Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Nebel86 skrev:

Synes virkelig ikke forskjellen er så stor på bilder og videoer, med mindre lyssettingen er som i bildet fra intervjuet som du la ut som kan få enhver til å se annerledes ut. Hun legger jo ut masse videoer på blant annet instagram. Redigering av kropp var kritikkverdig, men det er noe som hører fortiden til. Trening og sunt kosthold er noe av den beste påvirkningen en blogger kan drive med, spesielt når målgruppen er eldre publikum enn det man finner på blogg.no, også i motsetning til mange bloggere i dag som drar til Tyrkia for å operere rumpa og lår ++ for så å si at det er noe man kan trene seg til. Regner med at voksne mennesker vet når det er lagt på filter/lys/skygge og ikke streber etter å bli like "blankpolert".

Hun legger ut masse videoer ja, men de er vel uten unntak med filter så lenge det er hennes ansikt og kropp som filmes. Vi vet ikke noe om redigeringen hører fortiden til, det eneste vi vet sikkert et at muligheten for å sjekke det hører fortiden til

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Gjest Lin11
Skrevet
30 minutter siden, Medici skrev:

Hun legger ut masse videoer ja, men de er vel uten unntak med filter så lenge det er hennes ansikt og kropp som filmes. Vi vet ikke noe om redigeringen hører fortiden til, det eneste vi vet sikkert et at muligheten for å sjekke det hører fortiden til

Man skal være rimelig sveiseblind for å ikke se at det er noe som skjer ned bildene fra råfilm til det legges ut på nett. Jfr andres bilder eller film. 

Skrevet
50 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Personlig mener jeg at småbarn og synlige brystvorter i et matinnlegg på kjøkkenet ikke passer sammen. Det blir bare feil i motsetning til synlige brystvorter i bikini på en strand med bølger og solskinn.

Det er smakløst  hvordan man til stadighet rettferdiggjør den dritten man skriver på bekosting av barna. Til barnas beste må  vite. 

• Liker 11
Gjest Snøsøta
Skrevet
2 timer siden, Nebel86 skrev:

⬆️👏Veldig enig i dette. Ingen har sagt noe som helst på berettiget eller konstruktiv kritikk, tvert i mot, men det er milevis fra denne tråden her som minner mer om gammeldags ondsinnet bygdesladder der enkelte skal legge seg opp i hva naboen man forakter til enhver tid driver med.
Også har man guts nok til å sause inn de spesifikke barna inn i nevnte "diskusjon" som er en runkering (fortsatt det mest treffende jeg har sett her inne) over hvor mange forskjellige måter man kan latterligjøre og hetse foreldrene til disse barna best mulig i "ny" innpakning, og det for å beskytte dem for eksponering?? :kari: Og det å pause intervjuer der hun kommer i et uheldig bilde for så å legge det ut her for å vise hvordan hun egentlig "ser ut"? Er ikke det noe som bør legges igjen på barneskolen @Medici @MaleficentAurora? Og så klages det i neste øyeblikk på hvor usikker hun er på seg selv når hun blir filmet. Lurer på hvorfor...

Ta dere sammen! Det er sikkert flott og fint å føle en tilhørighet av en gruppe og alt det der, men når det å spy ut mest mulig dritt og spekulere i det brede om en person (Eller bedrift om du vil) er en felles agenda og det bare eskalerer mer og mer for hva enkelte klarer å spe på av usakligheter så er det kanskje greit å ta seg fem minutter og reflektere over hva man faktisk driver og hvor skadelig/vondt dette kan være for blant annet barna å lese om sine egne foreldre?

Igjen, det er ingen som blander seg når det er konstruktiv kritikk. Ingen. Det er kun når folk blir stygge, hatske, latterligjørende og usaklige, og heldigvis er det da noen som reagerer på oppførselen og sier i fra, noe som bør være obligatorisk når andre tilsynelatende voksne mennesker mister totalt gangsyn på hva nettvett er for noe...

Likevel er det ditt innlegg jeg reagerer på som langt over toppen for språkbruk, angrep og mistenkeliggjøring her inne i tråden. 

Skrevet (endret)

⬆️👏Veldig enig i dette. Ingen har sagt noe som helst på berettiget eller konstruktiv kritikk, tvert i mot, men det er milevis fra denne tråden her som minner mer om gammeldags ondsinnet bygdesladder der enkelte skal legge seg opp i hva naboen man forakter til enhver tid driver med.
Også har man guts nok til å sause inn de spesifikke barna inn i nevnte "diskusjon" som er en runkering (fortsatt det mest treffende jeg har sett her inne) over hvor mange forskjellige måter man kan latterligjøre og hetse foreldrene til disse barna best mulig i "ny" innpakning, og det for å beskytte dem for eksponering?? :kari: Og det å pause intervjuer der hun kommer i et uheldig bilde for så å legge det ut her for å vise hvordan hun egentlig "ser ut"? Er ikke det noe som bør legges igjen på barneskolen @Medici @MaleficentAurora? Og så klages det i neste øyeblikk på hvor usikker hun er på seg selv når hun blir filmet. Lurer på hvorfor...

Ta dere sammen! Det er sikkert flott og fint å føle en tilhørighet av en gruppe og alt det der, men når det å spy ut mest mulig dritt og spekulere i det brede om en person (Eller bedrift om du vil) er en felles agenda og det bare eskalerer mer og mer for hva enkelte klarer å spe på av usakligheter så er det kanskje greit å ta seg fem minutter og reflektere over hva man faktisk driver og hvor skadelig/vondt dette kan være for blant annet barna å lese om sine egne foreldre?

Igjen, det er ingen som blander seg når det er konstruktiv kritikk. Ingen. Det er kun når folk blir stygge, hatske, latterligjørende og usaklige, og heldigvis er det da noen som reagerer på oppførselen og sier i fra, noe som bør være obligatorisk når andre tilsynelatende voksne mennesker mister totalt gangsyn på hva nettvett er for noe...

Nå må du begynne å skille mellom innleggene her. jeg er ytterst kritisk til eksponeringen av barna, og mener det er helt feil å ti stille om det. jeg sauser ikke det inn i det du kaller ondsinnet bygdesladder. 

Og du skal adskillig lenger ut på landet med at ingen blander seg i  konstruktiv kritikk. jeg får rimelig mye pes for min helt saklige og konstruktive kritikk og påpeking av hvordan barna eksponeres. 

Rapporter istedet for å spore av debatten med å angripe andre. Og argumenter mot, i stedet for å kalle det ondsinnet bygdesladder og gå til angrep på personen du er uenig med.  

Jeg tenker forøvrig at det er helt sant at det er forskjell på hvordan CBE ser ut i blogg og hvordan hun fremstår når andre har regi,  - sikkert fordi hun har en gitt måte hun foretrekker å se ut på på bilder, både posering og hvilke bilder hun publiserer ut fra det. Ja, kanskje CBE er usikker og utrygg på hvordan hun ser ut. Det er merkverdig, dog, at hun da ikke ser hvordan hun selv er en gigantisk del av problemet med at mange kvinner - og tydeligvis også CBE - er usikre på hvordan de ser ut. Jeg tenker at måten å håndtere det på, ikke er å legge ut dusinvis av bilder av seg selv med kroppsfokus hver uke, men heller ha litt mindre fokus på bar mage og bar hud.  

Endret av pøbelsara
  • Liker 35
Gjest Lin11
Skrevet
29 minutter siden, Lana01 skrev:

Det er smakløst  hvordan man til stadighet rettferdiggjør den dritten man skriver på bekosting av barna. Til barnas beste må  vite. 

Hvis ingen barn hadde blitt vist frem , ville det i det hele tatt vært et tema? Nei det ville det ikke!

Skrevet (endret)
41 minutter siden, Lana01 skrev:

Jeg synes det er smakløst langt over grensen til forkastelig å bruke sitt eget kjødelige avkom i liksomnarrativet som skal selge alt fra tørrsjampo til massive mengder med klær til interiørartikler, lekeapparater og gudvethva. 

Når man velger å eksponere barna på den måten, har man ingen kontroll på hverken bildene eller hvordan folk tolker deres tilstedeværelse. Absolutt ingen kontroll.

Endret av pøbelsara
  • Liker 37
Skrevet
8 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg synes det er smakløst langt over grensen til forkastelig å bruke sitt eget kjødelige avkom i liksomnarrativet som skal selge alt fra tørrsjampo til massive mengder med klær til interiørartikler, lekeapparater og gudvethva. 

Når man velger å eksponere barna på den måten, har man ingen kontroll på hverken bildene eller hvordan folk tolker deres tilstedeværelse. Absolutt ingen kontroll.

Helt enig med deg deg! Og til tross for at nettopp denne diskusjonen har pågått her i evigheter har i hvert fall jeg til gode å se så mye ETT eneste godt argument for å bruke barna i alle slags sosiale media!

• Liker 28
Skrevet (endret)
58 minutter siden, Lana01 skrev:

Det er smakløst å eksponere barna sine dag ut og dag inn, uavhengig av type innhold som skal produseres for salg av annonseplass. Og smakløst å kalle kritikken av dette "dritt".

Tilføyelse: Ikke bare er det smakløst, men overhodet ikke til barnas beste. Gi meg ET godt argument på hvorfor denne eksponeringen er til barnas beste, eller la være med å kritisere kritikerne for å kritisere eksponeringen.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 42
Skrevet

Joda, men forstår ikke hvorfor det er nødvendig å hente frem slike saker eller diskutere hvordan hun er som person ellers, om usikkerheten etc. Det har vel ikke noe med bloggen å gjøre, men går direkte på henne som person.

Alt som diskuteres her er publisert på de profesjonelle SoMe plattformene. 

Hun viser oss kun det hun selv ønsker og må selvsagt tåle å få tilbakemeldinger på det. 

• Liker 24
Skrevet

Jeg skrev #stopsherenting på det siste barnebildet på IG, og BAM blokkert. 

Voksne folk! 

• Liker 36
Skrevet
12 minutter siden, Medici skrev:

Helt enig med deg deg! Og til tross for at nettopp denne diskusjonen har pågått her i evigheter har i hvert fall jeg til gode å se så mye ETT eneste godt argument for å bruke barna i alle slags sosiale media!

Ett argument er at hennes følgere synes det er hyggelig å se litt av familielivet hennes, deriblant barna. Det er jo derfor folk følger henne fordi de liker å få med seg  litt av hennes hverdag. Det er jo ganske overfladisk hva som deles. Så ser jeg også influenceren som er bevisst på hva hun legger ut av bilder av barna, ingen av de bildene er til krenkelse for barna. Greit at en ikke synes om at barn skal syner i sosiale medier, men alle er ikke enige i det. Mange av hennes lesere er selv mødre og jeg kan ikke tenke meg at de hadde ønsker å følge henne hvis hun utøvde noen overtramp i forhold til sine barn. Og mange kunne nok aldri tenkt seg å bruke tid på et forum hvor hovedhensikten er å sladre om barnas foreldre, og prate om de i nedsettende ordlag. Jeg lurer på hva barna selv vil reagere på når de blir eldre. 

• Liker 6
Gjest Lin11
Skrevet
2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Argumentet for å bruke barn i kommersielle kanaler er selvsagt fordi det er økonomisk lønnsomt. Det vet alle. Om det ikke nevnes av CBE.no selv eller hennes forsvarere, er det uansett den viktigste årsaken. Kynisk kapitalisme på bekostning av barns privatliv, intet annet. 

AMEN og 100 likes på denne 👏🏻👏🏻

Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)
41 minutter siden, Lin10 skrev:

Ett argument er at hennes følgere synes det er hyggelig å se litt av familielivet hennes, deriblant barna. Det er jo derfor folk følger henne fordi de liker å få med seg  litt av hennes hverdag. Det er jo ganske overfladisk hva som deles. Så ser jeg også influenceren som er bevisst på hva hun legger ut av bilder av barna, ingen av de bildene er til krenkelse for barna. Greit at en ikke synes om at barn skal syner i sosiale medier, men alle er ikke enige i det. Mange av hennes lesere er selv mødre og jeg kan ikke tenke meg at de hadde ønsker å følge henne hvis hun utøvde noen overtramp i forhold til sine barn. Og mange kunne nok aldri tenkt seg å bruke tid på et forum hvor hovedhensikten er å sladre om barnas foreldre, og prate om de i nedsettende ordlag. Jeg lurer på hva barna selv vil reagere på når de blir eldre. 

Så det du mener er at barn skal sees, ikke høres? Mener jeg har hørt den setningen før... Fra tiden før barns rettigheter ble et tema. 

Endret av Snøsøta
Gjest CecilieX
Skrevet
50 minutter siden, Lin10 skrev:

Det argumentet du greier å hoste opp er altså begrunnet ut fra følgernes behov?

Jeg tror nesten ikke det jeg leser...

Skrevet

Hvordan er det til barnas beste at tusenvis av ukjente ønsker å følge deres privatliv?

• Liker 41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...