Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 minutter siden, Lin10 skrev:

Til å være så opphengt i CBE, så er jeg overrasket at du ennå ikke har forstått hva jobben går ut på. Det er jo å dele fra sitt liv, i større eller i mindre grad. Så er hun hos frisøren, så er det noe andre gjør på fritiden, mens hun kan slå to « fluer i ett smekk». Dokumentere dette på Instagram f.eks, som er den kanalen hun tjener mest penger. Heldige hun.

Hvorfor mener du hun er heldig?

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig talt så interesserer det meg ikke om de så løper 4 mil på en time. 

• Liker 15
Skrevet (endret)
1 time siden, pøbelsara skrev:

Jeg tror Halle-Palle mener de som rapporterter i kommentarfeltet til CBE om hvor slemme og misunnelige vi her på KG er. Jeg kan ikke si at jeg leste at hun sa seg enig med den sedvanlige personen som stort sett alltid må hevde at det er misunnelse som ligger bak (og samme person som kalte meg drittkjerring :Knegg: ) denne gangen, og det er jo bra da. Selv om er temmelig arrogant når hun hevder at folk rett og slett ikke forstår hva det vil si å drive sitt eget. 

Jeg syes denne debatten rundt innlegget om løpeturen har vært interessant. Den handler jo nettopp om dette skillet som hun strever med - og som leserne strever med - nemlig når er hun på jobb, er det jobb å klippe håret, løpe i skogen bake pepperkaker, ta et karbad, dra på hytta, dra på ferie - eller er det ikke det. Og jeg tenker at hun nok heller ikke har noen klare oppfatninger om hvordan hun skal skille jobb og ikke-jobb, nr jobben jo faktisk er å age en fremstilling av det slik liksom er dagliglivet til CBE.  

1 time siden, MaleficentAurora skrev:

Det er jeg enig med deg i. Nå som alle disse løpeturene blir godt dokumentert på SOME så er det ikke rart at man blir små forvirret. For hva er egentlig privat og jobb relatert når alt hun gjør blir lagt ut til hele verden?

40 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Men hun sier jo at frisør og trening i beste arbeidstid ikke er jobb. Hvorfor stoler du ikke på det hun sier?

Hvorfor  denne stadig diskusjonen om hva som er jobb , hva som ikke er jobb? Hvor mye /lite hun jobber osv, Blir dere aldri lei? Alle skjønner jo at det er en glidende overgang, og alt hun poster er mer eller mindre en del av jobben hennes. ,Skriver hun at en tur til frisøren er jobb er jo det feil, må skjønne det er noe vi alle andre må gjøre i fritiden, Skriver hun at det ikke er jobb, er jo det også feil  fordi  hun poster  om det,. 

Who cares ?  virkelig? Hvor mye/lite hun jobber,. Om hun kaller en treningsøkt jobb eller ei. 

Endret av Lana01
  • Liker 7
Skrevet
39 minutter siden, Smoothie skrev:

På Strava kan man se at LKE løp 19.01 km og brukte 2t 11min 46sek totalt fra turen ble startet til den ble avsluttet - inkludert pauser. Det tilsvarer tempo på 6:56 min/km. 

Dersom løpeturen hovedsakelig er på kronglete skogsstier er det nokså bra, ellers er det vel helt gjennomsnittlig.

NB: Tallene her er for LKE. Vi vet ikke om de holdt følge hele veien og hadde like mye pauser.

Ok, klokka hans viste vel noe annet, tror det var 1.59, iallfall under to timer. 

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, Lana01 skrev:

Hvorfor  denne stadig diskusjonen om hva som er jobb , hva som ikke er jobb? Hvor mye /lite hun jobber osv, Blir dere aldri lei? Alle skjønner jo at det er en glidende overgang, og alt hun poster er mer eller mindre en del av jobben hennes. ,Skriver hun at en tur til frisøren er jobb er jo det feil, må skjønne det er noe vi alle andre må gjøre i fritiden, Skriver hun at det ikke er jobb, er jo det også feil  fordi  hun poster  om det,. 

Who cares ?  virkelig? Hvor mye/lite hun jobber,. Om hun kaller en treningsøkt jobb eller ei. 

Du svarte ikke meg, tror du barna forstår omfanget av det de er med på når de baker med mamma?

• Liker 18
Skrevet
1 minutt siden, Pås skrev:

Du svarte ikke meg, tror du barna forstår omfanget av det de er med på når de baker med mamma?

Jeg diskuterer ikke barna

• Liker 7
Gjest Lin11
Skrevet
11 minutter siden, Lana01 skrev:

Fordi det uttrykkes med store ord på bloggen om en travel og krevende jobb? For andre som virkelig har en travel og krevende jobb så blir det latterlig å kalle frisørtime og pepperkakebaking  for jobb. 

Gjest Lin11
Skrevet
2 minutter siden, Lana01 skrev:

Jeg diskuterer ikke barna

De er 80 % prosent av IG story i ferier. Så da er de en del av jobben?

Gjest Snøsøta
Skrevet
17 minutter siden, Lana01 skrev:

Tror du noen her bryr seg katta om hvor mye de jobber? En blogg som lever av troverdighet må regne med å få kommentarer når de publiserer noe som ikke er troverdig. Om det er arbeidstid, at hun har designet undertøyet selv eller at hun faktisk ser ut som de bildene/filmene hun publiserer med heavy filtrering på Instagram 

Skrevet (endret)
14 minutter siden, Lin11 skrev:

Fordi det uttrykkes med store ord på bloggen om en travel og krevende jobb? For andre som virkelig har en travel og krevende jobb så blir det latterlig å kalle frisørtime og pepperkakebaking  for jobb. 

Skjønner ikke at det er noe å henge  seg opp i .Det ligger nok mye mer bak bloggen  en vi nødvendigvis ser. og  hvor travelt det  er, og det varierer nok veldig fra dag: til dag.  Selv jobber jeg som sykepleier og kunne ikke brydd meg mindre om hvor krevende jobben hennes er i forhold  til min. 

Endret av Lana01
  • Liker 7
Skrevet
1 time siden, Lin10 skrev:

Til å være så opphengt i CBE, så er jeg overrasket at du ennå ikke har forstått hva jobben går ut på. Det er jo å dele fra sitt liv, i større eller i mindre grad. Så er hun hos frisøren, så er det noe andre gjør på fritiden, mens hun kan slå to « fluer i ett smekk». Dokumentere dette på Instagram f.eks, som er den kanalen hun tjener mest penger. Heldige hun.

Eh - jeg har skjønt det. For flere år siden.  Men hun har problemer med å forklare det, og når folk sier "mener du at det er en travel dag når du sitter hvo frisøren i tre timer av den dagen?" så er det CBE - ikke jeg - som hevder at det ikke er jobb. 

Og de slengkommentarene dine kan du spare deg. Det er både usympatisk og utrolig dårlig debatteknikk.

• Liker 37
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
3 timer siden, Lana01 skrev:

Skjønner ikke at det er noe å henge  seg opp i .Det ligger nok mye mer bak bloggen  en vi nødvendigvis ser. og  hvor travelt det  er, og det varierer nok veldig fra dag: til dag.  Selv jobber jeg som sykepleier og kunne ikke brydd meg mindre om hvor krevende jobben hennes er i forhold  til min. 

Det er sikkert mye bak bloggen man ikke ser, men hvordan kan man vite hva det er? Man forholder seg til det som blir presentert, som er en bedagelig og fritidspreget type jobb. Langt ifra en krevende 16 timers arbeidshverdag.

Endret av Lin11
Skrevet
17 timer siden, 123Frustrert skrev:

😂😂 altså, først står cbe i undertøy og strikkejakke, med bar mage mens hun fjoller seg og fniser og lager frokost. Litt sånn kom å ta meg fnis, mens det noen få snap etter på er det full fronting av mor og barn som baker. Det er helt schizofrent jo!

Jeg synes CBE er en forkastelig blogger. Men hvorfor bruker du begrepet "schizofrent"? Tror du det har noe med multiple personligheter å gjøre?

Schizofreni er en vond og tung diagnose, en psykoselidelse som er svært utfordrende å leve med. Mye pga stigmatisering.

Vennligst ikke bruk dette begrepet slik. 

• Liker 28
Skrevet
1 time siden, Lana01 skrev:

Fordi det er veldig relevant når de små barna blir tatt en del av det. At du ikke forstår det er nå så. Men vi andre prøve å se en skille mellom det noe som faktisk er vanskelig når CBE relatere det meste som jobb sammenheng.

• Liker 7
Skrevet
16 minutter siden, pøbelsara skrev:

Men poenget er ikke hvor krevende jobben hennes er i forhold til andres - poenget er at hun med jevne mellomrom poste innlegg om hvor vanvittig travelt hun har det - og hvor mye hun jobber. At hun aldri har ferie, etc. Jeg bryr meg heller overhodet ikke om hvor mye hun jobber, men jeg bryr meg om at narrativet hennes ikke henger på greip - og jeg undrer meg om hvorfor hun velger å gjøre det hun gjør, poste det hun poster og formidle det hun formidler. 

Og jeg synes det er ganske ille at ungene er med på jobb alltid. jeg synes det er rett og slett ufint at flere av dere som er veldig positive til hennes virksomhet, ikke vil diskutere hvordan ikke-samtykkekompetente stadig eksponeres. 

Ja hun lever av å skrive om seg selv. Men hvordan kan noen synes det er greit at intetanende barn tror de lever familielivet sitt med mor og far, når de lever på utstilling? Stort sett hver dag også. jeg fatter virkelig ikke at folk ikke reagerer på det. Barn er mennesker og selvstendige individer. Jeg ønsker at noen skal komme med gode argumenter for at en slik eksponering er til barns beste. Før de argumentene kommer, kommer jeg til å fortsette å si fra.

Hvis du mener at du iveratar barna ved å IKKE snakke om dette samtidig som du forsvarer innhold og fremstilling i de sosiale mediene til Cbe og andre - så er du faktisk en del av problemet, ikke en del av løsningen. 

Ja jeg mener at denne tråden er  overtramp, speaaielt  i forhold til barna,., og hva  de måtte google seg frem til en dag. Jeg kan ikke forstå at noen som virkelig  er opptatt av barna sitt beste kan sitte å forsvare denne tråden og dens innhold.,Man kan  fint diskuteres dette generelt 

At man diskuterer  bloggvirksomhet på et generelt  grunnlag har jeg ingen problemer med, tråder som dette synes jeg er usmakelig 

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, Lana01 skrev:

Ja jeg mener at denne tråden er  overtramp, speaaielt  i forhold til barna,., og hva  de måtte google seg frem til en dag. Jeg kan ikke forstå at noen som virkelig  er opptatt av barna sitt beste kan sitte å forsvare denne tråden og dens innhold.,Man kan  fint diskuteres dette generelt 

At man diskuterer  bloggvirksomhet på et generelt  grunnlag har jeg ingen problemer med, tråder som dette synes jeg er usmakelig 

Jeg tror man skal bekymre seg for langt andre fremtidige Googleresultater enn et flammende engasjement MOT eksponering av barn. De som åpenbart ikke ser noe problem med å frata barn grunnleggende menneskerettigheter, og de som forsvarer det, kommer lite heldig ut i så måte 😏 

De verste er de som snur ryggen til, fordi de innbitt forsvarer alt selgeren CBE gjør. Inntil det absurde. For en merkelig oppførsel. 

• Liker 34
Skrevet

Diskusjon om det er bra å løpe to mil på to timer i skogen er virkelig irrelevant all den tid det ikke diskuteres puls, stigning osv. Alle som løper en del har ulike økter; hurtige, rolige, midt i mellom... Hva de karakteriserer denne økten som er jo ikke mulig å vite. Jeg tipper f.eks at for LKE, som er i veldig god form, var dette en rolig restitusjonstur. Hva den er for CBE aner jeg ikke.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke fordra LK men jeg flirte godt nå som jeg så insta storyen hans😅 Liker at han avslører CBE på ting som hun ikke vil at folk skal vite. Også ble jeg litt sånn; Oi, han vet hva det vil si å trene uten å legge før mye i det. Imens CBE i bakgrunn står elegant på alle 4 med sine treningsøvinger😂

Endret av MaleficentAurora
Rettelse på skrivefeil
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...