. Det er kun for å kunne gjemme seg bak at det er en bedrift så ser det ikke så ille ut. For hadde det vært personen Caorline så kunnde mange ikke holdt på slik mange gjør. Det er jo ville tilstander og enkelte bruker vanvittig mye av tiden sin på å mislike alt C gjør, skriver og sier. Og om de tjener x antall millioner eller 100 000 spiller ingen rolle. Det unnskylder ingenting Men vi kjenner jo egentlig ikke personen Caroline? Jeg reagerer kun på ting som blir formidlet gjennom firmaets blogg og sosiale medier. Jeg er ganske sikker på at både herr og fru har private kontoer som inneholder ganske andre ting enn kaffekopper, barnebakhoder og posering kun fra ene siden. De skal de også få ha for seg selv, men de må tåle å få tilbakemeldinger på den komersielle plattformen. 17
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 30. april 2019 Populært innlegg #2558 Skrevet 30. april 2019 9 minutter siden, Lana01 skrev: Forstår godt at kommentaren ble slettet. Det samme gjelder Instagram posten fra i går. Helt forstårlig at de ikke vil assosieres med sånn oppførsel .som kommentarfeltet utviklet seg til. . Er flaut å lese hvor hardt man går inn for å sverte CBE og sabotere samarbeidet i kommentarfeltet. Er det er stort problem for enkelte måtte det være mer fornuftig å sende en mail. Det var CBE og hennes svorne tilhengere som drev begredelig oppførsel i det kommentarfeltet. Kalle andre onde? CBE som oppsøkte profilen til en som hadde skrevet at hun ikke ønsket å handle hos noen som bruker bloggere sm eksponerer barn, som hadde 87 følgere eller noe likende og påsto at vedkommende ikke var noe bedre enn henne (altså CBE). Folk som kalte andre for troll når de sa takk for meg som kunde? Jeg ønsker ikke å sabotere noen samarbeid. Jeg ønsker å fortelle forretningsdrivende som bruker uetiske aktører i reklame om at jeg ikke ønsker å bruke pengene mine hos dem. Jeg er en attraktiv forbruker. Jeg har full råderett over hvor jeg bruker pengene mine. Det er ikke sabotasje å bruke sin forbrukermakt. Og jeg sender ofte mail også - bare så det er sagt. Men når en forretning har en åpen some-kanal, regner jeg med at de ønsker tilbakemeldiger fra kundene sine også i de kanalene. Jeg er helt ærlig - VELDIG lei av å gang på gang på gang måtte stå til rette for folk som overhodet ikke forstår prinsippet om forbrukermakt og som heller ikke forstår skillet mellom privatpersoner og den kommersielle virksomheten de driver. CBE tjener millioner i året på virksomheten sin. Hun er en voksen dame på noen-og-tredve. Vi går ikke på ungdomsskolen, for søren. Noen og enhver trenger å vokse opp. 62
Bestemorskogmus Skrevet 30. april 2019 #2559 Skrevet 30. april 2019 4 timer siden, virkelig skrev: Det var det absolutt ikke. De som kritiserte CBE der under IG innlegget er kun etter CBE, og det ser en tydelig. Noen gir seg ikke før bloggeren ligger nede. En gjeng med simple mennesker som ikke er ute etter annet enn å ødelegge for personen C, og det spiller ingen rolle om de mener det er bedriften CBE, bare tull. Hva driver folk som sitter og skriver til bedrifter enten det er COOP eller Kremmerhuset eller andre for å spe på med dritt ? Disse bedrifene tar ikke alt for god fisk som kommer på mail, de vet mye er kun for å lage kvalme og prøve å ødelegge. Stakkars folk som føler de må gjøre alt for å tråkke andre ned ! Kutt ut, 'a! Hva slags menneskesyn har du???? 12
Lana01 Skrevet 30. april 2019 #2560 Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, Lille_Krokodille skrev: Dette er hva som skjedde (siden du åpenbart ikke fikk det med deg): 1. En del kunder skrev at vi ikke ønsket å handle der lenger, på grunn av samarbeidet. Saklige, konsise kommentarer. 2. Caroline og fansen hennes kommer på banen, begynner å gå inn på andres profiler, henger dem ut og det slenges kommentarer som «går på livets harde skole», «dere trenger sko med borrelås», «idioter» osv. 3. Vi forsvarer oss. Kan dere bare SLUTTE med lyvingen? Det var ikke drittslenging fra de som kritiserte samarbeidet, det var fra fansen. Kommentarene gikk nok begge veier, og jeg forstår godt at de ikke ønsker å assosieres med dette. Skjønner ikke at folk forsetter å poste under den nye posten med fult navn, Faut å være så til de grader opphengt i dette, men det er min personlig mening, og få være opptil den enkelte. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå