Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. april 2019 #2561 Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Det var CBE og hennes svorne tilhengere som drev begredelig oppførsel i det kommentarfeltet. Kalle andre onde? CBE som oppsøkte profilen til en som hadde skrevet at hun ikke ønsket å handle hos noen som bruker bloggere sm eksponerer barn, som hadde 87 følgere eller noe likende og påsto at vedkommende ikke var noe bedre enn henne (altså CBE). Folk som kalte andre for troll når de sa takk for meg som kunde? Jeg ønsker ikke å sabotere noen samarbeid. Jeg ønsker å fortelle forretningsdrivende som bruker uetiske aktører i reklame om at jeg ikke ønsker å bruke pengene mine hos dem. Jeg er en attraktiv forbruker. Jeg har full råderett over hvor jeg bruker pengene mine. Det er ikke sabotasje å bruke sin forbrukermakt. Og jeg sender ofte mail også - bare så det er sagt. Men når en forretning har en åpen some-kanal, regner jeg med at de ønsker tilbakemeldiger fra kundene sine også i de kanalene. Jeg er helt ærlig - VELDIG lei av å gang på gang på gang måtte stå til rette for folk som overhodet ikke forstår prinsippet om forbrukermakt og som heller ikke forstår skillet mellom privatpersoner og den kommersielle virksomheten de driver. CBE tjener millioner i året på virksomheten sin. Hun er en voksen dame på noen-og-tredve. Vi går ikke på ungdomsskolen, for søren. Noen og enhver trenger å vokse opp. Jeg er også lei. Vi skriver ikke noe stygt eller slemt, men herregud som vi får gjennomgå. Det er løgner på løgner, det er uthenginger, vi er onde, slemme, idioter, nettroll, kjerringer, vi er feite og misunnelige... Men den type oppførsel er tydeligvis HELT innafor å forsvare, både av bloggeren selv, fansen og, ikke minst, BEDRIFTENE det samarbeides med! Nei, Kremmerhuset! Jeg godtar ikke at dere synes det er greit at samarbeidspartneren deres stalker meg og lar fansen sin kalle meg så mye stygt og tillegge meg meninger jeg aldri har hatt eller ytret!
pøbelsara Skrevet 30. april 2019 #2562 Skrevet 30. april 2019 Jeg ble kalt en drittkjerring i kommentarfeltet i CBE. Søt og sjarmerende nettoppførsel. 45
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. april 2019 #2563 Skrevet 30. april 2019 5 minutter siden, Lana01 skrev: , Faut å være så til de grader opphengt i dette, men det er min personlig mening, og få være opptil den enkelte. Når du ser hvilke konsekvenser det får, hvor ondskapsfulle både bloggeier og fansen er, da er det faktisk VELDIG tøft gjort å fortsette å stå opp for det man mener er rett. I motsetning til visse andre.
Gjest Ispahan Skrevet 30. april 2019 #2564 Skrevet 30. april 2019 (endret) 6 minutter siden, Lana01 skrev: Kommentarene gikk nok begge veier, og jeg forstår godt at de ikke ønsker å assosieres med dette. Skjønner ikke at folk forsetter å poste under den nye posten med fult navn, Faut å være så til de grader opphengt i dette, men det er min personlig mening, og få være opptil den enkelte. Hva synes du de skulle gjøre da, opprette falske profiler og poste anonymt 😂 Av de kommentarene jeg kan lese, så ser jeg ingenting jeg ikke tenker vedkommende kan stå inne for. Den ene kritiske kommentarene er til og med likt av Kremmerhuset, uten at jeg vet om man skal ta det som en liten seier. Endret 30. april 2019 av Ispahan
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. april 2019 #2565 Skrevet 30. april 2019 Akkurat nå, pøbelsara skrev: Jeg ble kalt en drittkjerring i kommentarfeltet i CBE. Søt og sjarmerende nettoppførsel. Håper du screenshotter.
Kollontaj Skrevet 30. april 2019 #2566 Skrevet 30. april 2019 Nå handler jeg ikke på Kremmerhuset fra før, neppe noe tap for dem at jeg skal boikotte dem, men det er smått komisk at nesten ingenting på de bildene de viser frem kommer fra Kremmerhuset. Feilslått reklame. 17
Kollontaj Skrevet 30. april 2019 #2567 Skrevet 30. april 2019 @Lana01 Det som er flaut, er at CBE.no gikk inn og kommenterte hos Kremmerhuset. Det er flaut, det! Jeg er, som du vet, ingen fan av bedriftens forretningsmetoder, men jeg ble faktisk helt svett av å se bedriften drite seg loddrett ut. 36
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 30. april 2019 Populært innlegg #2568 Skrevet 30. april 2019 Det er feil å kritisere CBE og andre bloggere her - fordi vi er anonyme. Og så er det feil å kritisere CBE under fullt navn også? man skal rett og slett ikke kritisere henne i det hele tatt? Enten hun juger for leserne sine, skriver falske kommentarer i eget kommentarfelt, redigerer bildene sine og nekter hardnakket for det - eller eksponerer ungene i tusenvis av innlegg gjennom alle de årene de har levd. Hun driver en mediebedrift. Hun er en del av mediebildet her i landet. Hun kaller seg selv en influencer. Hun tjener faktisk millioner i året på å selge alt fra interiørstæsj til barneutstyr til kosmetikk og intimspray og svisker, møbler, garderobeløsninger, kjøkkeninnredning, testutstyr, festkaker, lydbøker og gudene vet hva mer. Jeg skjønner ikke hvorfor hun skal være fredet for kritikk når hun gjør kritikkverdige ting? 53
pøbelsara Skrevet 30. april 2019 #2569 Skrevet 30. april 2019 Akkurat nå, Firestone skrev: @Lana01 Det som er flaut, er at CBE.no gikk inn og kommenterte hos Kremmerhuset. Det er flaut, det! Jeg er, som du vet, ingen fan av bedriftens forretningsmetoder, men jeg ble faktisk helt svett av å se bedriften drite seg loddrett ut. #metoo 14
Lana01 Skrevet 30. april 2019 #2570 Skrevet 30. april 2019 4 minutter siden, Ispahan skrev: Hva synes du de skulle gjøre da, opprette falske profiler og poste anonymt 😂 Av de kommentarene jeg kan lese, så ser jeg ingenting jeg ikke tenker vedkommende kan stå inne for. Den ene kritiske kommentarene er til og med likt av Kremmerhuset, uten at jeg vet om man skal ta det som en liten seier. He he nei bedre med fult navn ja. men synes ikke det er det ser bra ut å spamme kommentarfeltet med dette. Jeg tror heller ikke dette er den rette måten å nå frem, da det blir for sett på som nettroll utenifra. 3
pøbelsara Skrevet 30. april 2019 #2571 Skrevet 30. april 2019 2 minutter siden, Lana01 skrev: He he nei bedre med fult navn ja. men synes ikke det er det ser bra ut å spamme kommentarfeltet med dette. Jeg tror heller ikke dette er den rette måten å nå frem, da det blir for sett på som nettroll utenifra. Jeg vet om fler som jobber med markedsføring og merkevarebygging som synes dette håndteres temmelig katastrofalt av Kremmerhuset. Så det er slett ikke alle som ser dette som nettroll utenfra, nei. Det er adskillig flere enn i trådene på KG som synes det er ille med unger som vokser opp i some. 37
Nobile Skrevet 30. april 2019 #2572 Skrevet 30. april 2019 Noen som har screenshot av kremmerhus bråket ?
Lana01 Skrevet 30. april 2019 #2573 Skrevet 30. april 2019 3 minutter siden, pøbelsara skrev: Det er feil å kritisere CBE og andre bloggere her - fordi vi er anonyme. Og så er det feil å kritisere CBE under fullt navn også? man skal rett og slett ikke kritisere henne i det hele tatt? Enten hun juger for leserne sine, skriver falske kommentarer i eget kommentarfelt, redigerer bildene sine og nekter hardnakket for det - eller eksponerer ungene i tusenvis av innlegg gjennom alle de årene de har levd. Hun driver en mediebedrift. Hun er en del av mediebildet her i landet. Hun kaller seg selv en influencer. Hun tjener faktisk millioner i året på å selge alt fra interiørstæsj til barneutstyr til kosmetikk og intimspray og svisker, møbler, garderobeløsninger, kjøkkeninnredning, testutstyr, festkaker, lydbøker og gudene vet hva mer. Jeg skjønner ikke hvorfor hun skal være fredet for kritikk når hun gjør kritikkverdige ting? Jeg sier ikke at det er feil, bare at jeg synes det er flaut., da det ikke er vanskelig å se mye kommer fra KG. Det er min personlige mening. Som jeg har sagt tidligere jeg har ikke noe i mot konstruktiv kritikk., men jeg mener at å spamme kommentarfeltene hos Kremmerhuset ikke er den beste måten å gå frem. 3
Inocybe Skrevet 30. april 2019 #2574 Skrevet 30. april 2019 23 minutter siden, Lana01 skrev: Kommentarene gikk nok begge veier, og jeg forstår godt at de ikke ønsker å assosieres med dette. Skjønner ikke at folk forsetter å poste under den nye posten med fult navn, Faut å være så til de grader opphengt i dette, men det er min personlig mening, og få være opptil den enkelte. Nei det gjorde de ikke. Til tross for heftig persondebatt og stalking fra CBE og tilhengeres side. 22
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. april 2019 #2575 Skrevet 30. april 2019 Det med å legge ut alt om barna sine på nett i den grad bedriften her har gjort i fem år, hva hvis en eller annen raring en dag går bort til et av barna og sier feks: «Er du glad for det nye rommet ditt?», eller «hadde du det fint på ferie i ...land...»..? For det finnes jo folk som er totalt uten antenner ute i samfunnet. Jeg antar at mange føler de er såpass «kjent med familien» siden de leser om dem hver dag at de tenker at en slik tilnærming er greit. Ville ikke det vært litt rart eller skremmende for en unge? Man kan ikke legge ut så mye info og så mene at det er andres ansvar at slikt ikke skjer..?
Lana01 Skrevet 30. april 2019 #2576 Skrevet 30. april 2019 14 minutter siden, Firestone skrev: @Lana01 Det som er flaut, er at CBE.no gikk inn og kommenterte hos Kremmerhuset. Det er flaut, det! Jeg er, som du vet, ingen fan av bedriftens forretningsmetoder, men jeg ble faktisk helt svett av å se bedriften drite seg loddrett ut. Jeg er enig i at det hadde vært fornuftig å holdt seg utenfor. 3
Gjest Keikolina Skrevet 30. april 2019 #2577 Skrevet 30. april 2019 Cbe begynner å miste sponsorer og samarbeidspartnere siden hun reklamerer for billig kina artikkeler? Ser nesten sånn ut, kan jo nesten ikke tyne penger ut av ungene mer heller.
MoKath Skrevet 30. april 2019 #2578 Skrevet 30. april 2019 40 minutter siden, Lille_Krokodille said: Det med å legge ut alt om barna sine på nett i den grad bedriften her har gjort i fem år, hva hvis en eller annen raring en dag går bort til et av barna og sier feks: «Er du glad for det nye rommet ditt?», eller «hadde du det fint på ferie i ...land...»..? For det finnes jo folk som er totalt uten antenner ute i samfunnet. Jeg antar at mange føler de er såpass «kjent med familien» siden de leser om dem hver dag at de tenker at en slik tilnærming er greit. Ville ikke det vært litt rart eller skremmende for en unge? Man kan ikke legge ut så mye info og så mene at det er andres ansvar at slikt ikke skjer..? Vil nå tro at dette ville vært ganske skremmende for de fleste foreldre også. 8
Aricia Skrevet 30. april 2019 #2579 Skrevet 30. april 2019 (endret) 54 minutter siden, Lana01 skrev: He he nei bedre med fult navn ja. men synes ikke det er det ser bra ut å spamme kommentarfeltet med dette. Jeg tror heller ikke dette er den rette måten å nå frem, da det blir for sett på som nettroll utenifra. Hva synes du om tidligere statssekretær og stortingsrepresentant Sveinung Rotevatn sin kampanje mot Resett da? https://www.dagbladet.no/kultur/derfor-kastet-han-seg-inn-i-resett-debatten/71010860 Han gikk hardt ut på Twitter og tok direkte kontakt med annonsører på Resett for å oppfordre dem til å droppe nettstedet som annonsekanal, pga deres uetiske metoder. Er det også pinlig, og er Rotevatn også et nettroll? Eller gjelds det ikke når det ikke er en KG-kjerring som tyr til nøyaktig tilsvarende virkemidler for å sette kritisk søkelys på en omstridt mediebedrift? Endret 30. april 2019 av Aricia 41
Lana01 Skrevet 30. april 2019 #2580 Skrevet 30. april 2019 9 minutter siden, Aricia skrev: Hva synes du om tidligere statssekretær og stortingsrepresentant Sveinung Rotevatn sin kampanje mot Resett da? https://www.dagbladet.no/kultur/derfor-kastet-han-seg-inn-i-resett-debatten/71010860 Han gikk hardt ut på Twitter og tok direkte kontakt med annonsører på Resett for å oppfordre dem til å droppe nettstedet som annonsekanal, pga deres uetiske metoder. Er det også pinlig, og er Rotevatn også et nettroll? Eller gjelds det ikke når det ikke er en KG-kjerring som tyr til nøyaktig tilsvarende virkemidler for å sette kritisk søkelys på en omstridt mediebedrift? Nå ble vel han neppe sett på som noe nettroll. Ser ikke problemet med det. Det jeg skriver at jeg skjønner at Kremmerhuset ikke vil assosieres med slik kommentarfeltet utviklet seg under det bildet son ble slettet, Da mener jeg ikke det er heldig at den diskusjonen starter opp igjen på nytt igjen hvis man ønsker å nå frem med budskapet. Spesielt hvis det blir koblet opp mot KG , som ikke har et særlig godt rykte, og man da fort bli sett på som nettroll. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå