Justlooking Skrevet 30. april 2019 #2621 Skrevet 30. april 2019 Jeg er sjelden innom denne tråden. Fulgte bloggen for mange år siden da den var mer interresant og spontan. Nå er det kun reklame, picture perfekt og barneeksponering. Tror ikke et sekund på hva som står på bloggen for pengene rår som hos de andre toppbloggerne. Håper disse også innser at æraen er over snart og at de må finne andre inntektskilder. Det må være ærlig og bærekraftig og ikke minst ha integritet nå når de fleste skjønner det er om å gjøre å selge reklame. Det gjelder alle toppbloggerne 😊 13
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. april 2019 #2622 Skrevet 30. april 2019 5 minutter siden, Liver skrev: Syns det er så merkelig at Kremmerhuset tillater at CBE skriver til betalende kunder på den måten de gjorde. Har jobbet i mange år i salgsyrke og har lært at kunder skal behandles med respekt, og meninger skal høres. Gjelder ikke dette for bloggere, og de kan gå rundt å fornærme kunder som de selv ønsker? Har de noen som sokker branner for dem, og sletting av bevis er helt normalt? Det er slik det har blitt. Det finnes ikke noe skille mellom privatperson/bedriftseier i denne situasjonen, i hvert fall når det passer dem. Hun omtaler seg selv som grunder, karrierekvinne osv, men i det sekundet kritikken kommer er hun privatpersonen Caroline som ligger i fosterstilling og gråter. Det skriver hun jo på sin firmaside (bloggen). Det er privatpersonene Caroline og Lars Kristian som har fått barn, men barna er presentert og eksponert på alle firmaets kanaler. Familien Berg-Eriksen er på ferie. Eller jobb. Jeg er litt usikker. En kvinne filmer barnet på snap, og barnet spør: «Skal du sende det til mormor?» «Ja», svarer kvinnen, og legger det ut på firmasnapen. Om det er grunderen og karrierekvinnen som står der og lyver for barnet, eller verre; mammen Caroline, er faktisk umulig å si...
FruJohansen Skrevet 30. april 2019 #2623 Skrevet 30. april 2019 12 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Familien Berg-Eriksen er på ferie. Eller jobb. Jeg er litt usikker. En kvinne filmer barnet på snap, og barnet spør: «Skal du sende det til mormor?» «Ja», svarer kvinnen, og legger det ut på firmasnapen. Om det er grunderen og karrierekvinnen som står der og lyver for barnet, eller verre; mammen Caroline, er faktisk umulig å si... Dette. Akkurat det eksempelet der beskriver søren meg på en prikk det som diskuteres i denne og andre tråder, og hvorfor det er kritikkverdig. 46
Kleenex Skrevet 30. april 2019 #2624 Skrevet 30. april 2019 53 minutter siden, virkelig skrev: Hvorfor skal jeg legge ut screenshots ? dropper det siden det er noen som er brukere her inne som ikke syntes det er ok, og det respekterer jeg Send dem til Asti da vel! 6
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. april 2019 #2625 Skrevet 30. april 2019 5 minutter siden, FruJohansen skrev: Dette. Akkurat det eksempelet der beskriver søren meg på en prikk det som diskuteres i denne og andre tråder, og hvorfor det er kritikkverdig. ...og da blir det så lett å høste sympati, for når vi kritiserer bedriften som bruker barna, for da er det stakkars mammen som får kjeft osv... Jeg FATTER IKKE at det skal være så vanskelig å drive en rederlig bedrift? Ikke lyv, ikke juks, ikke behandle kundene som dritr, ikke bruk barna dine. That’s it. Jeg skjønner ikke hvorfor hun måtte ty til dette i utgangspunktet! Hun hadde jo en bra greie gående!
Surikatt Skrevet 1. mai 2019 #2626 Skrevet 1. mai 2019 (endret) Hun er vel ikke akkurat en interiørblogger jeg ser til for inspirasjon for interiør har hun ikke peiling på. De har pusset opp minst to ganger. Første gang var totalt skivebom om det innså de selv siden omtrent alt ble gjort på nytt. Nå er alt utrolig kjedelig. Det barnerommet er bare et eksempel, samarbeid med kremmerhuset et annet. Vanskelig å være verdensmester i alt. Og LKE, digger han denne stilen eller mangel på sådan? Endret 1. mai 2019 av Surikatt 24
Populært innlegg lenebu Skrevet 1. mai 2019 Populært innlegg #2627 Skrevet 1. mai 2019 Altså, hva er det hun forsøker seg på i blogginnlegget om å ta toget til Oslo? Å være miljømartyr? "Vi har bestemt oss for å begynne å ta toget til Oslo, fordi vi plutselig har blitt miljøvennlige 🌿: togturen var helt grusom!". Det at mesteparten av innlegget brukes til å beskrive hvor fæl togturen var inspirerer ikke akkurat andre til å velge tog fremfor bil, heller det motsatte. Og det at du var uheldig med setene den ene gangen du kjørte tog gir deg ikke akkurat et glimrende grunnlag til å fordømme tog for alltid. 57
Trude.lutt Skrevet 1. mai 2019 #2628 Skrevet 1. mai 2019 3 minutter siden, lenebu skrev: Altså, hva er det hun forsøker seg på i blogginnlegget om å ta toget til Oslo? Å være miljømartyr? "Vi har bestemt oss for å begynne å ta toget til Oslo, fordi vi plutselig har blitt miljøvennlige 🌿: togturen var helt grusom!". Det at mesteparten av innlegget brukes til å beskrive hvor fæl togturen var inspirerer ikke akkurat andre til å velge tog fremfor bil, heller det motsatte. Og det at du var uheldig med setene den ene gangen du kjørte tog gir deg ikke akkurat et glimrende grunnlag til å fordømme tog for alltid. Jeg tror hun liker å vise hvor mye hun ofrer. I forhold til at hun spesielle. Og hvor flink hun er når hun gjør ting som er helt dagligdagse for andre. 32
Gjest tranedatter Skrevet 1. mai 2019 #2629 Skrevet 1. mai 2019 12 minutter siden, lenebu skrev: Altså, hva er det hun forsøker seg på i blogginnlegget om å ta toget til Oslo? Å være miljømartyr? "Vi har bestemt oss for å begynne å ta toget til Oslo, fordi vi plutselig har blitt miljøvennlige 🌿: togturen var helt grusom!". Det at mesteparten av innlegget brukes til å beskrive hvor fæl togturen var inspirerer ikke akkurat andre til å velge tog fremfor bil, heller det motsatte. Og det at du var uheldig med setene den ene gangen du kjørte tog gir deg ikke akkurat et glimrende grunnlag til å fordømme tog for alltid. Litt som reklamen for cruise eller hva det var. Sjøsjuke, dårlig mat, mye folk bla bla bla. Dårlig reklame. Fordi: I cbe sin verden finns det plass for 1 person - henne selv. Har man i hele livet blitt pakket inn i bomull, mannen er hennes altmulig mann i hverdagen, foreldre som stiller opp når som helst, så BLIR man skjør. Og det som vi andre anser som normale vansker (dårlige togseter på 2 t (?) togtur), blir til store problemer. Det ER en overgang fra å kjøre stor SUV (les: mannen kjører og er sjåfør) til å tilbringe tid på et tog med mange andre mennesker. I verste fall viser det seg at NSB, eller VY da, har tatt i bruk påvirkere til å omtale tog som alternativ... Men fortset, cbe! Du kommer venne deg til toget, så kan du bruke tiden til refleksjon, lese, skrive.
pøbelsara Skrevet 1. mai 2019 #2630 Skrevet 1. mai 2019 55 minutter siden, lenebu skrev: Altså, hva er det hun forsøker seg på i blogginnlegget om å ta toget til Oslo? Å være miljømartyr? "Vi har bestemt oss for å begynne å ta toget til Oslo, fordi vi plutselig har blitt miljøvennlige 🌿: togturen var helt grusom!". Det at mesteparten av innlegget brukes til å beskrive hvor fæl togturen var inspirerer ikke akkurat andre til å velge tog fremfor bil, heller det motsatte. Og det at du var uheldig med setene den ene gangen du kjørte tog gir deg ikke akkurat et glimrende grunnlag til å fordømme tog for alltid. Men er hennes kjerneleserne virkelig interessert i å lese et helt innlegg om hvor grusomt det var og hvor mange reisesyketabletter hun tok? 26
Kleenex Skrevet 1. mai 2019 #2631 Skrevet 1. mai 2019 1 time siden, lenebu skrev: Altså, hva er det hun forsøker seg på i blogginnlegget om å ta toget til Oslo? Å være miljømartyr? "Vi har bestemt oss for å begynne å ta toget til Oslo, fordi vi plutselig har blitt miljøvennlige 🌿: togturen var helt grusom!". Det at mesteparten av innlegget brukes til å beskrive hvor fæl togturen var inspirerer ikke akkurat andre til å velge tog fremfor bil, heller det motsatte. Og det at du var uheldig med setene den ene gangen du kjørte tog gir deg ikke akkurat et glimrende grunnlag til å fordømme tog for alltid. Har blitt miljøvennlige og har også begynt å bruke 🌿istedet for punktum. Nå tar det snart av her... He he. 15
Inocybe Skrevet 1. mai 2019 #2632 Skrevet 1. mai 2019 Kjedelig for CBE hun lett blir transportsyk, men enda mer kjedelig hun bruker et helt innlegg på bloggen til å snakke ned tog. Akkurat som med uteløping så konstruerer hun (dårlige) unnskyldninger for å slippe å gjøre ting hun ikke vil. Mulig hun ikke selv er klar over det men mønstret er tydelig for oss som leser. Uteløping er mest sært og dårlig reklame for treningen hennes, men hva gjelder viktige miljøriktige valg burde hun tenke gjennom at hun er influencer med påvirkningskraft. Og akkurat der brukte hun påvirkningskraften på en veldig dårlig måte. Sånn i tilfelle CBE leser her så har jeg som lettspyer og pendler noen råd . Dropp Prostafen. Bruk Marzine om du må. Ta pillen i god tid før tur. Gjerne flere timer og ingen grunn til å ta flere til hjemturen. De sitter lenge i kroppen. Dropp plassbestilling fra Sarpsborg. Det er stor sett god plass på de togene. Det viktigste rådet mitt er at kroppen tilpasser seg. Jo oftere man utsetter den for ubehaget jo bedre vil den takle det. For eksempel har vi sett at du kan skrive på PC mens du sitter på i bil. Plutselig en dag er det du CBE som sitter uberørt på toget med bok . Trening er nøkkelen. 41
Kleenex Skrevet 1. mai 2019 #2633 Skrevet 1. mai 2019 6 minutter siden, pøbelsara skrev: Men er hennes kjerneleserne virkelig interessert i å lese et helt innlegg om hvor grusomt det var og hvor mange reisesyketabletter hun tok? Og i tillegg som noen påpeker at man tar 1 tablett Postafen og da varer den i 10-12 timer... Feilbruk, rart ikke legen kom med tips eller jordmora. 10
Lopploella Skrevet 1. mai 2019 #2634 Skrevet 1. mai 2019 De måtte stå nesten hele veien hjem for at hun ikke skulle bli dårlig. Altså ikke bare hun, men også mannen, som hun skriver kan sitte baklengs og lese uten problem. 25
Halle-Palle Skrevet 1. mai 2019 #2635 Skrevet 1. mai 2019 12 minutter siden, Lopploella skrev: De måtte stå nesten hele veien hjem for at hun ikke skulle bli dårlig. Altså ikke bare hun, men også mannen, som hun skriver kan sitte baklengs og lese uten problem. Skulle tatt seg ut at han fikk et par timer på øyet når prinsessen måtte stå! Jeg vet, smålig, useriøst, patetisk og ikke firmarelatert, men jeg bare måtte. 28
Gjest 2ney Skrevet 1. mai 2019 #2636 Skrevet 1. mai 2019 (endret) 14 timer siden, Lana01 skrev: Endret 1. mai 2019 av 2ney Slettet
Consita Skrevet 1. mai 2019 #2637 Skrevet 1. mai 2019 https://www.nrk.no/ytring/lever-av-likes-1.14532994 Håper CBE leser her inne og tar en titt på kommentarfeltet i innlegget. 22
pøbelsara Skrevet 1. mai 2019 #2638 Skrevet 1. mai 2019 Hun mener jo selv at det ikke gjelder henne fordi hun hevder å ikke bruke barna i reklame mer. Bare det faktum at hun har barn, liksom. Men det er jeg ikke enig i - de ungene hennes har jp vært eksponert overalt. Og i God morgen, Norge og Bloggerne i tillegg til alle hennes egne some-kanaler. Dt blir jo bare rart når hun hevder at hun ikke lenger eksponerer barna noe særlig. Jeg lurer på om hun mener det helt oppriktig selv? 27
Gjest 2ney Skrevet 1. mai 2019 #2639 Skrevet 1. mai 2019 (endret) En interiørkonto kommenterer flittig under bildet av CBE på Kremmerhusets profil på IG. Folk snakker om at KG brukere er ivrige og kritiske... 🙄 Endret 1. mai 2019 av 2ney
Isild Skrevet 1. mai 2019 #2640 Skrevet 1. mai 2019 40 minutter siden, Consita skrev: https://www.nrk.no/ytring/lever-av-likes-1.14532994 Håper CBE leser her inne og tar en titt på kommentarfeltet i innlegget. Har ikke rukket å lese hele innlegget ennå (og har bare "skumlest" kommentarfeltet) Men det første jeg ser er at det også er mange menn som reagerer negativt på eksponering av barn i foreldres kanaler. Så BRA. Det røsker jo litt i "myten" om at det stort sett bare er sjalu, sure kjerringer på KG (som ikke har noe liv) som er opptatt av dette temaet. 27
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå