Populært innlegg Eveliina Skrevet 30. april 2019 Populært innlegg #2481 Skrevet 30. april 2019 Leser kommentarfeltet hos Kremmerhuset - så langt kun sett saklige, gode tilbakemeldinger. Kremmerhuset bør virkelig komme på banen her, og både svare for seg selv, men ikke minst sørge for at mennesker ikke blir kalt onde osv i deres kommentarfelt. Kun for å ha gitt saklige innvendinger. Angående påstander om at minderårige ikke brukes i selve reklamen, så har muligens Treasures AS rett i det, her sitter jeg ikke på detaljoversikt. Det hjelper likevel ikke. Fordi mindreårige blir likevel brukt i innlegg i på bedriftens nettside og andre kanaler for å skape rarmmene for selve reklameinnleggene. Familielivet er innholdet og bakgrunnshistorie for reklamen. Det var ikke mindreårige med i reklameinnlegget om vårens kjoler fra Floyd. Men samme dag, et par timer før, ble det postet et koselig familieinnlegg til de samme stedene - som tilfeldigvis også var locations for kjolebildene i reklameinnlegget. Det var heller ikke mindreårige med i selve reklameinnlegget for samarbeidet med coop om strandryddedagen. Men det er igjen fulgt opp med et familieinnlegg fra strand hvor søppelrydding også nevnes, en dag eller to etterpå. Inntrykket som skapes er soleklart. Det fortelles en historie, som går over flere innlegg, for å bygge opp under det ene som er merket "reklame". Som jo er hovedvirkemidlet i innholdsmarkedsføring? Minderårige trenger altså ikke være med i selve innleggene som er "reklame" for å bli brukt av bedriften i markedsføringsøyemed. At AS Treasures påstår noe annet, er ren retorikk, og spiller på at en skal kjøper narrativet om at det er privatpersonen Caroline som kritiseres. 51
Gjest MizBiz Skrevet 30. april 2019 #2482 Skrevet 30. april 2019 5 timer siden, Alice123 skrev: Hun var heldig og traff riktig på et tidspunkt hvor blogging var helt nytt i Norge (10-12 år siden). Og, bloggingen hennes NÅ reflekterer ikke hvordan den var DA. "I gamle dager" var hun selvironisk og skrev med snert. Så det var en kombinasjon av at hun traff på akkurat riktig tidspunkt, giftet seg med en b-kjendis (fotballspilleren) og faktisk skrev litt artig. I sine glansdager (som riktignok begynner å bli noen år siden) hadde hun over 100 000 lesere (130K om jeg ikke husker feil, men her kan sikkert noen rette meg om det ikke stemmer). Hun var, i sin tid, Norges mest leste blogger og førende for hvordan bloggbransjen utviklet seg. På et tidspunkt klarte hun ikke å holde seg relevant lenger (jeg vet ikke når dette var, men gjetter det skjedde omtrent samtidig som photoshop- og kommentarfeltjuks ble en mediasak). Nå er hun nede i under 30K lesere, og blir svært skjeldent omtalt i media. Interessant nok har bedriften høyere inntekter enn noensinne. Godt å lese hun hadde noe mer personlighet før enn nå. Som mor til en datter syns jeg damer som henne er utrolig dårlig forbilder for unge jenter. Alt utseendefokus og fokus på ting, men null fokus på indre verdier, på utforske verden, politikk, kunst, kultur, litteratur - VERDEN. Det er liksom bare helt tomt og "mindless" utseende-og forbruksfokus, som en robot. En pen, velstelt, velkledd og veltrent robot med kun fokus på å se bra ut og å tjene penger på å se bra ut. Vil hun ikke mer for sine egne døtre enn det?
Kleenex Skrevet 30. april 2019 #2483 Skrevet 30. april 2019 6 timer siden, Eveliina skrev: Leser kommentarfeltet hos Kremmerhuset - så langt kun sett saklige, gode tilbakemeldinger. Kremmerhuset bør virkelig komme på banen her, og både svare for seg selv, men ikke minst sørge for at mennesker ikke blir kalt onde osv i deres kommentarfelt. Kun for å ha gitt saklige innvendinger. Angående påstander om at minderårige ikke brukes i selve reklamen, så har muligens Treasures AS rett i det, her sitter jeg ikke på detaljoversikt. Det hjelper likevel ikke. Fordi mindreårige blir likevel brukt i innlegg i på bedriftens nettside og andre kanaler for å skape rarmmene for selve reklameinnleggene. Familielivet er innholdet og bakgrunnshistorie for reklamen. Det var ikke mindreårige med i reklameinnlegget om vårens kjoler fra Floyd. Men samme dag, et par timer før, ble det postet et koselig familieinnlegg til de samme stedene - som tilfeldigvis også var locations for kjolebildene i reklameinnlegget. Det var heller ikke mindreårige med i selve reklameinnlegget for samarbeidet med coop om strandryddedagen. Men det er igjen fulgt opp med et familieinnlegg fra strand hvor søppelrydding også nevnes, en dag eller to etterpå. Inntrykket som skapes er soleklart. Det fortelles en historie, som går over flere innlegg, for å bygge opp under det ene som er merket "reklame". Som jo er hovedvirkemidlet i innholdsmarkedsføring? Minderårige trenger altså ikke være med i selve innleggene som er "reklame" for å bli brukt av bedriften i markedsføringsøyemed. At AS Treasures påstår noe annet, er ren retorikk, og spiller på at en skal kjøper narrativet om at det er privatpersonen Caroline som kritiseres. Ja CarolineBergEriksen.no påstår i Kremmerhuset debatten på ig at det er tilfeldig feks da ungene brukte en pysj som det var reklame for noen dager før. Selv venter jeg bare på en reklame for klokker.... He he 14
Aquarius04 Skrevet 30. april 2019 #2484 Skrevet 30. april 2019 Skuffende svar fra Coop - de skriver jo nesten det samme som CBE selv. Flaut!! 11
Gjest Annypanny Skrevet 30. april 2019 #2485 Skrevet 30. april 2019 Enig med dere som påpeker at Kremmerhuste burde komme på banen. Synes Kremmerhuset det er OK at deres egne KUNDER blir kalt ondskapsfulle? Synes Kremmerhuset det er OK at deres annonsør går inn på kundenes IG konto og teller barnebilder? Dette er egentlig ganske absurd!
Clara80 Skrevet 30. april 2019 #2486 Skrevet 30. april 2019 3 timer siden, MizBiz skrev: Godt å lese hun hadde noe mer personlighet før enn nå. Som mor til en datter syns jeg damer som henne er utrolig dårlig forbilder for unge jenter. Alt utseendefokus og fokus på ting, men null fokus på indre verdier, på utforske verden, politikk, kunst, kultur, litteratur - VERDEN. Det er liksom bare helt tomt og "mindless" utseende-og forbruksfokus, som en robot. En pen, velstelt, velkledd og veltrent robot med kun fokus på å se bra ut og å tjene penger på å se bra ut. Vil hun ikke mer for sine egne døtre enn det? Det er mulig bloggen var mer jordnær og personlig før. Men det er IKKE til å stikke under en stol at det var mer enn artig skrivemåte og "frue-gimikken" som gjorde henne populær. Hun frontet allerede da et meget usunt kroppsbilde og utseendefokus. Det var perfeksjonisme den gangen også. Nå er hun blitt hel-kommersiell, og kjøpt og betalt av annonsørene. Tidligere måtte hun jo by mer på seg selv for å kunne leve av bloggen, nå er det kun reklame som holder det gående. Hun har helt sikkert noen trofaste lesere, men stort sett så tror jeg at de fleste har falt av lasset for lenge siden. Hun er ferdig gift, ferdig født, har kjøpt og pusset opp drømmehuset..bursdager feires med ballonger og pomp og prakt, men i disse miljøfokus-tider så faller hun også utenfor der. Det er ingen som ønsker å fylle huset sitt med plast og dritt kun for en dags feiring. Overforbruk er SÅ ut. Og hun er kanskje den MINST troverdige reklamefiguren coop kunne brukt. Sier alt - money talks. 41
Gjest Ispahan Skrevet 30. april 2019 #2487 Skrevet 30. april 2019 42 minutter siden, Aquarius04 skrev: Skuffende svar fra Coop - de skriver jo nesten det samme som CBE selv. Flaut!! Hva er det med bedrifter som kaster penger etter bloggere uten å vite noen ting om hva de kjøper. Engasjementraten til CBE er nå på rekordlave 0,85, i følge vår eminente Asti https://influencere.wordpress.com/2019/04/30/engasjementrate-instagram-den-30-04-19/ Hvis jeg ikke husker feil, bør den være over 14, for å ha noen påvirkning. De når, med andre ord, ikke ut til publikum, slik de selv tror. Coop, Kremmerhuset og mange andre burde skaffe seg markedsføringsansvarlig som vet hva de driver med og vet hva som virker. Det koster med dyktige ansatte, men det hadde de spart inn ved å droppe dinosaurer som CBE. Hun er dyr og utdatert.
Gjest SelinaKyle Skrevet 30. april 2019 #2488 Skrevet 30. april 2019 Jeg ler av hele Kremmerhus-gate. Hvordan kan CBE tillate seg å kommentere slik de gjør i kommentarfeltet? Jeg synes jeg ser for meg eksempelvis Bjørn Kjos holde på likedan. Norwegian har jo satt opp prisene på flybilletter nå under SAS-streiken. Som selvfølgelig ikke er særlig populært. Ser for meg Kjos svare kritikerene at ‘dere hadde gjort det samme om dere var meg, jeg også må tjene penger!’, eller ‘jeg ser på din some-profil at du har reist med Norwegian under streiken, så det er dobbeltmoral at du klager og likevel flyr med oss’ osv. Herregud. Jeg trodde ikke CBE kunne sjokkere meg mer, men tok visst feil.
FruJohansen Skrevet 30. april 2019 #2489 Skrevet 30. april 2019 Jeg skrev dette i går. Jeg syns Kremmerhus - gate er symptomatisk for en del andre annonsører som har knyttet til seg influencere. Lenke til egen blogg: http://frujohansen.no/?p=6256 34
enkefru Skrevet 30. april 2019 #2490 Skrevet 30. april 2019 8 minutter siden, FruJohansen skrev: Jeg skrev dette i går. Jeg syns Kremmerhus - gate er symptomatisk for en del andre annonsører som har knyttet til seg influencere. Lenke til egen blogg: http://frujohansen.no/?p=6256 Gode eksempler du kommer med her... har tvitret 11
loffen Skrevet 30. april 2019 #2491 Skrevet 30. april 2019 Og nå har Kremmerhuset slettet hele innlegget! Skal man le eller gråte? 28
MammaSvarDa Skrevet 30. april 2019 #2492 Skrevet 30. april 2019 Nå finner jeg ikke det første bilde av Caroline på kremmerhusets instagram. Det ble nok ikke helt som de hadde tenkt, men å slette bilde og hele debatten er ikke profesjonelt. Slette alt kritikk og late som ingenting, det har vi jo ikke sett før 🤦♀️ 39
Littlewoman Skrevet 30. april 2019 #2493 Skrevet 30. april 2019 9 timer siden, Eveliina skrev: Leser kommentarfeltet hos Kremmerhuset - så langt kun sett saklige, gode tilbakemeldinger. Kremmerhuset bør virkelig komme på banen her, og både svare for seg selv, men ikke minst sørge for at mennesker ikke blir kalt onde osv i deres kommentarfelt. Kun for å ha gitt saklige innvendinger. Angående påstander om at minderårige ikke brukes i selve reklamen, så har muligens Treasures AS rett i det, her sitter jeg ikke på detaljoversikt. Det hjelper likevel ikke. Fordi mindreårige blir likevel brukt i innlegg i på bedriftens nettside og andre kanaler for å skape rarmmene for selve reklameinnleggene. Familielivet er innholdet og bakgrunnshistorie for reklamen. Det var ikke mindreårige med i reklameinnlegget om vårens kjoler fra Floyd. Men samme dag, et par timer før, ble det postet et koselig familieinnlegg til de samme stedene - som tilfeldigvis også var locations for kjolebildene i reklameinnlegget. Det var heller ikke mindreårige med i selve reklameinnlegget for samarbeidet med coop om strandryddedagen. Men det er igjen fulgt opp med et familieinnlegg fra strand hvor søppelrydding også nevnes, en dag eller to etterpå. Inntrykket som skapes er soleklart. Det fortelles en historie, som går over flere innlegg, for å bygge opp under det ene som er merket "reklame". Som jo er hovedvirkemidlet i innholdsmarkedsføring? Minderårige trenger altså ikke være med i selve innleggene som er "reklame" for å bli brukt av bedriften i markedsføringsøyemed. At AS Treasures påstår noe annet, er ren retorikk, og spiller på at en skal kjøper narrativet om at det er privatpersonen Caroline som kritiseres. Jeg sjekket Instagram nå men der det ikke. Er det ikke på kremmerhuset sin side ? Er det slettet ? 2
enkefru Skrevet 30. april 2019 #2494 Skrevet 30. april 2019 8 minutter siden, loffen skrev: Og nå har Kremmerhuset slettet hele innlegget! Skal man le eller gråte? 🙈🙈 9
loffen Skrevet 30. april 2019 #2495 Skrevet 30. april 2019 7 minutter siden, loffen skrev: Og nå har Kremmerhuset slettet hele innlegget! Skal man le eller gråte? 3 minutter siden, Littlewoman skrev: Jeg sjekket Instagram nå men der det ikke. Er det ikke på kremmerhuset sin side ? Er det slettet ? Jepp, som jeg skrev. Voksent gjort. 12
Littlewoman Skrevet 30. april 2019 #2496 Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, loffen skrev: Jepp, som jeg skrev. Voksent gjort. Faktisk krise. Noen som tok screenshots for det er IKKE bra pr strategi 11
Littlewoman Skrevet 30. april 2019 #2497 Skrevet 30. april 2019 Og kremmerhuset har ikke skrevet noe om samarbeidet på Facebook-siden sin heller? Var innom der nå men stoppet skrolling når jeg kom til påsken .... 6
enkefru Skrevet 30. april 2019 #2498 Skrevet 30. april 2019 Akkurat nå, Littlewoman skrev: Og kremmerhuset har ikke skrevet noe om samarbeidet på Facebook-siden sin heller? Var innom der nå men stoppet skrolling når jeg kom til påsken .... Det har aldri stått der... 1
Littlewoman Skrevet 30. april 2019 #2499 Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, Fjugur skrev: Det har aldri stått der... Merkelig . Hvem er markedsansvarlig lurer jeg på....burde vært det første de gjorde.....hm 5
pøbelsara Skrevet 30. april 2019 #2500 Skrevet 30. april 2019 det burde være kjent for markedsførere nå at fornektelse og sletting ikke er spesielt godt markedsstrategisk arbeid. men - over til noe annet - her kommer positivt kritikk. Hele ledelsen og alle eierne i Treasures AS tok toget til møter i Oslo i går! Det er så BRA! 37
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå