Keaton Skrevet 16. juni 2020 #22921 Skrevet 16. juni 2020 9 minutter siden, pøbelsara skrev: Ja, er ikke det helt ellevilt? At voksne kan ha slik som en karriere? 😅 Leve av å åle seg rundt i huset i truse og piratskjerf mens hun poserer for seg selv og tar selfier? Får håpe sånne folk bevarer verdigheten sin selv om andre synes det er helt infantilt og latterlig det de holder på med. At de synes det er viktig det de gjør på daglig basis. Jeg har mine tvil om det er mulig. 15
Jeezebel Skrevet 16. juni 2020 #22922 Skrevet 16. juni 2020 51 minutter siden, Gasellen skrev: Jeg tok ikke referansen. 🤷♀️ Angående måkereiret: jeg måtte sjekke ut innlegget. "Herlighet, se på dette! Helt på tuppen av bryggen har en måkemor funnet ut at hun ville bygge rede! Hun har faktisk lagt egg oppi båttauet til mamma og pappa som ligger kveilet sammen der, så nå må de rett og slett bare vente med å legge ut båten 🙂 Håper bare alt går bra når eggene har klekket, tenker på de stakkars fugleungene som fort kan havne rett ut i vannet 🥺 " Hehe. Vet CBE at nyklekkede måker er lagd for å svømme? Jeg skjønner at dyr som ikke er veskehunder ikke er ett stort interessefelt men litt grunnleggende kunnskap om dyrene vi omgir oss med er vel ikke for mye å be om:) Hmm. Setningen: "Hun har faktisk lagt egg oppi båttauet til mamma og pappa som ligger kveilet sammen der....", den skurrer i mine ører. Jeg ser for meg at "mamma og pappa" ligger kveilet sammen der... Selv ville jeg heller skrevet "mamma og pappa sitt båt-tau, som ligger kveilet sammen der". Det er noe med hva "som" viser tilbake til, men min norsk-kunnskap er kanskje litt rusten. Noen som vet? Ps CBE har jo journalistutdannelse og språket er hennes verktøy i jobben, så det er nok korrekt norsk. 8
Skrottefar Skrevet 16. juni 2020 #22923 Skrevet 16. juni 2020 50 minutter siden, Lin11 skrev: Innlegget? På blogg? Kom det etter kritikken herfra i går? Det var nemlig ikke noe blogg innlegg men IG story film som viste den hodeløse oppførselen. Den teksten står på et blogg-innlegg som ble lagt ut i går ettermiddag 3
Gull vaffel Skrevet 16. juni 2020 #22925 Skrevet 16. juni 2020 27 minutter siden, Isola2 skrev: Hva i alle dager er en «lufteveranda»? Ikke hørt om det, men jeg bor i blokk og vi har «luftebalkong» på vaskerommet. liten balkong i tillegg til den store.
Gjest Lin11 Skrevet 16. juni 2020 #22926 Skrevet 16. juni 2020 1 time siden, Skrottefar skrev: Den teksten står på et blogg-innlegg som ble lagt ut i går ettermiddag Etter kritikken herfra ja. Jeg tror ikke noe på at den fuglen har det bra før jeg får se det.
Skrottefar Skrevet 16. juni 2020 #22927 Skrevet 16. juni 2020 21 minutter siden, Lin11 skrev: Etter kritikken herfra ja. Jeg tror ikke noe på at den fuglen har det bra før jeg får se det. Tenker akkurat det samme, for det var neppe noen tilfeldighet at måke-mor og reiret ble nevnt i det blogg-innlegget etter den oppmerksomheten det fikk etter at IG-story'n ble lagt ut 20
SusieDerkins Skrevet 16. juni 2020 Forfatter #22928 Skrevet 16. juni 2020 1 time siden, Isola2 skrev: Hva i alle dager er en «lufteveranda»? det er selvfølgelig en altan utenfor soverommet. 2
ssophie Skrevet 16. juni 2020 #22929 Skrevet 16. juni 2020 Min mote skriver i dag at klær av polyester og akryl bør unngås i varmen (og egentlig ellers også). Kilde: https://www.minmote.no/#!/artikkel/24849463/ti-nydelige-sommerkjoler-vi-vil-bruke-naa 37
Gjest Lin11 Skrevet 17. juni 2020 #22930 Skrevet 17. juni 2020 (endret) 10 timer siden, ssophie skrev: Min mote skriver i dag at klær av polyester og akryl bør unngås i varmen (og egentlig ellers også). Kilde: https://www.minmote.no/#!/artikkel/24849463/ti-nydelige-sommerkjoler-vi-vil-bruke-naa Og det verste er at det kan kun vaskes på 30 gader 🤪 basillene koser seg godt i varmen, i svett undertøy av polyester. Endret 17. juni 2020 av Lin11
Hebbbbbe Skrevet 17. juni 2020 #22931 Skrevet 17. juni 2020 De bambusmøblene på "lufteverandaen" kommer ikke til å være der lenge. For det første sprekker de tydeligvis bare man setter seg i dem (man ser sprekker på flere steder), og for det andre kan de ikke stå ute i regnvær (!). De blir nok kastet etter denne sesongen. Hva med å sjekke litt på forhånd før man går til anskaffelse av ting ...? 21
Keaton Skrevet 17. juni 2020 #22932 Skrevet 17. juni 2020 Vet ikke helt, men er det ikke litt upraktisk med store stoler foran hver dør? De skal vel inn og ut der? Når jeg sitter på terrassen, går jeg iallfall mye ut og inn, samme på verandaen. 17
loffen Skrevet 17. juni 2020 #22933 Skrevet 17. juni 2020 Bambusen er sikkert lett å flytte på hver gang de skal gå ut og inn da, i hvert fall. 8
Felis Skrevet 17. juni 2020 #22934 Skrevet 17. juni 2020 27 minutter siden, Kollontaj skrev: Vet ikke helt, men er det ikke litt upraktisk med store stoler foran hver dør? De skal vel inn og ut der? Når jeg sitter på terrassen, går jeg iallfall mye ut og inn, samme på verandaen. Hun skriver i kommentarfeltet at begge dørene kan lukkes helt opp og at det er god plass til å gå mellom, slik møblene er plassert. Alle med øyne i hodet ser at det ikke stemmer! Jeg skjønner ikke dette behovet for å lyve om såpass trivielle ting! Hvorfor ikke skrive at møblene er plassert slik for bildet, til vanlig kan vi dra de lenger frem, eller noe sånt? Ingen hadde reagert på det. Og igjen slår det meg hvor elendig hun er til å style. Det hele er så monotont og trist, og all pynten er plassert på rekke og rad langs kanten. 37
Hebbbbbe Skrevet 17. juni 2020 #22935 Skrevet 17. juni 2020 29 minutter siden, Felis skrev: Hun skriver i kommentarfeltet at begge dørene kan lukkes helt opp og at det er god plass til å gå mellom, slik møblene er plassert. Alle med øyne i hodet ser at det ikke stemmer! Jeg skjønner ikke dette behovet for å lyve om såpass trivielle ting! Hvorfor ikke skrive at møblene er plassert slik for bildet, til vanlig kan vi dra de lenger frem, eller noe sånt? Ingen hadde reagert på det. Og igjen slår det meg hvor elendig hun er til å style. Det hele er så monotont og trist, og all pynten er plassert på rekke og rad langs kanten. Stylingen er elendig! En "dert" her og en "dert" der. Og alt i samme materiale og farge. Og hva er de ekle skjellgreiene hun har hengt opp på veggen? Hvordan kommer de til å se ut når det har regnet og blåst på dem, eller sola har skint på dem en stund? Nei, fysj altså! 12
Gjest Lin11 Skrevet 17. juni 2020 #22936 Skrevet 17. juni 2020 Det er vel ikke hennes stil? Eller smak? Er ikke stilen kjøpt og betalt? Da er det kanskje ikke så viktig med kvalitet på ting (bruk og kast til neste spons) eller om ting falmer sikkert 🤷🏼♀️ Hun har generelt en «dårlig» og tacky «smak», men det er vel fordi hun må selge det hun får oppdrag for uansett hvordan det ser ut.
Gjest Finlay Skrevet 17. juni 2020 #22937 Skrevet 17. juni 2020 Den toppen er da et merkelig plagg? Hvordan styler man noe sånt, hva passer til ? Er det undertøy, nattøy eller topp? Hvis det er topp, kunne jeg godt tenkt meg å se hvordan den blir brukt i et antrekk (annet enn med truse). Bildene får meg til å lure på om cbe egentlig liker den, selv om det er egen kolleksjon. Ser ut som hun er litt flau, og helst vil gjemme den bak puten😅
Minnie Mus Skrevet 17. juni 2020 #22938 Skrevet 17. juni 2020 Når det gjelder måken på hytta til mine foreldre, så har hun lagt egg i båttauet deres. Den eneste badeplassen for alle hyttene i omegn er på denne bryggen, så da må du nesten rette finger mot de som eier de andre hyttene også, da de bader der daglig. Når det er sagt, så har ikke måkemor noe problem med at vi bader der, det går helt fint og det virker som hun har slått seg til ro med det 🙂 God sommer! Dette svarer hun under innlegget om "spontantur til hytta", der noen skriver at det er trist å se hun jager bort måken fra reiret sitt 😮 Selvfølgelig skal man rette finger mot alle andre enn CBE, for måkemor har jo ingen problemer med at frua bader akkurat der. Tipper måken bare synes det er koselig, og nyter synet av CBE som åler seg opp stigen 42
Populært innlegg Felis Skrevet 17. juni 2020 Populært innlegg #22939 Skrevet 17. juni 2020 (endret) 30 minutter siden, Minnie Mus skrev: Når det gjelder måken på hytta til mine foreldre, så har hun lagt egg i båttauet deres. Den eneste badeplassen for alle hyttene i omegn er på denne bryggen, så da må du nesten rette finger mot de som eier de andre hyttene også, da de bader der daglig. Når det er sagt, så har ikke måkemor noe problem med at vi bader der, det går helt fint og det virker som hun har slått seg til ro med det 🙂 God sommer! Dette svarer hun under innlegget om "spontantur til hytta", der noen skriver at det er trist å se hun jager bort måken fra reiret sitt 😮 Selvfølgelig skal man rette finger mot alle andre enn CBE, for måkemor har jo ingen problemer med at frua bader akkurat der. Tipper måken bare synes det er koselig, og nyter synet av CBE som åler seg opp stigen Det der var trist lesning, man skal ta hensyn til hekkende fugler! Vi har 8 måkearter i Norge, bestanden synker drastisk og tre av måkeartene er på rødlista. Forstyrrelser under hekking trekkes frem som en av årsakene. Måker er i tillegg ett av de mest mishandlede dyrene i Norge. Måker kommer stadig oftere i konflikt med mennesker, og jeg skjønner at det kan være irriterende å ta hensyn når sola steiker og man har lyst på et bad. Men CBE har i sin rolle som influenser et særskilt ansvar for å gå foran som et godt eksempel. Hun KUNNE skrevet et innlegg om den synkende sjøfuglbestanden og oppfordret publikum til å ta hensyn. Ta gjerne med noen konkrete tips og baser innlegget på gjeldene lover. De ruger tross alt ikke fryktelig lenge og jeg er heeeelt sikker på at hyttefolket kommer seg uti vannet andre steder. Men CBE er mest opptatt av å vise seg frem i bikini, med den stakkars måkemoren som statist. Og så skylder hun på at alle andre gjør det samme, når noen påpeker det. Jeg er faktisk lettere rystet over hvor dum hun fremstiller seg! PS var det ikke hun som var så hysterisk redd for måker at hun reddet seg selv og lot ungene stå igjen på stranden? Endret 17. juni 2020 av Felis 64
Populært innlegg Inocybe Skrevet 17. juni 2020 Populært innlegg #22940 Skrevet 17. juni 2020 (endret) 39 minutter siden, Minnie Mus skrev: Når det gjelder måken på hytta til mine foreldre, så har hun lagt egg i båttauet deres. Den eneste badeplassen for alle hyttene i omegn er på denne bryggen, så da må du nesten rette finger mot de som eier de andre hyttene også, da de bader der daglig. Når det er sagt, så har ikke måkemor noe problem med at vi bader der, det går helt fint og det virker som hun har slått seg til ro med det 🙂 God sommer! Dette svarer hun under innlegget om "spontantur til hytta", der noen skriver at det er trist å se hun jager bort måken fra reiret sitt 😮 Selvfølgelig skal man rette finger mot alle andre enn CBE, for måkemor har jo ingen problemer med at frua bader akkurat der. Tipper måken bare synes det er koselig, og nyter synet av CBE som åler seg opp stigen Klart det er måkens feil den har lagt egg ved badestigen. Den burde virkelig ha skjønt at menneskene vil bade der nå 🙄 Klart at jeg gjerne også retter fingeren min mot andre som også bader der - det er bare det at de ikke er influencere som skryter av dumskapen sin offentlig... Bildet er ikke så tydelig men det ser ut som en liten fiskemåke. Den er fredet, rødlistet og i sterk tilbakegang! Det er forsket på sjøfugler og stress ved mennesker nær redene. De er dypt og inderlig stresset så at CBE påstår det går sååå fint for måken er noe som bare foregår inne i hennes hode. Fra måkens synspunkt lurer den hver gang på om det skal velge å redde eget liv eller livet til barna sine. Men jeg er ikke overrasket over hennes egoisme og mangel på empati. Hun har tross alt ikke engang omtanke for at barna hennes kanskje ikke synes det er like stas som henne å bli eksponert støtt og stadig. I CBEs verden er hun i sentrum og hverken egne barn eller uskyldige dyr kan få henne til å begrense det hun har lyst på. Og så lurer hun på hvorfor Hunvik tider får mye pes 🙄 Endret 17. juni 2020 av Inocybe Glemte rødlistet 56
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå