Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Er CBE sponset av Alpro?

Endret av Marioposa
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, loffen skrev:

Jeg er godt over 50, har sluttet å følge Caroline, ble møkk lei av det enorme fokuset på magen hennes (hva ER greia med den? Hvem vil se den hele tiden? Strekke ene armen i været og hold pusten..) kaffe, pulsklokka og ungene hennes. Å rufse på håret, knise etter hver setning, og stadig dra buksa langt opp i glufsa ble alt for kleint for meg. Virker absolutt ikke trygg og profesjonell. 
Jeg har begynt å følge Funky på insta, i tillegg til Kristine Weber, som jeg har fulgt i mange år, for å få flere effektive øvelser jeg kan gjøre hjemme nå når treningssenteret mitt er stengt. 

Enig.Kristine Weber legger ut treningsøkter gratis på Instagram, digger at hun alltid har det litt rotete med støvsuger og klesvask i bakgrunnen.Mye mer inspirerende ennCBE som kun er opptatt av å vise frem nipples og gapskratte.Weber har to barn...men de syns sjelden i some.

• Liker 38
Skrevet
2 timer siden, Inocybe skrev:

Ja CBE hadde absolutt noe som fenget. Men hun har mistet det på veien. Jeg savner gnisten, hvis man kan beskrive det sånn, og det som gjorde at jeg hadde lyst på å bla meg videre til neste post. Nå er alt noe man har sett 100 ganger før. Gjesp. Lite innovativ.
Trist for dem de ikke har klart å holde på det som var bra, for det virker til de oppriktig ønsker å fortsette med influencer-business i en eller annen form. Jeg heier på Netfit (om de driter i Netfitkids som er enda en grusomt overtramp av barns rettigheter 🤬) men jeg har lite tiltro til at de vil lykkes. For en stund siden flippet jeg gjennom en del treningsinnlegg og jeg kunne helt ærlig ikke se forskjell fra uke til uke. Løp, mage, hopp, sprett. Samme øvelser, samme opplegg, samme greia hver gang måned etter måned. Hvorfor ikke teste andre treningsformer? Intervjue ekspertise på løpeteknikk? Fortelle om trender innen trening? Skrive om forskjellige retninger innen trening og løp og beskrive fordeler og ulemper? Aftenpostens Sprek-redaksjon er flinke til å få til diversiteten Netfit ikke klarer https://www.aftenposten.no/sport/sprek/ Det er masse å ta av og i værste fall hadde CBE blitt mer trent av å teste nytt, for lets face it. Mange deler av formen hennes kunne bli betydelig bedre med bare bitte litt viljestyrke og innsats.
Jeg blir ofte forundret over at kompetansen de (LKE) har på papiret ikke manifesterer seg mer på bloggen/Netfit. Ut over noen beskrivelser av styrkeøvelser som framstod kopiert fra en lærebok med et helt annet språk enn det CBE ellers bruker (og illustrert med bilder av CBE gjøre noe helt annet 🙈) så er det lite. 

Er CBE god på Instagram? Hun har relativt mange følgere etter norske forhold ja, men veldig få som interesserer seg nok til å like. Mange av følgerne virker også særdeles malplasserte med tilhørssted langt unna Norge og få følgere selv. 

Hardtarbeidende er vel å ta i. Hun jobber nok like mye som folk flest ja, og mye av det på ugunstige tidspunkter. Men om noe så har vel Corona vist at CBE ikke har en voldsom stor arbeidsbyrde. Helt fint føler hun klarer seg bra med det 👍, men myten om den overmenneskelige arbeidsinnsatsen norske influencere har er punktert. 

Ja, er hun hardtarbeidende? Ser tilhengerne bruker det ordet støtt og stadig, samtidig som CBE hevdet på bloggen at mannen og hun var avhengige av å få lagt ned 8 timer arbeid på dagtid da datteren var i hjemmeskole. Tidligere har CBE også hevdet at hun jobber alle dager og at det er lange dager. 

Hva viser tallene? Jo, antall bloggposter går stadig ned. Hittil i år har CBE lagt ut litt over ett innlegg daglig, så sent som 2016 var antallet oftest dobbelt så mange innlegg i måneden. Hva består innleggene av? Mest det bloggeren gjør gjennom dagen som å trene (treningstirsdag), lage mat (oppskriftsonsdag) og tur med familien på søndag. Blomsterfredag går også igjen. Dette er jo aktiviteter de vanligvis (eller mest sannsynlig) ville gjort uansett, at det blir blogginnlegg av det kommer av at de fotograferer underveis. Deretter skal innlegget skrives og bildene bearbeides. Antakelig bruker LKE mer tid på bildene enn CBE bruker på teksten, for disse er sjelden kompliserte verken i språkstil eller innhold. Brukes det 16 t til jobbing hver dag? Til ett innlegg pr dag? Det henger ikke på greip. Men de har jo arbeid med IG også? Ja, men 13 poster på en måned (april 2020) er kanskje ikke så mye å skryte av? Hun lager IG-stories, men helt ærlig; hun filmer bare det hun gjør eller intetanende barn, ikke mye hokuspokus. 

Reklamesamarbeid og avtaler rundt dette tar andre seg av. Er CBE en hardtarbeidende blogger og influencer? Jeg mener nei. 

https://www.carolinebergeriksen.no/post-archives/

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/comment-page-1/#comments

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/01/06/sondagsturene-er-gang-igjen/

https://imgur.com/gallery/nNdyhhE

• Liker 44
Skrevet

Instastoryene i det siste er så altfor kroppfiksert, og hun skal hele tiden stå i positurer så midjen ser slankest ut og rumpa stor. Men hun får bjuda på hvis hun vil mens hun knasker salaten «hun seriøst kunne knasket på hele dagen», så lenge hun kan holde barna unna.

• Liker 39
Skrevet
6 timer siden, Lavande skrev:

Om Instagram ( fra Socialblade)

Caroline Berg Eriksen:

-  04.03.18:  334,905 følgere

-  28.05.29 316,538 følgere

- Minus 1050 følgere siste måneden

- 1,26% engasjementrate.

- Gjennomsnitt likes 3,937.88

Til sammenligning

Funkygine:

- 04.03.18: 340,449 følgere

- 28.05.20: 627,243 følgere

- Pluss 780 følgere siste måneden 

- 8 05% engasjementrate 

- Gjennomsnitt likes: 48,322.00

På tale om utvikling er det her enkelt å se hvem av influenserrollene Caroline Berg Eriksen og Jørgine Massa Vasstrand som har en negativ og positiv utvikling. Tallene taler sitt svært tydelige språk.

• Liker 26
Skrevet
2 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

På tale om utvikling er det her enkelt å se hvem av influenserrollene Caroline Berg Eriksen og Jørgine Massa Vasstrand som har en negativ og positiv utvikling. Tallene taler sitt svært tydelige språk.

Økingen i følgertallet og like-responsen til Funkygine sier noe om potensialet til mamma/familie/hverdagsliv/treningsinfluensere. CBE og Funky hadde tilnærmet likt følgerantall i mars 2018 men mens CBE mistet mange har Funky nesten doblet i samme intervall. 50 000 liker i snitt innleggene til Funky mens 4000 liker CBEs. Det er stor forskjell det.

• Liker 24
Skrevet
7 minutter siden, Inocybe skrev:

Økingen i følgertallet og like-responsen til Funkygine sier noe om potensialet til mamma/familie/hverdagsliv/treningsinfluensere. CBE og Funky hadde tilnærmet likt følgerantall i mars 2018 men mens CBE mistet mange har Funky nesten doblet i samme intervall. 50 000 liker i snitt innleggene til Funky mens 4000 liker CBEs. Det er stor forskjell det.

Jepp. Så man kan være enige om at det for cbe.nos del har vært en utvikling, dessverre ikke i positiv retning.

• Liker 22
Skrevet
4 timer siden, Klokkereim skrev:

Jeg har en helt annen oppfatning enn deg. CBE virker usikker og det hun gjør av trening er mer "tvangsbelagt" (finner ikke riktig ord), virker som hun trener kun for å se bra ut ikke fordi hun har lyst. Hadde ikke treningen gitt henne den kroppen hadde hun ikke gjort det. Hun er sykelig opptatt av kropp (mest sin egen) og det er viktig for henne å vise den frem ved enhver anledning. Sorry, mitt inntrykk. Funkygine derimot virker mer dedikert, hun har et slags instinkt hvor hun må prestere og bli sterkere. Det ser du i samspill med brødrene, alt blir konkurranse. Hun fokuserer på øvelser ikke kropp. 

Jeg syntes treningen er mer inspirerende når det ikke er så veldig "delikat". Men godt vi er forskjellige.

Helt enig. Og såvidt jeg har sett klarer ikke Caroline Berg-Eriksen å ta vanlige armhevinger, en gang. 

• Liker 27
Skrevet (endret)

Ser bare nedover bakker når det gjeld CBE. Siden Funkygine har blitt nevnt endel så har hun vært forretnings smart og har  hadd prosjekter både utenfor og innanfor familie. Hun appellere til både yngre å eldre. Om ikke det er nok så har Funky lært seg spillereglene i blogg/influencer verden og vet av å ta de riktige valgene. Feiler hun så INRØMMER hun det. Hun legger seg flat før media får sjansen til å plukke det opp å drite henne ut. CBE har sykt mye å lære til tross for at hun har vært blogger nå i 11år. Jeg ser ingen tydelige endringer som kan veies høyere opp mot andre blogger eller influencere.

Endret av MaleficentAurora
Rettelse på skrivefeil
  • Liker 19
Skrevet

Objektivt sett tror jeg Funky sine treninger blir for «heavy» for mange. Det blir for mye blodsmak/spysmak i munnen, og for mye jobb. Derfor tror jeg CBE appellerer til de som ikke orker det kjøret til Funky. Hun er en maskin. CBE har i årevis vært «kjent» for den markerte magen sin, og i starten dreide det seg vel mest om løping og LCHF. Tror rett og slett folk inspireres av henne fordi det ikke er det hardkjøret som andre driver med. Noen er desverre i den oppfatning av at hvis de bare gjør sånn og sånn, og spiser sånn og sånn, så kan jeg også se sånn ut. Det er veldig synd, og det er liten tvil om at gjentatte magebilder trigger folk. Det bidrar til kroppspress uten tvil. 
Funky er for gjennomtrent og «kraftig», så jeg tror ikke folk sammenligner seg med henne i samme grad. Det blir nesten som å sammenligne seg med en idrettsutøver. Mens med CBE blir det annerledes, det blir for mye fokus på hvordan man ser ut etter fødsler, at man bruker samme størrelse som da man var 16, og i det hele tatt et veldig fokus på kropp, nøyaktig hvor langt man har løpt, og såkalte utskeielser som egentlig ikke er det. 
Kan fortsatt huske da hun bodde i Oslo, og det alltid var viktig å nevne hvor mange runder hun løp rundt Sognsvann. Det holdt aldri med å si at hun hadde løpt ved Sognsvann. Runder og tid og avstand var viktig, og det har ikke forandret seg mye. Og leserne sitter igjen med følelsen av at hvis man ikke klarer tre runder så er det ikke bra nok. 

• Liker 23
Gjest Sausedyret
Skrevet
3 timer siden, Gunvald skrev:

Objektivt sett tror jeg Funky sine treninger blir for «heavy» for mange. Det blir for mye blodsmak/spysmak i munnen, og for mye jobb. Derfor tror jeg CBE appellerer til de som ikke orker det kjøret til Funky. Hun er en maskin. CBE har i årevis vært «kjent» for den markerte magen sin, og i starten dreide det seg vel mest om løping og LCHF. Tror rett og slett folk inspireres av henne fordi det ikke er det hardkjøret som andre driver med. Noen er desverre i den oppfatning av at hvis de bare gjør sånn og sånn, og spiser sånn og sånn, så kan jeg også se sånn ut. Det er veldig synd, og det er liten tvil om at gjentatte magebilder trigger folk. Det bidrar til kroppspress uten tvil. 
Funky er for gjennomtrent og «kraftig», så jeg tror ikke folk sammenligner seg med henne i samme grad. Det blir nesten som å sammenligne seg med en idrettsutøver. Mens med CBE blir det annerledes, det blir for mye fokus på hvordan man ser ut etter fødsler, at man bruker samme størrelse som da man var 16, og i det hele tatt et veldig fokus på kropp, nøyaktig hvor langt man har løpt, og såkalte utskeielser som egentlig ikke er det. 
Kan fortsatt huske da hun bodde i Oslo, og det alltid var viktig å nevne hvor mange runder hun løp rundt Sognsvann. Det holdt aldri med å si at hun hadde løpt ved Sognsvann. Runder og tid og avstand var viktig, og det har ikke forandret seg mye. Og leserne sitter igjen med følelsen av at hvis man ikke klarer tre runder så er det ikke bra nok. 

Forskjellen der er at Funky alltid kommer med modifikasjoner som seerne selv kan benytte av om det skulle være nødvendig. Hun anbefaler alltid folk om å trykke på pause, ta lengre pauser om de trenger det og ta færre eller flere repitisjoner avhengig av seeren sin egen utholdenhet og styrke. Hun har alternative øvelser for folk som ikke er like sterke i mange av videoene hennes og har alltid seeren i fokus, mens når CBE prøvde seg på hjemmetrening var fokuset stort sett på hennes egen prestasjon. Personlig liker jeg Funkys treningsinnhold veldig godt fordi jeg føler jeg får trent skikkelig i hele kroppen (CBE dropper ofte armer, noe jeg ikke vil selvom jeg ikke er sterk i dem), og videoene varer ofte i maks 25 - 30 minutter. Det er en halvtime med tydelige øvelser og god trening.

Skrevet (endret)
17 timer siden, Gunvald skrev:

Jeg er både enig og uenig med deg. Funky appellere til både de som vil trene hardt å prøve seg på hard trening. Eller vil pushe seg litt lengre. CBE sin trenings rutine og tips er noe jeg kaller for "fine fruer".. Og da mener jeg at svetting ikke skal være en del av treningen. Det skal ikke synes eller kjennes at man har trent. Noe som blir helt feil i mine øyner. Selvsagt er Funky i en helt andre skala enn CBE, men hun når ut til hvem som helst. Treningen hennes er ikke begrenset til en viss gruppe. Når man trene så skal det kjennes på kroppen og man skal føle at det var akkurat det man trengte. Glam å full styling med fise fine treningstøy gjør ikke underverk på hvordan kroppen endrer seg. CBE har alt for mye fokus på utseendet og kropp enn på resultat å kosthold som passer til hvert trenings program eller i lengden. Ingen har et mål om se ut som henne. Dermed blir treningen hennes før fort kjedelig. At det kan brukes som til oppvarming er jeg heller mer med på. Så taes Funkys sitt program sin fullt treningsprogram til sine daglig rutine. Jeg har prøvd meg litt på CBE sitt og jeg kjedet meg faktisk. Men Funkys så får jeg energi å blir mer motivert. Det har også veldig mye og si hvordan man når ut til folk. Og der er det ekstremt stor forskjell på Funky å CBE. 

Endret av MaleficentAurora
Rettelser på skrivefeil
  • Liker 12
Skrevet (endret)
13 timer siden, Gunvald skrev:

Her tror   jeg du over analyserer. Funkygine har  øvelser  som passer  de fleste. fint og variert program, og man kan tilpasse det  etter sin egen form. 

Synes  du er i overkant negativ i forhold  til CBE., og også her over analyserer . Greit at man ikke føler seg motivert av  CBE, men dette er drøyt. Hva med å være litt positiv  til at hun viser  treningsglede og kan motivere mange. 

Jeg tenker de aller fleste  har et avbalansert  forhold  til dette enten de følger Funkygine  eller CBE  og kan tilpasse treningen etter det nivået man ligger på. . Det viktigste  er hvis  de kan motivere til treningsglede, og det tror jeg de begge kan  :)

Endret av Lana01
  • Liker 3
Skrevet

Utrolig hvor mange som tydeligvis følger funkygine, og sammenligner hun med CBE. Men hvorfor er ikke tråden hennes mer aktiv med tanke på ofte manglende merking, og vanvittig utlevering av barn. Og siden hun får tusenvis av likes på sine innlegg så er vel ikke det akkurat positivt. Men med CBE så dras det frem stort sett hele tiden. Det sier seg jo sitt hva som er agendaen og fokus til dem som kritiserer CBE for stort sett det meste. Utlevering som funky driver med, spesielt av den yngste er utrolig til tider. Men når ble dette en tråd hvor CBE kristiseres og funky hylles ? 

Funky tiltrekker seg mange yngre følgere, det har mye med at hun jobbet mye med bl.a Harm i en periode, Og dette merkelige forholdet til sine halvnakne brødre . 

• Liker 8
Skrevet (endret)

J

17 minutter siden, virkelig skrev:

Utrolig hvor mange som tydeligvis følger funkygine, og sammenligner hun med CBE. Men hvorfor er ikke tråden hennes mer aktiv med tanke på ofte manglende merking, og vanvittig utlevering av barn. Og siden hun får tusenvis av likes på sine innlegg så er vel ikke det akkurat positivt. Men med CBE så dras det frem stort sett hele tiden. Det sier seg jo sitt hva som er agendaen og fokus til dem som kritiserer CBE for stort sett det meste. Utlevering som funky driver med, spesielt av den yngste er utrolig til tider. Men når ble dette en tråd hvor CBE kristiseres og funky hylles ? 

Funky tiltrekker seg mange yngre følgere, det har mye med at hun jobbet mye med bl.a Harm i en periode, Og dette merkelige forholdet til sine halvnakne brødre . 

Hvis du ønsker å diskutere Funky så tror jeg det er en egen tråd om henne her på KG.

Og så er det fortsatt ikke særlig god debattskikk å spekulere at andre EGENTLIG har en annen agenda enn det de gir uttrykk for. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 37
Gjest Sausedyret
Skrevet
4 minutter siden, virkelig skrev:

Jeg kan bare snakke for meg selv her. Jeg følger ikke Funkygine verken på blogg, YouTube eller sosiale medier. Jeg har brukt noen av treningsvideoene hennes fordi jeg synes det er vanskelig å finne effektiv hjemmetrening som trener hele kroppen, ikke krever utstyr og som ikke fokuserer på vektnedgang da jeg verken trenger eller ønsker dette. Der synes jeg Funky er veldig god både på innhold og motivasjon. Jeg er derimot helt enig med deg at eksponeringen av barn er usmakelig og det er en av hovedgrunnene til at jeg ikke følger henne. Jeg leser ingen blogger og følger ingen bloggere på SoMe så jeg får ikke med meg mangel på reklamemerking men selvfølgelig sier også dette seg selv at er ugreit. Jeg synes slettes ikke at Funky blir hyllet her inne, men det er naturlig å sammenlikne henne og CBE når begge er influencere som skal skape treningsinnhold og treningsglede. Det er ganske tydelig at Funky sitter på mer kunnskap om trening og har et større fokus på øvelse og gjennomføring enn CBE som helt fra bloggens tidlige alder bruker trening for å fremme sin egen status. Jeg tviler ikke på at CBE har treningsglede, men hun har et internt fokus hvor fokuset ligger på seg og sitt, mens Funky tar PT-rollen og får et eksternt fokus hvor fokuset ligger på seeren. Jeg sier heller ikke at CBE ikke kan bli bedre på dette når hun har fått øvd og vandt til NetFit-konseptet, men hun er en veldig bestemt forretningskvinne som ikke er særlig interessert i brukernes tilbakemeldinger hvis de strider med hennes visjon, så vi får bare se videre.

Gjest Lin11
Skrevet

Ser at Lene Orvik med flere produserer plast undertøy til blodpriser via MyMuse, hva skjedde med CBE og «eksklusive» samarbeid og denne «jeg har designet undertøy» så jeg måtte bryte Corona dugnaden historien til CBE? Dette er masseproduksjon av polyester undertøy, og kvaliteten ser virkelig ikke bra ut. 

Skrevet
23 timer siden, Lavande skrev:

Om Instagram ( fra Socialblade)

Caroline Berg Eriksen:

-  04.03.18:  334,905 følgere

-  28.05.29 316,538 følgere

- Minus 1050 følgere siste måneden

- 1,26% engasjementrate.

- Gjennomsnitt likes 3,937.88

Til sammenligning

Funkygine:

- 04.03.18: 340,449 følgere

- 28.05.20: 627,243 følgere

- Pluss 780 følgere siste måneden 

- 8 05% engasjementrate 

- Gjennomsnitt likes: 48,322.00

Disse tallene sier jo det meste.. 

• Liker 21
Skrevet

Eksponering av barn er uansett ikke greit, men det er all snikfilmingen CBE driver med som for meg skiller de to. Smyge seg rundt og filme lek av intetanende barn eller legge ut videoer av barn som spør om det skal sendes til mormor kan jeg ikke huske å ha sett Funky gjøre. 

• Liker 36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...