Klementine Skrevet 28. mai 2020 #22141 Skrevet 28. mai 2020 Det er snutter + tekst. Det er ingen hel gjennomgang av programmet på Netfit kontoen på insta. Ingen vet hvor mange repetisjoner hun faktisk tar. 15
Klementine Skrevet 28. mai 2020 #22142 Skrevet 28. mai 2020 Og med tanke på live treningen er det faktisk grunnlag for å spørre seg om hun faktisk gjennomfører, for der var det mange pauser og mye pust. Føltes jo nesten godt å se på, for en som ikke er i superform selv. 22
Lana01 Skrevet 28. mai 2020 #22143 Skrevet 28. mai 2020 (endret) 17 minutter siden, Klaraku78 skrev: Jeg tror hun inspirerer noen, men ikke mange nok til at familien kan leve av det. At hun har en trent kropp, har hun ikke. Hun trener lår, rompe og mage. Overkroppen ser ikke ut som om hun har trent noen gang. Ikke noe feil med det, men å være genuint opptatt av trening, så syns jeg det er merkelig å ha et så stort behov for å få den rompa stor og magen flat. Men som du sier vi er forskjellig, og ut fra responsen de får, så blir ganske mange flere inspirert av Funkygine. Nå er det bare en del av inntekten, og pr i dag lever de fint av den samlede inntekten. Jeg synes hun jevnt over er bra ,har også flotte armer og bein. Når det gjelder Funkygine tenker jeg hun også når et langt yngre publikum og der henter hun mange. Flott at hun inspirerer til trening., eller at de begge gjør Endret 28. mai 2020 av Lana01 5
Gjest Tannbein Skrevet 28. mai 2020 #22144 Skrevet 28. mai 2020 (endret) Hun har så oval og smal ansiktsform på instastories, hvilket filter er det hun bruker? Hun ser ut som en helt annen person enn på Bloggerne på TV. Og jeg ser snart ikke forskjell på ansiktsbildene av Caroline og Sophie Elise mer, går de på de samme skjønnhetsklinikkene? 🙈 Jeg syns Caroline virker utrolig anspent og anstrengt hele tiden, tror hun hadde hatt veldig godt av yoga. Det er jo uansett ikke muskler hun er ute etter når hun trener. Jeg syns hun lager fine matinnlegg, om hun hadde droppet disse fjortis-hjerte-emojiene mellom hver eneste ingrediens. Jeg er også lut lei av at hun påstår alt er så vanvittig raskt å lage når du ser at det fort går med 30-40 minutter ved hakkefjøla, stavmikseren, blenderen, spiralkutteren og grytene. Disse "utrolig enkle og kjappe" matoppskriftene er sterkt preget av at de er to voksne med kronisk hjemmekontor og at matlagingen ikke utføres av én voksen som samtidig må sjonglere lekser, rydding og barnepass før man må ut igjen på fritidsaktiviteter. Men ja, hun fascinerer jo fremdeles mange i sin misjon om å lage en litt virkelighetsfjern drømmeverden. Jeg fikk en deilig smak av den selv når både mannen min og jeg hadde hjemmekontor i coronatiden og plutselig fikk 20 timer mer tid til rådighet hver uke (vi bruker begge 30-60 min til/fra jobb hver dag avhengig av trafikken, noe som jo er standard reisetid for veldig mange). Endret 28. mai 2020 av Tannbein
Keaton Skrevet 28. mai 2020 #22145 Skrevet 28. mai 2020 21 minutter siden, Klementine skrev: Og med tanke på live treningen er det faktisk grunnlag for å spørre seg om hun faktisk gjennomfører, for der var det mange pauser og mye pust. Føltes jo nesten godt å se på, for en som ikke er i superform selv. Nettopp. Inspirerer man ved å gjennomføre økta og dermed kan si at man er trent eller «fit» eller er det andre årsaker feks rigid kosthold som gir resultatene? Det siste vil nok ikke inspirere til trening. 17
Keaton Skrevet 28. mai 2020 #22146 Skrevet 28. mai 2020 20 minutter siden, Lana01 skrev: Nå er det bare en del av inntekten, og pr i dag lever de fint av den samlede inntekten. Jeg synes hun jevnt over er bra ,har også flotte armer og bein. Når det gjelder Funkygine tenker jeg hun også når et langt yngre publikum og der henter hun mange. Flott at hun inspirerer til trening., eller at de begge gjør Hvorfor skal Funkygine nå et langt yngre publikum? Hun har tre barn, de to eldste er vel mye eldre enn CBE sine, samt de er vel omtrent like gamle. 30
Pusle Skrevet 28. mai 2020 #22147 Skrevet 28. mai 2020 Når CBE er såpass aktiv på Instagram, så ser jeg gjerne mer isbitkaffe og glass-prat i story fremfor barn, mengder med reklame og pulsklokker. Den glassprat-sekvensen har jo potensiale til å bli underholdende nok for meg, men hun får det ikke helt til ettersom den usikre latteren, behovet for å ta seg selv i håret/rette på ting og fokuset på å vise magen er i veien. Forbedringspotensiale der, spør du meg. 23
Lana01 Skrevet 28. mai 2020 #22148 Skrevet 28. mai 2020 (endret) 6 minutter siden, Kollontaj skrev: Hvorfor skal Funkygine nå et langt yngre publikum? Hun har tre barn, de to eldste er vel mye eldre enn CBE sine, samt de er vel omtrent like gamle. Jevnt over ser det ut til at hun når et yngre publikum https://ocast.com/nb-no/influencers/funkygine-890/audience https://ocast.com/nb/influencers/caroline-berg-eriksen-314/audience Endret 28. mai 2020 av Lana01 5
Gjest Lavande Skrevet 28. mai 2020 #22149 Skrevet 28. mai 2020 (endret) 10 minutter siden, Kollontaj skrev: Hvorfor skal Funkygine nå et langt yngre publikum? Hun har tre barn, de to eldste er vel mye eldre enn CBE sine, samt de er vel omtrent like gamle. Stemmer. Funkygine er født i 1989 og Caroline Berg Eriksen er født i 1987. Enig med deg. Ja, hvorfor når Funkygine et langt yngre publikum? (Samt større publikum). Har det med innholdet som postes? 😉 Selvsagt. Endret 28. mai 2020 av Lavande
Lana01 Skrevet 28. mai 2020 #22150 Skrevet 28. mai 2020 5 minutter siden, Lavande skrev: Stemmer. Funkygine er født i 1989 og Caroline Berg Eriksen er født i 1987. Enig med deg. Ja, hvorfor når Funkygine et langt yngre publikum? (Samt større publikum). Har det med innholdet som postes? 😉 Nå skrev jeg også når. altså både og. Jeg ser for meg at Funkygine også har mange følgere i 20 årene og noen enda yngre Tenker at CBE sine er følgere storsett er 30+ 4
Gjest Lavande Skrevet 28. mai 2020 #22151 Skrevet 28. mai 2020 1 time siden, Lavande skrev: Om Instagram ( fra Socialblade) Caroline Berg Eriksen: - 04.03.18: 334,905 følgere - 28.05.29 316,538 følgere - Minus 1050 følgere siste måneden - 1,26% engasjementrate. - Gjennomsnitt likes 3,937.88 Til sammenligning Funkygine: - 04.03.18: 340,449 følgere - 28.05.20: 627,243 følgere - Pluss 780 følgere siste måneden - 8 05% engasjementrate - Gjennomsnitt likes: 48,322.00 Jeg lurer på hva bedriften Treasures AS tenker om dette? Fra 04.03.18 til 28.05.20 har Caroline Berg Eriksen mistet ca 18 tusen følgere. Samtidig har Funkygine økt følgertallet med ca 287 tusen. Funkygine har i snitt ca 44284 flere likerklikk på ig-postene sine.
Klaraku78 Skrevet 28. mai 2020 #22152 Skrevet 28. mai 2020 11 minutter siden, Lavande skrev: Stemmer. Funkygine er født i 1989 og Caroline Berg Eriksen er født i 1987. Enig med deg. Ja, hvorfor når Funkygine et langt yngre publikum? (Samt større publikum). Har det med innholdet som postes? 😉 Selvsagt. Innholdet har nok veldig mye å si. I tillegg har Funkygine vært såpass smart at hun har samarbeid med andre populære influencere som Vegard Harm og Eveline Karlsen. Mens CBE ser ut som om hun trives best med å bare være med mannen. Eller at hun er såpass lite relevant at ingen ser behov for å samarbeide med henne. 26
Sol79 Skrevet 28. mai 2020 #22153 Skrevet 28. mai 2020 1 time siden, Kollontaj skrev: Må være irriterende å slite så mye med håret at man må ruske og sveive på det hele tiden. (Siste IG-story) Måtte se storyen om de glassene, men jeg synes ikke akkurat det var noe å kritisere, folk må få ha de den kvaliteten på glassene de vil. Bra at ikke alt må være dyrt, så fremt glassene fra billigkjedene er laget på fabrikker med ordentlige arbeidsforhold. Sitter på hjemmekontoret mitt og er litt misunnelig fordi de er ute og løper midt på dagen. Litt rart at de tidligere skrev at de måtte jobbe 8 t hver under hjemmeskolen, men de har vel ikke så mye jobb akkurat nå, da. Den greia med håret ser ut til å være det viktigste hun har plukka opp fra Camilla Pihl. Skjønner ikke greia, de blir bare mer bustete av det. 19
Keaton Skrevet 28. mai 2020 #22154 Skrevet 28. mai 2020 Oi, 26.mai hadde Funky 82 000 unike lesere! 15
Klink Skrevet 28. mai 2020 #22155 Skrevet 28. mai 2020 Viser ikke dette bare at man kan glemme cbe hun inspirer svært få. Slutt å klikk på bloggen hennes, avfølg på alt så er det ingen følgere lenger. 8
pøbelsara Skrevet 28. mai 2020 #22156 Skrevet 28. mai 2020 2 timer siden, Levina skrev: Det er tydelig det siste året at hun legger ut mer stories på Instagram. Det er en arena som blir oppdatert mer og mer. Og det er på stories den massive eksponeringen av barna foregår. Det er ytterst sjelden at de ikke er med i løpet av det døgn. Dette synes jeg er ille. Hvis dette er jobben hennes som hun skal leve av, hvorfor i all verden dokumenterer hun ungene absolutt hele tiden. Jeg fatter ikke at voksne, ansvarlige foreldre ønsker å utsette ungene sine for slik massiv eksponering. Hva tenker du er hensikten med det? 35
Oppland Skrevet 28. mai 2020 #22157 Skrevet 28. mai 2020 4 minutter siden, Klink skrev: Viser ikke dette bare at man kan glemme cbe hun inspirer svært få. Slutt å klikk på bloggen hennes, avfølg på alt så er det ingen følgere lenger. Helt enig, jeg sluttet å følge henne ca 2 uker etter de fikk den yngste datteren. Leser her inne av og til og forstår jeg har ikke gått glipp av noe, virker som det er stort sett det samme innholdet som da jeg leste bloggen. 18
Inocybe Skrevet 28. mai 2020 #22158 Skrevet 28. mai 2020 2 timer siden, Levina skrev: Den finnes bloggere som har såkalt kompetanse, men ikke inspirerer folk til trening, og trener lite selv, så akkurat det med formell kompetanse trenger ikke å være det viktigste for å lykkes med et slikt prosjekt. Det å være genuint opptatt av trening, da har man en god begynnelse. Hun viser øvelsene på en god måte. LK er snart Utdannet PT og har flere vekttall innen ernæring, så helt uten kompetanse har de nok ikke, men det høres bedre ut her da.. For å devaluere prosjektet. De fleste som har fulgt reisen til CBE vet at det ikke handler om bare timing og flaks. Hun hadde noe ved seg som folk ble interessert av, og så har det fortsatt i 11 år. I dag har hun flere arenaer å jobbe på, og det bare utvikler seg og utvikler seg. I denne tråden for et par år siden så var det mange av dere som mente hun Ikke kom til å holde på så lenge, fordi lesertallene sank og hun hadde ikke tillit osv osv.. så skjer det motsatte. Mange av dere har kritisert henne i åresvis, og da mener jeg ikke konstruktivt, og så er hun her fortsatt. Det er heller ikke blogg som genererer de store pengene lenger, men Instagram, og der er hun god. Allikavel så fortsetter hun å legge ut innlegg på bloggen av god kvalitet, så der er også formelen til suksess. Hardtarbeidende, i tillegg til å følge med på utviklingen. Så er det altså alle sideprosjektene hun har hatt oppgjennom årene. Så den kritikken her inne , er nok ikke blant folk flest der ute tydeligvis. Hun har en stor følgerskare som blir inspirert, nettopp fordi de kjenner ser igjen. De er opptatt av sunt og balansert kosthold, trening, familieliv og en positiv balanse i hverdagen. Ja CBE hadde absolutt noe som fenget. Men hun har mistet det på veien. Jeg savner gnisten, hvis man kan beskrive det sånn, og det som gjorde at jeg hadde lyst på å bla meg videre til neste post. Nå er alt noe man har sett 100 ganger før. Gjesp. Lite innovativ. Trist for dem de ikke har klart å holde på det som var bra, for det virker til de oppriktig ønsker å fortsette med influencer-business i en eller annen form. Jeg heier på Netfit (om de driter i Netfitkids som er enda en grusomt overtramp av barns rettigheter 🤬) men jeg har lite tiltro til at de vil lykkes. For en stund siden flippet jeg gjennom en del treningsinnlegg og jeg kunne helt ærlig ikke se forskjell fra uke til uke. Løp, mage, hopp, sprett. Samme øvelser, samme opplegg, samme greia hver gang måned etter måned. Hvorfor ikke teste andre treningsformer? Intervjue ekspertise på løpeteknikk? Fortelle om trender innen trening? Skrive om forskjellige retninger innen trening og løp og beskrive fordeler og ulemper? Aftenpostens Sprek-redaksjon er flinke til å få til diversiteten Netfit ikke klarer https://www.aftenposten.no/sport/sprek/ Det er masse å ta av og i værste fall hadde CBE blitt mer trent av å teste nytt, for lets face it. Mange deler av formen hennes kunne bli betydelig bedre med bare bitte litt viljestyrke og innsats. Jeg blir ofte forundret over at kompetansen de (LKE) har på papiret ikke manifesterer seg mer på bloggen/Netfit. Ut over noen beskrivelser av styrkeøvelser som framstod kopiert fra en lærebok med et helt annet språk enn det CBE ellers bruker (og illustrert med bilder av CBE gjøre noe helt annet 🙈) så er det lite. Er CBE god på Instagram? Hun har relativt mange følgere etter norske forhold ja, men veldig få som interesserer seg nok til å like. Mange av følgerne virker også særdeles malplasserte med tilhørssted langt unna Norge og få følgere selv. Hardtarbeidende er vel å ta i. Hun jobber nok like mye som folk flest ja, og mye av det på ugunstige tidspunkter. Men om noe så har vel Corona vist at CBE ikke har en voldsom stor arbeidsbyrde. Helt fint føler hun klarer seg bra med det 👍, men myten om den overmenneskelige arbeidsinnsatsen norske influencere har er punktert. 28
Populært innlegg Klokkereim Skrevet 28. mai 2020 Populært innlegg #22159 Skrevet 28. mai 2020 1 time siden, Lana01 skrev: Enig med deg. Tenker hun når mange. Hun har en flott trent kropp, og er genuint opptatt av trening og sunn livstil. Når det kommer til Funkygine . som mange liker å sammenligne med, så inspirerer ikke hun meg nevneverdig, når det kommer til resultat For all del hun er flott, men i mine øyne er hun er for stor ( muskuløs) og det er ikke noe jeg er ute etter. Folk er forskjellig og man når frem til ulike mennesker og det er bra. Jeg har en helt annen oppfatning enn deg. CBE virker usikker og det hun gjør av trening er mer "tvangsbelagt" (finner ikke riktig ord), virker som hun trener kun for å se bra ut ikke fordi hun har lyst. Hadde ikke treningen gitt henne den kroppen hadde hun ikke gjort det. Hun er sykelig opptatt av kropp (mest sin egen) og det er viktig for henne å vise den frem ved enhver anledning. Sorry, mitt inntrykk. Funkygine derimot virker mer dedikert, hun har et slags instinkt hvor hun må prestere og bli sterkere. Det ser du i samspill med brødrene, alt blir konkurranse. Hun fokuserer på øvelser ikke kropp. Jeg syntes treningen er mer inspirerende når det ikke er så veldig "delikat". Men godt vi er forskjellige. 65
Populært innlegg loffen Skrevet 28. mai 2020 Populært innlegg #22160 Skrevet 28. mai 2020 Jeg er godt over 50, har sluttet å følge Caroline, ble møkk lei av det enorme fokuset på magen hennes (hva ER greia med den? Hvem vil se den hele tiden? Strekke ene armen i været og hold pusten..) kaffe, pulsklokka og ungene hennes. Å rufse på håret, knise etter hver setning, og stadig dra buksa langt opp i glufsa ble alt for kleint for meg. Virker absolutt ikke trygg og profesjonell. Jeg har begynt å følge Funky på insta, i tillegg til Kristine Weber, som jeg har fulgt i mange år, for å få flere effektive øvelser jeg kan gjøre hjemme nå når treningssenteret mitt er stengt. 66
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå