Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
11 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

*Screenshot og kan dermed ikke linkes til*

Ved første øyekast å lesing så ser det meget bra ut å jeg er enig med henne. Men så leser jeg det på nytt og dermed ser jeg mer tydelig at hun klare selvsagt å flette seg selv inn i det. 

Jeg synes det hat vært vanskelig å vite hva jeg kan gjøre , fordi det vil alltid være noen som mener at du gjør det ikke er bra nok  eller at du gjør det på en feil måte.

hun trengte ikke å ta det med. Først delen var bra nok som det var. Fluss av andre influencere har klart å snakke uten å ta seg selv med i det hele.

CBE er en profesjonell påvirker og det er flott og viktig at hun prøver å se hvordan hun kan ta ansvar og bidra til denne saken via sine kanaler. Det er supert at hun våger å stå for mer enn bare kroppspress og utlevering av mindreårige. Hun er tilbake med kroppspress allerede neste dag, men jeg applauderer at hun har satt søkelys på det forferdelige som har skjedd og som nå skjer i USA.

Endret av Ultiva
  • Liker 32
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes også den teksten fra CBEs IG-story var fin og helt uproblematisk - og det er jo faktisk vanskelig å vite hva man skal gjøre, slik hun skriver (jf alle som brukte hashtagen #blacklivesmatter i god tro i går, og ble bedt av aktivister om å fjerne den fordi det førte til at en vesentlig kommunikasjonskanal for demonstrantene bokstavelig talt gikk i svart).

Endret av Aricia
  • Liker 29
Skrevet
1 minutt siden, Ultiva skrev:

CBE er en profesjonell påvirker og det er flott og viktig at hun prøver å se hvordan hun kan ta ansvar og bidra til denne saken via sine kanaler. Det er supert at hun våger å stå for mer enn bare kroppspress og utlevering av mindreårige. Hun er tilbake med kroppspress allerede neste dag, men jeg applauderer at hun har satt søkelys på det forferdelige som har skjedd og som nå skjer i USA.

Det er jeg enig med deg. Men det å flette seg selv inn på den måten er jeg ikke enig i. Spesielt ikke når vi vet hva hun legger ut dagen derpå. Hun kunne ha la vær å sette fokuset på seg selv så kjapt. Selv om hun har bidratt med noe viktig så er det ikke til strekkelig nok før at man kan fordøye det og si at det var fantastisk av henne. Der er feilen i mine øyner.

• Liker 4
Skrevet (endret)
10 timer siden, Klaraku78 skrev:

Jeg er faktisk mer imponert over at hun har gått en hel dag uten at hun har delt et eneste bilde av kroppen sin, trening eller barna. Det tror jeg ikke har skjedd før. Regner med det blir dobbelt så mye i morgen, men deilig med dag fri. 

det skjedde ikke denne gangen heller. Bikinibilder på bloggen.

Nå var vel litt av poenget med Blackouttuesday å holde tilbake eget content i sine kanaler, så jeg vet ikke helt hvor godt hun traff egentlig.

Redigert: Jeg hadde ikke sett instastoryteksten som er referert i innleggene over her, da jeg postet det over som gjelder bloggen og svart skjerm på IG i går. Jeg er enig i at teksten er bra.

Endret av MissLucy
  • Liker 8
Skrevet (endret)

*Screenshot av insta story og kan dermed ikke linkes til*

Funkygine fikk gjennomgå da hun brukte feil hashtag. La så dette ut etter det etter det tok fyr i kommentarfeltet.

Screenshot_20200603-095254_Instagram.jpg

Endret av MaleficentAurora
Rettelse på skrivefeil
Skrevet (endret)
1 time siden, MissLucy skrev:

det skjedde ikke denne gangen heller. Bikinibilder på bloggen.

Nå var vel litt av poenget med Blackouttuesday å holde tilbake eget content i sine kanaler, så jeg vet ikke helt hvor godt hun traff egentlig.

Nettopp. Dermed så feilet hun. Selv om hun ikke legger ut noe på insta så gjorde hun det på bloggen. Som du sier så er poenget at man ikke skal poste noe som helst på sine SOME kanaler den dagen.

Endret av MaleficentAurora
Rettelse på skrivefeil
  • Liker 3
Skrevet

Det er helt topp at cbe setter litt fokus på andre ting enn seg selv, men er enig i at man ikke kan applaudere på noe som er helt forventet, men så venter jeg på fortsettelsen, med nok en uttalelse som at «alle kan gjøre litt» forventer jeg at noe mer skjer. Det er akkurat som miljøengasjementet til cbe som strekker seg til åra med bambus tannbørsten på cruise. Kommer det til å bli noe mer etterfølger? Eller kommer denne lille posten som det refereres til å bli brukt i mange måneder for å understreke at cbe er politisk engasjert?  ( som forøvrig er på nivå til en 10 åring i dagens samfunn. Se på til tikk tokk om hvor mange barn som skiftet bilde til en knyttet nevne i helgen. Helt topp med engasjement!)

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, 123Frustrert skrev:

Det er helt topp at cbe setter litt fokus på andre ting enn seg selv, men er enig i at man ikke kan applaudere på noe som er helt forventet, men så venter jeg på fortsettelsen, med nok en uttalelse som at «alle kan gjøre litt» forventer jeg at noe mer skjer. Det er akkurat som miljøengasjementet til cbe som strekker seg til åra med bambus tannbørsten på cruise. Kommer det til å bli noe mer etterfølger? Eller kommer denne lille posten som det refereres til å bli brukt i mange måneder for å understreke at cbe er politisk engasjert?  ( som forøvrig er på nivå til en 10 åring i dagens samfunn. Se på til TikTok om hvor mange barn som skiftet bilde til en knyttet nevne i helgen. Helt topp med engasjement!)

👏👏

Når barn helt ned til 10års alderen forstår hvor mye drivkraft av et bildet kan gjøre så sier det seg alt. Det er akkurat den biten jeg savner når det kommer til CBE og hennes del i slike saker.

• Liker 6
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
2 timer siden, 123Frustrert skrev:

Det er helt topp at cbe setter litt fokus på andre ting enn seg selv, men er enig i at man ikke kan applaudere på noe som er helt forventet, men så venter jeg på fortsettelsen, med nok en uttalelse som at «alle kan gjøre litt» forventer jeg at noe mer skjer. Det er akkurat som miljøengasjementet til cbe som strekker seg til åra med bambus tannbørsten på cruise. Kommer det til å bli noe mer etterfølger? Eller kommer denne lille posten som det refereres til å bli brukt i mange måneder for å understreke at cbe er politisk engasjert?  ( som forøvrig er på nivå til en 10 åring i dagens samfunn. Se på til tikk tokk om hvor mange barn som skiftet bilde til en knyttet nevne i helgen. Helt topp med engasjement!)

Da er isåfall alle kjente influencere i Norge blitt politisk engasjert over natten 😆 Alle av de som er nevnt på KG hadde lagt ut bilde eller lignende, (til og med «frøken jeg legger ut Nazihilsen på bedriftskontoen min») ser at en jeg følger valgte å avstå med å legge ut noe som helst, og det ble bråk i kommentarfeltet av andre influencere. Det kan tyde på at det ville vært sosial selvmord å ikke ha lagt det ut. 

Endret av Lin11
Skrevet
12 timer siden, Lin11 skrev:

Som påvirker ville det vært veldig rart om man ikke engasjerer seg i en slik sak. Man må bo under en stein hvis man ikke har fått med seg dette i dag på sosiale medier.

Men bryr hun seg egentlig. Kanskje bryr hun seg like mye om dette som miljøet, plast i havet og bruk av hjelm og redningsvest. Det er null troverdighet. 

• Liker 14
Skrevet

Hva viser det egentlig at man poster et sort bilde? At man er mot rasisme, ja vel. Men egentlig betyr det jo ingening. Det er en lettvint måte å vise at ‘se hvor samfunnsengasjert jeg er!’ Uten at det gjør det pøkk forskjell for noen. 

Dette gjelder ikke bare cbe, men alle som postet dette i går. En fin markering, men egentlig en altfor lettvint ting å gjøre. 

• Liker 23
Skrevet
2 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Hva viser det egentlig at man poster et sort bilde? At man er mot rasisme, ja vel. Men egentlig betyr det jo ingening. Det er en lettvint måte å vise at ‘se hvor samfunnsengasjert jeg er!’ Uten at det gjør det pøkk forskjell for noen. 

Dette gjelder ikke bare cbe, men alle som postet dette i går. En fin markering, men egentlig en altfor lettvint ting å gjøre. 

Ikke enig. Jeg tenker at alle som bidro, uavhengig av motivasjonen bak, bidro! Jeg lærte masse i går, og fikk en skikkelig aha opplevelse. Det hadde jeg ikke gjort hvis ikke de store influencerene hadde postet sort firkant. For jeg følger ikke de som under normale omstendigheter deler og engasjerer seg på denne måten. 

• Liker 5
Gjest Lin11
Skrevet
2 minutter siden, Bypass skrev:

Ikke enig. Jeg tenker at alle som bidro, uavhengig av motivasjonen bak, bidro! Jeg lærte masse i går, og fikk en skikkelig aha opplevelse. Det hadde jeg ikke gjort hvis ikke de store influencerene hadde postet sort firkant. For jeg følger ikke de som under normale omstendigheter deler og engasjerer seg på denne måten. 

Uavhengig av motivasjon?  Det er ikke en annonse for ballonger AS, det er snakk om. 

Skrevet
22 minutter siden, MiniMjau skrev:

Men bryr hun seg egentlig. Kanskje bryr hun seg like mye om dette som miljøet, plast i havet og bruk av hjelm og redningsvest. Det er null troverdighet. 

Enig. Mitt inntrykk av CBE ut ifra hvordan hun fremstiller seg selv i sosiale medier, er at hun er en veldig enkel person. En person som er mest opptatt av seg og sitt. De gangene hun engasjerer seg i noe,  er det enten fordi hun har fått betalt, eller fordi alle andre gjør det (slik som i går). Bare det at det er så viktig med bra kropp, den skal vises frem hele tiden. Det virker som om det er det viktigste i verden for henne. Jeg skjønner ikke hvorfor hun som voksen ikke vil ha applaus fordi hun er feks smart eller prestasjoner/noe hun har fått til (ikke bare noe hun har satt navnet sitt på).  

• Liker 15
Skrevet
3 timer siden, Klaraku78 skrev:

Jeg er tilbake igjen i dag sier CBE på instastory, med bilder av seg selv i bikini. Ikke veldig overraskende. 

Så da var det ikke henne da, egenrlig....alt hun la ut i går?  Jeg sier ikke at engasjementet hennes ikke et ekte, men det blir så lite troverdig, da det skjærer fullstendig med den karakteren hun ellers figurerer i sine kanaler. 

• Liker 11
Skrevet
7 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Enig. Mitt inntrykk av CBE ut ifra hvordan hun fremstiller seg selv i sosiale medier, er at hun er en veldig enkel person. En person som er mest opptatt av seg og sitt. De gangene hun engasjerer seg i noe,  er det enten fordi hun har fått betalt, eller fordi alle andre gjør det (slik som i går). Bare det at det er så viktig med bra kropp, den skal vises frem hele tiden. Det virker som om det er det viktigste i verden for henne. Jeg skjønner ikke hvorfor hun som voksen ikke vil ha applaus fordi hun er feks smart eller prestasjoner/noe hun har fått til (ikke bare noe hun har satt navnet sitt på).  

Nettopp. Alle andre gjorde det, det var en "riktig" ting å gjøre. Hun er vel ikke så veldig engasjert i temaet sånn ellers. 

• Liker 19
Skrevet
8 minutter siden, 29_j skrev:

Kan hun ikke vise en setting der hun virkelig har dritt seg ut? Slike ting gjør det litt mer ekte. Det er jo menneskelig å ikke være perfekt, ingen er det.

Hun fremstår jo som morsom da, siden hun ler av alt hun selv sier. 

Ingen er perfekt, derfor blir det for dumt tenker jeg at hun skal fremstå som perfekt. Hele bloggen er jo bygd opp ut ifra at alt skal være perfekt. 

At hun ler av det hun selv sier, er vel mer et tegn på usikkerhet, enn at hun er morsom. 

• Liker 23
Skrevet (endret)
2 timer siden, Lin11 skrev:

Da er isåfall alle kjente influencere i Norge blitt politisk engasjert over natten 😆 Alle av de som er nevnt på KG hadde lagt ut bilde eller lignende, (til og med «frøken jeg legger ut Nazihilsen på bedriftskontoen min») ser at en jeg følger valgte å avstå med å legge ut noe som helst, og det ble bråk i kommentarfeltet av andre influencere. Det kan tyde på at det ville vært sosial selvmord å ikke ha lagt det ut. 

Det ble en bitteliten fight om temaet og å bruke plattformen til engasjement mellom to brukere på carolinebergeriksenno forut for cbes politiske engasjement. https://www.instagram.com/p/CA2Kvdygtux/?igshid=4f1xca210ek8

Jeg tror også jeg så samme/lignende kommentarer hos andre norske instagrammere forut for engasjementet.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 3
Skrevet

Sånn litt off-topic -black lives matter/bevegelsen ba om at folk ikke #blt på de svarte bildene, fordi når man søker på # blm kommer det bare opp tusenvis av svarte bilder.  
mange fikk det med seg, mange ikke. 

• Liker 18
Gjest Lin11
Skrevet
26 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Det ble en bitteliten fight om temaet og å bruke plattformen til engasjement mellom to brukere på carolinebergeriksenno forut for cbes politiske engasjement. https://www.instagram.com/p/CA2Kvdygtux/?igshid=4f1xca210ek8

Jeg tror også jeg så samme/lignende kommentarer hos andre norske instagrammere forut for engasjementet.

Det var gode refleksjoner. Dessverre er det stor mangel på dette i CBE kanaler, det er stort sett enhjørninger og regnbuer. Mangel på refleksjon er vel også grunnen til at bedriften fremstår som den gjør, i kombinasjonen med et kommentarfelt som gjenspeiler denne «enkeltheten». Vanskelig å knytte opp denne bedriften med engasjement rundt Amnesty saker  når forståelsen for andre viktige saker som #stopsharenting , og #reddbarn annonse er kjøpt å betalt. Men for all del, hvis noen av hennes følgere «lærte noe nytt» så kom det noe godt ut av det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...