Lopploella Skrevet 7. juni 2020 #22541 Skrevet 7. juni 2020 Lurer på om Caroline Berg Eriksen har sett filmen Truman Show, og hva hun isåfall tenker om den kontra sitt eget og barnas liv. 24
LilleSnupp Skrevet 7. juni 2020 #22542 Skrevet 7. juni 2020 20 minutter siden, -Englefjes- skrev: Det er bare å pause klokka når man løper - både klokke og Strava viser hvor lenge klokka totalt sett går (altså her rett i underkant av to timer), men totallengden på økta kan være noe helt annet om man pauser klokken underveis. Tipper de setter klokka på pause når de skal ta bilder osv. Jeg lo godt av instastoryen til LKE der han har filmet CBE bakfra når hun løper ned en slakk bakke. Jeg syntes hun holdt armene så stivt og rart, men da jeg kikket nøyere etter så jeg at det var ikke merkelig at armene var stive siden hun faktisk holdt inn løpejakken sin foran over midjen, slik at midjen skulle vises bedre bakfra. Jeg lo, og så ble jeg trist; det viser en helt ekstremt opptatthet av fremstillingen av seg selv og en smal midje. Åå.. var det derfor. Lurte på hvorfor hun holdt armene ut som vinger mens hun løp. 12
Halle-Palle Skrevet 7. juni 2020 #22543 Skrevet 7. juni 2020 2 timer siden, Lana01 skrev: Hvorfor denne stadig diskusjonen om hva som er jobb , hva som ikke er jobb? Hvor mye /lite hun jobber osv, Blir dere aldri lei? Alle skjønner jo at det er en glidende overgang, og alt hun poster er mer eller mindre en del av jobben hennes. ,Skriver hun at en tur til frisøren er jobb er jo det feil, må skjønne det er noe vi alle andre må gjøre i fritiden, Skriver hun at det ikke er jobb, er jo det også feil fordi hun poster om det,. Who cares ? virkelig? Hvor mye/lite hun jobber,. Om hun kaller en treningsøkt jobb eller ei. Fordi hun stadig ymter om hektiske dager og stort arbeidspress? Fordi hun mistet det helt da to hjemmearbeidende foreldre måtte passe barna sine selv? Og når du snakker om å være opphengt i cbe, så må man jo lure litt på om du ser deg selv? 24
MaleficentAurora Skrevet 7. juni 2020 #22544 Skrevet 7. juni 2020 1 time siden, Lana01 skrev: Ja jeg mener at denne tråden er overtramp, speaaielt i forhold til barna,., og hva de måtte google seg frem til en dag. Jeg kan ikke forstå at noen som virkelig er opptatt av barna sitt beste kan sitte å forsvare denne tråden og dens innhold.,Man kan fint diskuteres dette generelt At man diskuterer bloggvirksomhet på et generelt grunnlag har jeg ingen problemer med, tråder som dette synes jeg er usmakelig Ordene dine er litt som togkræsj. Du skal gi andre pekefingeren men ser ikke deg selv hva du kommer med. Du deltar selv her og dermed bidrar du med å debattere barna å CBE. Og si noe annet er som å si til en blind person at synet er tilbaket når det ikke er det. 10
Halle-Palle Skrevet 7. juni 2020 #22545 Skrevet 7. juni 2020 37 minutter siden, -Englefjes- skrev: Det er bare å pause klokka når man løper - både klokke og Strava viser hvor lenge klokka totalt sett går (altså her rett i underkant av to timer), men totallengden på økta kan være noe helt annet om man pauser klokken underveis. Tipper de setter klokka på pause når de skal ta bilder osv. Jeg lo godt av instastoryen til LKE der han har filmet CBE bakfra når hun løper ned en slakk bakke. Jeg syntes hun holdt armene så stivt og rart, men da jeg kikket nøyere etter så jeg at det var ikke merkelig at armene var stive siden hun faktisk holdt inn løpejakken sin foran over midjen, slik at midjen skulle vises bedre bakfra. Jeg lo, og så ble jeg trist; det viser en helt ekstremt opptatthet av fremstillingen av seg selv og en smal midje. Er det sant 🙈det er jo bare trist. Er det ingen rundt henne som kan ta tak? Er mannen med på å bygge opp under dette sykelige opphenget på kropp? Det er borte fra instastory nå? 21
Knope Skrevet 7. juni 2020 #22546 Skrevet 7. juni 2020 På 6.6.2020 den 11.05, MaleficentAurora skrev: Vedlegger link fra tv2 sin side slik at man gå inn å se vidoen, før det er ikke alltid imgur sin side funke helt som den skal; https://www.tv2.no/v/1427889/ Fascinerende hvordan bloggerfoten dukker opp med en gang hun åpner døren og ønsker TV2 velkommen. Nesten som en refleks. 😄 18
MaleficentAurora Skrevet 7. juni 2020 #22547 Skrevet 7. juni 2020 2 minutter siden, Imblar skrev: Fascinerende hvordan bloggerfoten dukker opp med en gang hun åpner døren og ønsker TV2 velkommen. Nesten som en refleks. 😄 Jupp.. Det var det første jeg la merke til før jeg så dama selv i døråpningen🤣 8
Gjest Lin11 Skrevet 7. juni 2020 #22548 Skrevet 7. juni 2020 3 timer siden, Lana01 skrev: Ja jeg mener at denne tråden er overtramp, speaaielt i forhold til barna,., og hva de måtte google seg frem til en dag. Jeg kan ikke forstå at noen som virkelig er opptatt av barna sitt beste kan sitte å forsvare denne tråden og dens innhold.,Man kan fint diskuteres dette generelt At man diskuterer bloggvirksomhet på et generelt grunnlag har jeg ingen problemer med, tråder som dette synes jeg er usmakelig Det som er usmakelig er at foreldrene tar et bevisst valg om å bruke egne barn i egen bedrift. Slik denne bedriften gjør.
Inocybe Skrevet 7. juni 2020 #22549 Skrevet 7. juni 2020 2 timer siden, -Englefjes- skrev: Det er bare å pause klokka når man løper - både klokke og Strava viser hvor lenge klokka totalt sett går (altså her rett i underkant av to timer), men totallengden på økta kan være noe helt annet om man pauser klokken underveis. Tipper de setter klokka på pause når de skal ta bilder osv. Jeg lo godt av instastoryen til LKE der han har filmet CBE bakfra når hun løper ned en slakk bakke. Jeg syntes hun holdt armene så stivt og rart, men da jeg kikket nøyere etter så jeg at det var ikke merkelig at armene var stive siden hun faktisk holdt inn løpejakken sin foran over midjen, slik at midjen skulle vises bedre bakfra. Jeg lo, og så ble jeg trist; det viser en helt ekstremt opptatthet av fremstillingen av seg selv og en smal midje. Seriøst? Ikke rart treningen hennes fenger leserne så dårlig når hun er så sykelig opptatt av hvordan hun ser ut på film. Hvor ble det av oppriktige treningsglede og fokus på sunnhet? Mental sunnhet er vel så viktig som fysisk og der har hun mye å jobbe med. Tror også de pauser klokkene sine når det filmes. Blir en helt annen type økt når man jevnlig får igjen pusten. Er selvfølgelig helt ok å gjøre det og fortsatt utmerket trening selv om man pauser jevnlig. Men som sagt noe annet. 26
pøbelsara Skrevet 7. juni 2020 #22550 Skrevet 7. juni 2020 3 timer siden, Lana01 skrev: Ja jeg mener at denne tråden er overtramp, speaaielt i forhold til barna,., og hva de måtte google seg frem til en dag. Jeg kan ikke forstå at noen som virkelig er opptatt av barna sitt beste kan sitte å forsvare denne tråden og dens innhold.,Man kan fint diskuteres dette generelt At man diskuterer bloggvirksomhet på et generelt grunnlag har jeg ingen problemer med, tråder som dette synes jeg er usmakelig Hva om de spør om hvorfor ingen satte en stopper for det hele? jeg skjønner at du synes det er ille at foreldrene blir kritisert - men om man tier, er det barna det går ut over, å tie vil bare muliggjøre for foreldrene å fortsette med dette. Og det er jo dessuten klare tegn på at hun skjønner at det de driver med ikke er OK - hvorfor skulle hun ellers fotografere så mye bakfra og uten at de vet om det? Hvis hun virkelig hadde syntes det var helt greit å bruke ungene, ville vi ikke sett slike pseudo-skjermingsforsøk som hun driver med. Hun endret ganske mye etter å ha blitt kritisert av aftenpostens kulturredaktør. Klart hun vet at det er galt - eller at det er omstridt. AT foreldrene kritiseres for å faktisk bryte barns rettigheter, skal være skadelig for barna, er virkelig vanskelig for meg å forstå. At det er ubehagelig for foreldrene forstår jeg. Jeg tenker at hvis influencere i det minste bryr seg om hva andre mener og tenker på det før det poster noe med barna, så er det faktisk til fordel for barna. Hvis kritikk får foreldrene til å endre praksis og dele mindre, er det til fordel for barna. Det er ingen av oss som vet hva barn vil synes er belastende når de blir store nok til å vurdere det. Det er ikke sikkert at barn deler foreldrenes opplevelse av va som er ok og hva som er belastende. Det som er OK for ett barn, er ikke OK for et annet. Et bilde mor synes barnet er nydelig på, kan være et bilde barnet selv hater. Sitat Grl. § 104 bygger på sentrale bestemmelser i FNs barnekonvensjon (BK), og andre ledd lyder slik: «Ved handlinger og avgjørelser som berører barn, skal barnets beste være et grunnleggende hensyn.» 35
Lana01 Skrevet 7. juni 2020 #22551 Skrevet 7. juni 2020 34 minutter siden, pøbelsara skrev: Hva om de spør om hvorfor ingen satte en stopper for det hele? jeg skjønner at du synes det er ille at foreldrene blir kritisert - men om man tier, er det barna det går ut over, å tie vil bare muliggjøre for foreldrene å fortsette med dette. Og det er jo dessuten klare tegn på at hun skjønner at det de driver med ikke er OK - hvorfor skulle hun ellers fotografere så mye bakfra og uten at de vet om det? Hvis hun virkelig hadde syntes det var helt greit å bruke ungene, ville vi ikke sett slike pseudo-skjermingsforsøk som hun driver med. Hun endret ganske mye etter å ha blitt kritisert av aftenpostens kulturredaktør. Klart hun vet at det er galt - eller at det er omstridt. AT foreldrene kritiseres for å faktisk bryte barns rettigheter, skal være skadelig for barna, er virkelig vanskelig for meg å forstå. At det er ubehagelig for foreldrene forstår jeg. Jeg tenker at hvis influencere i det minste bryr seg om hva andre mener og tenker på det før det poster noe med barna, så er det faktisk til fordel for barna. Hvis kritikk får foreldrene til å endre praksis og dele mindre, er det til fordel for barna. Det er ingen av oss som vet hva barn vil synes er belastende når de blir store nok til å vurdere det. Det er ikke sikkert at barn deler foreldrenes opplevelse av va som er ok og hva som er belastende. Det som er OK for ett barn, er ikke OK for et annet. Et bilde mor synes barnet er nydelig på, kan være et bilde barnet selv hater. Jeg ser ikke problemet med berettiget kritikk, eller konstruktiv kritikk, men denne tråden er langt fra det. Det meste som skrives minner mer om god gammeldags nabo sladder. latterliggjøring m.m der man trekker konklusjoner , og antar det verste osv . Ser det skrives noen innlegg siden her ar hun holder inn jakken for å se tynnere ut. Vet man at det er dette hun gjør ? kanskje hun sjekker pulsklokken, mens hun løper, eller hun lukker , eller åpner jakken ( jeg har ikke sett den aktuelle storyen) poenget er at man antar det verste og folk hiver seg på som om dette er en sannhet. ( nå sier jeg ikke at du deltok i denne konklusjonen, dette er bare et eksempel jeg reagerer på) Når det gjelder barn i sosiale medier flott dette kommer på banen, men ikke saus det inn i en haug av sladder og latterliggjøring av foreldrene. Hvorfor ikke holde de utenfor diskusjonen, og ta et i den generelle tråden som omhandler dette? 11
loffen Skrevet 7. juni 2020 #22552 Skrevet 7. juni 2020 Tok en titt på LKE's instagramstory. Hvorfor legger de ikke ut treninger med ham? Han er jo råsterk og jeg fikk veldig lyst til å prøve noe han gjorde der. Litt annet nivå enn den 'hundetisseøvelsen' (aner ikke hva den heter) på alle fire som kona tar til stadighet. 36
Gunvald Skrevet 7. juni 2020 #22553 Skrevet 7. juni 2020 Det er vel med henne som med mange av de andre bloggerne, det er en grunn til at vi aldri får et time for time-innlegg om en typisk arbeidsdag. Fordi det er veldig sjelden de faktisk forteller om hva det er de jobber med. Det kan jo for eksempel dreie seg om å velge blant 2353 bilder hvilke man liker best til et innlegg. De gangene vi får et innlegg der vi blir tatt med gjennom en hel dag, så skinner det jo godt igjennom at det er veldig mye av det som skjer som ikke akkurat går under kategorien jobb. 15
Louiah Skrevet 7. juni 2020 #22554 Skrevet 7. juni 2020 (endret) Bra de selv har så tro på Netfit da. «Finnes ikke en lignende tjeneste i Norge». https://imgur.com/a/B2T0RWz Endret 7. juni 2020 av Louiah 15
Gjest tranedatter Skrevet 7. juni 2020 #22555 Skrevet 7. juni 2020 29 minutter siden, Louiah skrev: Bra de selv har så tro på Netfit da. «Finnes ikke en lignende tjeneste i Norge». https://imgur.com/a/B2T0RWz "Mange kollegaer" - hvem da? Det er vel bare mannen. Alle andre er jo samarbeidspartnere og sponsorer. Bra hun har trua på Netfit da. Men at det ikke fins lignende er jo helt feil. Regel nummer 1 ved oppstart av nytt firma, er å sjekke konkurentene, hva finns av lignende tilbud allerede. Instagram og Youtube er jo FULL av alle mulige treningsprogram. Jeg googler hver lille vondt jeg har og finner passende øvelser for både hofter, tennisalbue, rehabiliteringstrening (som er det som påminner mest om Netfit, men uten fysioterapeut).
Gjest Lin11 Skrevet 7. juni 2020 #22556 Skrevet 7. juni 2020 23 minutter siden, Louiah skrev: Bra de selv har så tro på Netfit da. «Finnes ikke en lignende tjeneste i Norge». https://imgur.com/a/B2T0RWz Uff, det der er kleint. Et lite søk på IG og appstore så ser man vel at det ikke er helt sant 😬
MiniMjau Skrevet 7. juni 2020 #22557 Skrevet 7. juni 2020 1 time siden, loffen skrev: Tok en titt på LKE's instagramstory. Hvorfor legger de ikke ut treninger med ham? Han er jo råsterk og jeg fikk veldig lyst til å prøve noe han gjorde der. Litt annet nivå enn den 'hundetisseøvelsen' (aner ikke hva den heter) på alle fire som kona tar til stadighet. Helt enig!!! 5
Keaton Skrevet 7. juni 2020 #22558 Skrevet 7. juni 2020 19 minutter siden, MiniMjau skrev: Helt enig!!! Enig, var endel han gjorde som er supert som familiechallenge! 6
Klaraku78 Skrevet 7. juni 2020 #22559 Skrevet 7. juni 2020 1 time siden, Louiah skrev: Bra de selv har så tro på Netfit da. «Finnes ikke en lignende tjeneste i Norge». https://imgur.com/a/B2T0RWz Hun som kommenterer etterspør trening hvor man svetter, sminken renner, at man tar i, usminka, treningsglede. Så svarer CBE at alt det får man se til høsten. Seriøst... etter 10 år med trening, så har ikke et eneste innlegg, bilde eller video vist der. Og har de ikke allerede spilt inn 200 øvelser med full sminke og null svette... 31
Maydis8 Skrevet 7. juni 2020 #22560 Skrevet 7. juni 2020 2 timer siden, Louiah skrev: Bra de selv har så tro på Netfit da. «Finnes ikke en lignende tjeneste i Norge». https://imgur.com/a/B2T0RWz De svarer leserne sine så stygt. Evner ikke å ta kritikk whatsover. Netfit blir aldri en hit. 31
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå