hufsaaaaa Skrevet 21. mai 2020 #21801 Skrevet 21. mai 2020 27 minutter siden, Christiane_W skrev: Godt mulig. Lurer på om hun i det hele tatt er klar over at sateng ikke er navnet på et materiale, men en vevemetode? Jeg har ei venninne som mener sateng er en form for silke og ble skikkelig irritert på meg da jeg viste henne et sengesett i bomullssateng, for det var jo bomull. Tror det er en del misforståelser ute å går blant folk. Godt mulig, ja. Jeg trodde sateng var en stofftype fram til nå.. kommer ikke til å bli verken irritert eller protestere på det da 😅 7
Populært innlegg Sølv_dugg Skrevet 21. mai 2020 Populært innlegg #21802 Skrevet 21. mai 2020 Hun som var så opptatt av å rydde strandsonen for plast for en tid tilbake, burde absolutt vært oppdatert på hvor svært mye av mikroplasten kommer fra. Spesielt i sin egen kolleksjon. 61
MiniMjau Skrevet 21. mai 2020 #21803 Skrevet 21. mai 2020 https://www.myksilk.com/blogs/news/polyester-satin Polyester sateng er en billig plastutgave, laget for å imitere dyrere stoffer. 24
Hedy Lamarr Skrevet 21. mai 2020 #21804 Skrevet 21. mai 2020 2 timer siden, Kollontaj skrev: CBE skriver i kommentarfeltet under innlegget om undertøyet: «Polyester rett på huden er helt normalt og uproblematisk 🙂 Det meste av klær som produseres er jo faktisk i polyester, og det brukes også i f.eks sengetøy.» Er dette sant? Jeg kikket raskt i klesskapet mitt og jeg fant ingenting i 100% polyester. Fant faktisk ikke noe med polyester i, i det hele tatt. Nekter å tro at det meste av klær er polyester. 😏 Jeg har en turryggsekk i 100 prosent polyester. Den er lett og tåler en regnbyge. Grøsser av tanken på å ha det stoffet helt innerst til kroppen. 19
Consita Skrevet 21. mai 2020 #21805 Skrevet 21. mai 2020 39 minutter siden, Sølv_dugg skrev: Hun som var så opptatt av å rydde strandsonen for plast for en tid tilbake, burde absolutt vært oppdatert på hvor svært mye av mikroplasten kommer fra. Spesielt i sin egen kolleksjon. Ironien.. 10
Consita Skrevet 21. mai 2020 #21806 Skrevet 21. mai 2020 (endret) 8 minutter siden, Hedy Lamarr skrev: Jeg har en turryggsekk i 100 prosent polyester. Den er lett og tåler en regnbyge. Grøsser av tanken på å ha det stoffet helt innerst til kroppen. Oooo fytti.. Endret 21. mai 2020 av Consita Feil 2
Måne Rampelyset Skrevet 21. mai 2020 #21807 Skrevet 21. mai 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Måne, admin.
Gjest22 Skrevet 21. mai 2020 #21808 Skrevet 21. mai 2020 Gud.. denne diskusjonstråden er så utrolig kjedelig med alle dere som skal henge dere opp i aaalt. 20 sider ang. polyester... 12
Hollie Skrevet 21. mai 2020 #21809 Skrevet 21. mai 2020 2 timer siden, Kollontaj skrev: CBE skriver i kommentarfeltet under innlegget om undertøyet: «Polyester rett på huden er helt normalt og uproblematisk 🙂 Det meste av klær som produseres er jo faktisk i polyester, og det brukes også i f.eks sengetøy.» Er dette sant? Jeg kikket raskt i klesskapet mitt og jeg fant ingenting i 100% polyester. Fant faktisk ikke noe med polyester i, i det hele tatt. Nekter å tro at det meste av klær er polyester. 😏 Sengetøy i polyester? Virkelig? Det trodde jeg faktisk ikke fantes. Må jo bli grusomt klamt og ekkelt. 25
MiniMjau Skrevet 21. mai 2020 #21810 Skrevet 21. mai 2020 1 time siden, Hollie skrev: Sengetøy i polyester? Virkelig? Det trodde jeg faktisk ikke fantes. Må jo bli grusomt klamt og ekkelt. Satin sheets ? Eller da menes kanskje satin av SILKE. 2
Populært innlegg Keaton Skrevet 21. mai 2020 Populært innlegg #21811 Skrevet 21. mai 2020 1 time siden, Gjest22 skrev: Gud.. denne diskusjonstråden er så utrolig kjedelig med alle dere som skal henge dere opp i aaalt. 20 sider ang. polyester... Det som diskuteres, om det ikke sies direkte - fordi de fleste i tråden forstår det pga kontekst, er hvorvidt kolleksjonen til CBE er produsert billig (altså med polyester) og miljøskadelig (altså med polyester) og i tillegg fremvises med ulike farger, samt at vi heller ikke vet hvor det er produsert. Disse plaggene skal både CBE og Mymuse tjene penger på. Så langt lukter det svidd. 50
Gjest Sausedyret Skrevet 21. mai 2020 #21812 Skrevet 21. mai 2020 Jeg hadde aldri handla på MyMuse uavhengig av deres sammarbeid med CBE eller andre influensere. Nettsiden deres er veldig uprofesjonell. På den engelske versjonen står det at klæne er produsert av Europeiske leverandører, mens på den norske siden står det ingenting om produksjon i det hele tatt. Hva de mener med "leverandør" er vagt og uoversikkelig beskrevet, og tilfredsstiller ikke mitt krav som forbruker om å få vite hvor klærne blir produsert. Jeg prøvde å lete litt rundt for å se om det fantes mer informasjon om produktene deres, så jeg forsøkte å klikke meg inn på "vanlige stilte spørsmål", men ble møtt med en error om at denne siden ikke eksisterer lengre. Bildet av produktet på modellen er ganske blurry og asymetrisk, noe som hinter til slurvete tekstilarbeid, og plagget i seg selv (spesielt den grønne kjolen og gull settet) sitter annerledes på modellen enn på CBE sine bilder. Stoffet faller på helt forskjellige plasser, og får modellen til å se "boksete" ut. I tillegg har de ikke en strl guide av selve plagget, hvilket hinter til at de ikke har kontroll på stoffet eller plagget de reklamerer for, og de har heller ikke opplysninger om modellens høyde eller vidde annet enn at de sier modellen bruker strl S, så det gjør det umulig å kunne sammenlikne sin egen kroppsbygning. Her må man visst bare vite hva sin egen standard strl er og håpe på det beste om man vil kjøpe noe derifra. I tillegg har de ingen roteringsbilder av plagget så man får ikke sett hvordan det ser ut fra siden eller ande vinkler så igjen, man må bare håpe på at den strl man vanligvis har kommer til å passe og at stoffet kommer til å sitte flatterende på en selv. Med så lite informasjon å gå på, dårlig henvisninger, vage beskrivelser og dårlig bildekvalitet ville jeg ikke stolt på MyMuse i det hele tatt. At de bruker influensere som gladelig støtter og sammarbeider med H&M gjør meg enda mer skeptisk til både etikken og kvaliteten deres.
Zenhouse Skrevet 21. mai 2020 #21813 Skrevet 21. mai 2020 1 time siden, Kollontaj skrev: Det som diskuteres, om det ikke sies direkte - fordi de fleste i tråden forstår det pga kontekst, er hvorvidt kolleksjonen til CBE er produsert billig (altså med polyester) og miljøskadelig (altså med polyester) og i tillegg fremvises med ulike farger, samt at vi heller ikke vet hvor det er produsert. Disse plaggene skal både CBE og Mymuse tjene penger på. Så langt lukter det svidd. Nettopp. Svidd plast. 30
Surikatt Skrevet 21. mai 2020 #21814 Skrevet 21. mai 2020 Dette undertøyet ser kort oppsummert ut som dårlig kvalitet produsert i Kina. Lurer på hva som var hennes bidrag i prosessen. 35
Louiah Skrevet 21. mai 2020 #21815 Skrevet 21. mai 2020 (endret) 20 minutter siden, Surikatt skrev: Dette undertøyet ser kort oppsummert ut som dårlig kvalitet produsert i Kina. Lurer på hva som var hennes bidrag i prosessen. Hun bare MÅTTE ha et fysisk møte for å velge fargetoner i april da de fleste av oss tok slike møter digitalt pga korona. Hun kunne også fått det levert med bud, men neida, hun måtte fysisk ta på de. https://www.carolinebergeriksen.no/2020/04/08/sommervibber-pa-hvaler/ (Les i kommentarfeltet) Endret 21. mai 2020 av Louiah 39
Ardwinna Skrevet 21. mai 2020 #21816 Skrevet 21. mai 2020 På 12.2.2019 den 22.35, PurpleRain skrev: Hadde vært så sykt gøy om hun kunne laget en til blogg som var en parodi på den hun har nå. Der man fikk se bilder av hvordan det så ut etter at de var ferdige å spise frokost på morsdagen, hvordan hun så ut før hun klinte trynet fult av en ny sponset sminke, hvordan kakebordet i bursdagene så ut etter at bursdagen var ferdig, hvordan hun ser ut etter en svett treningsøkt... Den skulle jeg lest! Nå svarer jeg på et gammelt innlegg, og dette er bittelitt off-topic, men sjekk denne siden for lignende humor! Ikke akkurat etter-bilder, men mye tøysing med oppstilte, "perfekte" bilder. 14
Pippio Skrevet 22. mai 2020 #21817 Skrevet 22. mai 2020 9 timer siden, Louiah skrev: Hun bare MÅTTE ha et fysisk møte for å velge fargetoner i april da de fleste av oss tok slike møter digitalt pga korona. Hun kunne også fått det levert med bud, men neida, hun måtte fysisk ta på de. https://www.carolinebergeriksen.no/2020/04/08/sommervibber-pa-hvaler/ (Les i kommentarfeltet) Jeg synes hun svarer ganske godt for seg her. 2
Populært innlegg Ultiva Skrevet 22. mai 2020 Populært innlegg #21818 Skrevet 22. mai 2020 (endret) 12 timer siden, Pippio skrev: Jeg synes hun svarer ganske godt for seg her. Erfaringsmessig så vet alle CBEs følgere at hun ikke har brydd seg nevneverdig om restriksjonene som ble pålagt av myndighetene. Hun har ivrig postet bilder av seg selv liggende oppå PT'en sin i tiden hvor det ble anbefalt 1-2 meters avstand til de som ikke var i samme hushold. Den profesjonelle påvirkeren har også publisert video i sine offentlige kanaler av at hun fnisende smøres inn med hudkrem av enda en annen mann utenfor eget hushold. Vi har fått se bilder i sosiale medier av at hun sitter i stua og holder en nyfødt baby tett inntil seg i en tid hvor nærkontakt og ikke minst besøk inne var sterkt frarådet, at hun har samlet barn fra ulike hushold tett sammen i sofaen for å se på TV - og så videre. Det er altså ingen verdens grunn til å tro på CBE når hun sier at det var helt nødvendig at hun var fysisk til stede på dette møtet i Oslo, da hun gang på gang har kringkastet at hun velger å bryte de sosiale restriksjonene uten å ha gode grunner. Og hun har da naturligvis kun seg selv å takke for at hun blir mistrodd. Endret 22. mai 2020 av Ultiva 57
Klaraku78 Skrevet 22. mai 2020 #21819 Skrevet 22. mai 2020 Her sier LK i en story at han har kjøpt nye sko til CBE, og lurer på hvorfor hun ikke har prøvd de engang. https://storiesig.com/stories/larskristianeriksen Men dagen etter sier CBE at hun har kjøpt seg nye sko, og hun gleder seg til å prøve de. Hvorfor ikke bare si at hun har fått de?... https://storiesig.com/stories/carolinebergeriksenno 16
Gjest Sausedyret Skrevet 22. mai 2020 #21820 Skrevet 22. mai 2020 7 minutter siden, Klaraku78 skrev: Her sier LK i en story at han har kjøpt nye sko til CBE, og lurer på hvorfor hun ikke har prøvd de engang. https://storiesig.com/stories/larskristianeriksen Men dagen etter sier CBE at hun har kjøpt seg nye sko, og hun gleder seg til å prøve de. Hvorfor ikke bare si at hun har fått de?... https://storiesig.com/stories/carolinebergeriksenno Linkene du bruker som henvisning fungerer ikke 🙀
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå