Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
56 minutter siden, Saul skrev:

Jeg synes ikke det er et problem. Hvordan de velger å fremstille seg selv er uinteressant så lenge det ikke skader noen. Jeg synes slik kritikk drukner det som virkelig er kritikkverdig ved bedriften.

Det skader vel ikke noen andre enn dem selv. Det handler jo mye om troverdighet. Hvis de hele tiden hevder at de jobber mer enn 16 timer tilsammen, men man kan se utifra det som legges ut i sosiale medier at det kanskje bare er maks halvparten de jobber. Hvis de " lyver" om noe så enkelt, så kan man jo lure på hva annet de ikke forteller sannheten om. 

Endret av Klaraku78
  • Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Hva er greia med å trykke et par stive brystvorter oppi kameraet, under en aktivitet som baking sammen med barna??? Tenker på siste blogginnlegg, der alt begynte så sukkersøtt og med eksponering av barn, for så å avslutte med et bilde av ferdigstekte kjeks og brystvorter. Greit nok at bedriftseier elsker å vise frem diverse kroppsdeler i somekanalene sine, men kan hun ikke holde det til andre settinger enn akkurat denne? Skjønner ikke hva hun vil oppnå.

Stive brystvorter og bar mage er en gjenganger som har vært de siste ukene. Tror jeg knapt har sett henne med andre klær enn der magen vises. Kroppsfokuset på bloggen har tatt helt av, og det er hvertfall ikke med på å bidra til bedre kvalitet hvis det er det hun håper på. 

• Liker 29
Skrevet
4 minutter siden, Monimoni skrev:

Angående at folk synes LKE tar seg godt ut på IG og virker mer genuin, fotogen etc. Det virker som at det helt har gått i glemmeboka hva denne funny fyren tidligere har prestert. Som blant annet å ta bilde av en stakkars kvinne foran seg i køen som var uheldig ang. mens. Eller å kalle folk psyko bitch, og at en skulle hatt en kule i panna etc. Not so much morsomt/ sjarmerende eller underholdende etter min smak. 

Gjorde han det?? 

• Liker 7
Gjest Snøsøta
Skrevet
29 minutter siden, Monimoni skrev:

Angående at folk synes LKE tar seg godt ut på IG og virker mer genuin, fotogen etc. Det virker som at det helt har gått i glemmeboka hva denne funny fyren tidligere har prestert. Som blant annet å ta bilde av en stakkars kvinne foran seg i køen som var uheldig ang. mens. Eller å kalle folk psyko bitch, og at en skulle hatt en kule i panna etc. Not so much morsomt/ sjarmerende eller underholdende etter min smak. 

Jeg er enig. Forstår ikke dette oppsnakket av en dokumentert nettbølle som i like stor grad står bak innholdet kona fronter på nett, og som i like stor grad tar bilder av intetanende småbarn som skal legges ut på nett for å tjene penger. Som henger ut ansatte som leverer kaffen på feil tidspunkt, som viser nada respekt for reglene alle andre må følge og reiser inn til tjukkeste Oslo for å løpe i den verste Koronatiden. Bare fordi han ikke er like nervøs og driv foran kamera som kona. 

Skjønner virkelig ikke. 

Gjest Lin11
Skrevet
5 minutter siden, Snøsøta skrev:

Jeg er enig. Forstår ikke dette oppsnakket av en dokumentert nettbølle som i like stor grad står bak innholdet kona fronter på nett, og som i like stor grad tar bilder av intetanende småbarn som skal legges ut på nett for å tjene penger. Som henger ut ansatte som leverer kaffen på feil tidspunkt, som viser nada respekt for reglene alle andre må følge og reiser inn til tjukkeste Oslo for å løpe i den verste Koronatiden. Bare fordi han ikke er like nervøs og driv foran kamera som kona. 

Skjønner virkelig ikke. 

Jeg er enig. Den tonen han har til folk på nettet er et nettroll verdig. 

Skrevet

LKE tar seg MYE bedre ut foran kamera. Hadde de vært smarte ville de brukt han i Netfit- appen. 

Folk er lei fotballfrua nå. Hun har ikke fornyet seg og hele bloggen handler bare om hennes kropp og bakhoder på barna. Hun kommer ikke med noe spesielt konkret som vi følgere kan dra nytte av. Og der taper hun seg.

Jeg orker ikke brystvorter, bar mage og rufsing av hår!

Har forøvrig nesten ikke fulgt med på dem på en ukes tid og GUD så deilig å slippe det kroppsfokuset! Har ikke savnet noen ting!

• Liker 12
Skrevet (endret)
20 hours ago, Lana01 said:

Jeg ser ikke problemet  med berettiget kritikk, eller konstruktiv kritikk, men denne tråden er langt fra det. Det meste som skrives minner mer om god gammeldags nabo sladder. latterliggjøring  m.m der man trekker konklusjoner , og antar det verste osv . Ser det skrives noen innlegg siden her ar hun holder inn jakken for å se tynnere ut. Vet man at det er dette hun gjør ?  kanskje  hun sjekker pulsklokken, mens hun løper, eller hun lukker , eller åpner jakken (  jeg har ikke sett den aktuelle storyen) poenget er at  man antar det verste og folk hiver seg på som om dette er en sannhet. ( nå  sier jeg ikke at du  deltok i denne konklusjonen, dette er bare et eksempel jeg reagerer på)

Når det gjelder barn i sosiale medier  flott dette kommer på banen, men ikke saus  det inn i en haug av sladder og latterliggjøring av foreldrene. Hvorfor  ikke holde de utenfor diskusjonen, og ta et i den generelle tråden som omhandler dette?

⬆️👏Veldig enig i dette. Ingen har sagt noe som helst på berettiget eller konstruktiv kritikk, tvert i mot, men det er milevis fra denne tråden her som minner mer om gammeldags ondsinnet bygdesladder der enkelte skal legge seg opp i hva naboen man forakter til enhver tid driver med.
Også har man guts nok til å sause inn de spesifikke barna inn i nevnte "diskusjon" som er en runkering (fortsatt det mest treffende jeg har sett her inne) over hvor mange forskjellige måter man kan latterligjøre og hetse foreldrene til disse barna best mulig i "ny" innpakning, og det for å beskytte dem for eksponering?? :kari: Og det å pause intervjuer der hun kommer i et uheldig bilde for så å legge det ut her for å vise hvordan hun egentlig "ser ut"? Er ikke det noe som bør legges igjen på barneskolen @Medici @MaleficentAurora? Og så klages det i neste øyeblikk på hvor usikker hun er på seg selv når hun blir filmet. Lurer på hvorfor...

Ta dere sammen! Det er sikkert flott og fint å føle en tilhørighet av en gruppe og alt det der, men når det å spy ut mest mulig dritt og spekulere i det brede om en person (Eller bedrift om du vil) er en felles agenda og det bare eskalerer mer og mer for hva enkelte klarer å spe på av usakligheter så er det kanskje greit å ta seg fem minutter og reflektere over hva man faktisk driver og hvor skadelig/vondt dette kan være for blant annet barna å lese om sine egne foreldre?

Igjen, det er ingen som blander seg når det er konstruktiv kritikk. Ingen. Det er kun når folk blir stygge, hatske, latterligjørende og usaklige, og heldigvis er det da noen som reagerer på oppførselen og sier i fra, noe som bør være obligatorisk når andre tilsynelatende voksne mennesker mister totalt gangsyn på hva nettvett er for noe...

Endret av Nebel86
  • Liker 14
Gjest Lin11
Skrevet
17 minutter siden, Nebel86 skrev:

⬆️👏Veldig enig i dette. Ingen har sagt noe som helst på berettiget eller konstruktiv kritikk, tvert i mot, men det er milevis fra denne tråden her som minner mer om gammeldags ondsinnet bygdesladder der enkelte skal legge seg opp i hva naboen man forakter til enhver tid driver med.

Også har man guts nok til å sause inn de spesifikke barna inn i nevnte "diskusjon" som er en runkering (fortsatt det mest treffende jeg har sett her inne) over hvor mange forskjellige måter man kan latterligjøre og hetse foreldrene til disse barna best mulig i "ny" innpakning, og det for å beskytte dem for eksponering?? :kari:
Ta dere sammen! Det er sikkert flott og fint å føle en tilhørighet av en gruppe og alt det der, men når det å spy ut mest mulig dritt og spekulere i det brede om en person (Eller bedrift om du vil) er en felles agenda og det bare eskalerer mer og mer for hva enkelte klarer å spe på av usakligheter så er det kanskje greit å ta seg fem minutter og reflektere over hva man faktisk driver og hvor skadelig/vondt dette kan være for blant annet barna å lese om sine egne foreldre?

Igjen, det er ingen som blander seg når det er konstruktiv kritikk. Ingen. Det er kun når folk blir stygge, hatske, latterligjørende og usaklige, og heldigvis er det da noen som reagerer på oppførselen og sier i fra, noe som bør være obligatorisk når andre tilsynelatende voksne mennesker mister totalt gangsyn på hva nettvett er for noe...

??

Skrevet
22 minutter siden, Nebel86 skrev:

Også har man guts nok til å sause inn de spesifikke barna inn i nevnte "diskusjon" som er en runkering (fortsatt det mest treffende jeg har sett her inne) over hvor mange forskjellige måter man kan latterligjøre og hetse foreldrene til disse barna best mulig i "ny" innpakning, og det for å beskytte dem for eksponering?? :kari: Og det å pause intervjuer der hun kommer i et uheldig bilde for så å legge det ut her for å vise hvordan hun egentlig "ser ut"? Er ikke det noe som bør legges igjen på barneskolen @Medici @MaleficentAurora? Og så klages det i neste øyeblikk på hvor usikker hun er på seg selv når hun blir filmet. Lurer på hvorfor...

Pausingen i intervjuet må du ta opp med tv2 som hadde lagt det ut. Det forandrer uansett ikke det faktum at variasjonen i utseendet er høyst åpenbar!

• Liker 29
Skrevet (endret)
20 minutter siden, Medici said:

Pausingen i intervjuet må du ta opp med tv2 som hadde lagt det ut. Det forandrer uansett ikke det faktum at variasjonen i utseendet er høyst åpenbar!

Hva så om utseendet hennes er høyst åpenbar? Hva får du ut av å linke til gamle uheldige bilder og diskutere en annen persons utseende på den måten? For å vise alle her inne at hun ikke er så pen som hun selv tror hun er? At bildene hennes på bloggen er jukset med uten å kunne fremvise noe som helst bevis for det? For å jekke henne ned? Jeg kan love deg at det finnes uheldige bilder av alle, men det er ikke spesielt unormalt å velge de bildene man selv synes man ser best ut. Og det er ingenting kritikkverdig i det, ei heller er det spesielt konstruktivt å påpeke det for å forsøke å få vann på mølla til enda flere usakligheter og diskusjoner rundt hennes utseende. Om hun bruker filter og redigerer lys og farge så er hun vel i sin fulle rett til det... Og dersom det er et glanset magasin og en bedrift som så mange liker å kalle det så er det heller ikke uvanlig.

Det er litt ironisk at man diskuterer hver minste aspekt ved utseendet til en person som det har blitt gjort her inne over flere år, for deretter å kritisere hvor usikker vedkommende oppfører seg når hun blir tatt bilder av.

Endret av Nebel86
  • Liker 12
Skrevet
2 timer siden, Minnie Mus skrev:

Hva er greia med å trykke et par stive brystvorter oppi kameraet, under en aktivitet som baking sammen med barna??? Tenker på siste blogginnlegg, der alt begynte så sukkersøtt og med eksponering av barn, for så å avslutte med et bilde av ferdigstekte kjeks og brystvorter. Greit nok at bedriftseier elsker å vise frem diverse kroppsdeler i somekanalene sine, men kan hun ikke holde det til andre settinger enn akkurat denne? Skjønner ikke hva hun vil oppnå.

Hva er galt med å se konturene av et par brystvorter under en tynn topp? Det er ikke uvanlig å kunne se konturene av brystvorta selv om de ikke er stive, med mindre man bruker en bh med padding. Bedre at konturene synes enn at de redigeres bort.

• Liker 9
Skrevet

Jeg har ikke vurdert utseendet hennes, bare påpekt at det er til dels store variasjoner i hvordan det presenteres. Hun kan velge et hvilket som helst bilde for min del, og som du sier, det er naturlig å velge det man selv synes man ser best ut på. Hun står selvfølgelig også fritt til å boltre seg i filtre og lys-/skyggejusteringer, men siden du først nevner det så tror jeg ikke hun blir noe mer sikker på, eller trygg på seg selv av den grunn? Så det er vanskelig å si hva som kom først her, om det er hennes redigering/fremstilling av seg selv som fører til kommentarer eller om det er kommentarer som fører til hvordan hun redigerer/fremstiller seg selv. 

Jeg tror uansett ikke dette vanvittige utseende-/kroppsfokuset hennes fører noe godt med seg. Særlig ikke sett i lys av det inntrykket hun forsøker å gi av at alt kan oppnås ved hjelp av kosthold og trening. Det kan det jo ikke og det er hun selv beviset på...

• Liker 30
Skrevet
54 minutter siden, pøbelsara skrev:

Som flere har sagt over her;  jeg har også et veldig dårlig inntrykk av LKE etter alle hans utspill de siste årene, og tror neppe det er en genistrek å la ham få en mer fremtredende plass i bedriften. 

Siste utspill fra ham - å legge ut film på sin åpne IG-konto med 12 000 følgere hvor han kritiserer vaskefolkene som har vært hjemme hos ham og vasket for familien hans, er bare så utrolig usympatisk. Hvis du skal klage på de som jobber for deg, så tar du det ansikt til ansikt. ikke med 12 000 tilskuere.  Særlig ikke når det er snakk om lavtlønte folk ganske langt nede på samfunnsstigen. det er bare helt utrolig usympatisk.

Så nei - jeg tror ikke de er tjent med å dra han frem, nei. 

Men var ikke søpla fra deres egen private husholdning? Altså fotballfrueparet. Da skal vel ikke vaskerne ta med seg den. Da får de bestille større søppelbokser selv om det koster mer.

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, Medici said:

Jeg har ikke vurdert utseendet hennes, bare påpekt at det er til dels store variasjoner i hvordan det presenteres. Hun kan velge et hvilket som helst bilde for min del, og som du sier, det er naturlig å velge det man selv synes man ser best ut på. Hun står selvfølgelig også fritt til å boltre seg i filtre og lys-/skyggejusteringer, men siden du først nevner det så tror jeg ikke hun blir noe mer sikker på, eller trygg på seg selv av den grunn? Så det er vanskelig å si hva som kom først her, om det er hennes redigering/fremstilling av seg selv som fører til kommentarer eller om det er kommentarer som fører til hvordan hun redigerer/fremstiller seg selv. 

Jeg tror uansett ikke dette vanvittige utseende-/kroppsfokuset hennes fører noe godt med seg. Særlig ikke sett i lys av det inntrykket hun forsøker å gi av at alt kan oppnås ved hjelp av kosthold og trening. Det kan det jo ikke og det er hun selv beviset på...

Joda, men forstår ikke hvorfor det er nødvendig å hente frem slike saker eller diskutere hvordan hun er som person ellers, om usikkerheten etc. Det har vel ikke noe med bloggen å gjøre, men går direkte på henne som person.

• Liker 9
Skrevet

Nok en gang så blir jeg oppriktig nysgjerrig i hva som får Netfit til å være så nyskapende som de hinter om? Når skal de reklamere litt mer om hva dette produktet kommer til å være, og hvorfor man bør betale for dette. 

Nå kan ikke jeg markedsføring, men bør man ikke kunne informere noe som helst en tid før for å lokke til seg kunder? 

• Liker 21
Skrevet
3 minutter siden, Nebel86 skrev:

Joda, men forstår ikke hvorfor det er nødvendig å hente frem slike saker eller diskutere hvordan hun er som person ellers, om usikkerheten etc. Det har vel ikke noe med bloggen å gjøre, men går direkte på henne som person.

Det er jo nettopp noe av dette de fronter da, utseende kan oppnås ved hjelp av trening og kosthold... Selv om du trolig kommer til å mislike at jeg sier det så har de jo gjennom nokså mange år nå kommunisert dette ganske tydelig... 

Uten tilgang på cbe.no's bildearkiv har man ikke så mange alternativer enn å benytte det som ligger åpent for å vise til som eksempler på hvordan noe "egentlig" ser ut som motsetning til hva bedriften selv presenterer. 

Det handler ikke om at jeg ikke skjønner at de velger de beste bildene, men når det blir så blankpolert/posert at en nesten ikke skulle tro det er samme personen i andre media da må det være lov til å reagere?

• Liker 27
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Medici said:

Det er jo nettopp noe av dette de fronter da, utseende kan oppnås ved hjelp av trening og kosthold... Selv om du trolig kommer til å mislike at jeg sier det så har de jo gjennom nokså mange år nå kommunisert dette ganske tydelig... 

Uten tilgang på cbe.no's bildearkiv har man ikke så mange alternativer enn å benytte det som ligger åpent for å vise til som eksempler på hvordan noe "egentlig" ser ut som motsetning til hva bedriften selv presenterer. 

Det handler ikke om at jeg ikke skjønner at de velger de beste bildene, men når det blir så blankpolert/posert at en nesten ikke skulle tro det er samme personen i andre media da må det være lov til å reagere?

Synes virkelig ikke forskjellen er så stor på bilder og videoer, med mindre lyssettingen er som i bildet fra intervjuet som du la ut som kan få enhver til å se annerledes ut. Hun legger jo ut masse videoer på blant annet instagram. Redigering av kropp var kritikkverdig, men det er noe som hører fortiden til. Trening og sunt kosthold er noe av den beste påvirkningen en blogger kan drive med, spesielt når målgruppen er eldre publikum enn det man finner på blogg.no, også i motsetning til mange bloggere i dag som drar til Tyrkia for å operere rumpa og lår ++ for så å si at det er noe man kan trene seg til. Regner med at voksne mennesker vet når det er lagt på filter/lys/skygge og ikke streber etter å bli like "blankpolert".

Endret av Nebel86
  • Liker 9
Skrevet
31 minutter siden, Grønt blad skrev:

Hva er galt med å se konturene av et par brystvorter under en tynn topp? Det er ikke uvanlig å kunne se konturene av brystvorta selv om de ikke er stive, med mindre man bruker en bh med padding. Bedre at konturene synes enn at de redigeres bort.

Personlig mener jeg at småbarn og synlige brystvorter i et matinnlegg på kjøkkenet ikke passer sammen. Det blir bare feil i motsetning til synlige brystvorter i bikini på en strand med bølger og solskinn.

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...