Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
50 minutter siden, Kollontaj skrev:

Jeg er enig med @pøbelsara om hva som er privat eller profesjonell aktivitet, men dersom CBE skiller mellom innlegg/film/bilder med og uten reklamemerking, da er joggeturen privat og foregår i arbeidstiden. 

Utfra svarer hun ga i kommentarfeltet ang. når hun jobbet i går er joggeturen ikke jobb.

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/06/05/19-kilometer-pa-en-fredag/#comment-1149068

Endret av LilleSnupp
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
43 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Utfra svarer hun ga i kommentarfeltet ang. når hun jobbet i går er joggeturen ikke jobb.

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/06/05/19-kilometer-pa-en-fredag/#comment-1149068

Interessant. Løpeturen er ikke jobb - men arbeidet med å skrive innlegget, er jobb. OG fotograferingen underveis, er jobb. Lurer på om de klarer å holde styr på det selv? For jobben ser jo ut til å være å dokumentere at CBE gjør noe som ikke er jobben hennes. DVs trene, drikke kaffe, henge med familien, spise ute, ha jentekveld, spille amatørteater, lage bursdag, lage middag, kjøre bil, ha ferie. 

• Liker 42
Gjest Lin11
Skrevet

Hvis begge jobber 8 timer hver, blir det vel 16 timer til sammen? Problemet er at det kan umulig stemme med hva som presenteres på blogg og IG. Oppleves som at det innlegget om 16 timers arbeidsdag handler om at Corona dugnaden var verre for de, enn alle  andre i Norge. Hvorfor noen vil servere noe så åpenbart idiotisk på sosiale medier kan man lure på, men etter Pilotfrue sitt stunt er det ingenting som overrasker fra influenser verden.

Skrevet

Det er så kunstig og tilgjort alt sammen. Til og med at hun baker sammen med ungene må publiseres på insta, og med filter :( For et liv, der alt må dokumenteres på some. Hvorfor bruke filter når ungene filmes egentlig? Trist hele greia 😕

• Liker 32
Skrevet

😂😂 altså, først står cbe i undertøy og strikkejakke, med bar mage mens hun fjoller seg og fniser og lager frokost. Litt sånn kom å ta meg fnis, mens det noen få snap etter på er det full fronting av mor og barn som baker. Det er helt schizofrent jo!

• Liker 40
Skrevet
1 time siden, Minnie Mus skrev:

Det er så kunstig og tilgjort alt sammen. Til og med at hun baker sammen med ungene må publiseres på insta, og med filter :( For et liv, der alt må dokumenteres på some. Hvorfor bruke filter når ungene filmes egentlig? Trist hele greia 😕

13 minutter siden, 123Frustrert skrev:

😂😂 altså, først står cbe i undertøy og strikkejakke, med bar mage mens hun fjoller seg og fniser og lager frokost. Litt sånn kom å ta meg fnis, mens det noen få snap etter på er det full fronting av mor og barn som baker. Det er helt schizofrent jo!

Jeg siterer dere begge to fordi kommentarene deres henger så fint sammen. Også er jeg enig med dere👏

• Liker 10
Gjest Era Vulgaris
Skrevet

Scrollet gjennom instagram hos CBE nå (følger henne ikke), og er fascinert over at hun bare viser seg fra venstre side. Har hun en skavank på høyre side av hodet? Mangler høyre øre eller noe? 

Gjest Snøsøta
Skrevet

Jeg har jobbet mye som selvstendig næringsdrivende og ser godt at tidsregnestykket de presenterer ikke går opp. Klart man kan jobbe mer fleksibelt enn om man jobber i en butikk med åpningstider hvor man må være tilstede når dørene er åpne. Men folk flest jobber fleksibelt i dag, litt på samme måte som selvstendig næringsdrivende. Å kaste ut en sånn liksom-mytisk tilværelse som ingen andre skjønner som en forklaring på at de kan bruke masse dagtid på ting få andre rekker i hverdagen er bare nok et forsøk på å heve seg over andre dødelige. 

Jeg bryr meg nada om de har kortere (eller lengre on det skulle være) arbeidstid enn andre. Jeg utstår bare ikke den evige løgnen og tilsløringen. Jeg hadde ikke hatt noe som helst i mot om de sa at løpetur på to timer er en del av konseptet og dermed jobben. Vi jobber i helgene også så vi trenger ikke ha fulle arbeidsdager i uka. De hadde tjent så mye mer på det! Så hadde leserne ærlig og redelig kunne kommentere at - å, jeg skulle ønske jeg hadde en jobb hvor jeg kunne løpe i skogen hver dag! Istedet blir det presentert en slags gordisk knute som ikke går opp samme hvor mye du prøver å få det til. 

Hvis antallet arbeidstimer er likt med folk som ikke er selvstendig næringsdrivende så er det i følge CBE.no bare tiden på døgnet som avgjør når begge parter i et forhold kan løpe 1,5 - 2 timer (legg til kjøring, dusjing, sminking her) hver dag.  Par i 8 til 16-jobb må da ta de to timene fra a) morgenstellet, b) middagstiden eller C) kvelden. For de med levering i bhg/skole og reisetid til jobb kan man droppe både morgen og ettermiddag. Legg til kjøring til fritidsaktiviteter her. Så har du kvelden igjen. Det går ikke opp for et fulltidsarbeidende par. Hvor en går skole i tillegg. Som har et sosialt liv. Som ser film (bare Free Willy varer i nesten to timer i seg selv) og drikker et glass vin på kvelden. Med mindre de har hushjelp/au pair. Ferdigmiddag. Tilkjøring av alle varer. Eller trener som en del av arbeidstiden. 

At man er selvstendig næringsdrivende er ikke et argument for at tidsregnestykket ikke går opp. 

Skrevet
10 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Vedlegger link fra tv2 sin side slik at man gå inn å se vidoen, før det er ikke alltid imgur sin side funke helt som den skal;

https://www.tv2.no/v/1427889/

Det er mye som kan sies om den videoen, men det jeg merket meg er at de ikke ser rett utover en park fra altanen foran huset, men derimot rett mot en svær parkeringsplass, som etter kjapp googling viser seg å tilhøre østfold fyllkeskommune/østfold kollektivtrafikk. De har jaggu vinklet bilder godt fra hagen når det aldri er med, hun fremstiller det jo som at de bor midt i en fredfull park. Men så var de altså som alle andre likevel, og hadde støgg utsikt på en side av huset og helt sikkert bråk fra alle som kjører inn og ut midt i hjemmekontortiden. :fnise:

• Liker 27
Skrevet
51 minutter siden, Snøsøta said:

Jeg har jobbet mye som selvstendig næringsdrivende og ser godt at tidsregnestykket de presenterer ikke går opp. Klart man kan jobbe mer fleksibelt enn om man jobber i en butikk med åpningstider hvor man må være tilstede når dørene er åpne. Men folk flest jobber fleksibelt i dag, litt på samme måte som selvstendig næringsdrivende. Å kaste ut en sånn liksom-mytisk tilværelse som ingen andre skjønner som en forklaring på at de kan bruke masse dagtid på ting få andre rekker i hverdagen er bare nok et forsøk på å heve seg over andre dødelige. 

Jeg bryr meg nada om de har kortere (eller lengre on det skulle være) arbeidstid enn andre. Jeg utstår bare ikke den evige løgnen og tilsløringen. Jeg hadde ikke hatt noe som helst i mot om de sa at løpetur på to timer er en del av konseptet og dermed jobben. Vi jobber i helgene også så vi trenger ikke ha fulle arbeidsdager i uka. De hadde tjent så mye mer på det! Så hadde leserne ærlig og redelig kunne kommentere at - å, jeg skulle ønske jeg hadde en jobb hvor jeg kunne løpe i skogen hver dag! Istedet blir det presentert en slags gordisk knute som ikke går opp samme hvor mye du prøver å få det til. 

Hvis antallet arbeidstimer er likt med folk som ikke er selvstendig næringsdrivende så er det i følge CBE.no bare tiden på døgnet som avgjør når begge parter i et forhold kan løpe 1,5 - 2 timer (legg til kjøring, dusjing, sminking her) hver dag.  Par i 8 til 16-jobb må da ta de to timene fra a) morgenstellet, b) middagstiden eller C) kvelden. For de med levering i bhg/skole og reisetid til jobb kan man droppe både morgen og ettermiddag. Legg til kjøring til fritidsaktiviteter her. Så har du kvelden igjen. Det går ikke opp for et fulltidsarbeidende par. Hvor en går skole i tillegg. Som har et sosialt liv. Som ser film (bare Free Willy varer i nesten to timer i seg selv) og drikker et glass vin på kvelden. Med mindre de har hushjelp/au pair. Ferdigmiddag. Tilkjøring av alle varer. Eller trener som en del av arbeidstiden. 

At man er selvstendig næringsdrivende er ikke et argument for at tidsregnestykket ikke går opp. 

Dette her er jeg så enig i.

Jeg forstår ikke heller hvorfor de ikke bare kan være litt ærlige og pittelitt realistiske i fremstillingen av det de holder på med. Bare si det som det er. I stedet for den evige gnålingen om hvor travelt og tøft det er så hadde vel alle skjønt det om hun heller kommenterte at hverdagen er konseptet de selger, og det gjørma hverdagen innimellom blir lite hverdagslig og lettere stivpyntet, men til gjengjeld så har de mye tid til å gjøre som de vil mellom slagene. Eller noe sånt. Dette hørtes kurerer ut når jeg tenkte på det enn når jeg skrev det.

det er en underlig dualitet hos mange av hverdagslivsbloggerne som har barn. På den ene siden påstår de at barna deres har mange fordeler av å ha bloggerforeldre, da nevnes det ofte fleksibilitet og svært god økonomi. Men skulle en bloggleser komme i skade for å kommentere at det må være deilig å ha det så fritt og avslappet som en blogger ser ut til å ha det, da må en bare passe seg, for du skal vite at de jobber altså så mye mer enn et ikke-bloggene menneske og de har det SÅ travelt HELE tiden. En av disse kan jo ikke være helt sant tenker jeg. Og her kommer det inn noe som for meg er viktig: jeg syns ikke det blir mindre feelgood og glanset av en innrømmelse om at joda, man hadde flaks når bloggen tok av, så er man stolt av å ha drevet det såpass langt og at det er ordentlig deilig å kunne tjene så godt uten å ha det ansvaret og stresset en like godt betalt jobb i det private næringsliv ville medført. Det er der CBE bloggen mister meg: jeg ender opp med å ikke forstå om hun tror hun treffer meg bedre om hun later som hun er sykt stressa hele tiden og dermed forstår meg som lever et normalt arbeidsliv. Eller at hun oppriktig mener at hun har det stressende fordi en hjerne som alltid er på let etter nytt innhold til bloggen aldri er skikkelig tilstede i nuet og dermed stresset hele tiden? Om det siste er tilfelle tror jeg hun hadde stått seg på mindre fleksibilitet og mer ordnede arbeidstider.

• Liker 39
Skrevet
6 minutter siden, Ansjosen skrev:

Dette her er jeg så enig i.

Jeg forstår ikke heller hvorfor de ikke bare kan være litt ærlige og pittelitt realistiske i fremstillingen av det de holder på med. Bare si det som det er. I stedet for den evige gnålingen om hvor travelt og tøft det er så hadde vel alle skjønt det om hun heller kommenterte at hverdagen er konseptet de selger, og det gjørma hverdagen innimellom blir lite hverdagslig og lettere stivpyntet, men til gjengjeld så har de mye tid til å gjøre som de vil mellom slagene. Eller noe sånt. Dette hørtes kurerer ut når jeg tenkte på det enn når jeg skrev det.

det er en underlig dualitet hos mange av hverdagslivsbloggerne som har barn. På den ene siden påstår de at barna deres har mange fordeler av å ha bloggerforeldre, da nevnes det ofte fleksibilitet og svært god økonomi. Men skulle en bloggleser komme i skade for å kommentere at det må være deilig å ha det så fritt og avslappet som en blogger ser ut til å ha det, da må en bare passe seg, for du skal vite at de jobber altså så mye mer enn et ikke-bloggene menneske og de har det SÅ travelt HELE tiden. En av disse kan jo ikke være helt sant tenker jeg. Og her kommer det inn noe som for meg er viktig: jeg syns ikke det blir mindre feelgood og glanset av en innrømmelse om at joda, man hadde flaks når bloggen tok av, så er man stolt av å ha drevet det såpass langt og at det er ordentlig deilig å kunne tjene så godt uten å ha det ansvaret og stresset en like godt betalt jobb i det private næringsliv ville medført. Det er der CBE bloggen mister meg: jeg ender opp med å ikke forstå om hun tror hun treffer meg bedre om hun later som hun er sykt stressa hele tiden og dermed forstår meg som lever et normalt arbeidsliv. Eller at hun oppriktig mener at hun har det stressende fordi en hjerne som alltid er på let etter nytt innhold til bloggen aldri er skikkelig tilstede i nuet og dermed stresset hele tiden? Om det siste er tilfelle tror jeg hun hadde stått seg på mindre fleksibilitet og mer ordnede arbeidstider.

Jeg er helt enig alt du skriver (og alt du siterer). Jeg tenker at en elstra dimensjon ved dette er at den "friheten" en del bloggere snakker om rundt det å ha barn handler også om at "gode minner" som skapes mellom foreldre og barn også kan brukes som "content". For å ta et eksempel, så kan pepperkakebaking med mamma (blogger) og barna BÅDE fungere som blogginnhold OG kvalitetstid med barna. Eller for å ta et annet eksempel, så var CBE og LKE på telttur på en eller annen vidde med ungene sist sommer. Det fungerte både som familieferie, og innhold til blogg/sosiale medier/publisitet i VG (VG har publisert samme artikkel om "CBEs beste tips for telttur med barn" flere ganger). Ekstraordinær barnebursdag? Gøy for barna OG lommeboka. Kosestund med fletting av hår og høytlesing av bok? Koselig for de små OG bloggleserne. Etc. etc.

Jeg er selvfølgelig HELT uenig denne bruken av barn i blogg/sosiale medier, men kan godt tenkte meg at det er bakgrunnen for en slik argumentasjon.

• Liker 22
Skrevet
12 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Vedlegger link fra tv2 sin side slik at man gå inn å se vidoen, før det er ikke alltid imgur sin side funke helt som den skal;

https://www.tv2.no/v/1427889/

Må hun le med nervøs latter etter HVER setning. Hun påstår hun er blitt mer avslappet men det er hun absolutt ikke foran kamera. «Nå skulle Lars Kristian vært her», svarer hun på et av spørsmålene. Ja, for han er der alltid og da må hun alltid få han til å svare. Hvordan hun fremstår på bloggen og i virkeligheten er som to forskjellige personer. 

• Liker 23
Skrevet

Jeg syns at bloggeieren etter 11 års blogging fremstår som en usikker bløff når hun nå burde ha fremstått som trygg, ansvarlig og veloverveid.

• Liker 38
Gjest Lin11
Skrevet
2 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Jeg syns at bloggeieren etter 11 års blogging fremstår som en usikker bløff når hun nå burde ha fremstått som trygg, ansvarlig og veloverveid.

Når ikke selve bloggen har utviklet seg, betyr ikke det at de som står bak bloggen heller ikke har gjort det? 

Skrevet
30 minutter siden, Kollontaj skrev:

Den fliringen etter alt som sies, enten det er CBE selv eller andre som snakker, har hun lagt seg til siste årene. Er ikke veldig påtakelig her:

https://www.vgtv.no/video/102501/intervjuet-caroline-berg-eriksen

Biter meg merke i at hun svarer bekreftende på om bilde i undertøy 4 dager post partum var et skrytebilde «ja herregud, det er jo det det er. Det er jo et skrytebilde når man ligger ut et bilde i undertøyet» 
Er det derfor undertøysbildene bare bjudar på den siste tiden? Skryt, skryt, skryt? Jeg ville heller hatt skryt for intellektet mitt, engasjementet mitt, godheten min, rausheten min etc, en kroppen. Et skall.

• Liker 48
Skrevet (endret)

"Jeg har gjort en god innsats". - Det er klart jeg er stolt. Det var et skrytebilde. Ref: post partum-bildet, sitat seg selv.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 24
Skrevet
6 timer siden, Kollontaj skrev:

Den fliringen etter alt som sies, enten det er CBE selv eller andre som snakker, har hun lagt seg til siste årene. Er ikke veldig påtakelig her:

https://www.vgtv.no/video/102501/intervjuet-caroline-berg-eriksen

Intervjuet er kanskje fra den tiden da LK ikke var så delaktig i bloggen. Jeg tror det dummeste de gjorde var at begge to driver bloggen. Hun er jo sammen med LK døgnet rundt, hun trenger ikke ta en eneste avgjørelse selv. Kanskje derfor hun har blitt mere usikker de siste årene. Det burde jo vært motsatt. Men samtidig så er det ikke så mye annet med oppførselen hennes som tilsier at hun har blitt eldre. 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...