Alice123 Skrevet 29. april 2019 #2461 Skrevet 29. april 2019 21 timer siden, loffen skrev: Jeg synes det er ufint av CBE å gå inn på profilene på de som kommenterer på Kremmerhusets instagram, for å se om de har lagt ut bilder av barna sine. LKE og CBE har drevet med dette LENGE. Søkt opp privatpersoner som har kommentert eller uttalt seg kritisk og så truet dem eller latterliggjort dem. F.eks truet de en 17 år gammel no-name blogger om søksmål, fordi hun skrev om kroppspress og CBE på bloggen sin (CBE var på det tidspunktet Norges største blogger). Et annet eksempel jeg kommer på sånn i farta var da herr og fru fant ut av inntekten til en privatperson (dette var den gangen skattelistene var åpne), og så latterliggjorde personen i sin egen blogg (for lav skattbar inntekt). Dette er overhodet ikke noe nytt, men en strategi de har drevet med i bortimot ti år. Problemet er, og det ser vi også i kommentarfeltet til kremmerhusrt på insta, at folk ikkeklarerå skille person og bedrift. Om "Snipp Snapp Frisørsalong AS" hadde gjort det samme hadde folk med en gang påpekt hvor uproft det er. Men en del klarer ikke ta inn over seg at CBE er en bedrift med flere ansatte og 5 mill i overskudd, og ikke personen Caroline som bare forsvarer seg. 44
Gjest Ispahan Skrevet 29. april 2019 #2462 Skrevet 29. april 2019 8 minutter siden, Alice123 skrev: LKE og CBE har drevet med dette LENGE. Søkt opp privatpersoner som har kommentert eller uttalt seg kritisk og så truet dem eller latterliggjort dem. F.eks truet de en 17 år gammel no-name blogger om søksmål, fordi hun skrev om kroppspress og CBE på bloggen sin (CBE var på det tidspunktet Norges største blogger). Et annet eksempel jeg kommer på sånn i farta var da herr og fru fant ut av inntekten til en privatperson (dette var den gangen skattelistene var åpne), og så latterliggjorde personen i sin egen blogg (for lav skattbar inntekt). Dette er overhodet ikke noe nytt, men en strategi de har drevet med i bortimot ti år. Problemet er, og det ser vi også i kommentarfeltet til kremmerhusrt på insta, at folk ikkeklarerå skille person og bedrift. Om "Snipp Snapp Frisørsalong AS" hadde gjort det samme hadde folk med en gang påpekt hvor uproft det er. Men en del klarer ikke ta inn over seg at CBE er en bedrift med flere ansatte og 5 mill i overskudd, og ikke personen Caroline som bare forsvarer seg. Når jeg leser hvordan hun svarer kritikere er jeg ikke så sikker på om Caroline selv ser den forskjellen heller.
Gjest nicecar Skrevet 29. april 2019 #2463 Skrevet 29. april 2019 49 minutter siden, Ispahan skrev: Er det DET som har skjedd?! Jeg har ikke kommentert innlegget, men trykket liker her og der, og nå ser jeg ikke CBE mer 😂 Lurer på om Kremmerhuset er stolt over hvordan frontfiguren deres takler kritikk. Haha, er helt sikkert det som har skjedd. Blogg-roboten tåler ikke at folk driter henne ut offentlig, spesielt når hun ikke engang kan kontrollere kommentarfeltet til kremmerhuset. Da er blokkering det eneste som duger for dama.
Kollontaj Skrevet 29. april 2019 #2464 Skrevet 29. april 2019 Gådd, så flau jeg blir av å lese det kommentarfeltet, har CBE.no sparket PR-folkene sine? 😏 24
Eveliina Skrevet 29. april 2019 #2465 Skrevet 29. april 2019 45 minutter siden, Ispahan skrev: Er det DET som har skjedd?! Jeg har ikke kommentert innlegget, men trykket liker her og der, og nå ser jeg ikke CBE mer 😂 Lurer på om Kremmerhuset er stolt over hvordan frontfiguren deres takler kritikk. Men i alle dager, hva er det for en strutse-taktikk? Kritikken forsvinner jo ikke selv om de ikke ser den mer...? Det er jo bare å avskjære seg selv fra å imøtegå den, ikke at det nødvendigvis det heller var et klokt valg når kritikken ikke var retta til dem. Er bare hoderystende til hvor gjennomgående uprofesjonelt de har håndtert denne situasjonen, som i grunn bare har eskalert siden 'påskelilje-saken'. 18
Gjest tranedatter Skrevet 29. april 2019 #2466 Skrevet 29. april 2019 56 minutter siden, pøbelsara skrev: Men merkelig av Kremmerhuset å ikke kommentere/svare folk som har skrevet til dem i kommentarfeltet. Det er mange bedrifter som ikke har spesielt gode strategier for å håndtere storm i sine some. Man svarer selvsagt folk som henvender seg ed kommentarer under et innlegg. Og kommentarene til CBE burde vær tfjernet. SÆrlig de hvor hun har vært innom andres profil og telt barnebilder. Samme skjedde under Insta til de skoprosjektene cbe hadde. Da hun begynte omtale seg selv som designer, fordi hun satte navnet på noen sko..
Medici Skrevet 29. april 2019 #2467 Skrevet 29. april 2019 En voksen bedriftseier blokkerer folk som kommenterer den uredelige driften av firmaet hennes, jøss så modent! 36
Gjest 2ney Skrevet 29. april 2019 #2468 Skrevet 29. april 2019 (endret) 2 timer siden, Medici skrev: En voksen bedriftseier blokkerer folk som kommenterer den uredelige driften av firmaet hennes, jøss så modent! Er det mulig???? Jeg er faktisk litt satt ut over at det går an.🙄 Endret 29. april 2019 av 2ney
Litenoggod Skrevet 29. april 2019 #2469 Skrevet 29. april 2019 Herregud! Leste igjennom kommentarfeltet på insta. Og for å si det slik kremmerhuset har mistet meg som kunde. 30
Papirfly Skrevet 29. april 2019 #2470 Skrevet 29. april 2019 Tråden er ryddet for bruker- og persondebatt. Papirfly, mod.
Alice123 Skrevet 29. april 2019 #2471 Skrevet 29. april 2019 1 time siden, Ispahan skrev: Når jeg leser hvordan hun svarer kritikere er jeg ikke så sikker på om Caroline selv ser den forskjellen heller. Jo, du sier noe der. Men jeg er veldig sikker på at CBE AS spekulerer i at folk ikke ser forskjell på person og bedrift, derfor velger jeg å tro at Caroline selv vet forskjellen utmerket godt. Jeg tror også at veldig mye av den personen hun viser offentlig er dønn skuespill. Slik som når hun skriver at hun ikke vet hva gjenbruk er, og viser hvor totalt avskåret fra virkeligheten hun er.Jeg er sikker på at det er skuespill. 9
Gjest PaN Skrevet 29. april 2019 #2472 Skrevet 29. april 2019 Så hele bloggen er en reklame nettside?
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 29. april 2019 #2473 Skrevet 29. april 2019 19 minutter siden, Pan skrev: Så hele bloggen er en reklame nettside? Bloggen drives av firmaet Treasures AS, som i følge Brønnøysundregisteret selger annonseplasser i sine markedskanaler.
Gjest PaN Skrevet 29. april 2019 #2474 Skrevet 29. april 2019 Akkurat nå, Lille_Krokodille skrev: Bloggen drives av firmaet Treasures AS, som i følge Brønnøysundregisteret selger annonseplasser i sine markedskanaler. Trodde folk nå til dags brukte både adblock og kastet reklamen i søpla når den kom i posten, men ikke aktivt besøke nettside for reklamer.
enkefru Skrevet 29. april 2019 #2475 Skrevet 29. april 2019 At Kremmerhuset vil være bekjent av dette 😱😱 33
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 29. april 2019 #2476 Skrevet 29. april 2019 (endret) 50 minutter siden, Pan skrev: Trodde folk nå til dags brukte både adblock og kastet reklamen i søpla når den kom i posten, men ikke aktivt besøke nettside for reklamer. Hvis reklamen i posten kom kamuflert fra et rosa brev fra den søta venninden din som har så mange gode tips, som starter innleggene med «søte dere», «altså, dere», «kjære leserne mine», kommer med mange «gode tips som er HELT magiske og amazing» i midten, for så å avslutte med «klem, Caroline», «klem til dere alle», «jeg setter sånn pris på dere»... og så får du masse kosemose bilder av familien, de søte barna som du faller så pladask for, og så begynner du å lure på hvor langt de har kommet med rommet til Minste og så... Koselig med brev fra venninder, da! ♥️😍🙄🙄🙄 Endret 29. april 2019 av Lille_Krokodille Endret pga bruk av navn på barn
MarianneE Skrevet 29. april 2019 #2477 Skrevet 29. april 2019 Har lest igjennom mye av reaksjonene på IG og ser at de som har gitt negativ tilbakemelding blir b.la kalt for grusomme. Asså... om dette er livets grusommheter for fansen... da tenker jeg at du har levd ganske beskyttet. 39
Ellenn Skrevet 29. april 2019 #2478 Skrevet 29. april 2019 (endret) Feil Endret 29. april 2019 av Ellenn
Gjest MizBiz Skrevet 29. april 2019 #2479 Skrevet 29. april 2019 Er det noen som kan forklare hvordan hun har blitt så poppis? Er ny i tråden og om emnet/dama. Hun virker jo helt tom og uinteressant, ingenting nyskapende med henne? Har hun blitt rik på tanketomhet?
Alice123 Skrevet 29. april 2019 #2480 Skrevet 29. april 2019 1 time siden, MizBiz skrev: Er det noen som kan forklare hvordan hun har blitt så poppis? Er ny i tråden og om emnet/dama. Hun virker jo helt tom og uinteressant, ingenting nyskapende med henne? Har hun blitt rik på tanketomhet? Hun var heldig og traff riktig på et tidspunkt hvor blogging var helt nytt i Norge (10-12 år siden). Og, bloggingen hennes NÅ reflekterer ikke hvordan den var DA. "I gamle dager" var hun selvironisk og skrev med snert. Så det var en kombinasjon av at hun traff på akkurat riktig tidspunkt, giftet seg med en b-kjendis (fotballspilleren) og faktisk skrev litt artig. I sine glansdager (som riktignok begynner å bli noen år siden) hadde hun over 100 000 lesere (130K om jeg ikke husker feil, men her kan sikkert noen rette meg om det ikke stemmer). Hun var, i sin tid, Norges mest leste blogger og førende for hvordan bloggbransjen utviklet seg. På et tidspunkt klarte hun ikke å holde seg relevant lenger (jeg vet ikke når dette var, men gjetter det skjedde omtrent samtidig som photoshop- og kommentarfeltjuks ble en mediasak). Nå er hun nede i under 30K lesere, og blir svært skjeldent omtalt i media. Interessant nok har bedriften høyere inntekter enn noensinne. 21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå