pøbelsara Skrevet 30. april 2019 #2601 Skrevet 30. april 2019 Hun hadde bilder fra soverommet til ett av barna - i reklameøyemed senest på lørdag. Ikke engang rommene deres er privat sone. 23
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. april 2019 #2602 Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, Litenoggod skrev: Det jeg la merke til på kommentarfeltet hos kremmerhuset var at CBE hadde gått inn på profilen til en som hadde kommentert om at CBE brukte barna sine i reklame, og CBE påsto at personen bak den profilen gjorde det samma fordi personen la ut bilder av barna sine. Det er vel forskjell på en offentlig person som bruker barna sine i reklame enn en helt vanlig person som har lagt ut noen bilder av sine barn? Kremmerhuset fjerner kommentarfeltet fordi oss vanlige folk sier ifra, men CBE gikk jo i angrep på folk som sa meningen sin? Det jeg synes er skummelt er hva slags «makt» en blogger sitter med, at man skal være redd for hvis man kommenterer enten insta eller bloggen deres og motsier dem, så sjekker de opp ip adressen din og går inn på profilen din osv. 23 april var siste bilde der CBE bruker barna sine i reklame for noe, greit man ikke ser ansiktet deres, men hu bruker fortsatt barna sine, selvom hu satt å nekta for det på kremmerhuset sitt kommentarfelt i går. Det er akkurat det, at hun nå bruker bakhodene deres istedet hjelper ikke, for gjennom utallige innlegg i diverse kanaler VET vi jo hvordan de ser ut! Vi vet hvordan de ser ut, hva de heter, veinavnet de bor på osv. Skaden har skjedd, den.
Papirfly Skrevet 30. april 2019 #2603 Skrevet 30. april 2019 Tråden er ryddet for persondebatt. Papirfly, mod.
Gjest 2ney Skrevet 30. april 2019 #2604 Skrevet 30. april 2019 (endret) 😊 SCREENSHOTS ????? @virkelig Endret 30. april 2019 av 2ney
virkelig Skrevet 30. april 2019 #2605 Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, 2ney skrev: SCREENSHOTS????? @virkelig Hvorfor skal jeg legge ut screenshots ? dropper det siden det er noen som er brukere her inne som ikke syntes det er ok, og det respekterer jeg
Gjest 2ney Skrevet 30. april 2019 #2606 Skrevet 30. april 2019 3 timer siden, Nobile skrev: Noen som har screenshot av kremmerhus bråket ? @virkelig skrev at hen hadde det 😊
Gjest 2ney Skrevet 30. april 2019 #2607 Skrevet 30. april 2019 (endret) 9 minutter siden, virkelig skrev: Hvorfor skal jeg legge ut screenshots ? dropper det siden det er noen som er brukere her inne som ikke syntes det er ok, og det respekterer jeg Hvorfor? Fordi du har dem og flere vil se dem. Enkelt og greit. IMGUR er lov? Da ser man det sort på hvitt, hva diskusjonen gikk i. Endret 30. april 2019 av 2ney
Vipser Skrevet 30. april 2019 #2608 Skrevet 30. april 2019 5 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Det er akkurat det, at hun nå bruker bakhodene deres istedet hjelper ikke, for gjennom utallige innlegg i diverse kanaler VET vi jo hvordan de ser ut! Vi vet hvordan de ser ut, hva de heter, veinavnet de bor på osv. Skaden har skjedd, den. Og rundt hver tredje dag blir vi belønnet med full frontal av barna på instastory. Bli'kke borte selv om det forsvinner fra instagram, skjønner du, Caro! 22
Vipser Skrevet 30. april 2019 #2609 Skrevet 30. april 2019 (endret) 2 minutter siden, virkelig skrev: Hvorfor skal jeg legge ut screenshots ? dropper det siden det er noen som er brukere her inne som ikke syntes det er ok, og det respekterer jeg 😂😂😂 Er dette tilbakemelding du har fått, av samme type som "mange spør meg om.."? Endret 30. april 2019 av Vipser 12
virkelig Skrevet 30. april 2019 #2610 Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, 2ney skrev: Hvorfor? Fordi du har dem og flere vil se dem. Enkelt og greit. IMGUR er lov? Da ser man det sort på hvitt. Da kommer det IG brukernavn og det var noen her inne som kommenterte der og reagerte på det , så lar den ballen ligge død.
Nebel86 Skrevet 30. april 2019 #2611 Skrevet 30. april 2019 Just now, pøbelsara said: Mener du det kan sammenliknes? Det er klart det er MYE verre med massiv eksponering i en stor kanal hvor det er titusenvis av lesere innom hver måned. Jeg suer ikke det er riktig å eksponere barn i det hele tatt, men det altså himmelvid forskjell på en IG-bitteiten IG-konto og en av Norges største. Jeg fatter ikke at du ikke ser det. Og det er bare smålig og slemt når en stor aktør som CBE går til frontalangrep på en liten konto som eies av en privatperson som aldri har tjent så mye som en krone på det vedkommende deler. Hun burde være adskillig rausere enn det. Det er da klart at det kan sammenlignes! Gang på gang blir det poengtert at hovedproblemet er at bloggerbarna ikke gir sitt samtykke til at bilder og info om dem blir liggende ute på nett. At deres privatliv blir eksponert for fremmede. Uavhengig om hvor mange som ser bildene så ligger det ute på det store internettet og de har ikke gitt sitt samtykke til at andre skal se det. Åpen profil = offentlig. Det er ikke smålig eller slemt. Kritiserer man noen så bør man tåle å høre det tilbake. CBE er ikke overmenneske som skal tåle alt mulig fordi hun er eier av en blogg/bedrift, og bør selvsagt få muligheten til å forsvare seg på lik linje som med alle andre. Og nå var det ikke akkurat CBE som gikk til frontalangrep til å begynne med for å si det sånn. Hun bør være adskillig rausere enn det? Her går folk bevisst inn for å sabotere for samarbeid og jobber, selvsagt skal hun være raus og sitte på hendene sine. Såpass må man da unne andre 😂 4
virkelig Skrevet 30. april 2019 #2612 Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, Vipser skrev: 😂😂😂 Er dette tilbakemelding du har fått, av samme type som "mange spør meg om.."? Ikke tilbakemelding fra noen . Men skjønte på reaksjonen til minst en her inne at det var vedkommende som var en av brukerne på IG, så da er det ikke greit å gjøre det. Ikke verre enn det. 2
Gjest 2ney Skrevet 30. april 2019 #2613 Skrevet 30. april 2019 (endret) 13 minutter siden, virkelig skrev: Ikke tilbakemelding fra noen . Men skjønte på reaksjonen til minst en her inne at det var vedkommende som var en av brukerne på IG, så da er det ikke greit å gjøre det. Ikke verre enn det. Alle kommentaren lå ute i dag på åpen IG profil hos Kremmerhuset. Enklere å skille troll og saklig kritikk om man ser sort på hvitt hva som står skrevet. Er du ikke enig? 😊 Endret 30. april 2019 av 2ney
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. april 2019 #2614 Skrevet 30. april 2019 (endret) 2 minutter siden, virkelig skrev: Ikke tilbakemelding fra noen . Men skjønte på reaksjonen til minst en her inne at det var vedkommende som var en av brukerne på IG, så da er det ikke greit å gjøre det. Ikke verre enn det. Seriøst, hvis det er min har du herved min fulle tillatelse. Ig-konto er frokenstundeslos. Du vet, hun med ADHD-barnet. Hun som du har fyra som faen i noen innlegg her... Endret 30. april 2019 av Lille_Krokodille
pøbelsara Skrevet 30. april 2019 #2615 Skrevet 30. april 2019 Kremmerhuset har fjernet alle kommentarer om denne saken. Det har vist seg før at slette-taktikken de bruker ikke pleier å falle i spesielt god jord hos kundene. Husk det, Kremmerhuset. Det er kundene deres som følger kontoen deres. Jeg liker kremmerhuset, jeg er svak for fargkoordinert stæsj - men jeg liker IKKE eksponering av barn i stor skala. Det ser ut som om flere mener det samme som meg. 37
Vipser Skrevet 30. april 2019 #2616 Skrevet 30. april 2019 2 minutter siden, virkelig skrev: Ikke tilbakemelding fra noen . Men skjønte på reaksjonen til minst en her inne at det var vedkommende som var en av brukerne på IG, så da er det ikke greit å gjøre det. Ikke verre enn det. Vi er mange nok som har sett kommentarfeltet. Jeg tolker denne strutseteknikken som at du ønsker å skjule dritten som kom fra bloggerparets faste forsvarere. Jeg så ingen dritt fra kritikere. 22
pøbelsara Skrevet 30. april 2019 #2617 Skrevet 30. april 2019 2 minutter siden, Nebel86 skrev: Det er da klart at det kan sammenlignes! Gang på gang blir det poengtert at hovedproblemet er at bloggerbarna ikke gir sitt samtykke til at bilder og info om dem blir liggende ute på nett. At deres privatliv blir eksponert for fremmede. Uavhengig om hvor mange som ser bildene så ligger det ute på det store internettet og de har ikke gitt sitt samtykke til at andre skal se det. Åpen profil = offentlig. Det er ikke smålig eller slemt. Kritiserer man noen så bør man tåle å høre det tilbake. CBE er ikke overmenneske som skal tåle alt mulig fordi hun er eier av en blogg/bedrift, og bør selvsagt få muligheten til å forsvare seg på lik linje som med alle andre. Og nå var det ikke akkurat CBE som gikk til frontalangrep til å begynne med for å si det sånn. Hun bør være adskillig rausere enn det? Her går folk bevisst inn for å sabotere for samarbeid og jobber, selvsagt skal hun være raus og sitte på hendene sine. Såpass må man da unne andre 😂 Det er smålig og slemt. Det er som å kjøre over en maur med dampveivals. Medie-maktforholdet er himmelstormende stort. OG CBE er IKKE en privatperson i dette samarbeidet med Kremmerhuset - hun ein en profesjonell, kommersiell aktør. Og man forsvarer seg ikke med å gå til angrep på de som er MYE mindre enn seg. Man argumenterer saklig. Og igjen - jeg går ikke inn for å sabotere. Jeg går inn for å bevisstgjøre folk om barneeksponerig - om hvor ille det er at småtasser vokser opp i et rampelys hvor de ikke engang får ha soverommene sine i fred. 38
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. april 2019 #2618 Skrevet 30. april 2019 Akkurat nå, pøbelsara skrev: Det er smålig og slemt. Det er som å kjøre over en maur med dampveivals. Medie-maktforholdet er himmelstormende stort. OG CBE er IKKE en privatperson i dette samarbeidet med Kremmerhuset - hun ein en profesjonell, kommersiell aktør. Og man forsvarer seg ikke med å gå til angrep på de som er MYE mindre enn seg. Man argumenterer saklig. Og igjen - jeg går ikke inn for å sabotere. Jeg går inn for å bevisstgjøre folk om barneeksponerig - om hvor ille det er at småtasser vokser opp i et rampelys hvor de ikke engang får ha soverommene sine i fred. Jeg også. Jeg fatter ikke hvorfor vi skulle ha noe ønske om å sabotere bloggen? Jeg har ikke noe i mot blogger, så lenge de tjener penger på ærlig måte og ikke bruker barn som rekvisitter.
Kollontaj Skrevet 30. april 2019 #2619 Skrevet 30. april 2019 Veldig påtakelig å prøve å dreie diskusjonen fra CBE.nos eskapader og over til kritikere og enkeltpersoner som har ytret seg om forretningsdrift og etikk. 28
Liver Skrevet 30. april 2019 #2620 Skrevet 30. april 2019 (endret) Syns det er så merkelig at Kremmerhuset tillater at CBE skriver til betalende kunder på den måten de gjorde. Har jobbet i mange år i salgsyrke og har lært at kunder skal behandles med respekt, og meninger skal høres. Gjelder ikke dette for bloggere, og de kan gå rundt å fornærme kunder som de selv ønsker? Har de noen som slokker branner for dem, og sletting av bevis er helt normalt? Endret 30. april 2019 av Liver 40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå