Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, 123Frustrert skrev:

Har ikke cbe blitt mer kroppsfiksert en noen gang? Merker jeg blir regelrett dårlig når jeg ser dette fokuset på kropp. Hva er målet? 

Jeg får en vond følelse. 

Bloggen viser et svært usunt forhold til kropp og mat. En så flat mage er ganske tom, altså. Når man viser helt flat/innover mage mange ganger gjennom dagen så kan man regne med at den magen får svært lite påfyll gjennom dagen. 

Et svært usunt forhold til kropp, mat og trening. Og selvopptattheten når stadig nye høyder. Jeg vet ikke om noen som fremstår som så betatt av eget speilbilde som denne bloggeren. I hvert fall ingen over 20 år. 

• Liker 49
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Lin11 skrev:

Jeg tenker at det er viktigere å forstå hvordan noen kan trekke paralleller til unge og nettvett, og en millionbedrift som Treasures AS som viser kropp i reklameøyemed  som et forsvar for denne praksisen på deres salgskanaler? Alt du ramser opp kan fint beskrive mange andre påvirkere også, men hvordan noen kan mene at å påpeke at kjønnsdelene til en spesifikk påvirker ikke nødvendig er noe man vil ha trykket opp i fjeset på IG story  kan bli til slutshaming skiller seg ut. Jeg lurer på hva som ligger bak slike holdninger. 

Sant nok, men som du vet, det finnes de som vil forsvare dette uansett, og det er der jeg faller av lasset, for hva er det å forsvare? Hva er agendaen? Hvorfor? Fordi det er "selveste" CBE? Nei, jeg skjønner det bare ikke, rett og slett

• Liker 12
Gjest Lin11
Skrevet
14 minutter siden, Skrottefar skrev:

Sant nok, men som du vet, det finnes de som vil forsvare dette uansett, og det er der jeg faller av lasset, for hva er det å forsvare? Hva er agendaen? Hvorfor? Fordi det er "selveste" CBE? Nei, jeg skjønner det bare ikke, rett og slett

Jeg håper virkelig at engasjement til disse strekker seg lenger enn til CBE. Tross alt er det viktig å vise at nettmobbing og slutshaming ikke er ok. Dog på rett grunnlag og når det faktisk skjer. Det er altfor mange påvirkere som trekker «offerkortet»  og mobbekortet så fort man kan vinne noe på det, eller taper på at folk gjennomskuer de kommersielle sidene pakket inn i venninne rollen. Bare se på ABD, fikk publisert en bok og 15 min fame basert på løgner om hat og offerrollen. Er dette virkelig gode begreper i møte med kritikk av påvirkere? Jeg tenker NEI! 

Skrevet
48 minutter siden, Frøken Scott skrev:

Jeg er hjertens enig med deg i din kritikk.

Men.

Du bruker uttrykket "schizofren". Schizofreni er en psykoselidelse, en svært tung og vond lidelse. Den har ingenting med splittede/spaltede/multiple personligheter å gjøre. (Det er en seiglivet myte) Fint om man tenker seg om før man bruker slike tunge diagnoser på denne måten, hermetegn eller ei. 

Det har du selvfølgelig rett i. Jeg brukte det som en lettvint måte å få fram et poeng på. Beklager hvis jeg tråkket over :smilyblomst:

• Liker 25
Skrevet

Jeg synes bloggen bærere preg av å mangle retning (som en del andre skriver her). Måten bloggen hennes for alvor ble kjent på, var jo den gangen ektemannen skrev i kommentarfeltet at Beyonce veide 15-20 kilo for mye, og en del nettaviser skrev om dette. Deretter fulgte en tid med voldsom dokumentering av LCHF-kosthold med bittesmå porsjoner vist frem, og ikke minst fremvisning av lappen hvor det sto str. 0 på alle plagg hun kjøpte. Som mange har skrevet før her, bærer treningen preg av å være oppstilt og kroppsfokusert, fremfor ren treningsglede. Med barn, villa og kropp i et sammensurium av reklame, blir totalbildet helt sprøtt for min del. Hun har uttalt at hun ønsker å skape et "magasin" med bloggen, men resultatet er at det føles så lite ekte (i hvert fall for min del). All redigering, alt som er oppstilt, sukkersøt stemme på videoer osv. Når man i tillegg tar med måten hun svarer lesere på i kommentarfeltet, blir totalen for usympatisk for min del. Jeg sluttet å følge henne både på blogg og insta for en stund siden, men det hender jeg en sjelden gang klikker innom for å sjekke "ståa". Jeg er en kvinne som er det hun hevder er målgruppen, men ville aldri kjøpt noe hun reklamerte for. Tvert i mot. Håper hun en dag får jobb i et ordentlig magasin, slik at bloggen blir overflødig. 

• Liker 46
Gjest Lin11
Skrevet
2 timer siden, sordid skrev:

Jeg synes bloggen bærere preg av å mangle retning (som en del andre skriver her). Måten bloggen hennes for alvor ble kjent på, var jo den gangen ektemannen skrev i kommentarfeltet at Beyonce veide 15-20 kilo for mye, og en del nettaviser skrev om dette. Deretter fulgte en tid med voldsom dokumentering av LCHF-kosthold med bittesmå porsjoner vist frem, og ikke minst fremvisning av lappen hvor det sto str. 0 på alle plagg hun kjøpte. Som mange har skrevet før her, bærer treningen preg av å være oppstilt og kroppsfokusert, fremfor ren treningsglede. Med barn, villa og kropp i et sammensurium av reklame, blir totalbildet helt sprøtt for min del. Hun har uttalt at hun ønsker å skape et "magasin" med bloggen, men resultatet er at det føles så lite ekte (i hvert fall for min del). All redigering, alt som er oppstilt, sukkersøt stemme på videoer osv. Når man i tillegg tar med måten hun svarer lesere på i kommentarfeltet, blir totalen for usympatisk for min del. Jeg sluttet å følge henne både på blogg og insta for en stund siden, men det hender jeg en sjelden gang klikker innom for å sjekke "ståa". Jeg er en kvinne som er det hun hevder er målgruppen, men ville aldri kjøpt noe hun reklamerte for. Tvert i mot. Håper hun en dag får jobb i et ordentlig magasin, slik at bloggen blir overflødig. 

Hun er stiv som en stokk når hun viser frem treningen på Netfit, virker ikke som hun er hverken engasjert eller interessert i selve øvelsene. Mer opptatt av at alt er «on fleek» og dra opp treningstøyet på strategiske plasser. 

Skrevet (endret)
17 timer siden, MiniMjau skrev:

Og sett kameraet ditt litt høyere opp. Så slipper du å måtte bøye deg ned. Det er belastende for ryggen.  Kanskje du bør ta det opp på neste hms runde i firmaet?

Denne type posering blir mer og mer vanlig blant SoMe-personligheter med tungt fokus på kropp. Den handler om at kroppen da ser mindre ut, mens hodet blir større.

#kroppspress

#virkelighetenerikkebranok

En uheldig bieffekt er at de som kler seg i altfor trange klær får tidenes cameltoe som blikkfang.

#udelikat 

Endret av Ultiva
  • Liker 39
Skrevet
2 timer siden, Ultiva skrev:

Denne type posering blir mer og mer vanlig blant SoMe-personligheter med tungt fokus på kropp. Den handler om at kroppen da ser mindre ut, mens hodet blir større.

#kroppspress

#virkelighetenerikkebranok

En uheldig bieffekt er at de som kler seg i altfor trange klær får tidenes cameltoe som blikkfang.

#udelikat 

Er det ikke omvendt? Filmer man ovenfra og ned så ser hode større ut og kroppen mindre.

Hun setter kamera nede. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Bypass skrev:

Er det ikke omvendt? Filmer man ovenfra og ned så ser hode større ut og kroppen mindre.

Hun setter kamera nede. 

"Everything looks better when you hinge at the hips and pitch your top half towards the camera and your bottom half in the other direction, even ever-so-slightly."

https://www.marieclaire.com/culture/a25425793/how-to-pose-for-pictures/

Det er ikke noe tilfeldig eller naturlig når CBE står foran kamera. Posering, posering, posering. Det er en grunn til at dama vi ser på Bloggerne er en annen enn den vi ser på Instagram. 

• Liker 41
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
1 time siden, Ultiva skrev:

"Everything looks better when you hinge at the hips and pitch your top half towards the camera and your bottom half in the other direction, even ever-so-slightly."

https://www.marieclaire.com/culture/a25425793/how-to-pose-for-pictures/

Det er ikke noe tilfeldig eller naturlig når CBE står foran kamera. Posering, posering, posering. Det er en grunn til at dama vi ser på Bloggerne er en annen enn den vi ser på Instagram. 

Det samme gjelder reklamen for MyMuse undertøyet også. Den bakenden som vises på hennes SoMe stemmer ikke overens med reklame -filmen fra MyMuse. Det man ser i den reklamen  er en bakende som står i stil med resten av en tynn kropp. Ingen trening kan gi en slank person en slik 🍑 som CBE viser frem når de står bak bildene, så  da må den vel være  redigert? Redigeringsarbeid av bilder er virkelig ikke noe hokus pokus!

E5B64524-6238-4D29-999A-57F0A0539437.jpeg

Endret av Lin11
Skrevet

Oi, ja sånn er det Lars Kristian Eriksen holder på med bilderedigering. 

• Liker 10
Gjest Lin11
Skrevet
1 minutt siden, Surikatt skrev:

Oi, ja sånn er det Lars Kristian Eriksen holder på med bilderedigering. 

Treningsklærne har også en betydning på hvordan man blir seende ut på bilder. 

9069E9E7-F899-4B67-9430-980E41CEF205.jpeg

Skrevet

Et veldig usakelig innlegg, men altså: den der kjøkkenfilmingen er så utrolig puteflaut. Blir helt fascinert, hvorfor har hun begynt med dette her? Det skal sikkert virke veldig tilfeldig og avslappet, men så har hun plutselig et hav av glass rigget til. Det virker så kunstig og stivt, jeg blir helt satt ut 🙊

• Liker 28
Skrevet
På 29.5.2020 den 22.26, Emma Marie skrev:

Caroline Berg Eriksen, er det MULIG å snakke om håret sitt hele j.... dagen igjennom?! Ingen bryr seg om du er bustette på morgenen, ingen bryr seg om det er lufttørket, ingen bryr seg om det står litt opp eller til siden! Herre min juledag, det j..... håret! Slutt å ta deg til håret hele tiden, slutt å lategjespe, slutt å løft hånda i været og slutt å gni deg over øynene HVER gang du filmer deg selv! Takk!!!

Amen

• Liker 10
Skrevet

Altså, please Caroline, hold tissen din (eller anatomien I det minste!) utenom kamera når du filmer for å vise oss glass og hårsveis! Sett kamera høyere opp! Da slipper vi se tissen din!

• Liker 25
Gjest Lin11
Skrevet (endret)

Hun må gjerne vise tissen sin, men at mindreårige er 80 prosent av innholdet på IG Story er bare kynisk og trist. Hvis disse såkalte «ferske rundstykkene» er skjult reklame, så bruker hun barna i reklame. 

Endret av Lin11
Skrevet

Syns å vise sprekken til tissen er upassende når det blandet med småbarn som ikke vet de blir filmet for flere tusen følgere. 

Enten eller spør du meg. Enten kropp og anatomi, brystimplantater og fokus på rumpe.. ELLLER masse barn (helst privat konto og kun for familie). Ikke bland disse to. Små barn har igenting der å gjøre blandet inn med lettkledde bilder.

• Liker 27
Gjest Lin11
Skrevet
2 minutter siden, miamiamia skrev:

Syns å vise sprekken til tissen er upassende når det blandet med småbarn som ikke vet de blir filmet for flere tusen følgere. 

Enten eller spør du meg. Enten kropp og anatomi, brystimplantater og fokus på rumpe.. ELLLER masse barn (helst privat konto og kun for familie). Ikke bland disse to. Små barn har igenting der å gjøre blandet inn med lettkledde bilder.

Klart det er ugreit, men hun er voksen og kan velge hva hun vil vise frem. De mindreårige har ingen valgmuligheter overhodet, basert på alder og kognitiv utvikling. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...