Klaraku78 Skrevet 6. juni 2020 #22461 Skrevet 6. juni 2020 (endret) 9 timer siden, cerruti skrev: Jeg tenker at det er like greit at hun ikke gjør det. Hun har sagt gjentatte ganger at hun vil blogge om «feel good». Det er nok av bloggere som kaster seg med på slike aksjoner uten kanskje det største engasjementet når det kommer til stykket. Jeg synes dessuten det er hårreisende hvordan smittevern ikke ble overholdt i dag... Jeg vet hun er opptatt av feel good, men spørs hvor bra forretningsstrategi det er. Det var nok kanskje derfor hun ble populær som blogger da hun begynte. Folk ble fasinert av det perfekte, og god stemning. Men da var hun 20? år, ingen barn og folk hadde ikke forventninger til en influencer. Nå er hun over 30 år, fått 2 barn og er fortsatt bare opptatt av seg og sin kropp. Hun er ikke en person som jeg tenker på som smart, kan mye, engasjert feks. Hun fremstår mer som en paradise hotell deltaker. Jeg syns det er rart at en voksen person vil fremstå sånn. At det er sånn hun vil bli husket, en person som var mer opptatt av å vise magen sin, enn å bruke påvirkningskraften sin på noe som virkelig betyr noe. Det går an å gjøre begge dele, feel good og engasjere seg. Endret 6. juni 2020 av Klaraku78 41
Levina Skrevet 6. juni 2020 #22462 Skrevet 6. juni 2020 (endret) 8 timer siden, Anonym90059005 skrev: "19 km på en fredag - null stress!!" Nei, når du ikke har en jobb å ivareta, så er det nok ikke så stress med 2-3t i skogen med mannen. Rett fra overnatting i byen etter venninnekveld. At de klaget over hvor vanskelig det var å klemme inn 2×8t jobb per dag med hjemmeskole skjønner jeg godt, arbeidsmengden virker jo tilnærmet uoverkommelig. Hun har da en jobb å ivareta..har du ikke fått med deg at hun er influencer? Hun dokumenterte både på Instagram og bloggen. Greit at du er misunnelig at hun kan kombinere egentid og jobb, men rett skal være rett. Endret 6. juni 2020 av Levina 5
Klaraku78 Skrevet 6. juni 2020 #22463 Skrevet 6. juni 2020 10 minutter siden, Levina skrev: Hun har da en jobb å ivareta..har du ikke fått med deg at hun er influencer? Hun dokumenterte både på Instagram og bloggen. Greit at du er misunnelig at hun kan kombinere egentid og jobb, men rett skal være rett. Du mener at så lenge hun dokumenterte i sosiale medier, så kan hun kalle det jobb?. Hvorfor er barna med på jobb hver dag da? Hun "dokumenterer" barna omtrent daglig også. 39
Levina Skrevet 6. juni 2020 #22464 Skrevet 6. juni 2020 8 minutter siden, Klaraku78 skrev: Du mener at så lenge hun dokumenterte i sosiale medier, så kan hun kalle det jobb?. Hvorfor er barna med på jobb hver dag da? Hun "dokumenterer" barna omtrent daglig også. Dokumentere barna? For en merkelig påstand og ytring. Ja, barna skjules ikke alltid når hun legger hun noe på Instagram, men i dette tilfellet var jo de på skole og barnehage. 3
Aricia Skrevet 6. juni 2020 #22465 Skrevet 6. juni 2020 (endret) 33 minutter siden, Levina skrev: Hun har da en jobb å ivareta..har du ikke fått med deg at hun er influencer? Hun dokumenterte både på Instagram og bloggen. Greit at du er misunnelig at hun kan kombinere egentid og jobb, men rett skal være rett. Nei, greia er at både hun og du er ensidig fokuserte på hennes side av saken. Hun løper kanskje i skogen for egen del, men fra det øyeblikket hun skriver om det i bloggen gjør hun DET for lesernes del. Da må teksten og innfallsvinkelen hennes være rettet mot lesernes perspektiv og interesser: Hvordan vil tittelen om 19 km løpetur og "null stress" oppfattes og tolkes av den jevne leser? Hvordan kan folk flest relatere en slik tittel til egen hverdag, og slik på noen som helst slags måte la seg "inspirere" av den? Svaret på det vil i de fleste tilfeller være at ordlyden i tittelen framstår som en ren provokasjon, vil jeg tro. For de aller, aller fleste uten en fri arbeidshverdag som CBE er det alt annet enn "null stress" å ta en lang løpetur midt på dagen (eller når som helst på dagen) på en vanlig ukedag. Om innlegget har som premiss at leseren er ute etter å finne nye grunner til å nesegrust beundre CBE som et slags mål i seg selv, så kan jeg skjønne tittelen. Men det er vel ganske naivt å tro at voksne pengesterke lesere helt oppriktig trekker til bloggen hennes kun med det for øyet? Endret 6. juni 2020 av Aricia 43
Anonymsis Skrevet 6. juni 2020 #22466 Skrevet 6. juni 2020 10 minutter siden, Levina skrev: Dokumentere barna? For en merkelig påstand og ytring. Ja, barna skjules ikke alltid når hun legger hun noe på Instagram, men i dette tilfellet var jo de på skole og barnehage. Hvorfor bruker du ordet «skjule» egentlig? Mener du at det motsatte av å filme dem er å skjule dem? Mange ganger i uken filmer hun barna spesifikt, det er ikke sånn at de tilfeldigvis er i bakgrunnen. Er ikke det å dokumentere barna? 39
MaleficentAurora Skrevet 6. juni 2020 #22467 Skrevet 6. juni 2020 (endret) 10 timer siden, Anonym90059005 skrev: "19 km på en fredag - null stress!!" Nei, når du ikke har en jobb å ivareta, så er det nok ikke så stress med 2-3t i skogen med mannen. Rett fra overnatting i byen etter venninnekveld. At de klaget over hvor vanskelig det var å klemme inn 2×8t jobb per dag med hjemmeskole skjønner jeg godt, arbeidsmengden virker jo tilnærmet uoverkommelig. 1 time siden, Levina skrev: Hun har da en jobb å ivareta..har du ikke fått med deg at hun er influencer? Hun dokumenterte både på Instagram og bloggen. Greit at du er misunnelig at hun kan kombinere egentid og jobb, men rett skal være rett. 1 time siden, Klaraku78 skrev: Du mener at så lenge hun dokumenterte i sosiale medier, så kan hun kalle det jobb?. Hvorfor er barna med på jobb hver dag da? Hun "dokumenterer" barna omtrent daglig også. 1 time siden, Levina skrev: Dokumentere barna? For en merkelig påstand og ytring. Ja, barna skjules ikke alltid når hun legger hun noe på Instagram, men i dette tilfellet var jo de på skole og barnehage. Og hvor mange av slike "tilfeller" kan du dokumenter med link at CBE har tatt i bruk? Det er ingen påstand eller merkelig ytring. Barna blir dokumenter så si hver eneste dag på SOME. Selv om de er på skolen i noen timer så er hun kjapp med få en snutt av dem på SOME likevel. Så jeg vil si at du går veldig nedover i kommentarene dine og sitter høyt på påstander du slenger ut av deg. Endret 6. juni 2020 av MaleficentAurora Rettelse på skrivefeil 9
Klaraku78 Skrevet 6. juni 2020 #22468 Skrevet 6. juni 2020 9 minutter siden, Levina skrev: Dokumentere barna? For en merkelig påstand og ytring. Ja, barna skjules ikke alltid når hun legger hun noe på Instagram, men i dette tilfellet var jo de på skole og barnehage. Hvordan skal leserene kunne skille på hva som er jobb og ikke jobb, da en løpetur i skogen som dokumenteres er jobb. Hun dokumenterte også at hun skulle lage taco, at de spiste taco i TV stua. Er det jobb?.. Hver gang hun filmer barna, er det jobb?... 31
MaleficentAurora Skrevet 6. juni 2020 #22469 Skrevet 6. juni 2020 2 minutter siden, Anonymsis skrev: Hvorfor bruker du ordet «skjule» egentlig? Mener du at det motsatte av å filme dem er å skjule dem? Mange ganger i uken filmer hun barna spesifikt, det er ikke sånn at de tilfeldigvis er i bakgrunnen. Er ikke det å dokumentere barna? Hun har aldri "skjult" barna sine når det gjeld filming eller taes bilder av. Det ligger for mye dokumentasjon på det. At hun har kamerat på seg selv og man kan høre barna i bakgrunn er ikke å "skjule". 6
Surikatt Skrevet 6. juni 2020 #22470 Skrevet 6. juni 2020 De snikfilmer hverandre og barna hele tiden. Da mannen snikfilmet Caroline Berg-Eriksen ved bilen her forleden, så jeg en spinkel liten skikkelse som ikke ser ut som hun gir inntrykk av på bloggen. 14
MaleficentAurora Skrevet 6. juni 2020 #22471 Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, Surikatt skrev: De snikfilmer hverandre og barna hele tiden. Da mannen snikfilmet Caroline Berg-Eriksen ved bilen her forleden, så jeg en spinkel liten skikkelse som ikke ser ut som hun gir inntrykk av på bloggen. Enig.. Jeg får inntrykk av at når LK snikfilmer CBE så får man en helt annet bildet av henne enn hva vi til daglig får se. 9
Medici Skrevet 6. juni 2020 #22472 Skrevet 6. juni 2020 Hun har mange ansikter ja, dette dukket opp på tv2.no i går. Fra 2019. https://imgur.com/a/rfdFv1O 22
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 6. juni 2020 Populært innlegg #22473 Skrevet 6. juni 2020 22 minutter siden, Levina skrev: Dokumentere barna? For en merkelig påstand og ytring. Ja, barna skjules ikke alltid når hun legger hun noe på Instagram, men i dette tilfellet var jo de på skole og barnehage. Skjules ikke alltid?? Fleiper du? Eller er du aldri innom Instagram? De legges på tilnærmet daglig basis. Det er jo snakk om å eksponere for fullt, skjult blir de sjelden. Ref siste dagers dokumenterte aktiviteter. Dette er den samme damen som var helt overveldet over å ha en førsteklassing på hjemmeskole, fordi det var helt umulig for to voksne personer som har hjemmekontor som arbeidsplass å fordele arbeidsdagen mellom seg. Å vise glimt fra hverdagen er jobben hennes, det stemmer og er helt forståelig, men å syte så til de grader som hun gjorde over å få ansvar for egne barn i en krisesituasjon er bare så usmakelig. Hun fremstår som en svært grunn og selvopptatt person, basert på det hun legger ut på sosiale medier. 63
MaleficentAurora Skrevet 6. juni 2020 #22474 Skrevet 6. juni 2020 4 minutter siden, Medici skrev: Hun har mange ansikter ja, dette dukket opp på tv2.no i går. Fra 2019. https://imgur.com/a/rfdFv1O Vedlegger link fra tv2 sin side slik at man gå inn å se vidoen, før det er ikke alltid imgur sin side funke helt som den skal; https://www.tv2.no/v/1427889/ 6
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 6. juni 2020 Populært innlegg #22475 Skrevet 6. juni 2020 (endret) Interessant. Når hun dokumenterer at hun er hos frisøren, er det - i følge henne IKKE jobb. Selv om det dokumenteres, og selv om det sist det ble kommentert, skjedde midt på formiddagen - i et innlegg hvor hun skrev om en travel møtedag i Oslo. Hun løper 19 km i skogen og dokumenterer det på både blogg og IG - og da er det altså jobb, i følge @levina. @Halle-Palle stiller noen interessante spørsmål. Når er det IKKE jobb? Når hun dokumenterer taco-fredagen med ungene, er det jobb - eller ikke jobb? Når hun er på hytta og har på seg plagg hun legger annonselenker til - er hun på jobb da? Hva med på julaften når hun legger ut bilder og filmer? Jobb eller fritid? Ferier? Barnebursdager - er det jobb når hun poster mange innlegg både om forberedelsene og selve selskapet? Frokost på sengen med familien (og stekepannen )? Hvordan skal leseren forstå forskjellen på CBE på jobb og CBE privat? Jeg har valgt å se på det sånn at alt hun velger å legge ut, er en del av hennes profesjonelle virke. Det kan ikke være opp til meg å skulle vurdere hva som er privat eller ikke, derfor har jeg landet på det. Min kritikk av virksomheten hennes, er basert på dette - altså at når hun legger noe ut på i sine SoMe-kanaler, så er det en del av influencervirksomheten. Men det som virkelig er et viktig poeng her, er om ungene vet forskjellen? Har de helt fri noen ganger? Vet de på forhånd når de er på jobb og når de har fri - eler er de på jobb med et øyeblikks varsel hele tiden? Endret 6. juni 2020 av pøbelsara 79
Orly Skrevet 6. juni 2020 #22476 Skrevet 6. juni 2020 1 time siden, Levina skrev: Dokumentere barna? For en merkelig påstand og ytring. Ja, barna skjules ikke alltid når hun legger hun noe på Instagram, men i dette tilfellet var jo de på skole og barnehage. Det er stor forskjell på å være med i bakgrunnen kontra det å bli filmet/tatt bilde av for å legges ut på blogg og Instagram. 14
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 6. juni 2020 Populært innlegg #22477 Skrevet 6. juni 2020 1 time siden, Levina skrev: Dokumentere barna? For en merkelig påstand og ytring. Ja, barna skjules ikke alltid når hun legger hun noe på Instagram, men i dette tilfellet var jo de på skole og barnehage. Jeg må bare kommentere dette. det er himmelvid forskjell mellom å "skjule" barn (hva det nå måtte være) og å filme dem hver eneste dag - for ikke å snakke om å legge ut bilder av bakhode og hår på et barn og skrive "hairgoals" - på en IG-konto med mer enn 300 000 følgere. Og ja - hun dokumenterer barnas tilstedeværelse hele tiden. 52
Populært innlegg Inocybe Skrevet 6. juni 2020 Populært innlegg #22478 Skrevet 6. juni 2020 2 timer siden, Levina skrev: Hun har da en jobb å ivareta..har du ikke fått med deg at hun er influencer? Hun dokumenterte både på Instagram og bloggen. Greit at du er misunnelig at hun kan kombinere egentid og jobb, men rett skal være rett. Hva mener du skiller jobb og privat i CBE.no? Løpetur skriver du er jobb. Frisør skriver hun selv er fritid. Matlaging til bloggpost vil jeg tro alle anser som jobb men er det fortsatt jobb hvis dokumentasjonen bare er en instastory eller to? Hva med barna? Er de jobb eller privat? De dokumenteres flere ganger enn det er dager i året. Jeg legger meg på samme linje som @pøbelsara. Det kan ikke være opp til meg å tolke hva CBE eventuelt mente var privat da hun publiserte det på sine gjennomkommersielle SoMe. Så jeg anser alt som bidrag til familiens inntjening. Men ser du ligger på en annen linje. Så hvor mener du skillet er? Eller er det så enkelt at du mener at alt det som legges ut som kan skape negativ oppmerksomhet er privat og dermed ikke lov å diskutere, mens det i situasjoner hvor CBE kommer dårlig/pinlig/latterlig ut som for eksempel frisør og joggetur blir det jobb i din verden for også her å forsøke å kneble kritikken? Og nei jeg er ikke misunnelig. Corona har satt mye i perspektiv for mange og CBEs syting over at undervisning av barn gikk ut over treningsrutinen hennes framstilte henne som enda mer egosentrisk med prinsessenykker enn vanlig. Jeg er ikke misunnelig på en person med slike holdninger til nasjonal dugnad og sine barns beste. Jeg er lykkelig for å ha en jobb med mening og formål og verdier for en bedre verden for alle. Det er nemlig noe som gir mening i hverdagen! 51
MaleficentAurora Skrevet 6. juni 2020 #22479 Skrevet 6. juni 2020 Med dine påstander som du ikke har vedlegg noe dokumentasjon på så forventes det svar fra deg @Levina 3
Keaton Skrevet 6. juni 2020 #22480 Skrevet 6. juni 2020 Jeg er enig med @pøbelsara om hva som er privat eller profesjonell aktivitet, men dersom CBE skiller mellom innlegg/film/bilder med og uten reklamemerking, da er joggeturen privat og foregår i arbeidstiden. 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå