Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spesielt å stå og posere og gjøre seg til på den måten med datteren sin ved siden av. 

• Liker 23
Gjest Lin11
Skrevet
2 timer siden, 29_j skrev:

Denne mobil verden altså. Tror absolutt alle og enhver har godt av koble bort den mobilen for en lengre periode. Barna ser jo ikke annet enn en påklistret smil og liksom bra liv og dette "sosiale medier" verden fra disse blogger'ne. Ganske synd egentlig. 

At mindreårige må være på jobb, mens andre har fri er horribelt. #stopsharenting

Gjest Lin11
Skrevet
På ‎24‎.‎02‎.‎2020 den 17.11, Snøsøta skrev:

De får gjøre hva de vil der hjemme. Lange negler i bolledeig er uappetittelig åkke som. Jeg er mer bekymret for Trump-faktoren ved bloggen - det er slik en overveldende strøm av stort og smått at viktige diskusjoner drukner i stadig nye ting. Alt dette til bloggens fordel. 
Smøre barna ut i alle kanaler - ikke noe problem, bare bake litt med lange negler så er det problemet ute av veien. Kritiske kommentarer i kommentarfeltet? Bare vri litt på ordene i tilsvaret så handler diskusjonen om det istedet. Bruke lugubre metoder for å lokke folk over på Netfit? Bare vise rompa litt så er det fokuset borte. 

Bloggeren og staben bruker manipulative teknikker for å vri fokus unna de store temaene. Ikke at jeg på noen måte skal bestemme hva som skal diskuteres her, men hvordan blir uappetittlig bollebakst et større tema enn at CBE forsvarer eksponering av barn med at 6-åringer synes det er gøy? At de lever i et omvendtland hvor barnehage og skole ser ut til å være safe spot for barna hvor de får være i fred, mens når de er hjemme og har ferie må de på jobb?

Mengden kritikkverdige forhold ser innimellom ut til å fungere som en fordel for dem. Akkurat som for Trump. 

Venter på følgende som er beskrevet ovenfor, i sitt sedvanlige modus operandi.

Gjest Lin11
Skrevet
På ‎31‎.‎05‎.‎2020 den 14.26, CecilieX skrev:

Nåja. Jeg tror jeg venter med å utrope Pilotfrue som verner av barns menneskerettigheter. Det er ikke bare blogg som et problematisk som eksponeringskanal. Hun har jo tidligere frontet eksponering som uproblematisk, og med den holdningen har jeg liten tro på endring. Var kort innom mannens Instagram for noen uker tilbake og ble rimelig sjokkert over den massive eksponeringen. Siden jeg ikke følger dem gikk jeg inn for å sjekke eksponeringen (i fall hun faktisk bare eksponerer på blogg) , men nå har de begge gjort kontiene sine privat. 

Pilotfrues (og andres ) valg handler nok mer om at blogg som medium er på vei ut. Det er i tillegg tidkrevende. Mange peker på Instagram som kanalen der det er lettest å tjene penger, så hovedforklaringen ligger nok der. Jeg holder ikke pusten for en endring hva gjelder eksponering. 

Jeg må nok gi deg rett når det gjelder pilotfrue.

Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette. 

Sol, admin.

Gjest Bettys
Skrevet

Flott at hun setter fokus på blacklivesmatter. 

Gjest Lin11
Skrevet
3 timer siden, Bettys skrev:

Flott at hun setter fokus på blacklivesmatter. 

Som påvirker ville det vært veldig rart om man ikke engasjerer seg i en slik sak. Man må bo under en stein hvis man ikke har fått med seg dette i dag på sosiale medier.

Skrevet
4 minutter siden, Lin11 skrev:

Som påvirker ville det vært veldig rart om man ikke engasjerer seg i en slik sak. Man må bo under en stein hvis man ikke har fått med seg dette i dag på sosiale medier.

Selv her må du komme med stikk. Kunne spart deg for det akkurat her. 
Og nei, ikke alle influencere/påvirkere/kjendiser/å-kjendiser engasjerer seg i denne saken. Så enten kan man gi cred, eller så går det faktisk ann å holde kjeft for en gangs skyld!

• Liker 9
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
Akkurat nå, Ostepooopp skrev:

Og nei, ikke alle influencere/påvirkere/kjendiser/å-kjendiser engasjerer seg i denne saken. Så enten kan man gi cred, eller så går det faktisk ann å holde kjeft for en gangs skyld!

Totalt uenig! Gi kred for noe enhver oppegående menneske burde engasjere seg i?  Det burde vært en selvfølge at man deler og bryr seg. Det er meget spesielt hvis andre påvirkere ikke har engasjert seg, det sier jo sitt om de. Fortell meg gjerne hvem det er. Men verken du, jeg eller CBE er noe spesielt bedre mennesker ved å dele dette i dag. Det er faktum.https://www.nrk.no/norge/black-lives-matter-protest-fyller-sosiale-medier-1.15037491

Endret av Lin11
Skrevet
7 minutter siden, Ostepooopp skrev:

Det å kalle en spade for en spade er helt innafor, uansett, og hvorfor holde kjeft? Ytringsfrihet er en fin greie, og så kan heller de som ikke synes det heller holde kjeft, what comes around goes around  🤣

• Liker 10
Skrevet

Jeg er faktisk mer imponert over at hun har gått en hel dag uten at hun har delt et eneste bilde av kroppen sin, trening eller barna. Det tror jeg ikke har skjedd før. Regner med det blir dobbelt så mye i morgen, men deilig med dag fri. 

• Liker 43
Skrevet

Jeg har ikke delt noen ting selv, så du trenger ikke prøve å vise meg den linken @Lin11  Det var ikke poenget. 
Poenget er at for en gangs skyld trenger dere ikke kritisere. Du kritiserer de som ikke deler, og du klarer faen meg å kritisere de som deler også! Har jeg tenkt å ta skjermbilde av alle kjendiser som ikke har delt noe (sånn for dokumentasjonens skyld)? Absolutt ikke. Du virker ikke å ha så mye å bruke fritiden din på, så det har du nok tid til selv. 

Jada, ytringsfrihet er en fin greie @Skrottefar, men det går ann å tenke litt lenger enn nesen rekker (i ditt tilfelle ser det ut til å være nokså langt, så forstår det kan være litt vanskelig).

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Jeg er faktisk mer imponert over at hun har gått en hel dag uten at hun har delt et eneste bilde av kroppen sin, trening eller barna. Det tror jeg ikke har skjedd før. Regner med det blir dobbelt så mye i morgen, men deilig med dag fri. 

Da har du ikke vært på bloggen i dag? 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Ostepooopp skrev:

Jeg har ikke delt noen ting selv, så du trenger ikke prøve å vise meg den linken @Lin11  Det var ikke poenget. 
Poenget er at for en gangs skyld trenger dere ikke kritisere. Du kritiserer de som ikke deler, og du klarer faen meg å kritisere de som deler også! Har jeg tenkt å ta skjermbilde av alle kjendiser som ikke har delt noe (sånn for dokumentasjonens skyld)? Absolutt ikke. Du virker ikke å ha så mye å bruke fritiden din på, så det har du nok tid til selv. 

Jada, ytringsfrihet er en fin greie @Skrottefar, men det går ann å tenke litt lenger enn nesen rekker (i ditt tilfelle ser det ut til å være nokså langt, så forstår det kan være litt vanskelig).

Er HELT enig i hovedbudskapet ditt, Ostepooopp. Fint at CBE faktisk viser samfunnsengasjement. Det er ikke ofte, og det trenger ikke kritiseres -spør du meg. Meeen; må du være så sinna i argumentasjonen? Klarer ikke «like» innlegget ditt, når tonen er slik. 

• Liker 2
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
Akkurat nå, Poppis skrev:

Jeg kritiserer ikke engasjementet, men applauderer ikke noe som bør forventes fra noen som lever av SoMe. Det var poenget med linken og innlegget, skal man applaudere Astrid S også for å ha engasjert seg? Det bør være en forventing om at folk engasjerer seg i en slik sak, uten at man skal legge det i "kred" boksen av den grunn. Det sier meg at det ligger en forventing om at CBE ikke engasjerer seg i samfunnsspørsmål, og dette bygger opp under det lite flatterende inntrykket mange har. Synd for bedriften, men det er vel slik det blir når man presenterer innhold  på sosiale medier slik noen i denne tråden beskriver det.

Endret av Lin11
Gjest Lin11
Skrevet
10 minutter siden, Ostepooopp skrev:

:sjokkbla:

Skrevet
7 timer siden, Halle-Palle skrev:

Da har du ikke vært på bloggen i dag? 

Nei, jeg tenkte instastory. Der bruker hun å legge ut 20-40 bilder/videoer av bare overfladiske ting. Mitt inntrykk er at hun ikke interesserer seg for noe annet enn seg selv og kroppen sin. 

• Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg er tilbake igjen i dag sier CBE på instastory, med bilder av seg selv i bikini. Ikke veldig overraskende. 

Endret av Klaraku78
  • Liker 25
Skrevet (endret)

*Screenshot av insta story og kan dermed ikke linkes til*

Ved første øyekast å lesing så ser det meget bra ut å jeg er enig med henne. Men så leser jeg det på nytt og dermed ser jeg mer tydelig at hun klare selvsagt å flette seg selv inn i det. 

Jeg synes det hat vært vanskelig å vite hva jeg kan gjøre , fordi det vil alltid være noen som mener at du gjør det ikke er bra nok  eller at du gjør det på en feil måte.

hun trengte ikke å ta det med. Først delen var bra nok som det var. Fluss av andre influencere har klart å snakke uten å ta seg selv med i det hele.

Screenshot_20200603-092652_Instagram.jpg

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...