Populært innlegg Ultiva Skrevet 20. juni 2020 Populært innlegg #23021 Skrevet 20. juni 2020 (endret) 5 timer siden, Lopploella skrev: Bryllupet i alle detaljer ti år etter, på toppen av den daglige dokumentasjonen av håret, magen, såpe i øyenbryn, truse, løping og trutmunn. Og døtrenes lange hår. Jeg syns stadig det er helt ekstremt å observere en sånn selvopptatthet, et liv som kretser så intenst rundt seg selv og eget utseende. Å mimre om eget bryllup og egne ferier er noe en kan gjøre med sin egen mann og evt andre involverte. Når hun viser fram disse bildene så etterlater det ihvertfall ingen tvil om at her har det skjedd ting med ansiktet som ikke er den naturlige aldringsprosessen fra 23 til 33. Hun ser jo ut som en helt annen person. Når du ser på 8-10 år gamle bilder av CBE og av SE/Sophie Elise så ser du to søte og naturlige jenter. Nå i 2020 så ser de kliss like ut i ansiktet. Begge har i tillegg et voldsomt fokus på smal midje og stor rumpe; Kardashian style. Det er en enorm strøm med selfies i minimalt med tøy; desperate skrik etter bekreftelse ("oi, jeg orker visst ikke å gå i mer enn bh og blondetruse inne jeg, fordi det er så varmt ute"). Det er bestemte skjønnhetsidealer i en ekstremt utseendefiksert influenserbransje, og de bruker tydeligvis samme klinikker hele gjengen. Kjemiske peelinger, fillers, injeksjoner osv. Linnea Myhre sa i podcasten sin at sist hun var på Elle-fest så var det mange damer som hadde begynt å ligne veldig på hverandre i ansiktet. Dette vitner om alt annet enn mennesker som er trygge på seg selv og hvem de er. Influenserbransjen, med rosabloggere i spissen, fremstår som en selvopptatt bransje hvor det eneste som definerer en kvinne er kroppen og utseendet hennes. Neglene skal være falske, puppene fylt med silikon, ansiktet skal formes med fillers, magen skal suges inn, bloggerfoten skal løftes og skjønnhetsfilteret skal være på hurtigtast. Et særdeles usunt miljø hvor alt handler om selvskryt og bekreftelse fra andre. Man høster skryt for en oppstilt fasade; for noe som stort sett ikke stemmer. Stekepanne i senga og matchende antrekk på uvitende mindreårige for å iscenesette morsdagsidyll, og gapesmil mens man liksom ser på noe skikkelig morsomt; det er bare skuespill og har ikke noe med virkelighet å gjøre. At man kan inneha et snev av selvrespekt i en slik bransje er mer enn jeg kan fatte. Endret 20. juni 2020 av Ultiva 75
Gjest CecilieX Skrevet 20. juni 2020 #23022 Skrevet 20. juni 2020 6 minutter siden, Ultiva skrev: Når du ser på 8-10 år gamle bilder av CBE og av SE/Sophie Elise så ser du to søte og naturlige jenter. Nå i 2020 så ser de kliss like ut i ansiktet. Begge har i tillegg et voldsomt fokus på smal midje og stor rumpe; Kardashian style. Det er en enorm strøm med selfies i minimalt med tøy; desperate skrik etter bekreftelse ("oi, jeg orker visst ikke å gå i mer enn bh og blondetruse jeg, fordi det er så varmt ute"). Det er bestemte skjønnhetsidealer i en ekstremt utseendefiksert influenserbransje, og de bruker tydeligvis samme klinikker hele gjengen. Kjemiske peelinger, fillers, injeksjoner osv. Linnea Myhre sa i podcasten sin at sist hun var på Elle-fest så var det mange damer som hadde begynt å ligne veldig på hverandre i ansiktet. Influenserbransjen, med rosabloggere i spissen, fremstår som en selvopptatt bransje hvor det eneste som definerer en kvinne er kroppen og utseendet hennes. Neglene skal være falske, puppene fylt med silikon, ansiktet skal formes med fillers, magen skal suges inn, bloggerfoten skal løftes og skjønnhetsfilteret skal være på hurtigtast. Et særdeles usunt miljø hvor alt handler om selvskryt og bekreftelse fra andre. Man høster skryt for en oppstilt fasade; for noe som stort sett ikke stemmer. Stekepanne i senga og matchende antrekk på uvitende mindreårige for å iscenesette morsdagsidyll, og gapesmil mens man liksom ser på noe skikkelig morsomt; det er bare skuespill og har ikke noe med virkelighet å gjøre. At man kan inneha et snev av selvrespekt i en slik bransje er mer enn jeg kan fatte. Jeg lurer på hva det egentlig gjør med selvbildet ditt. For influencerne selv vet veldig godt at det de får komplimenter for slett ikke er «ekte dem». De ser seg jo i speilet uten sparkelmasse og slankende poseringer, og ser sannsynligvis helt gjennomsnittlig ut. De studerer jo bilder av seg selv med millimeternøyaktighet for nettopp å kunne fjerne eller endre det de er misfornøyd med. Og dette gjør de hver dag, flere ganger om dagen. Jeg tror ikke den bekreftelsen de får nødvendigvis løfter dem så veldig, når de selv stort sett har fokus på det de ikke er fornøyd med og som de har redskapene til å gjøre noe med. Så når spriket mellom bildet de legger ut og det uredigerte de ser på råfilen eller i speilet blir stort, så hjelper det jo lite at du får ros på noe som slett ikke likner? Du har jo allerede dømt deg selv idet du redigerte bildet. Og så kan man spørre seg hvordan det er å ha nære familiemedlemmet som gjør redigeringsjobben for deg, og også ved sin redigering bekrefter på daglig basis at originalen ikke er bra nok. Intet misunnelsesverdig i en slik hverdag.
FotbaIlflua Skrevet 20. juni 2020 #23023 Skrevet 20. juni 2020 1 time siden, LilleSnupp skrev: For å sitere bloggen, så står det «null mobildekning». Står ingenting om at det ikke vil dokumenteres. Sannsynligvis et sikkerhetsnett i tilfelle de ikke klarer å fullføre som planlagt. 13
Gjest Lin11 Skrevet 20. juni 2020 #23024 Skrevet 20. juni 2020 (endret) 6 timer siden, Ultiva skrev: Når du ser på 8-10 år gamle bilder av CBE og av SE/Sophie Elise så ser du to søte og naturlige jenter. Nå i 2020 så ser de kliss like ut i ansiktet. Begge har i tillegg et voldsomt fokus på smal midje og stor rumpe; Kardashian style. Det er en enorm strøm med selfies i minimalt med tøy; desperate skrik etter bekreftelse ("oi, jeg orker visst ikke å gå i mer enn bh og blondetruse inne jeg, fordi det er så varmt ute"). Det er bestemte skjønnhetsidealer i en ekstremt utseendefiksert influenserbransje, og de bruker tydeligvis samme klinikker hele gjengen. Kjemiske peelinger, fillers, injeksjoner osv. Linnea Myhre sa i podcasten sin at sist hun var på Elle-fest så var det mange damer som hadde begynt å ligne veldig på hverandre i ansiktet. Dette vitner om alt annet enn mennesker som er trygge på seg selv og hvem de er. Influenserbransjen, med rosabloggere i spissen, fremstår som en selvopptatt bransje hvor det eneste som definerer en kvinne er kroppen og utseendet hennes. Neglene skal være falske, puppene fylt med silikon, ansiktet skal formes med fillers, magen skal suges inn, bloggerfoten skal løftes og skjønnhetsfilteret skal være på hurtigtast. Et særdeles usunt miljø hvor alt handler om selvskryt og bekreftelse fra andre. Man høster skryt for en oppstilt fasade; for noe som stort sett ikke stemmer. Stekepanne i senga og matchende antrekk på uvitende mindreårige for å iscenesette morsdagsidyll, og gapesmil mens man liksom ser på noe skikkelig morsomt; det er bare skuespill og har ikke noe med virkelighet å gjøre. At man kan inneha et snev av selvrespekt i en slik bransje er mer enn jeg kan fatte. 6 timer siden, CecilieX skrev: Jeg lurer på hva det egentlig gjør med selvbildet ditt. For influencerne selv vet veldig godt at det de får komplimenter for slett ikke er «ekte dem». De ser seg jo i speilet uten sparkelmasse og slankende poseringer, og ser sannsynligvis helt gjennomsnittlig ut. De studerer jo bilder av seg selv med millimeternøyaktighet for nettopp å kunne fjerne eller endre det de er misfornøyd med. Og dette gjør de hver dag, flere ganger om dagen. Jeg tror ikke den bekreftelsen de får nødvendigvis løfter dem så veldig, når de selv stort sett har fokus på det de ikke er fornøyd med og som de har redskapene til å gjøre noe med. Så når spriket mellom bildet de legger ut og det uredigerte de ser på råfilen eller i speilet blir stort, så hjelper det jo lite at du får ros på noe som slett ikke likner? Du har jo allerede dømt deg selv idet du redigerte bildet. Og så kan man spørre seg hvordan det er å ha nære familiemedlemmet som gjør redigeringsjobben for deg, og også ved sin redigering bekrefter på daglig basis at originalen ikke er bra nok. Intet misunnelsesverdig i en slik hverdag. Og i dette miljøet og i denne bransjen blir intetanende mindreårige dyttet inn i. Av egne foreldre for å øke inntjeningen. Det er så feil og kynisk på flere nivå. Endret 20. juni 2020 av Lin11
Ultiva Skrevet 20. juni 2020 #23025 Skrevet 20. juni 2020 (endret) 8 minutter siden, Lin11 skrev: Og dette miljøet og bransjen blir intetanende mindreårige dyttet inn i. Av egne foreldre for å øke inntjeningen. Det er så feil og kynisk på flere nivå. Enig. Her pusher mor CBE ivrig på og skriver #hairgoals om sin 6-åring. Hva blir det neste? Minner meg om skjønnhetskonkurranser for barn i USA, hvor mødre fra Livets Harde Skole lever ut drømmen gjennom sine ikke-samtykkekompetente barn. Flott at man syns sine egne barn er verdens vakreste; det syns heldigvis alle mødre om sine små. Men å presse mindreårige ut i rampelyset og å fokusere på barnas utseende, som man som mor naturligvis elsker - det er svært uheldig og alt annet enn sunt. Endret 20. juni 2020 av Ultiva 42
Halle-Palle Skrevet 20. juni 2020 #23026 Skrevet 20. juni 2020 1 time siden, Ultiva skrev: Når du ser på 8-10 år gamle bilder av CBE og av SE/Sophie Elise så ser du to søte og naturlige jenter. Nå i 2020 så ser de kliss like ut i ansiktet. Begge har i tillegg et voldsomt fokus på smal midje og stor rumpe; Kardashian style. Det er en enorm strøm med selfies i minimalt med tøy; desperate skrik etter bekreftelse ("oi, jeg orker visst ikke å gå i mer enn bh og blondetruse jeg, fordi det er så varmt ute"). Det er bestemte skjønnhetsidealer i en ekstremt utseendefiksert influenserbransje, og de bruker tydeligvis samme klinikker hele gjengen. Kjemiske peelinger, fillers, injeksjoner osv. Linnea Myhre sa i podcasten sin at sist hun var på Elle-fest så var det mange damer som hadde begynt å ligne veldig på hverandre i ansiktet. Dette vitner om alt annet enn mennesker som er trygge på seg selv og hvem de er. Influenserbransjen, med rosabloggere i spissen, fremstår som en selvopptatt bransje hvor det eneste som definerer en kvinne er kroppen og utseendet hennes. Neglene skal være falske, puppene fylt med silikon, ansiktet skal formes med fillers, magen skal suges inn, bloggerfoten skal løftes og skjønnhetsfilteret skal være på hurtigtast. Et særdeles usunt miljø hvor alt handler om selvskryt og bekreftelse fra andre. Man høster skryt for en oppstilt fasade; for noe som stort sett ikke stemmer. Stekepanne i senga og matchende antrekk på uvitende mindreårige for å iscenesette morsdagsidyll, og gapesmil mens man liksom ser på noe skikkelig morsomt; det er bare skuespill og har ikke noe med virkelighet å gjøre. At man kan inneha et snev av selvrespekt i en slik bransje er mer enn jeg kan fatte. Jeg er vel ikke helt enig i at Caroline Berg Eriksen såg så veldig naturlig ut for 10 år siden heller. Det var selvbruning/solarium, akrylnegler, tannbleking og extentions sammen med en radmager kropp. Ikke særlig søtt, spør du meg. Men litt mindre oppstilte bilder og gape-smil, det stemmer det at det var. 33
Ultiva Skrevet 20. juni 2020 #23027 Skrevet 20. juni 2020 (endret) 8 minutter siden, Halle-Palle skrev: Jeg er vel ikke helt enig i at Caroline Berg Eriksen såg så veldig naturlig ut for 10 år siden heller. Det var selvbruning/solarium, akrylnegler, tannbleking og extentions sammen med en radmager kropp. Ikke særlig søtt, spør du meg. Men litt mindre oppstilte bilder og gape-smil, det stemmer det at det var. Du har rett i at det var en del kunstige attributter og mye slankende poseringer på bloggen allerede da. Men det virket likevel mer ekte da det kom fra et mobilkamera, og ikke fra ihjelretusjerte fotografbilder. Men når jeg leste hva du skrev, så husker jeg jo at det var fra 2009-2015 at CBE slankeredigerte seg. Så du har rett - det var mye uekte allerede da. Og det bekrefter jo holdingene som CBE også fremviser i dag - at kvinners viktigste verdi er kroppen og at den bare er bra nok med filter, retusjering og posering. #sunneverdier #suntforbilde Endret 20. juni 2020 av Ultiva 37
MiniMjau Skrevet 20. juni 2020 #23028 Skrevet 20. juni 2020 Håper de overrasker positivt med den fjellturen. En flott tur de skal gå, har fått mye i Rondane selv. Meget spent på bagasjemengden og hvordan regn og fravær av knallsol vil påvirke turen. 12
Ultiva Skrevet 20. juni 2020 #23029 Skrevet 20. juni 2020 1 minutt siden, MiniMjau skrev: Håper de overrasker positivt med den fjellturen. En flott tur de skal gå, har fått mye i Rondane selv. Meget spent på bagasjemengden og hvordan regn og fravær av knallsol vil påvirke turen. Jeg regner med at de venter til knallværet kommer, på samme måte som de gjorde i fjor. Slik er det når man har full råderett over egen tid. I fjor hadde de jo også svært god hjelp av svigers til å frakte utstyr. På en av dagene dukket det plutselig opp en bæremeis på bildene f eks 🙂 22
Grønt blad Skrevet 20. juni 2020 #23030 Skrevet 20. juni 2020 Jeg tror de vil få en flott tur i Rondane. Begge er jo ganske godt trent, og 50 km på 3 dager er ikke spesielt mye, selv om det er en del høydemeter. Jeg er mest spent på om de klarer å begrense oppakningen. Å ha to sykkelvogner på 60kg hver i fjor (+ annen oppakning på sykkel?) høres ut som mye luksus på tur, men det er lurt å begrense luksusen litt når man skal gå såpass mange høydemeter. Men de skal gå bare tre dager, så da vil det nok gå fint uansett, tenker jeg. 4
Inocybe Skrevet 20. juni 2020 #23031 Skrevet 20. juni 2020 29 minutter siden, Lin11 skrev: Og dette miljøet og bransjen blir intetanende mindreårige dyttet inn i. Av egne foreldre for å øke inntjeningen. Det er så feil og kynisk på flere nivå. https://www.aftenposten.no/familieogoppvekst/i/napGVQ/ungdommenes-kroppsbilde-preges-mer-av-de-stygge-tingene-vi-sier-til-os Denne handler om ungdommer men samme mekanismer er like relevante for barn. Her står det at selv positive kommentarer om ungdommens utseende virker negativt på selvbildet deres. Når noen kommenterer blir det fokus på utseendet og selv om kommentaren (#hairgoals) er ment positivt så vil oppmerksomheten rundt utseendet få fokus på det ungdommen ikke selv liker. I tillegg er ungdommene veldig følsomme over for de voksnes eget forhold til kropp. Her feiler CBE voldsomt. Hun mener det sikkert positivt men hennes fokus på barns utseende er nettopp det som medvirker til å skape framtidig dårlig kroppsbilde hos mottakeren. I tillegg er det jo åpenbart at CBE er langt langt unna fornøyd med eget naturlige utseendet og det smitter garantert over på de unge også. Måten hun oppfører seg på er lite egnet til å skape godt forhold til kropp og utseendet for barn, så igjen så trumfer CBEs egen behov for å tilfredsstille kravene til kunstig influencer-looken behovene til andre sårbare. CBE framstår mer og mer som norsk variant av den amerikanske pagent mom https://www.psychologytoday.com/intl/blog/food-thought/201211/princess-proxy-explaining-extreme-pageant-moms?amp 30
FlikkFlakk Skrevet 20. juni 2020 #23032 Skrevet 20. juni 2020 7 timer siden, Lopploella skrev: Bryllupet i alle detaljer ti år etter, på toppen av den daglige dokumentasjonen av håret, magen, såpe i øyenbryn, truse, løping og trutmunn. Og døtrenes lange hår. Jeg syns stadig det er helt ekstremt å observere en sånn selvopptatthet, et liv som kretser så intenst rundt seg selv og eget utseende. Å mimre om eget bryllup og egne ferier er noe en kan gjøre med sin egen mann og evt andre involverte. Når hun viser fram disse bildene så etterlater det ihvertfall ingen tvil om at her har det skjedd ting med ansiktet som ikke er den naturlige aldringsprosessen fra 23 til 33. Hun ser jo ut som en helt annen person. Før i tiden kalte vi det selvdigging og det var IKKE positivt. 27
Gjest Lin11 Skrevet 20. juni 2020 #23033 Skrevet 20. juni 2020 2 timer siden, Ultiva skrev: Når du ser på 8-10 år gamle bilder av CBE og av SE/Sophie Elise så ser du to søte og naturlige jenter. Nå i 2020 så ser de kliss like ut i ansiktet. Begge har i tillegg et voldsomt fokus på smal midje og stor rumpe; Kardashian style. Det er en enorm strøm med selfies i minimalt med tøy; desperate skrik etter bekreftelse ("oi, jeg orker visst ikke å gå i mer enn bh og blondetruse inne jeg, fordi det er så varmt ute"). Det er bestemte skjønnhetsidealer i en ekstremt utseendefiksert influenserbransje, og de bruker tydeligvis samme klinikker hele gjengen. Kjemiske peelinger, fillers, injeksjoner osv. Linnea Myhre sa i podcasten sin at sist hun var på Elle-fest så var det mange damer som hadde begynt å ligne veldig på hverandre i ansiktet. Dette vitner om alt annet enn mennesker som er trygge på seg selv og hvem de er. Influenserbransjen, med rosabloggere i spissen, fremstår som en selvopptatt bransje hvor det eneste som definerer en kvinne er kroppen og utseendet hennes. Neglene skal være falske, puppene fylt med silikon, ansiktet skal formes med fillers, magen skal suges inn, bloggerfoten skal løftes og skjønnhetsfilteret skal være på hurtigtast. Et særdeles usunt miljø hvor alt handler om selvskryt og bekreftelse fra andre. Man høster skryt for en oppstilt fasade; for noe som stort sett ikke stemmer. Stekepanne i senga og matchende antrekk på uvitende mindreårige for å iscenesette morsdagsidyll, og gapesmil mens man liksom ser på noe skikkelig morsomt; det er bare skuespill og har ikke noe med virkelighet å gjøre. At man kan inneha et snev av selvrespekt i en slik bransje er mer enn jeg kan fatte. 2 timer siden, CecilieX skrev: Jeg lurer på hva det egentlig gjør med selvbildet ditt. For influencerne selv vet veldig godt at det de får komplimenter for slett ikke er «ekte dem». De ser seg jo i speilet uten sparkelmasse og slankende poseringer, og ser sannsynligvis helt gjennomsnittlig ut. De studerer jo bilder av seg selv med millimeternøyaktighet for nettopp å kunne fjerne eller endre det de er misfornøyd med. Og dette gjør de hver dag, flere ganger om dagen. Jeg tror ikke den bekreftelsen de får nødvendigvis løfter dem så veldig, når de selv stort sett har fokus på det de ikke er fornøyd med og som de har redskapene til å gjøre noe med. Så når spriket mellom bildet de legger ut og det uredigerte de ser på råfilen eller i speilet blir stort, så hjelper det jo lite at du får ros på noe som slett ikke likner? Du har jo allerede dømt deg selv idet du redigerte bildet. Og så kan man spørre seg hvordan det er å ha nære familiemedlemmet som gjør redigeringsjobben for deg, og også ved sin redigering bekrefter på daglig basis at originalen ikke er bra nok. Intet misunnelsesverdig i en slik hverdag. Tar opp disse igjen, for at de gode innleggene ikke skal drukne i brukerdebatt. Jeg gjentar at i denne kvinnefiendtlige og kroppsfokuserte bransjen, velger altså disse bloggerforeldrene å dra mindreårige uten samtykke kompetanse inn i. På ulike sosiale plattformer hvor de skal generere penger.
Gjest Lin11 Skrevet 20. juni 2020 #23034 Skrevet 20. juni 2020 https://www.seher.no/kjendis/monsteret-overtok-meg-fullstendig/72573972 Om denne bransjen og deres bakside.
Surikatt Skrevet 20. juni 2020 #23035 Skrevet 20. juni 2020 Jeg mener de har mistet kontrollen og de ser det ikke selv. Først skulle eldste ikke eksponeres og frem til nå hvor det er daglig eksponering av begge barna. Grensene flyttes stadig, litt etter litt, det er liksom ikke så farlig lenger. 36
Gjest Lin11 Skrevet 20. juni 2020 #23036 Skrevet 20. juni 2020 Er dette den samme brygga hvor måken hadde lagt egg?
Sol Rampelyset Skrevet 20. juni 2020 #23037 Skrevet 20. juni 2020 Tråden er ryddet for avsporinger og brukerangrep. Sol, admin.
Gjest pop up bruker Skrevet 20. juni 2020 #23038 Skrevet 20. juni 2020 5 timer siden, Grønt blad skrev: Jeg tror de vil få en flott tur i Rondane. Begge er jo ganske godt trent, og 50 km på 3 dager er ikke spesielt mye, selv om det er en del høydemeter. Jeg er mest spent på om de klarer å begrense oppakningen. Å ha to sykkelvogner på 60kg hver i fjor (+ annen oppakning på sykkel?) høres ut som mye luksus på tur, men det er lurt å begrense luksusen litt når man skal gå såpass mange høydemeter. Men de skal gå bare tre dager, så da vil det nok gå fint uansett, tenker jeg. Hvis de ikke skal gå mer enn 5 mil på tre dager, tror jeg absolutt de klarer det helt fint. Jeg gikk 4,5 mil på en dag for en måneds tid siden og det gikk helt fint, og jeg trenger langt fra like mye som de gjøe. Tok sin tid selvsagt, men det går helt bra. Hvis de vil, og er motiverte bør dette går lekende lett 😊
hippyskippy Skrevet 20. juni 2020 #23039 Skrevet 20. juni 2020 Hun kommer garantert ikke til å fullføre. 10
Skrottefar Skrevet 20. juni 2020 #23040 Skrevet 20. juni 2020 20 minutter siden, hippyskippy skrev: Hun kommer garantert ikke til å fullføre. Men, om hun fullfører så er det sikkert med hjelp i en eller annen form 🤣 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå