Gjest YtreYtterst Skrevet 14. juni 2020 #22801 Skrevet 14. juni 2020 (endret) Det er en herlig egen logikk i det som er på grensen til søt. Litt som Joey i Friends som sier Moo point, fordi ingen bryr seg om meningen til en ku. Et rivgjerne er et redskap man gjerne kan rive ting på, jeg kan ikke la vær å le litt 😅 Fort gjort å skrive feil sikkert, men rart hun ikke endrer det når hun blir rettet på. Endret 14. juni 2020 av YtreYtterst
Nikea Skrevet 14. juni 2020 #22802 Skrevet 14. juni 2020 Det er det som er så teit. Hver gang hun gjør en feil og noen påpeker det, er det alltid meningen å gjøre det sånn. Kakekremen skulle være kornete, hun skrev rivgjern med vilje, osv. Hun hadde vært litt mer spiselig for meg hvis hun heller lo litt av seg selv og innrømmet tabben. 30
Gjest Chillpill Skrevet 14. juni 2020 #22803 Skrevet 14. juni 2020 2 timer siden, Halle-Palle skrev: Ja. Det er det vel ingen som krangler på? Men bloggeren skriver rivgjerne, som er en variant jeg aldri har sett før. 2 timer siden, Lopploella skrev: Ja ingen har nektet for at det er et uttrykk. Det brukes ofte om en driftig dame som får gjort mye. Men CBE tror tydeligvis at selve redskapet rivjern ikke har noe med dette å gjøre, og skriver «et rivgjerne». Om jernet til å rive grønnsaker på. Å ja, da misforsto jeg når du skrev "....«Tenker bare på «det å være et rivjern» jeg da». (Og hvor kommer DET uttrykket fra, liksom?) "
LilleSnupp Skrevet 14. juni 2020 #22804 Skrevet 14. juni 2020 (endret) Alternativet kan være rasp. Mindre bokstaver og ikke knyttet til en metafor. Heter det da vaffelgjern og gjerntabletter også? Endret 14. juni 2020 av LilleSnupp 14
Surikatt Skrevet 14. juni 2020 #22805 Skrevet 14. juni 2020 En stygg uvane hun har er å stille barna spørsmål om noe mens hun tar lydopptak av hva de sier for så å spre det på Instagram. 19
Gjest Lin11 Skrevet 14. juni 2020 #22806 Skrevet 14. juni 2020 4 minutter siden, Surikatt skrev: En stygg uvane hun har er å stille barna spørsmål om noe mens hun tar lydopptak av hva de sier for så å spre det på Instagram. Å bruke barn på den måten er ingen uvane, det er et bevisst og kalkulert valg. Uavhengig av hva den som blir filmet mener det er.
Oline12 Skrevet 14. juni 2020 #22807 Skrevet 14. juni 2020 Det blir tydelig at barna blir brukt bevisst for å tjene penger når hun er med venner og det ikke legges ut noe på bedriftskontoen. Vennetid er tydeligvis privat, mens tid med barna er jobb. Vennene slipper å bli lagt ut på SoMe. Det gjør ikke barna. Det er så drøyt at jeg har ikke ord. 47
Gjest Lin11 Skrevet 14. juni 2020 #22808 Skrevet 14. juni 2020 43 minutter siden, Oline12 skrev: Det blir tydelig at barna blir brukt bevisst for å tjene penger når hun er med venner og det ikke legges ut noe på bedriftskontoen. Vennetid er tydeligvis privat, mens tid med barna er jobb. Vennene slipper å bli lagt ut på SoMe. Det gjør ikke barna. Det er så drøyt at jeg har ikke ord. Det er mye annet som er mer hellig enn å ivareta mindreårige sin rett til å skape sin egen digitale identitet, og verne om deres fritid. Når foreldrene bruker fridagene til barna sine som content på sine sosiale medier kontoer, respekteres virkelig ikke barns rett til privatliv eller fritid. Når styreleder Caroline Berg Eriksen er så sykelig opptatt av hvordan hun selv blir presentert på sine sosiale medier kontoer, hvorfor skjønner hun ikke hva det innebærer for egne barn å legge ut content om de på nett? For dagens barn er det som at min mor (når jeg var på samme alder) skulle ha postet ting fra dagboken min, tegninger eller andre ting som jeg erfarte som private på nett. Som forelder er det så ignorant og ressurssvakt. Det spiller virkelig ingen rolle hvor mye penger man har på bok eller hvor "nyrik" man føler seg, når det faktisk brukes mindreårige for å tjene disse pengene. For utenforstående oppleves dette som fattig og mangel på sosial, kulturell og akademisk kapital.
Gasellen Skrevet 14. juni 2020 #22809 Skrevet 14. juni 2020 14 timer siden, Inocybe skrev: Ikke helt sikker på jeg skjønner hva du spør om men prøver å svare likevel De har et vanlig nabohus på ene siden og en stor parkeringsplass og et kontorbygg (fylkeskommunen?) på den andre. Det er spesielt parkeringsplassen som CBE og LKE er flinke til å unngå på bilder og film. Skjønner jo det for den er akkurat like "sjarmerende" som parkeringsplasser pleier å være. CBE/LKE eier det som er helt inn til huset og en tarm ut mot veien der innkjørselen er. Resten, der hvor det er frukttrær, lekestue og flaggstang eies av Borregaard men CBE/LKE kan benytte den. Med forbehold for jeg husker feil. Jeg skjønner ikke hvordan de kunne flytte fra det flotte huset de bodde i før og til det der.. innvendig så det også veldig trangt og knotete ut i gangene. Det forrige huset var såå flott! Men foreldrene hennes bor vel i nabolaget så det var kanskje årsaken 2
MiniMjau Skrevet 14. juni 2020 #22810 Skrevet 14. juni 2020 Mann sykler uten hjelm, og legger samtidig ut en lang story på insta. Vurderingsevne igjen. 11
MiniMjau Skrevet 14. juni 2020 #22811 Skrevet 14. juni 2020 2 minutter siden, Gasellen skrev: Jeg skjønner ikke hvordan de kunne flytte fra det flotte huset de bodde i før og til det der.. innvendig så det også veldig trangt og knotete ut i gangene. Det forrige huset var såå flott! Men foreldrene hennes bor vel i nabolaget så det var kanskje årsaken Blir det ikke husbygging på de snart kanskje? Bare en tanke. Eller hyttebygging? 2
Rev. Revenge Skrevet 14. juni 2020 #22812 Skrevet 14. juni 2020 Bloggeierne sparer penger via appen Dreams til å rive den originale garasjen og bygge ny, ifølge en tidligere reklame på Insta-story. 7
MiniMjau Skrevet 14. juni 2020 #22813 Skrevet 14. juni 2020 28 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Bloggeierne sparer penger via appen Dreams til å rive den originale garasjen og bygge ny, ifølge en tidligere reklame på Insta-story. Skal ikke tro på alt i reklamen. Det er jo ikke sikkert dette stemmer med det virkelige livet til bloggeier. 7
Gjest Lin11 Skrevet 14. juni 2020 #22814 Skrevet 14. juni 2020 43 minutter siden, MiniMjau skrev: Blir det ikke husbygging på de snart kanskje? Bare en tanke. Eller hyttebygging? Tror du deltagelse på bloggerne og massiv eksponering av mindreårige på IG story tilsier at de økonomi til dette, så sant de ikke tigger om det?
Rev. Revenge Skrevet 14. juni 2020 #22815 Skrevet 14. juni 2020 33 minutter siden, MiniMjau skrev: Skal ikke tro på alt i reklamen. Det er jo ikke sikkert dette stemmer med det virkelige livet til bloggeier. Nå tror ikke jeg verken på reklamen de serverte eller muligheten til å rive en verneverdig garasje for å bygge ny. Ei tror jeg på at firmaeierne har økonomi til å kjøpe tomt og bygge verken hytte eller hus, grunnet inntektstapet for 2018 og inntektstap grunnet covid-19. Er det stille for andre bloggere, er det sannsynlig at det er stille for carolinebergeriksen.no også, og det har blitt innrømmet i et av innleggenes kommentarfelt. Husker ikke hvilket. https://www.ta.no/kultur/blogger/caroline-berg-eriksen/inntektene-stuper-for-superblogger/s/5-50-786948 13
Ostepooopp Skrevet 14. juni 2020 #22816 Skrevet 14. juni 2020 1 time siden, Gasellen skrev: Jeg skjønner ikke hvordan de kunne flytte fra det flotte huset de bodde i før og til det der.. innvendig så det også veldig trangt og knotete ut i gangene. Det forrige huset var såå flott! Men foreldrene hennes bor vel i nabolaget så det var kanskje årsaken De flyttet vel til Telemark kun pga mannen sin såkalte fotballkarriere. Ikke så veldig unaturlig at de flytter derfra igjen når han ikke skal spille der mer. At man da ikke finner ett identisk hus er nokså normalt.. 29 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Nå tror ikke jeg verken på reklamen de serverte eller muligheten til å rive en verneverdig garasje for å bygge ny. Ei tror jeg på at firmaeierne har økonomi til å kjøpe tomt og bygge verken hytte eller hus, grunnet inntektstapet for 2018 og inntektstap grunnet covid-19. Er det stille for andre bloggere, er det sannsynlig at det er stille for carolinebergeriksen.no også, og det har blitt innrømmet i et av innleggenes kommentarfelt. Husker ikke hvilket. https://www.ta.no/kultur/blogger/caroline-berg-eriksen/inntektene-stuper-for-superblogger/s/5-50-786948 La oss si de ønsket å bygge hus (noe som vel kun er noe noen her inne spekulerte i, de har vel ikke snakket om det selv?). De kjøpte ifølge et kjapt søk huset de nå bor i for ca 8 mill for noen år siden. Dyrt til Østfold å være. Det har nok steget noe som det meste av eiendom. Og vi kan vel anta at skulle de bygd hus, ville det blitt i Sarpsborg. Hvor dyr kan en tomt der være liksom. Det ligger kun 7 stk ute på Finn nå, til ca 1 mill (pluss/minus noen hundre tusen). Da har de ganske mange millioner å bygge for, uten å skulle ta opp mer lån om de så bare får solgt huset for de 8 millionene det ble kjøpt for. Så det blir for dumt å skulle mene at de ikke skulle hatt råd, bare sånn for å kunne lire av seg noe her. På 13.6.2020 den 14.53, pøbelsara skrev: Merkverdig slutning du kommer med der @MaleficentAurora. Hun har da skrevet flere ganger om at deler av den store hagen er noe de disponerer, ikke eier. Dessuten mener jeg at å henge seg opp i slike ting - som ikke har noe som helst med driften av blogg og andre some-kanaler å gjøre, bare gir ammunisjon til de som hevder at CBE får alt for mye kritikk, og at man derfor har brukt opp en eller annen kvote og derfor heller ikke kan kritisere feks at også det siste døgnet har mindreårige barn vært eksponert i some. Barna stekt kjøttdeig og sett den lille havfrue. Det er mer enn jeg vet om hva et barn på samme alder i ganske nær familie har spist og gjort det siste døgnet. Jeg vil også gi litt cred til deg her. For dette du tar opp er grunnen til at jeg blir dritt lei det som skrives her inne. Hadde man holdt seg til å kritisere kun, hva skal jeg si, «viktige» ting, hadde man sluppet all kritikk av kritikken. Men når det blir slik som det du påpeker her blir iallefall jeg irritert. Så ikke så ofte jeg er enig med deg, men her får du applaus 😊 14
Gasellen Skrevet 14. juni 2020 #22817 Skrevet 14. juni 2020 59 minutter siden, Ostepooopp skrev: Jeg vil også gi litt cred til deg her. For dette du tar opp er grunnen til at jeg blir dritt lei det som skrives her inne. Hadde man holdt seg til å kritisere kun, hva skal jeg si, «viktige» ting, hadde man sluppet all kritikk av kritikken. Men når det blir slik som det du påpeker her blir iallefall jeg irritert. Så ikke så ofte jeg er enig med deg, men her får du applaus 😊 Må bare beklage hvis du mener jeg kritiserer for meningsløse ting. Her er det helt klart at du bruker mye mer tid på KG og i denne tråden enn meg. Jeg titter bare innom en gang i blant og legger fra meg en kommentar og er sjelde pålogget. Jeg kom over videoen av hagevandringen på YT og posta den her. Får bare beklage hvis du mener den ikke er relevant eller har høy nok standard for tråden. 7
Klink Skrevet 14. juni 2020 #22818 Skrevet 14. juni 2020 (endret) 6 minutter siden, Gasellen skrev: Må bare beklage hvis du mener jeg kritiserer for meningsløse ting. Her er det helt klart at du bruker mye mer tid på KG og i denne tråden enn meg. Jeg titter bare innom en gang i blant og legger fra meg en kommentar og er sjelde pålogget. Jeg kom over videoen av hagevandringen på YT og posta den her. Får bare beklage hvis du mener den ikke er relevant eller har høy nok standard for tråden. Unnskyld jeg så feilen min nå. Endret 14. juni 2020 av Klink
Gjest Lin11 Skrevet 14. juni 2020 #22819 Skrevet 14. juni 2020 7 minutter siden, Klink skrev: Unnskyld jeg så feilen min nå. ?
Klink Skrevet 14. juni 2020 #22820 Skrevet 14. juni 2020 4 minutter siden, Lin11 skrev: ? Jeg skrev feil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå