Dr. A. Kula Skrevet 4. juni 2020 #22401 Skrevet 4. juni 2020 Interessant dom dukket opp i nyhetene i dag. Visjon Norge, med redaktør og programleder er dømt for å krenke privatlivets fred. Foranledningen er at de har latt moren til forulempede fortelle og vise bilder av personlige og sensitive ting om han på direkte TV uten hans samtykke. Forulempede var i koma og Visjon Norge tok det for god fisk at moren hadde hans samtykke, noe hun altså ikke hadde. Det vil i en parallell til Treasures AS (og dens bruk av personlige data av ikke-kompetente) bety at bedriften, dens redaktør/ansvarlig for publisering og andre delaktig ansatte kan få dom for offentig fremvisning av personlig informasjon. Og det uten at foreldrene som bidrar med informasjonen blir saksøkt eller dømt. https://www.nettavisen.no/nyheter/visjon-norge-domt-for-a-ha-krenket-privatlivets-fred/3423977466.html 31
pøbelsara Skrevet 4. juni 2020 #22402 Skrevet 4. juni 2020 Jeg lurer på om noen (unntatt Lin10) virkelig på alvor mener at CBE inspirer og bidrar til å bedre folkehelsen? 44
Krakilsk Skrevet 4. juni 2020 #22403 Skrevet 4. juni 2020 25 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg lurer på om noen (unntatt Lin10) virkelig på alvor mener at CBE inspirer og bidrar til å bedre folkehelsen? Ja, tror du samtlige følgere henger med bare for å diskutere det kritikkverdige? Det er klart at bedriften langt ifra er uproblematisk, men alt i alt så blir jeg inspirert til å ta bedre vare på meg selv ja (selv om det å følge henne mildt sagt er en guilty pleasure altså ) 5
Gjest Lin11 Skrevet 4. juni 2020 #22404 Skrevet 4. juni 2020 (endret) 2 timer siden, Lin10 skrev: Helt uproblematisk å lure på det, eller stille det betimelige spørsmålet, når denne brukeren reagerer på at det er CBE som er i hovedfokus på sin egen blogg eller kanaler. Hvilke andre skulle vært i fokus. Varene hun skal selge inn? Merke reklame riktig? Holde mindreårige unna bedriftskontoene på sosiale medier? Slik typ fokus, som er en seriøs bedrift verdig? Endret 4. juni 2020 av Lin11
Gjest Lin11 Skrevet 4. juni 2020 #22405 Skrevet 4. juni 2020 1 minutt siden, Krakilsk skrev: Ja, tror du samtlige følgere henger med bare for å diskutere det kritikkverdige? Det er klart at bedriften langt ifra er uproblematisk, men alt i alt så blir jeg inspirert til å ta bedre vare på meg selv ja (selv om det å følge henne mildt sagt er en guilty pleasure altså ) Hvordan inspirer hun deg til det?
Gjest Lin11 Skrevet 4. juni 2020 #22406 Skrevet 4. juni 2020 31 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg lurer på om noen (unntatt Lin10) virkelig på alvor mener at CBE inspirer og bidrar til å bedre folkehelsen? Når det gjelder FHI sine retningslinjer og Corona dugnad håper jeg ingen har latt seg bli inspirert.
Krakilsk Skrevet 4. juni 2020 #22407 Skrevet 4. juni 2020 1 minutt siden, Lin11 skrev: Hvordan inspirer hun deg til det? Med bilder av sunn mat som ser smakfull ut, samt treningsøvelser på et nivå som jeg tenker jeg kan få det til 🤷♀️ Og så vil jeg jo gjerne ha smalere, og mer definert midje og tenker det er noe hun har peil på 7
Lana01 Skrevet 4. juni 2020 #22408 Skrevet 4. juni 2020 27 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg lurer på om noen (unntatt Lin10) virkelig på alvor mener at CBE inspirer og bidrar til å bedre folkehelsen? Hvis man leser her inne finner man nok ikke så mange, Her er jo cremen av vi som "elsker " å kritisere CBE funnet sin platform Jeg tenker derimot man finner mange blant de 26 400 følgerne på NetFit. som både lar seg inspirere og tenker hun er med på å bidra positivt. 5
pøbelsara Skrevet 4. juni 2020 #22409 Skrevet 4. juni 2020 (endret) 2 minutter siden, Lana01 skrev: Hvis man leser her inne finner man nok ikke så mange, Her er jo cremen av vi som "elsker " å kritisere CBE funnet sin platform Jeg tenker derimot man finner mange blant de 26 400 følgerne på NetFit. som både lar seg inspirere og tenker hun er med på å bidra positivt. Basert på hva som skrives i kommentarfeltet, så er folk adskillig mer opptatt av hvor klærne hennes er fra, at hun stråler og at ungene er søte. Jeg følger henne også, så jeg vet hva slags tilbakemeldinger hun får/offentliggjør. Endret 4. juni 2020 av pøbelsara 29
123Frustrert Skrevet 4. juni 2020 #22410 Skrevet 4. juni 2020 9 timer siden, Lin10 skrev: Tipper det er mange som vil bedrive slik trening hvis de kan se ut som CBE. Hun ser fantastisk ut, og når hun attpåtil har født 2 barn og har en så flott kropp som det hun har, blir nok mange inspirert. Så er hun er klart bevis på at trening gir både positiv energi og godt humør. Det kan jo bl.a inspirere endel her inne tenker jeg. Se positivt på livet! Tja. Blir man like selvopptatt og korttenkte velger jeg 5 kg mer fett på kroppen 😀 26
Keaton Skrevet 4. juni 2020 #22411 Skrevet 4. juni 2020 9 minutter siden, Lana01 skrev: Hvis man leser her inne finner man nok ikke så mange, Her er jo cremen av vi som "elsker " å kritisere CBE funnet sin platform Jeg tenker derimot man finner mange blant de 26 400 følgerne på NetFit. som både lar seg inspirere og tenker hun er med på å bidra positivt. Ja, får jo håpe de følgerne er fornøyde, men med 7 kommentarer og 250 likes på siste innlegg, må det være lov å tvile. Ett av innleggene er et spørsmål om trening, ikke besvart. Akkurat nå bør de vel være litt mer på, for å sikre fornøyde følgere. 22
Klaraku78 Skrevet 4. juni 2020 #22412 Skrevet 4. juni 2020 15 minutter siden, Krakilsk skrev: Med bilder av sunn mat som ser smakfull ut, samt treningsøvelser på et nivå som jeg tenker jeg kan få det til 🤷♀️ Og så vil jeg jo gjerne ha smalere, og mer definert midje og tenker det er noe hun har peil på Hun er født med smal midje, kombinert med veldig lite mat. Det er umulig for veldig mange å se slik ut, så tror det hadde vært mer sunt for deg å ha fokus på andre ting enn akkurat den smale midjen. 27
Populært innlegg Ultiva Skrevet 4. juni 2020 Populært innlegg #22413 Skrevet 4. juni 2020 (endret) 38 minutter siden, Krakilsk skrev: Med bilder av sunn mat som ser smakfull ut, samt treningsøvelser på et nivå som jeg tenker jeg kan få det til 🤷♀️ Og så vil jeg jo gjerne ha smalere, og mer definert midje og tenker det er noe hun har peil på Jeg husker en episode av Bloggerne som omhandlet Vixen Awards. Med kamerateamet til stede så spurte LKE CBE om hun ville ha noe middag, siden hun ikke hadde spist siden frokost. Og da svarte CBE nei takk, fordi hun "orket ikke å være mett i den kjolen hun skulle ha på kvelden". Så der fikk jo følgerne et kjernesunt tips for smal midje - ikke spis mer enn frokost 🙃 Endret 4. juni 2020 av Ultiva 82
Krakilsk Skrevet 4. juni 2020 #22414 Skrevet 4. juni 2020 12 minutter siden, Klaraku78 skrev: Hun er født med smal midje, kombinert med veldig lite mat. Det er umulig for veldig mange å se slik ut, så tror det hadde vært mer sunt for deg å ha fokus på andre ting enn akkurat den smale midjen. Det kan så være, men mitt utgangspunkt er en høy og slank kropp, og for meg er det litt for mye utskeielser som står i veien for å få en noe mer definert midje. Så selv om jeg er enig i at kropspress generelt er en skikkelig uting (Ja, nå tillegger jeg deg meninger her) så holder jeg fast ved min oppfatning om at et sunnere kosthold og litt mer trening vil gjøre meg godt Det betyr altså ikke at jeg har gjort utseendet mitt til min hovedprioritet, jeg har flere tanker i hodet samtidig 6
Krakilsk Skrevet 4. juni 2020 #22415 Skrevet 4. juni 2020 1 minutt siden, Ultiva skrev: Jeg husker en episode av Bloggerne som omhandlet Vixen Awards. Med kamerateamet til stede så spurte LKE CBE om hun ville ha noe middag, siden hun ikke hadde spist siden frokost. Og da svarte CBE nei takk, fordi hun "orket ikke å være mett i den kjolen hun skulle ha på kvelden". Så der fikk jo følgerne et kjernesunt tips for smal midje - ikke spis mer enn frokost 🙃 Herligheten, jeg skjønner godt at du reagerer på det og de signalene det sender ut. Kanskje spesielt hvis det når yngre følgere? Som jeg skrev så anser jeg jo ikke bedriften som uproblematisk, men mer som en guilty pleasure. Jeg ønsker ikke å forsvare CBE som forbilde, jeg bare innrømmer at jeg blir inspirert til å legge inn en innsats for å få en mer definert midje. Det er hva det er, ren forfengelighet. 6
Gjest Lin11 Skrevet 4. juni 2020 #22416 Skrevet 4. juni 2020 3 minutter siden, Krakilsk skrev: Herligheten, jeg skjønner godt at du reagerer på det og de signalene det sender ut. Kanskje spesielt hvis det når yngre følgere? Som jeg skrev så anser jeg jo ikke bedriften som uproblematisk, men mer som en guilty pleasure. Jeg ønsker ikke å forsvare CBE som forbilde, jeg bare innrømmer at jeg blir inspirert til å legge inn en innsats for å få en mer definert midje. Det er hva det er, ren forfengelighet. Det tenker jeg du har all rett til å mene.
Gjest Lin11 Skrevet 4. juni 2020 #22417 Skrevet 4. juni 2020 (endret) 50 minutter siden, Lana01 skrev: Hvis man leser her inne finner man nok ikke så mange, Her er jo cremen av vi som "elsker " å kritisere CBE funnet sin platform Jeg tenker derimot man finner mange blant de 26 400 følgerne på NetFit. som både lar seg inspirere og tenker hun er med på å bidra positivt. Siterte feil bruker. Endret 4. juni 2020 av Lin11
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 4. juni 2020 Populært innlegg #22418 Skrevet 4. juni 2020 1 time siden, Ultiva skrev: Jeg husker en episode av Bloggerne som omhandlet Vixen Awards. Med kamerateamet til stede så spurte LKE CBE om hun ville ha noe middag, siden hun ikke hadde spist siden frokost. Og da svarte CBE nei takk, fordi hun "orket ikke å være mett i den kjolen hun skulle ha på kvelden". Så der fikk jo følgerne et kjernesunt tips for smal midje - ikke spis mer enn frokost 🙃 Hvis man tenker ordentlig over den setningen så oppsummerer den jo alt som er galt med kroppsfokus på bloggen! Kom ikke her og fortell meg at den midjen er et resultat av trening og sunt kosthold! Skal man være så flat/innoverhult spiser man minimalt. Det er ingenting sunt med daglig løping og minimalt med næring. Bloggen, og ikke minst IG, har skiftet fokus den siste tiden mot mer og mer fokus på sylslank midje, struttepupper og rumpe. Et svært merkelig fokus for en voksen småbarnsmor, og jeg får klump i magen av å tenke på årsaken til dette. Hun har tidligere hatt et usunt forhold til mat, hennes egne ord, og bloggen virker til å være på full fart mot dette igjen. 62
Gunvald Skrevet 4. juni 2020 #22419 Skrevet 4. juni 2020 Jeg lurer på en ting, og det er oppriktig nysgjerrighet, og ikke frekt ment. Er det virkelig «stas» å eie noe som CBE har designet? Jeg forstår det selvsagt med større, internasjonale kjendiser. Parfyme fra Beyoncé, sminke fra Kylie Jenner, klær fra Victoria Beckham(jeg vet hun er designer). Men hvilken aldersgruppe går rundt og «flasher» klær og tilbehør fra Fotballfrue, og alle disse andre? 29
Keaton Skrevet 4. juni 2020 #22420 Skrevet 4. juni 2020 4 minutter siden, Gunvald skrev: Jeg lurer på en ting, og det er oppriktig nysgjerrighet, og ikke frekt ment. Er det virkelig «stas» å eie noe som CBE har designet? Jeg forstår det selvsagt med større, internasjonale kjendiser. Parfyme fra Beyoncé, sminke fra Kylie Jenner, klær fra Victoria Beckham(jeg vet hun er designer). Men hvilken aldersgruppe går rundt og «flasher» klær og tilbehør fra Fotballfrue, og alle disse andre? Det vet vi vel ikke? Jeg bor i et overmøblert strøk, har aldri sett noen med veskene, kjenner heller ingen som har kjøpt dem. Undertøyet? Aner ikke! Jeg klarer ikke å se for meg en målgruppe. 26
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå