Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest Lin11
Skrevet
3 minutter siden, Donatello skrev:

Ja. Hva hjelper det med dokumentasjon? Måken dro, og eggene lå igjen, med " tre- hjerters" hilsen fra CBE. Hun badet, og skrev deretter  "Hæppiii......"

Sende det inn til rette instanser??? Det er faktisk ulovlig å gjøre slikt. Hva lærer man barna sine med slik drittoppførsel denne bedriften utviser i naturen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sendte en kommentar om at hun burde bade en annen plass. Men det gikk ikke, for dette var en brygge for hyttefolket. Og måken tok det helt fint, de tok hensyn, sprutet ikke med vann og sånn. 

Endret av Gladidagogså
  • Liker 8
Skrevet

Blir bra når eggene klekker og det blir fugleunger. Måkene bruker jo å terrorisere de som nærmer seg ungene. Hadde jo en måkemamma med unger på jobb, og folk måtte bruke paraply for å beskytte seg for å komme inn på jobb. Så blir dårlig med bading der i sommer. 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Lin11 skrev:

Sende det inn til rette instanser??? Det er faktisk ulovlig å gjøre slikt. Hva lærer man barna sine med slik drittoppførsel denne bedriften utviser i naturen? 

Jeg kan sende dokumentasjonen til deg, så kan du sende den videre, siden det var du som etterlyste..?

Selv vil jeg ikke sende inn noenting til rette instanser av det som CBE.no etterhvert finne på å gjøre, både av ulovlige og "ulovlige" hendelser. Erfaring tilsier jo faktisk at de som skal "håndheve" ulovlige tilstanden ikke reagerer, og det vet nok personene bak CBE.no utmerket godt.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Blir bra når eggene klekker og det blir fugleunger. Måkene bruker jo å terrorisere de som nærmer seg ungene. Hadde jo en måkemamma med unger på jobb, og folk måtte bruke paraply for å beskytte seg for å komme inn på jobb. Så blir dårlig med bading der i sommer. 

Måkemammer er kjempehissige har blitt bæsjet på en gang jeg uheldigvis kom for nær.

• Liker 1
Skrevet

Ord som uttales likt, men har forskjellig skrivemåte og helt forskjellig betydning er ikke lett for dagens "journalister" tydeligvis (hun har strøket den tittelen på IG skjønte jeg, bra!  Hun jobber ikke som journalist så vidt vi vet) 

Hjerne, Gjerne, Jernet. 

Kan fort bli rot da ja 😂

• Liker 12
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
57 minutter siden, Donatello skrev:

Jeg kan sende dokumentasjonen til deg, så kan du sende den videre, siden det var du som etterlyste..?

Selv vil jeg ikke sende inn noenting til rette instanser av det som CBE.no etterhvert finne på å gjøre, både av ulovlige og "ulovlige" hendelser. Erfaring tilsier jo faktisk at de som skal "håndheve" ulovlige tilstanden ikke reagerer, og det vet nok personene bak CBE.no utmerket godt.

Det er stort fokus på at det er nedgang i måkebestanden i Norge. Senest en artikkel om det på NRK idag.At noen harrytasser som driver en blogg med innhold som er et manneblad verdig, ikke har fått det med seg er ikke sjokkerende i seg selv. Men å kringkaste denne idiotien?? Det er ulovlig å forstyrre hekkende fugl. Så send meg gjerne dokumentasjonen, så skal jeg se hvor jeg kan sende det videre. Denne episoden føyer seg pent inn i mangel på forståelse av hva som skjer utenfor denne navlebeskuende verden. Slik det også viste seg tydelig som en mangel, under  korona dugnaden. 

Endret av Lin11
Skrevet (endret)

Er det lov å flytte reir med egg eller fugleunger i? Jamfør dagens instastory der hun filmer en plass der de har flyttet et fuglereir og hun skriver hun er spent på hvordan det går etter at de flyttet reiret. 

Spør pga jeg oppriktig lurer og ikke har så mye fuglekunnskap. 

Vi har selv en blåmeisfamilie som har flyttet inn i en gammel fuglekasse som jentungen har snekret og som henger høyt oppe på ene husveggen, og vi har valgt å vente med å skrape gammel maling, høytrykksspyle og male den husveggen fuglemor har okkupert. Tar alle andre husvegger først og venter til husokkupantene har forlatt redet, kunne aldri ha tenkt oss å begynt å flyttet fuglekassen og forstyrret meisemor med sine små fugleunger 

edit; mener ikke reiret på bryggen, men det reiret de fant ved lekestuen hjemme hos seg selv og som de ifg instastory har flyttet til en annen plass i hagen 

Endret av skruf
  • Liker 15
Skrevet

Ikke at det er så farlig, men det sier bare mye om hvor mye disse personene lyver. Jeg vet ikke hvor lenge det har stått på lke sin instaprofil at ham er PT, men det er en stund.. til cbe/lke; det er ikke slik at om man har startet på en utdannelse så kan man bruke tittelen med en gang man har startet studiene..

https://imgur.com/a/fy8ABLg

• Liker 23
Skrevet
2 minutter siden, skruf skrev:

Er det lov å flytte reir med egg eller fugleunger i? Jamfør dagens instastory der hun filmer en plass der de har flyttet et fuglereir og hun skriver hun er spent på hvordan det går etter at de flyttet reiret. 

Vi har selv en blåmeisfamilie som har flyttet inn i en gammel fuglekasse som jentungen har snekret og som henger høyt oppe på ene husveggen, og vi har valgt å vente med å skrape gammel maling, høytrykksspyle og male den husveggen fuglemor har okkupert. Tar alle andre husvegger først og venter til husokkupantene har forlatt redet, kunne aldri ha tenkt oss å begynt å flyttet fuglekassen og forstyrret meisemor med sine små fugleunger 

De har faktisk ikke flyttet på reiret tror jeg. Fuglen hadde laget redet selv der. 

Skrevet
Akkurat nå, 123Frustrert skrev:

De har faktisk ikke flyttet på reiret tror jeg. Fuglen hadde laget redet selv der. 

Det var ikke det reiret på bryggen men et reir hjemme hos de, utifra instastory så har de flyttet et reir til en annen plass i hagen. De fant jo et reir med egg i ved den gamle lekestuen, så er nok det reiret de har flyttet 

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, skruf skrev:

Nei det er ulovlig siden det sjelden går bra å flytte reir. Så det CBE driver med er faunakriminalitet.
Men det er igjen et område hvor det er alt for lite fokus hos myndighetene så sannsynligheten for å bli straffet er minimal hvis det ikke er en rødlistet art. CBE får sove godt med vissheten om at hun helt sikkert har drept et kull med fugleunger (og kanskje også 3 måker) og ikke brukte anledningen til å lære barn og lesere om naturvett i stedet. Drøm søtt. 

:smilyblomst: Blomster til dere @skruf for å vente til ungene er fløyet. Det er ikke lenge til nå. 

• Liker 34
Gjest Lin11
Skrevet
7 minutter siden, skruf skrev:

Det var ikke det reiret på bryggen men et reir hjemme hos de, utifra instastory så har de flyttet et reir til en annen plass i hagen. De fant jo et reir med egg i ved den gamle lekestuen, så er nok det reiret de har flyttet 

Det er overhodet ikke flatterende at de viser så stor mangel på respekt for naturen. Og dette lærer de bort og viser frem??

Gjest Lin11
Skrevet
7 minutter siden, Inocybe skrev:

Nei det er ulovlig siden det sjelden går bra å flytte reir. Så det CBE driver med er faunakriminalitet.
Men det er igjen et område hvor det er alt for lite fokus hos myndighetene så sannsynligheten for å bli straffet er minimal hvis det ikke er en rødlistet art. CBE får sove godt med vissheten om at hun helt sikkert har drept et kull med fugleunger (og kanskje også 3 måker) og ikke brukte anledningen til å lære barn og lesere om naturvett i stedet. Drøm søtt. 

:smilyblomst: Blomster til dere @skruf for å vente til ungene er fløyet. Det er ikke lenge til nå. 

Nettopp! Frem til 15.juli er sjøfugl fredet på enkelte holmer, og det er også båndtvang nå. Men hva kan man forvente fra noen som argumenter for at man bryter 1 meters regelen under Corona dugnad, at Norge var aldri i «lock down». Eller ikke skjønner et pip av hva #sharenting innebærer, eller hva bruk av redningsvest på mindreårige er til. Lista over mangel på kunnskap begynner å bli lang for dette bloggekteparet. 

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Lin11 skrev:

Det er overhodet ikke flatterende at de viser så stor mangel på respekt for naturen. Og dette lærer de bort og viser frem??

Og de lærer videre til barna sine at det er bare å drite i rugende  fuglemødre og små fugleunger 😢 

Hvordan man behandler dyr, og det gjelder alle slags dyr, sier alt om hvordan man er som menneske. 

Endret av skruf
  • Liker 27
Skrevet

Spontantur? Med 4 ulike klesskift?

• Liker 30
Gjest Lin11
Skrevet
2 minutter siden, skruf skrev:

Og de lærer videre til barna sine at det er bare å drite i hekkende fugler og små fugleunger 😢 

Hvordan man behandler dyr, og det gjelder alle slags dyr, sier alt om hvordan man er som menneske. 

Ja jeg vet. Mangel på oppdragelse når det gjelder dyrevern skinner igjennom. Bare se hvordan de gamle hundene blir behandlet. Kanskje ikke så rart når det viktigste er hva som er IG vennlig?

Skrevet

En kan lure på hva som egentlig er problemet med denne bloggbedriften. Eierne virker jo å mangle elementær oppdragelse og kunnskap, blant annet om hvordan opptre i naturen og i offentlige parker, og som foreldre. Som Lin11 så treffende sa på side 1142: "Som forelder er det så ignorant og ressurssvakt." Influensere er jo mediebedrifter, som i skremmende stort omfang består av litt ressurssvake folk, som ikke skyr noen midler for å skaffe seg oppmerksomhet, spons og salgsoppdrag. Media forøvrig "har" tydeligvis ikke noe annet valg, og gir dem den oppmerksomheten. Virkelig en bra utvikling i denne verden, som gir så mye spalteplass til slik skadelig påvirkning fra dustemikler.

• Liker 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...