Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest Lin11
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Gunvald skrev:

Jeg lurer på en ting, og det er oppriktig nysgjerrighet, og ikke frekt ment. Er det virkelig «stas» å eie noe som CBE har designet? Jeg forstår det selvsagt med større, internasjonale kjendiser. Parfyme fra Beyoncé, sminke fra Kylie Jenner, klær fra Victoria Beckham(jeg vet hun er designer). Men hvilken aldersgruppe går rundt og «flasher» klær og tilbehør fra Fotballfrue, og alle disse andre? 

Kort fortalt, nei tror ikke folk bryr seg. Eneste må være Glød av SE.

Endret av Lin11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det vet vi vel ikke? Jeg bor i et overmøblert strøk, har aldri sett noen med veskene, kjenner heller ingen som har kjøpt dem. Undertøyet? Aner ikke! Jeg klarer ikke å se for meg en målgruppe. 

Det var egentlig et spørsmål jeg stilte litt ut i løse luften, men ja. Jeg klarer liksom ikke å se for meg at noen bryr seg så mye. Men hun må jo tro det selv. Det sier jo litt. 

• Liker 7
Skrevet
8 timer siden, Lin10 skrev:

Det får jo du mene. Hun inspirerer til å trene og ha en sunt kosthold, og kan ikke se at hun verken skriver eller sier at andre skal bli likedan. Fokuset hun har på seg selv er jo fordi det er hun som er i influencerne som folk klikker seg inn for å lese om. Er jo helt naturlig at hun er i hovedfokus.. eller var det andre familemedlemmer du heller ville se mer av? 😅Overvekt og lite aktivitet er et samfunnsproblem i dag, ikke det å ta være på seg selv og fremme aktivitet og et  balansert kosthold. Ingen som har sagt at fokuset er å se ut som henne, men må være lov til å si at hun ser fantastisk ut. 

Hun ser helt vanlig ut når hun ikke er ihjelredigert og filtrert. Problemene hennes ligger i bildene som publiseres. Tekstene er stort sett tomt pjatt. 

• Liker 20
Skrevet
1 time siden, Surikatt skrev:

Hun ser helt vanlig ut når hun ikke er ihjelredigert og filtrert. Problemene hennes ligger i bildene som publiseres. Tekstene er stort sett tomt pjatt. 

Ja. Hun må seriøst slutte med den omfattende redigeringen. Da slipper hun også å skvette til når hun blir filmet hvis hun ikke har regien selv.

https://imgur.com/gallery/Ob8Qn6G

Kilder:

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/06/04/dagens-antrekk-og-lunsj-hovedstaden/

https://www.sa.no/caroline-berg-eriksen/naringsliv/kjendis/inntektene-stuper-for-superblogger/s/5-46-726151

Hun er bra nok som seg selv! 

• Liker 19
Gjest Lin11
Skrevet

Forklar meg gjerne hvordan den ene retusjerte/filtrerte personen selger mer enn den andre? Skjønner virkelig ikke vitsen, man ser veldig godt hvordan personen ser ut via bloggerne, og vet at bildene på bloggen ofte ikke harmonerer med virkeligheten. Hun er voksen og burde ha lagt det stadiet bak seg. 

F5C09E2F-C9D3-4BF8-9C6E-CD4EA887A037.jpeg

Skrevet
4 hours ago, Gunvald said:

Jeg lurer på en ting, og det er oppriktig nysgjerrighet, og ikke frekt ment. Er det virkelig «stas» å eie noe som CBE har designet? Jeg forstår det selvsagt med større, internasjonale kjendiser. Parfyme fra Beyoncé, sminke fra Kylie Jenner, klær fra Victoria Beckham(jeg vet hun er designer). Men hvilken aldersgruppe går rundt og «flasher» klær og tilbehør fra Fotballfrue, og alle disse andre? 

Har hun begynt å designe?

nei tskk for min del..

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, Sykkelkongen skrev:

Har hun begynt å designe?

nei tskk for min del..

Var litt feil ordvalg, men hun er vel med i prosessen på en eller annen måte underveis. 

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Halle-Palle skrev:

Hvis man tenker ordentlig over den setningen så oppsummerer den jo alt som er galt med kroppsfokus på bloggen! Kom ikke her og fortell meg at den midjen er et resultat av trening og sunt kosthold! Skal man være så flat/innoverhult spiser man minimalt. 

Det er ingenting sunt med daglig løping og minimalt med næring. Bloggen, og ikke minst IG, har skiftet fokus den siste tiden mot mer og mer fokus på sylslank midje, struttepupper og rumpe. Et svært merkelig fokus for en voksen småbarnsmor, og jeg får klump i magen av å tenke på årsaken til dette. Hun har tidligere hatt et usunt forhold til mat, hennes egne ord, og bloggen virker til å være på full fart mot dette igjen. 

Mulig herr og fru Treasures ligger i hardtrening før Netfit lansering. Fruemannen er jo også særdeles interessert i laktat og watt.... 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Kleenex skrev:

Mulig herr og fru Treasures ligger i hardtrening før Netfit lansering. Fruemannen er jo også særdeles interessert i laktat og watt.... 

Det er helt spesielt at man fronter måling av laktat om man samtidig fronter en app for trening for «vanlige» folk og ikke toppidrettsutøvere. Laktatmåling har ingenting i hverdagstrening eller folkehelsen å gjøres. Er du i feks fam Ingebrigtsen skjønner jeg godt at det er en del av regime, men overhodet ikke på et amatør nivå.

• Liker 36
Gjest CecilieX
Skrevet
11 timer siden, Kollontaj skrev:

Ja. Hun må seriøst slutte med den omfattende redigeringen. Da slipper hun også å skvette til når hun blir filmet hvis hun ikke har regien selv.

https://imgur.com/gallery/Ob8Qn6G

Kilder:

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/06/04/dagens-antrekk-og-lunsj-hovedstaden/

https://www.sa.no/caroline-berg-eriksen/naringsliv/kjendis/inntektene-stuper-for-superblogger/s/5-46-726151

Hun er bra nok som seg selv! 

Jeg kom til å trykke på kildelenken, og leste dermed innlegget. Jeg synes det er direkte merkelig at det brukes mange setninger på å fortelle at hun hadde store planer om å trene, og deretter forklare hvorfor det ikke ble trent. Det sier en hel del om tankesettet. Hvorfor er dette nødvendig informasjon? Er det for å opprettholde imaget om treningsentusiast og flink pike? Og som ikke det var nok så avsluttes innlegget med at det planlegges tur i morgen. Ikke hvilken som helst tur men LANGtur må vite. På meg fremstår det motsatt, jeg oppfatter det ikke som treningsglede men som tvangspreget. 

Kanskje er jeg også påvirket av den videosnutten som noen delte her i går. Den der hun studerer seg selv i bilvinduet og tydelig ikke er fornøyd fordi stoffet ikke sitter akkurat slik det skal på toppen hun har på seg. Fokuset på det mikroskopisk uperfekte, nitidig studering av speilbildet. Ingenting vitner om en sunn og balansert holdning. Og i dag altså, et helt innlegg der det detaljforklares hvorfor det ikke har blitt trent, med tilhørende bilder av sunn frokost. 

Jeg grøsser over at dette både er og har vært forbilde for et stort antall jenter. Og at folk i fullt alvor skriver at de tror CBE sitter på fasiten til den perfekte magen.  

Gjest Lin11
Skrevet
Akkurat nå, CecilieX skrev:

Jeg kom til å trykke på kildelenken, og leste dermed innlegget. Jeg synes det er direkte merkelig at det brukes mange setninger på å fortelle at hun hadde store planer om å trene, og deretter forklare hvorfor det ikke ble trent. Det sier en hel del om tankesettet. Hvorfor er dette nødvendig informasjon? Er det for å opprettholde imaget om treningsentusiast og flink pike? Og som ikke det var nok så avsluttes innlegget med at det planlegges tur i morgen. Ikke hvilken som helst tur men LANGtur må vite. På meg fremstår det motsatt, jeg oppfatter det ikke som treningsglede men som tvangspreget. 

Kanskje er jeg også påvirket av den videosnutten som noen delte her i går. Den der hun studerer seg selv i bilvinduet og tydelig ikke er fornøyd fordi stoffet ikke sitter akkurat slik det skal på toppen hun har på seg. Fokuset på det mikroskopisk uperfekte, nitidig studering av speilbildet. Ingenting vitner om en sunn og balansert holdning. Og i dag altså, et helt innlegg der det detaljforklares hvorfor det ikke har blitt trent, med tilhørende bilder av sunn frokost. 

Jeg grøsser over at dette både er og har vært forbilde for et stort antall jenter. Og at folk i fullt alvor skriver at de tror CBE sitter på fasiten til den perfekte magen.  

Jeg er 100 prosent enig med deg, men må bare tilføye at voksne kvinner (25+) også opplever dette som forbilde/inspirerende.

Skrevet
3 timer siden, 123Frustrert skrev:

Det er helt spesielt at man fronter måling av laktat om man samtidig fronter en app for trening for «vanlige» folk og ikke toppidrettsutøvere. Laktatmåling har ingenting i hverdagstrening eller folkehelsen å gjøres. Er du i feks fam Ingebrigtsen skjønner jeg godt at det er en del av regime, men overhodet ikke på et amatør nivå.

Formålet med Netfit er veldig sprikende i omtale og mål. I teksten står det sunn livsstil og trening men det som vises fram er "kjøleskaps-trening" og gener som passer i idealet. Det framstilles som trening for alle men i 30-dager mage-challange kom det tydelig fram at om man ikke allerede hadde et manisk forhold til sit ups fra før, ville man ikke være i stand til å gjennomføre og kunne like gjerne droppe det.

Jeg har full forståelse for at treningsnerding som for eksempel laktat kan være gøy. Jeg er selv en slik treningsnerd. Men det har ingenting med sunn livsstil eller amatørtrening å gjøre. Hva er det Netfit egentlig vil? 

• Liker 22
Skrevet

Netfit vil skryte til verden hvor flink Caroline Berg-Eriksen er til å trene. Det er fokus på seg selv og ikke kunden.  Totalt skivebom der, altså. 

• Liker 39
Skrevet
3 timer siden, CecilieX skrev:

Hvorfor er det så urimelig å tro at hun sitter på oppskriften til den perfekte magen? Du kan da ikke benekte at hun har svært smal midje og at det dermed er sannsynlig at hun kan et og annet om nettopp det? 

Forøvrig har jeg passert 30. Bare nevner det.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Krakilsk skrev:

Hvorfor er det så urimelig å tro at hun sitter på oppskriften til den perfekte magen? Du kan da ikke benekte at hun har svært smal midje og at det dermed er sannsynlig at hun kan et og annet om nettopp det? 

Mener du at SVÆRT smal midje er den perfekte magen? 
Jeg grøsser av utsagnet ditt og speilet at du understreker at du har passert 30. 

• Liker 45
Skrevet
Akkurat nå, 123Frustrert skrev:

Mener du at SVÆRT smal midje er den perfekte magen? 
Jeg grøsser av utsagnet ditt og speilet at du understreker at du har passert 30. 

Jeg ønsker meg det ja, synes det ser feminint og flott ut, betyr allikevel ikke at jeg mener at mer formfulle midjer er stygge eller mindre tiltalende, eller at det sier noe om menneskeverdet. Men hvorfor i alle dager grøsser du av at en kvinne over 30 ønsker seg svært smal midje? Hva er det som i dine øyne er så skrekkelig galt med det?  

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, Inocybe skrev:

Jeg har full forståelse for at treningsnerding som for eksempel laktat kan være gøy. Jeg er selv en slik treningsnerd. Men det har ingenting med sunn livsstil eller amatørtrening å gjøre. Hva er det Netfit egentlig vil? 

Så absolutt! Jeg elsker dubbeditter som kan måle meg på det ene og andre, men det har ingenting med sunnhet å gjøre, akkurat som du skriver. Jeg fatter ikke konseptet netfit, det virker som de ikke helt vet det selv heller. Det de viser på blogg og insta har ikke noe med vanlig sunn trening eller treningsglede å gjøre. Alt er manisk.

• Liker 23
Gjest Lin11
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Krakilsk skrev:

Fordi hun er tatt i å redigere seg tynnere (magen) også når hun gikk gravid? Og det overfokusert på å suge inn magen og vise den frem kan umulig være sunt for noen. Det er noe som ikke går  opp rett og slett.

Endret av Lin11
Skrevet
Akkurat nå, Lin11 skrev:

Fordi hun er tatt i å redigere seg tynnere (magen) også når hun gikk gravid? Og det overfokusert på å suge inn magen og vise den frem kan umulig være sunt for noen.

Det er jeg helt enig i, men selv uten redigering så er hun jo fremdeles ganske smal? (Selv om hun åpenbart ikke virker å mene det)

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, Klaraku78 skrev:

Hun er født med smal midje, kombinert med veldig lite mat. Det er umulig for veldig mange å se slik ut, så tror det hadde vært mer sunt for deg å ha fokus på andre ting enn akkurat den smale midjen. 

Om jeg poserer riktig foran speiet, og står som CBE får jeg faktisk ganske like kropp som henne. Om jeg holder magen inne på et spesielt vis stikker til og med de øverste ribbeina ut. Det var helt tilfeldig at jeg prøvde en dag og skvatt da jeg kjente igjen den kroppen. Det var ganske slitsomt å stå sånn vel og merke, men med rett positur så vips!

Seriøst, det er poseringer poseringer hele veien! Og masse filter, lys og skygge ;)

• Liker 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...