Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
27 minutter siden, Avokadonøtta skrev:

Hehe, hysterisk morsom (klein) video! 🙈 En smule kjedelig den uteplassen, er enig i det, men hver sin smak 😂 Har forresten ikke fått med meg at de har boblebad - så de er altså flinkere til å skjerme boblebadet enn barna!

Må skjønne det at et bobleblad har rettigheter og et slikt yndig boblebad har boblebad-vern og da må man følge det, for hvis ikke så brytes boblebad-konvensjonen hvor det heter at boblebad og eksponering må være til det beste for boblebadet, det forstår jo alle 🤣:plystre::sarkasme::ironi:

• Liker 22
Skrevet

Den har jeg ikke sett før. Morsom. 😏 De har sånn hage som viser at de ikke er interessert i hage, dvs litt som hos oss. ☺️ Ordbruken er litt interessant, det er lekepark og ikke lekeplass. Lounge, ikke uteplass. ☺️ (Lounge er et lokale, en vestibyle el, ikke det CBE viser frem.)

• Liker 32
Skrevet
6 minutter siden, Kollontaj skrev:

Lounge, ikke uteplass. ☺️ (Lounge er et lokale, en vestibyle el, ikke det CBE viser frem.)

Stussa på det jeg også, men i Villa Kulås så er det egne lover og regler om det meste, og sier de at en uteplass er en lounge, ja, da er det visstnok det. Only in Bloglandia 🤣

• Liker 24
Skrevet

Om skeptikerne ikke innser at hun har silikon etter den hagevideoen så skjønner jeg ingenting. Stram og spent hud, og bryster som ikke har noen form for bevegelse i det hele tatt. 

• Liker 18
Skrevet

CNE.nos ordnok

Dugnad - å jobbe i sin egen hage

• Liker 15
Skrevet (endret)

Når jobben delvis består av å skrive, og en kaller seg journalist, så vil det være en god ide å lese litt annet enn det en skriver selv. Bare sånn at en danner seg en oversikt over vanlige ord og uttrykk, og ikke insisterer på å fortsette å bruke dem feil. I salatinnlegget nå nylig skriver hun at en skal bruke et rivgjerne til salaten. Når en leser påpeker at det heter rivjern, retter hun ikke feilen men skriver at hun «Tenker bare på «det å være et rivjern» jeg da». (Og hvor kommer DET uttrykket fra, liksom?)

Det trenger heller ikke inn at palett ikke er et intetkjønnsord. Både hun og andre bloggere fortsetter å skrive om «et palett» og «dette magiske palettet» selv etter at lesere har påpekt feilen. Om de ikke stoler på at det stemmer, så er det veldig lett å sjekke i ordliste.

»Oser» ikke akkurat av kvalitet med den typen feil.

Endret av Lopploella
  • Liker 39
Skrevet

Rivjern <3?? Hvorfor hjerte? 😂

• Liker 8
Skrevet

Samme når hun holdt på å lage babygym. Det var konsekvent babygymmet selv om det er hankjønn. Mulig det er en dialektfeil da, men det gjør vondt i øynene.

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, Sol79 skrev:

Samme når hun holdt på å lage babygym. Det var konsekvent babygymmet selv om det er hankjønn. Mulig det er en dialektfeil da, men det gjør vondt i øynene.

Og rushen. Helt konsekvent.

• Liker 9
Gjest Lin11
Skrevet

Er å konstruere  egne ord et bloggfenomen fra Østfold siden? Det samme gjelder Villa paprika.

Skrevet (endret)

Grammatiske og ortografiske regler er kanskje også ment veiledende. På samme måte som diverse andre lover og regler de ikke gidder å tenke at gjelder for dem.

Endret av Lopploella
  • Liker 17
Skrevet

Litt snikreklame for sitt eget kleskolleksjon er ikke så snøye. Jeg fikk rett å slett vondt i meg av å se hvor uorganisert hagen deres er. Vidoen som ble lagt ut her i tråden ang hagen ser mer ut som en salgs vidoe. 

• Liker 6
Skrevet
11 timer siden, Kollontaj skrev:

Den har jeg ikke sett før. Morsom. 😏 De har sånn hage som viser at de ikke er interessert i hage, dvs litt som hos oss. ☺️ Ordbruken er litt interessant, det er lekepark og ikke lekeplass. Lounge, ikke uteplass. ☺️ (Lounge er et lokale, en vestibyle el, ikke det CBE viser frem.)

Ja det er en typisk hagetur av noen som ikke er interessert i hage. Det er helt greit det altså. Ikke alle elsker hage, men rart å skaffe seg stor hage når man virker sol om man egentlig ikke liker det. Uendelig potensial til blogginnhold og reklameinnlegg som ikke utnyttes.
Jeg bet igjen merke i at hvis Borregård velger utnytte den delen av hagen som CBE/LKE låner så er tomten deres ikke god. Tomtegrensen går helt inn til uteplassene, husker jeg fra da de kjøpte, og ellers er det bare en lang innkjørsel. Krysser fingre for at Borregård ikke trenger å løse inn eiendom en god stund framover eller det blir omregulert til offentlig område. 

Ellers så flirer jeg av LKEs robotgressklipper-fetish 😂. Helt siden Siljan har han filmet gressklippere med stor innlevelse og også denne gangen måtte det sveipes over den. Det er pupper og rumper og gressklippere det går i der 😂 Men mens kroppen til kona føles invaderende på den ekle måten å få i fleisen hele tiden, så er gressklipperne bare litt sjarmerende på en nerdede måte. 

• Liker 29
Skrevet
54 minutter siden, MissLucy skrev:

Og rushen. Helt konsekvent.

Rushen kan jeg finne på å si 🙈😂 
Men "rushen" er heldigvis ikke et ofte forekommende ord i de tekstene jeg får penger for å skrive 😅

• Liker 4
Skrevet

Synes de skal innstallere basseng. De har jo plass til det

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Lopploella skrev:

Når jobben delvis består av å skrive, og en kaller seg journalist, så vil det være en god ide å lese litt annet enn det en skriver selv. Bare sånn at en danner seg en oversikt over vanlige ord og uttrykk, og ikke insisterer på å fortsette å bruke dem feil. I salatinnlegget nå nylig skriver hun at en skal bruke et rivgjerne til salaten. Når en leser påpeker at det heter rivjern, retter hun ikke feilen men skriver at hun «Tenker bare på «det å være et rivjern» jeg da». (Og hvor kommer DET uttrykket fra, liksom?)

Det trenger heller ikke inn at palett ikke er et intetkjønnsord. Både hun og andre bloggere fortsetter å skrive om «et palett» og «dette magiske palettet» selv etter at lesere har påpekt feilen. Om de ikke stoler på at det stemmer, så er det veldig lett å sjekke i ordliste.

»Oser» ikke akkurat av kvalitet med den typen feil.

3 minutter siden, Inocybe skrev:

Rushen kan jeg finne på å si 🙈😂 
Men "rushen" er heldigvis ikke et ofte forekommende ord i de tekstene jeg får penger for å skrive 😅

Tittelen journalist er heldigvis fjernet fra bio'en på instagram. Med rette, for til tross for 2 års høyskole brukes denne utdannelsen ikke i det hele tatt i pluddertekstene som skrives mot inntekt, med mindre det publiseres kronikker og artikler under pseudonym. Det vet vi jo ikke, men jeg har ikke trua ut fra 11 års historikk.

Min inntekt er basert på tekstproduksjon: journalistisk arbeid, innholdsproduksjon, informasjon, kommunikasjon og redaksjonelt arbeid. Skrive- og faktafeil er rett og slett grelt slurv fra min side om det publiseres på jobb. Og går utover arbeidsplassens omdømme. Jeg blir flau hvis jeg finner feil, for når tekst er inntekt er jeg perfeksjonist. Ikke fullt så nøye når jeg skriver privat. Så det forundrer meg at bloggeieren i det hele tatt kverulerer på åpenbare skrivefeil når det hevdes å være perfeksjonist, der teksten skal gi inntekt. Fjernes bildene, er det som står igjen tilnærmet ungdomsskole-stiler uten innhold eller budskap, annet enn forsøk på påvirkning til forbruk.

• Liker 25
Skrevet
49 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Litt snikreklame for sitt eget kleskolleksjon er ikke så snøye. Jeg fikk rett å slett vondt i meg av å se hvor uorganisert hagen deres er. Vidoen som ble lagt ut her i tråden ang hagen ser mer ut som en salgs vidoe. 

Og så eier de ikke alt man ser 😊

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, Kleenex skrev:

Og så eier de ikke alt man ser 😊

Det også.. Det synd at de ikke er ærlige om det. Ingen hadde reagert negativt på det om de var det. Det at tv2 avslører mer enn hva de måtte ønske er bare trist. Jeg ble forbauset da jeg så vidoen fra tv2. For jeg har hele tiden trodd at de bodde så idylisk, men så er sannheten noe annet.

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, MaleficentAurora skrev:

Det også.. Det synd at de ikke er ærlige om det. Ingen hadde reagert negativt på det om de var det. Det at tv2 avslører mer enn hva de måtte ønske er bare trist. Jeg ble forbauset da jeg så vidoen fra tv2. For jeg har hele tiden trodd at de bodde så idylisk, men så er sannheten noe annet.

De har jo brukstillatelse så i dagligdagen er det å anse som deres.
Men de har lite å skulle ha sagt hvis Borregård finner ut de vil selge, bygge på tomta eller la kommunen få bruke det som en del av offentlig grøntområde. De er også pålagt å holde det lånte pent til enhver tid og de kan ikke fritt gjøre om eller bygge. Det er risikoen ved å kjøpe et slikt hus. 

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...