Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest Lin11
Skrevet
52 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Hotel Continental og deres underleverandører er arbeidsplassen til ganske mange mennesker, som nå er redde for å miste jobben sin. Så jeg synes ikke du skal ta det så tungt at de som kan tar en natt + middag for to på hotell, og tipser andre om muligheten

Jeg er enig i at man bør støtte denne bransjen, men er virkelig 6000kr natten et «godt tilbud»? Ta foreksempel Farris Bad som har bedre og ikke minst Corona fri beliggenhet, de har supre tilbud og kan også tilby SPA. De har også folk i arbeid, så anbefaler folk til å sjekke nettsiden deres eller deres IG 😊

Videoannonse
Annonse
Gjest Lin11
Skrevet
24 minutter siden, pøbelsara skrev:

Synd at de velger å bruke Influencerreklame. 
og interessant at cbe får betalt for å reklamere for dem nå, de pleier jo å gjøre det gratis. De har jo levert en hel masse gratisreklame når de har bodd i de dyreste svitene på hotellet tidligere. 

Ja, hva skjedde med denne tradisjonelle årlige  «gratis» sponsingen til dette hotellet? Inkludert delikate bilder på Hotellets Facebook side, tatt av bloggerparet som en «venne» tjeneste? 

Skrevet
1 time siden, WhisperingWind skrev:

Supertilbud på bloggen. Kun 6000 kr for én natt  på hotell for et kjærestepar, inkludert middag da vel og merke 👀

Det er sånn halve feriebudsjettet til mange familier. På én natt.

Rett skal være rett, totalpris for to personer som deler rom er 3.995,-. For en person som bor alene på et rom koster det 2.995,-. (ref: https://www.hotelcontinental.no/pakker/the-continental-feeling)

Når CBE og LKE bor på Continental har jeg inntrykk av at de bor i suite og da er prisen langt høyere, juniorsuitene starter på rundt 5.000 kr og suiten de bodde i sist de var der ligger vel på 13.000 per natt.

Målgruppen for dette tilbudet er nok ikke barnefamilier på jakt etter en rimelig ferie, men voksne folk som ønsker å spandere på seg en liten getaway med luksus - og med tanke på at leserskaren til CBE visstnok er kjøpesterke, universitetsutdannede kvinner i høyere stillinger burde jo dette tilbudet treffe godt.

Det jeg reagerer er at det plutselig er merket reklame, med tanke på hvor mye gratisreklame hotellet har fått fra dem tidligere, inkludert bildene fra forrige opphold som er brukt av hotellet flere ganger.

Jeg synes også det er både synd og merkelig at Continental velger influencerreklame.

• Liker 35
Gjest CecilieX
Skrevet
2 timer siden, Lin11 skrev:

Så sant! At man som foreldre blander barn inn i denne kroppsfikserte, overfladiske og miljøskadelige bransjen og at det er som en del av deres image og historiefortelling på ulike reklamekanaler, det er lavmål og viser hvor lav verdi CBE har innenfor bransjen. i tillegg viser det at bedriftseierne har sett seg sveiseblinde på hva en «normal» jobb eller liv er, og velger altså å bruke barna for å opprettholde noe som ikke nødvendigvis er liv laga. Tenker at det står respekt av Pilotfrue som velger å hoppe av, fremfor å selge ut barnet ytterligere. At hun og Leder av Treasures AS er nesten på samme alder er ikke til å tro. 

Nåja. Jeg tror jeg venter med å utrope Pilotfrue som verner av barns menneskerettigheter. Det er ikke bare blogg som et problematisk som eksponeringskanal. Hun har jo tidligere frontet eksponering som uproblematisk, og med den holdningen har jeg liten tro på endring. Var kort innom mannens Instagram for noen uker tilbake og ble rimelig sjokkert over den massive eksponeringen. Siden jeg ikke følger dem gikk jeg inn for å sjekke eksponeringen (i fall hun faktisk bare eksponerer på blogg) , men nå har de begge gjort kontiene sine privat. 

Pilotfrues (og andres ) valg handler nok mer om at blogg som medium er på vei ut. Det er i tillegg tidkrevende. Mange peker på Instagram som kanalen der det er lettest å tjene penger, så hovedforklaringen ligger nok der. Jeg holder ikke pusten for en endring hva gjelder eksponering. 

Skrevet (endret)
5 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Det viser kun at CBE ikke har forståelser for hvilken økonomisk situasjon folk befinner seg i disse tider. At hun har råd til det er en ting, men tipse andre om det er idiotisk. 6tusen kan man bruker på noe mer nyttige ting enn ÈN natt på et simpelt hotell. Maten kan man  fint lage hjemme så man i det minste får mest mulig ut av pengene. I mine øyner så er det ikke luksus å sløse med så mye penger for èn natt. 

Ja, HUN betaler jo ikke selv.. Det er forskjellen. 

Endret av Surikatt
  • Liker 10
Skrevet
18 minutter siden, Surikatt skrev:

Ja, HUN betaler jo ikke selv.. Det er forskjellen. 

Nettopp

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Surikatt skrev:

Det er pinsehelg og barna må jobbe. Mor og far har fått det for seg at de må løpe 1 mil i dag også. Det er viktig å presisere at det ble 1 mil. Det vi ikke får se er at de drasser på fotoutstyr, det må stoppes både her og der mens mor løper med vogn og barnet sykler, står far ute i åkeren et sted og tar bilder. Nok en dag med photoshoot for de uvitende barna. Takk for turen. 

Jeg klarer ikke forestille meg hvordan det faktisk foregår på en slik tur. Hvorfor ikke ta en løpetur / sykkeltur med barna uten kamera?

• Liker 37
Skrevet

For et sirkus.

• Liker 30
Skrevet

Det er voldsomt med løping om dagen. Er det noe de trener til? 

Litt artig dette med at det løpes konkret x antall km. Verken mer eller mindre. Trodde en løpte for å koble ut verden jeg. 

• Liker 15
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Klementine skrev:

Det er voldsomt med løping om dagen. Er det noe de trener til? 

Litt artig dette med at det løpes konkret x antall km. Verken mer eller mindre. Trodde en løpte for å koble ut verden jeg. 

Det dokumenteres voldsomt både i fotballfruen og fotballfruemannens sosiale medier..why...hvem bryr seg egentlig..

Endret av Isola2
Autocorrect
  • Liker 17
Skrevet
2 timer siden, Pippio skrev:

Jeg klarer ikke forestille meg hvordan det faktisk foregår på en slik tur. Hvorfor ikke ta en løpetur / sykkeltur med barna uten kamera?

Er du gal? Det gjelder ikke dersom det ikke er dokumentert. 😏 

(Er det veldig grumsete vann der borte i traktene? Har badet her i dag, helt klart vann.) 

• Liker 27
Skrevet
7 timer siden, pøbelsara skrev:

Synd at de velger å bruke Influencerreklame. 
og interessant at cbe får betalt for å reklamere for dem nå, de pleier jo å gjøre det gratis. De har jo levert en hel masse gratisreklame når de har bodd i de dyreste svitene på hotellet tidligere. 

Jobber du gratis? 

• Liker 6
Skrevet

Jeg syns det ser utrolig kjedelig ut for et barn som nærmer seg fire år å sitte og humpe inni den vogna i det fine været. 

• Liker 28
Gjest Lin11
Skrevet
15 minutter siden, Levina skrev:

Jobber du gratis? 

Poenget er at det har CBE gjort tidligere, for  dette hotellet og opptil flere ganger. 

Skrevet
1 time siden, Levina skrev:

Jobber du gratis? 

Så du er enig i at de tidligere umerkede innleggene om Continental fremstår som arbeid man ikke utfører gratis. Da er de brudd på markedsføringsloven. 

• Liker 35
Skrevet
1 time siden, Lin11 skrev:

Poenget er at det har CBE gjort tidligere, for  dette hotellet og opptil flere ganger. 

Inkludert at de sist de bodde der (i en suite til 13K per natt) tok de masse bilder som hotellet senere har brukt i sin markedsføring i sine SoMe kanaler. Blogginnlegget om oppholdet sa ingenting om at de var der på jobb, oppholdet ble omtalt som alenetid og bursdagsfeiring for CBE.

• Liker 36
Skrevet
3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hun kan reglene

Virker vel ikke ikke alltid som om hun følger reglene da, men men, de har sine egne tolkninger av regler der i heimen virker det som 🤣

• Liker 12
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
23 timer siden, pøbelsara skrev:

... og det er verdt å merke seg at ingen av de nitidig dokumenterte overnattingene i suite med overdådig  lokkefat-frokost på Continental, er merket som reklame tidligere. 

Og, nei, jeg pleier ikke jobbe gratis, nei, og ergo tenker jeg at  det er raust av CBE -som tjener millioner på sin influencervirksomhet, å donere verdifull plass i blogg og på insta til gratisreklame for Continental. Særlig når hun tar seg godt  betalt for å promotere Redd barna og rydding av plast langs kysten og sånn. 

Hvis de tidligere har valgt å betale 13 000/døgn ved flere anledninger - for å ovenatte i suite -  og samtidig promotert dette gratis med masse bilder og tekst, synes jeg det er merkverdig ig rett og slett ikke/troverdig -  da de altså har tatt seg godt betalt fra organisasjoner som de alker fleste mener er adskillig mer verdig trengende. 

Hvis de har «glemt» å merke kommersielt samarbeid med Continental gjennom år synes jeg det er Rett og slett forkastelig (Dessuten ulovlig!), både av Continental og av treasures .  Hun har vært I bransjen i 11 år. Hun kan reglene. Det kan garantert Continental også.

Reglene er til for å beskytte forbrukerne. Å jukse går ut over deg og meg. Siden begge aktører i dette tilfellet er helproffe  aktører, kjenner de reglene, men velger tydeligvis likevel å se bort fra dem. Det er ikke greit.

Mulig at merking av reklame er tolkbart slik forskningsrapporter også er? 🤷🏼‍♀️

Endret av Lin11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...