Gjest Lin11 Skrevet 15. juni 2020 #22841 Skrevet 15. juni 2020 3 minutter siden, Donatello skrev: Ja. Hva hjelper det med dokumentasjon? Måken dro, og eggene lå igjen, med " tre- hjerters" hilsen fra CBE. Hun badet, og skrev deretter "Hæppiii......" Sende det inn til rette instanser??? Det er faktisk ulovlig å gjøre slikt. Hva lærer man barna sine med slik drittoppførsel denne bedriften utviser i naturen?
Gladidagogså Skrevet 15. juni 2020 #22842 Skrevet 15. juni 2020 (endret) Sendte en kommentar om at hun burde bade en annen plass. Men det gikk ikke, for dette var en brygge for hyttefolket. Og måken tok det helt fint, de tok hensyn, sprutet ikke med vann og sånn. Endret 15. juni 2020 av Gladidagogså 8
Klaraku78 Skrevet 15. juni 2020 #22843 Skrevet 15. juni 2020 Blir bra når eggene klekker og det blir fugleunger. Måkene bruker jo å terrorisere de som nærmer seg ungene. Hadde jo en måkemamma med unger på jobb, og folk måtte bruke paraply for å beskytte seg for å komme inn på jobb. Så blir dårlig med bading der i sommer. 7
Donatello Skrevet 15. juni 2020 #22844 Skrevet 15. juni 2020 1 minutt siden, Lin11 skrev: Sende det inn til rette instanser??? Det er faktisk ulovlig å gjøre slikt. Hva lærer man barna sine med slik drittoppførsel denne bedriften utviser i naturen? Jeg kan sende dokumentasjonen til deg, så kan du sende den videre, siden det var du som etterlyste..? Selv vil jeg ikke sende inn noenting til rette instanser av det som CBE.no etterhvert finne på å gjøre, både av ulovlige og "ulovlige" hendelser. Erfaring tilsier jo faktisk at de som skal "håndheve" ulovlige tilstanden ikke reagerer, og det vet nok personene bak CBE.no utmerket godt. 5
Gladidagogså Skrevet 15. juni 2020 #22845 Skrevet 15. juni 2020 3 minutter siden, Klaraku78 skrev: Blir bra når eggene klekker og det blir fugleunger. Måkene bruker jo å terrorisere de som nærmer seg ungene. Hadde jo en måkemamma med unger på jobb, og folk måtte bruke paraply for å beskytte seg for å komme inn på jobb. Så blir dårlig med bading der i sommer. Måkemammer er kjempehissige har blitt bæsjet på en gang jeg uheldigvis kom for nær. 1
Isild Skrevet 15. juni 2020 #22846 Skrevet 15. juni 2020 Ord som uttales likt, men har forskjellig skrivemåte og helt forskjellig betydning er ikke lett for dagens "journalister" tydeligvis (hun har strøket den tittelen på IG skjønte jeg, bra! Hun jobber ikke som journalist så vidt vi vet) Hjerne, Gjerne, Jernet. Kan fort bli rot da ja 😂 12
Gjest Lin11 Skrevet 15. juni 2020 #22847 Skrevet 15. juni 2020 (endret) 57 minutter siden, Donatello skrev: Jeg kan sende dokumentasjonen til deg, så kan du sende den videre, siden det var du som etterlyste..? Selv vil jeg ikke sende inn noenting til rette instanser av det som CBE.no etterhvert finne på å gjøre, både av ulovlige og "ulovlige" hendelser. Erfaring tilsier jo faktisk at de som skal "håndheve" ulovlige tilstanden ikke reagerer, og det vet nok personene bak CBE.no utmerket godt. Det er stort fokus på at det er nedgang i måkebestanden i Norge. Senest en artikkel om det på NRK idag.At noen harrytasser som driver en blogg med innhold som er et manneblad verdig, ikke har fått det med seg er ikke sjokkerende i seg selv. Men å kringkaste denne idiotien?? Det er ulovlig å forstyrre hekkende fugl. Så send meg gjerne dokumentasjonen, så skal jeg se hvor jeg kan sende det videre. Denne episoden føyer seg pent inn i mangel på forståelse av hva som skjer utenfor denne navlebeskuende verden. Slik det også viste seg tydelig som en mangel, under korona dugnaden. Endret 15. juni 2020 av Lin11
123Frustrert Skrevet 15. juni 2020 #22848 Skrevet 15. juni 2020 (endret) https://imgur.com/a/9jr0m2u litt dokumentasjon iallfall. https://imgur.com/a/Dwuf0ME også synes jeg teksten på håndkle her er betegnende for hele bildet.. 😆 Endret 15. juni 2020 av 123Frustrert Lagt til lenke 37
Populært innlegg Inocybe Skrevet 15. juni 2020 Populært innlegg #22849 Skrevet 15. juni 2020 2 timer siden, Emma Marie skrev: På instastory...Hun ber måsen : Kan vi få bade her eller ? (med en gneldrende stemme som vanlig). Neste bilde viser et reir med egg, men uten måsen som ruger. Så kommer en video der hun faktisk kommer opp av badestigen. Dette betyr at dronninga fikk bade, og at måsen måtte bort. Jeg har ikke sett den selv men huff det der høres ikke bra ut. Forskning har vist at fugl på reir er dypt stresset når mennesker er for nært. Når CBE snakker til måken er den i en situasjon hvor den til slutt velger å fly, altså ofre eggene sine for å redde sitt eget liv. Ikke en ubetydelig situasjon for den med andre ord. Eggene blir i tillegg liggende i solen mens det tas bilde (og bades og tas bilder av CBE i bikini?) hvilket kan overopphete og drepe dem. Vi har vel alle uforvarende skremt en fugl fra redet en gang men da går man selvfølgelig unna så foreldrene føler seg trygge nok til å komme tilbake. Her er tid essensielt. https://forskning.no/okologi-biologi-dyreverden/folk-skremmer-sjofugler-fra-egg-og-unger/551942 Naturmangfoldloven paragraf 15 er klar i teksten: Ved enhver aktivitet skal unødig skade og lidelse på viltlevende dyr og deres reir, bo eller hi unngås. Likeledes skal unødig jaging av viltlevende dyr unngås. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-06-19-100/KAPITTEL_3#KAPITTEL_3 Så da ender vi med spørsmålet om bading og bikini-fotoshoot kan beskrives som så nødvendig at naturmangfoldloven må settes til side? Mulig en ego influencer vil si det? Resten av verden vil kanskje tenke at med den enormt lange kystlinjen i Norge burde det være mulig å finne en annen plass hvor man ikke plager uskyldige bestandtruede dyr med aktiviteten sin. Vi har alle ansvar for å ta vare på naturen vi har rundt oss og arter i rask tilbakegang som måker bør man være ekstra oppmerksomme på. Hytteområdets badestige får de tilbake når hekkesesongen er over og det er det ikke lenge til. Til slutt må jeg også spørre det samme som @Lin11. Hvorfor i allverden kringkaster man at man oppfører seg som et nek? 54
skruf Skrevet 15. juni 2020 #22850 Skrevet 15. juni 2020 (endret) Er det lov å flytte reir med egg eller fugleunger i? Jamfør dagens instastory der hun filmer en plass der de har flyttet et fuglereir og hun skriver hun er spent på hvordan det går etter at de flyttet reiret. Spør pga jeg oppriktig lurer og ikke har så mye fuglekunnskap. Vi har selv en blåmeisfamilie som har flyttet inn i en gammel fuglekasse som jentungen har snekret og som henger høyt oppe på ene husveggen, og vi har valgt å vente med å skrape gammel maling, høytrykksspyle og male den husveggen fuglemor har okkupert. Tar alle andre husvegger først og venter til husokkupantene har forlatt redet, kunne aldri ha tenkt oss å begynt å flyttet fuglekassen og forstyrret meisemor med sine små fugleunger edit; mener ikke reiret på bryggen, men det reiret de fant ved lekestuen hjemme hos seg selv og som de ifg instastory har flyttet til en annen plass i hagen Endret 15. juni 2020 av skruf 15
123Frustrert Skrevet 15. juni 2020 #22851 Skrevet 15. juni 2020 Ikke at det er så farlig, men det sier bare mye om hvor mye disse personene lyver. Jeg vet ikke hvor lenge det har stått på lke sin instaprofil at ham er PT, men det er en stund.. til cbe/lke; det er ikke slik at om man har startet på en utdannelse så kan man bruke tittelen med en gang man har startet studiene.. https://imgur.com/a/fy8ABLg 23
123Frustrert Skrevet 15. juni 2020 #22852 Skrevet 15. juni 2020 2 minutter siden, skruf skrev: Er det lov å flytte reir med egg eller fugleunger i? Jamfør dagens instastory der hun filmer en plass der de har flyttet et fuglereir og hun skriver hun er spent på hvordan det går etter at de flyttet reiret. Spør pga jeg oppriktig lurer og ikke har så mye fuglekunnskap. Vi har selv en blåmeisfamilie som har flyttet inn i en gammel fuglekasse som jentungen har snekret og som henger høyt oppe på ene husveggen, og vi har valgt å vente med å skrape gammel maling, høytrykksspyle og male den husveggen fuglemor har okkupert. Tar alle andre husvegger først og venter til husokkupantene har forlatt redet, kunne aldri ha tenkt oss å begynt å flyttet fuglekassen og forstyrret meisemor med sine små fugleunger De har faktisk ikke flyttet på reiret tror jeg. Fuglen hadde laget redet selv der.
skruf Skrevet 15. juni 2020 #22853 Skrevet 15. juni 2020 Akkurat nå, 123Frustrert skrev: De har faktisk ikke flyttet på reiret tror jeg. Fuglen hadde laget redet selv der. Det var ikke det reiret på bryggen men et reir hjemme hos de, utifra instastory så har de flyttet et reir til en annen plass i hagen. De fant jo et reir med egg i ved den gamle lekestuen, så er nok det reiret de har flyttet 9
Inocybe Skrevet 15. juni 2020 #22854 Skrevet 15. juni 2020 5 minutter siden, skruf skrev: Er det lov å flytte reir med egg eller fugleunger i? Jamfør dagens instastory der hun filmer en plass der de har flyttet et fuglereir og hun skriver hun er spent på hvordan det går etter at de flyttet reiret. Spør pga jeg oppriktig lurer og ikke har så mye fuglekunnskap. Vi har selv en blåmeisfamilie som har flyttet inn i en gammel fuglekasse som jentungen har snekret og som henger høyt oppe på ene husveggen, og vi har valgt å vente med å skrape gammel maling, høytrykksspyle og male den husveggen fuglemor har okkupert. Tar alle andre husvegger først og venter til husokkupantene har forlatt redet, kunne aldri ha tenkt oss å begynt å flyttet fuglekassen og forstyrret meisemor med sine små fugleunger Nei det er ulovlig siden det sjelden går bra å flytte reir. Så det CBE driver med er faunakriminalitet. Men det er igjen et område hvor det er alt for lite fokus hos myndighetene så sannsynligheten for å bli straffet er minimal hvis det ikke er en rødlistet art. CBE får sove godt med vissheten om at hun helt sikkert har drept et kull med fugleunger (og kanskje også 3 måker) og ikke brukte anledningen til å lære barn og lesere om naturvett i stedet. Drøm søtt. Blomster til dere @skruf for å vente til ungene er fløyet. Det er ikke lenge til nå. 34
Gjest Lin11 Skrevet 15. juni 2020 #22855 Skrevet 15. juni 2020 7 minutter siden, skruf skrev: Det var ikke det reiret på bryggen men et reir hjemme hos de, utifra instastory så har de flyttet et reir til en annen plass i hagen. De fant jo et reir med egg i ved den gamle lekestuen, så er nok det reiret de har flyttet Det er overhodet ikke flatterende at de viser så stor mangel på respekt for naturen. Og dette lærer de bort og viser frem??
Gjest Lin11 Skrevet 15. juni 2020 #22856 Skrevet 15. juni 2020 7 minutter siden, Inocybe skrev: Nei det er ulovlig siden det sjelden går bra å flytte reir. Så det CBE driver med er faunakriminalitet. Men det er igjen et område hvor det er alt for lite fokus hos myndighetene så sannsynligheten for å bli straffet er minimal hvis det ikke er en rødlistet art. CBE får sove godt med vissheten om at hun helt sikkert har drept et kull med fugleunger (og kanskje også 3 måker) og ikke brukte anledningen til å lære barn og lesere om naturvett i stedet. Drøm søtt. Blomster til dere @skruf for å vente til ungene er fløyet. Det er ikke lenge til nå. Nettopp! Frem til 15.juli er sjøfugl fredet på enkelte holmer, og det er også båndtvang nå. Men hva kan man forvente fra noen som argumenter for at man bryter 1 meters regelen under Corona dugnad, at Norge var aldri i «lock down». Eller ikke skjønner et pip av hva #sharenting innebærer, eller hva bruk av redningsvest på mindreårige er til. Lista over mangel på kunnskap begynner å bli lang for dette bloggekteparet.
skruf Skrevet 15. juni 2020 #22857 Skrevet 15. juni 2020 (endret) 5 minutter siden, Lin11 skrev: Det er overhodet ikke flatterende at de viser så stor mangel på respekt for naturen. Og dette lærer de bort og viser frem?? Og de lærer videre til barna sine at det er bare å drite i rugende fuglemødre og små fugleunger 😢 Hvordan man behandler dyr, og det gjelder alle slags dyr, sier alt om hvordan man er som menneske. Endret 15. juni 2020 av skruf 27
Gjest Lin11 Skrevet 15. juni 2020 #22859 Skrevet 15. juni 2020 2 minutter siden, skruf skrev: Og de lærer videre til barna sine at det er bare å drite i hekkende fugler og små fugleunger 😢 Hvordan man behandler dyr, og det gjelder alle slags dyr, sier alt om hvordan man er som menneske. Ja jeg vet. Mangel på oppdragelse når det gjelder dyrevern skinner igjennom. Bare se hvordan de gamle hundene blir behandlet. Kanskje ikke så rart når det viktigste er hva som er IG vennlig?
Villroses hage Skrevet 15. juni 2020 #22860 Skrevet 15. juni 2020 En kan lure på hva som egentlig er problemet med denne bloggbedriften. Eierne virker jo å mangle elementær oppdragelse og kunnskap, blant annet om hvordan opptre i naturen og i offentlige parker, og som foreldre. Som Lin11 så treffende sa på side 1142: "Som forelder er det så ignorant og ressurssvakt." Influensere er jo mediebedrifter, som i skremmende stort omfang består av litt ressurssvake folk, som ikke skyr noen midler for å skaffe seg oppmerksomhet, spons og salgsoppdrag. Media forøvrig "har" tydeligvis ikke noe annet valg, og gir dem den oppmerksomheten. Virkelig en bra utvikling i denne verden, som gir så mye spalteplass til slik skadelig påvirkning fra dustemikler. 32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå