Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, pøbelsara skrev:

Ja, er ikke det helt ellevilt? At voksne kan ha slik som en karriere? 😅 Leve av å åle seg rundt i huset i truse og piratskjerf mens hun poserer for seg selv og tar selfier? 

Får håpe sånne folk bevarer verdigheten sin selv om andre synes det er helt infantilt og latterlig det de holder på med. At de synes det er viktig det de gjør på daglig basis. Jeg har mine tvil om det er mulig. 

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
51 minutter siden, Gasellen skrev:

Jeg tok ikke referansen. 🤷‍♀️

Angående måkereiret: jeg måtte sjekke ut innlegget. 
"Herlighet, se på dette! Helt på tuppen av bryggen har en måkemor funnet ut at hun ville bygge rede! Hun har faktisk lagt egg oppi båttauet til mamma og pappa som ligger kveilet sammen der, så nå må de rett og slett bare vente med å legge ut båten 🙂 Håper bare alt går bra når eggene har klekket, tenker på de stakkars fugleungene som fort kan havne rett ut i vannet 🥺 "

Hehe. Vet CBE at nyklekkede måker er lagd for å svømme? :) Jeg skjønner at dyr som ikke er veskehunder ikke er ett stort interessefelt men litt grunnleggende kunnskap om dyrene vi omgir oss med er vel ikke for mye å be om:) 

Hmm. Setningen: "Hun har faktisk lagt egg oppi båttauet til mamma og pappa som ligger kveilet sammen der....", den skurrer i mine ører. Jeg ser for meg at "mamma og pappa" ligger kveilet sammen der... 
Selv ville jeg heller skrevet "mamma og pappa sitt båt-tau, som ligger kveilet sammen der".
Det er noe med hva "som" viser tilbake til, men min norsk-kunnskap er kanskje litt rusten. Noen som vet?
Ps
CBE har jo journalistutdannelse og språket er hennes verktøy i jobben, så det er nok korrekt norsk.

• Liker 8
Skrevet
50 minutter siden, Lin11 skrev:

Innlegget? På blogg? Kom det etter kritikken herfra i går? Det var nemlig ikke noe blogg innlegg men IG story film som viste den hodeløse oppførselen. 

Den teksten står på et blogg-innlegg som ble lagt ut i går ettermiddag :)

• Liker 3
Skrevet

Hva i alle dager er en «lufteveranda»?

• Liker 4
Skrevet
27 minutter siden, Isola2 skrev:

Ikke hørt om det, men jeg bor i blokk og vi har «luftebalkong» på vaskerommet. liten balkong i tillegg til den store. 

Gjest Lin11
Skrevet
1 time siden, Skrottefar skrev:

Den teksten står på et blogg-innlegg som ble lagt ut i går ettermiddag :)

Etter kritikken herfra ja. Jeg tror ikke noe på at den fuglen har det bra før jeg får se det. 

Skrevet
21 minutter siden, Lin11 skrev:

Etter kritikken herfra ja. Jeg tror ikke noe på at den fuglen har det bra før jeg får se det. 

Tenker akkurat det samme, for det var neppe noen tilfeldighet at måke-mor og reiret ble nevnt i det blogg-innlegget etter den oppmerksomheten det fikk etter at IG-story'n ble lagt ut

• Liker 20
Skrevet
1 time siden, Isola2 skrev:

det er selvfølgelig en altan utenfor soverommet.

• Liker 2
Skrevet

De bambusmøblene på "lufteverandaen" kommer ikke til å være der lenge. For det første sprekker de tydeligvis bare man setter seg i dem (man ser sprekker på flere steder), og for det andre kan de ikke stå ute i regnvær (!). De blir nok kastet etter denne sesongen. Hva med å sjekke litt på forhånd før man går til anskaffelse av ting ...?:ac:

• Liker 21
Skrevet

Vet ikke helt, men er det ikke litt upraktisk med store stoler foran hver dør? De skal vel inn og ut der? Når jeg sitter på terrassen, går jeg iallfall mye ut og inn, samme på verandaen.  

• Liker 17
Skrevet

Bambusen er sikkert lett å flytte på hver gang de skal gå ut og inn da, i hvert fall. :ler: 

• Liker 8
Skrevet
27 minutter siden, Kollontaj skrev:

Vet ikke helt, men er det ikke litt upraktisk med store stoler foran hver dør? De skal vel inn og ut der? Når jeg sitter på terrassen, går jeg iallfall mye ut og inn, samme på verandaen.  

Hun skriver i kommentarfeltet at begge dørene kan lukkes helt opp og at det er god plass til å gå mellom, slik møblene er plassert. Alle med øyne i hodet ser at det ikke stemmer! Jeg skjønner ikke dette behovet for å lyve om såpass trivielle ting! Hvorfor ikke skrive at møblene er plassert slik for bildet, til vanlig kan vi dra de lenger frem, eller noe sånt? Ingen hadde reagert på det.

Og igjen slår det meg hvor elendig hun er til å style. Det hele er så monotont og trist, og all pynten er plassert på rekke og rad langs kanten. 

• Liker 37
Skrevet
29 minutter siden, Felis skrev:

Hun skriver i kommentarfeltet at begge dørene kan lukkes helt opp og at det er god plass til å gå mellom, slik møblene er plassert. Alle med øyne i hodet ser at det ikke stemmer! Jeg skjønner ikke dette behovet for å lyve om såpass trivielle ting! Hvorfor ikke skrive at møblene er plassert slik for bildet, til vanlig kan vi dra de lenger frem, eller noe sånt? Ingen hadde reagert på det.

Og igjen slår det meg hvor elendig hun er til å style. Det hele er så monotont og trist, og all pynten er plassert på rekke og rad langs kanten. 

Stylingen er elendig! En "dert" her og en "dert" der. Og alt i samme materiale og farge. Og hva er de ekle skjellgreiene hun har hengt opp på veggen? Hvordan kommer de til å se ut når det har regnet og blåst på dem, eller sola har skint på dem en stund? Nei, fysj altså!

• Liker 12
Gjest Lin11
Skrevet

Det er vel ikke hennes stil? Eller smak? Er ikke stilen kjøpt og betalt? Da er det kanskje ikke så viktig med kvalitet på ting (bruk og kast til neste spons)  eller om ting falmer sikkert 🤷🏼‍♀️ Hun har generelt en «dårlig» og tacky «smak», men det er vel fordi hun må selge det hun får oppdrag for uansett hvordan det ser ut. 

Gjest Finlay
Skrevet

Den toppen er da et merkelig plagg? Hvordan styler man noe sånt, hva passer til ? Er det undertøy, nattøy eller topp? Hvis det er topp, kunne jeg godt tenkt meg å se hvordan den blir brukt i et antrekk (annet enn med truse).

Bildene får meg til å lure på om cbe egentlig liker den, selv om det er egen kolleksjon. Ser ut som hun er litt flau, og helst vil gjemme den bak puten😅

Skrevet

Når det gjelder måken på hytta til mine foreldre, så har hun lagt egg i båttauet deres. Den eneste badeplassen for alle hyttene i omegn er på denne bryggen, så da må du nesten rette finger mot de som eier de andre hyttene også, da de bader der daglig. Når det er sagt, så har ikke måkemor noe problem med at vi bader der, det går helt fint og det virker som hun har slått seg til ro med det 🙂 God sommer!

Dette svarer hun under innlegget om "spontantur til hytta", der noen skriver at det er trist å se hun jager bort måken fra reiret sitt 😮 Selvfølgelig skal man rette finger mot alle andre enn CBE, for måkemor har jo ingen problemer med at frua bader akkurat der. Tipper måken bare synes det er koselig, og nyter synet av CBE som åler seg opp stigen :sarkasme:

• Liker 42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...