Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Made in China, ja. Så enkelt var der for CBE å sjekke hvor plaggene var laget, når hun fikk spørsmål om det i kommentarfeltet. Man kan jo undre på hvorfor hun ikke svarer 😉

• Liker 34
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Hedy Lamarr skrev:

Made in China, ja. Så enkelt var der for CBE å sjekke hvor plaggene var laget, når hun fikk spørsmål om det i kommentarfeltet. Man kan jo undre på hvorfor hun ikke svarer 😉

Cbe har jo tøyet hjemme selv. Det var nok vaskelapper på de også.

• Liker 24
Skrevet
37 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Designed in Norway, Made in China 🤣 Hvorfor er det viktig at de er designet i Norge? Det betyr jo absolutt ingenting og har ingen kvalitetsmessig betydning så lenge de er laget i Kina. 

Apple gjør det på samme måten. På både Mac og iPhone står det «Designed by Apple in California. Assembled in China».

55DEB52C-2CC5-4ED6-A3C3-F3F6962910FA.thumb.jpeg.125a70359b1a9564c89ae9c84a2ab23a.jpeg

Merkelig formulering jeg har humret litt av siden jeg fikk min første Mac for 15 år siden.

• Liker 11
Skrevet
59 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

I følge Mymuse på Instagram er skrittet fôret inni med bomull. Ikke at man blir så mye klokere på verken klamhet, opplysninger om materialer i prosent, og hvilken temperatur det skal vaskes i. Hygieneartikler som truser bør kunne vaskes på minimum 60 grader. Så hva gjør man da med trusene fra MyMuse?

Kanskje det er engangstruser? Kastes etter bruk? Merk: restavfall. 

• Liker 17
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin.

Skrevet
45 minutter siden, Dolce skrev:

Ja, men nå snakker vi om Kina-plast i denne tråden. Ikke om "dyrere klær". 

Jeg har massevis av designerklær - grisedyrt, kjøpt for flere tiår siden da jeg var yngre og en smule dummere. Absolutt ingen av de dyre plaggene kan vaskes i hht. til vaskelappen. Selv om noe er i helt ok stoffer (bomull, ull). Men klærne mine er i det minste ikke Kina-ræl. 

Men "designer-klærne" fra CBE som vi diskuterer nå, kan på ingen måte sies å komme innunder begrepet "designerklær". Plaggene ligner sterkt på det jeg selv så på markeder i Kina tidlig på 2000-tallet. Liksom-silke. (Eller "sateng" som CBE vil kalle det). Det er plast. Jeg tok "silketesten" på plagg da jeg var i Kina. Polyester og andre plaststoffer brenner godt.... 

Eh, ja, det var skjørtet jeg kommenterte, i og med at innlegget om det førte til kommentarer om rens av undertøy. 

• Liker 5
Skrevet
19 minutter siden, Christiane_W skrev:

Apple gjør det på samme måten. På både Mac og iPhone står det «Designed by Apple in California. Assembled in China».

55DEB52C-2CC5-4ED6-A3C3-F3F6962910FA.thumb.jpeg.125a70359b1a9564c89ae9c84a2ab23a.jpeg

Merkelig formulering jeg har humret litt av siden jeg fikk min første Mac for 15 år siden.

Humrer her også. 

Men tror helt bestemt at Apple har hatt atskillig mer å si mht. design på sine Kinaproduserte Mac'er, enn det CBE har hatt å si på "polyesterundertøy" hun har "designet".  

• Liker 14
Skrevet

Kjøp bomull og vask på 60 grader. 

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, Dolce skrev:

Kanskje det er engangstruser? Kastes etter bruk? Merk: restavfall. 

Ikke utenkelig de kan kastes som plast 🧐

• Liker 12
Skrevet
2 timer siden, Klemen10na skrev:

Lite trolig at den ble sydd ut for en graviditet, så alle skjønner jo hvorfor. 

CBE gjorde stort stort nummer ut av at bunaden måtte tas inn under siste graviditet #kroppspress #kroppspressmotgravide #"godt"forbilde. Så det er ikke det. 

Ja vi skjønner alle hva CBE hentyder til 😏 Hun er veldig glad i å si A og etterfølgende få fansen til å skrike hets og privat om noen spør om B. Sjarmerende. 

• Liker 32
Skrevet

Jeg var innom instagrammen hennes i kveld, og det er kun en ting som gjelder: vise frem kroppen i små bikinier og lettkledde plagg. *Unfollow*. Oppfordrer alle til det samme.

• Liker 35
Skrevet
2 timer siden, Inocybe skrev:

CBE gjorde stort stort nummer ut av at bunaden måtte tas inn under siste graviditet #kroppspress #kroppspressmotgravide #"godt"forbilde. Så det er ikke det. 

Ja vi skjønner alle hva CBE hentyder til 😏 Hun er veldig glad i å si A og etterfølgende få fansen til å skrike hets og privat om noen spør om B. Sjarmerende. 

Hæ? Har noen økt brystvolumet fra xs til s i en bunad?🤭

• Liker 15
Gjest tranedatter
Skrevet
4 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Designed in Norway, Made in China 🤣 Hvorfor er det viktig at de er designet i Norge? Det betyr jo absolutt ingenting og har ingen kvalitetsmessig betydning så lenge de er laget i Kina. 

Haha, tror jeg aldri har sett det før. 

De fleste forstår vel at for eksempel "apple" fra California er designet i California, men kan være (ER) produsert i Kina.

Eller "whatever design by xxx", kan være produsert hvor som helst.

Når et undertøysmerke bare har modeller og markedsfører seg via C,D,E influencers/"kjendiser", så lukter det ugler i mosen. Eventuelt noen som vil ha lettjente penger.

Skrevet

Kan Mymuse - under gjeldende lovverk - holdes ansvarlig for Treasures bruk av usanne/udokumenterte/redigerte virkemidler i promotering av klesplaggene? 

Jeg tenker her på svar som gis i kommentarfelt angående bruk av polyester (misforstått sammenblandet med sateng) som vanlig i sengetøy og redigering av bilder med tanke på både glatthet og farger. 

Jeg vil tro Mymuse ikke redigerer sine bilder på sine sider for å ikke bryte lovverket, men det blir for enkelt om de skal slippe unna med at betalte samarbeidspartnere gjør uetisk bildebehandling på deres vegne. 

• Liker 40
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
På 19.5.2020 den 22.10, CecilieX skrev:

Men jeg vil gi kudos til Mymuse for å bruke en normalvektig kvinne som modell. Det gir også et mer realistisk bilde av hvordan plaggene vil sitte, hvilket dessverre ikke vil være salgsfremmende. Plaggene minner meg om noen pyjamaser jeg kjøpte på HM som tenåring. De manglet elastisitet og var stive i stoffer. Dessuten forferdelig klamme.  

Jeg googlet kjapt noen bher fra andre merker og alle hadde noen prosenter elastan i seg hvilket gjør at de former seg etter kroppen. 100% polyester vil jo ikke gjøre det, og da sitter det jo ikke pent, noe som bli veldig tydelig på den andre modellen. 

Tar tilbake kudosen jeg gav. 

Sjekket påstanden om at de faktisk har fjernet bildene av modellen på det rosa undertøyssettet, og det stemmer 

https://mymuse.no/dusty-pink-caroline-twinky-lingerie-set

De har altså gjort et bevisst valg om å lure kundene sine, for nå får man ikke lenger et realistisk bilde av passform. Da står vi igjen med en bedrift uten etikk. Mymuse og CBE er to alen av samme stykke. Ikke rart de satser på influencermarkedsføring, en bransje  villig til å tøye sannheten langt for å tjene penger. 

Endret av CecilieX
Skrevet

Det hadde vært kjekt å vite hvorfor Mymuse har valgt og fjerne modellen. Før det er ikke greit å framstille et realistisk ved starten og så fjerne det for å lure kundene. Nå vet jeg ikke om folk på insta har reagert på det. Men håper at det blir og skje for det er ikke greit.

• Liker 22
Skrevet (endret)
1 time siden, CecilieX skrev:

Tar tilbake kudosen jeg gav. 

Sjekket påstanden om at de faktisk har fjernet bildene av modellen på det rosa undertøyssettet, og det stemmer 

https://mymuse.no/dusty-pink-caroline-twinky-lingerie-set

De har altså gjort et bevisst valg om å lure kundene sine, for nå får man ikke lenger et realistisk bilde av passform. Da står vi igjen med en bedrift uten etikk. Mymuse og CBE er to alen av samme stykke. Ikke rart de satser på influencermarkedsføring, en bransje  villig til å tøye sannheten langt for å tjene penger. 

Jeg tenker bildene på bloggen ser realistisk  ut. i den forstand  , at man tar hensyn til "modellen" (CBE) som har de på. Hos  meg sitter pysjen som hos  CBE. Draperingen på toppen er lik. Kanskje den hadde sittet annerledes på modellen, hvis hun hadde gått en str opp?. men uansett så hun flott ut. .Undertøyet la  jeg ikke merke til, ,hvordan det satt på modellen , men det  gjelder  jo alle plagg, de vil sitte ulikt, utifra kroppsfasong, Spesielt, kroppsnære ting som den toppen. og CBE  ser flott ut, og selvsagt  vil undertøyet  sitte bra på. Det må  man jo ta i hensyn til,  når  man bestiller online. Det er  heller ikke uvanlig å  bruke "Fit modeller"   ala  Victoria  Secret  osv. men  det hadde jo  vært  flott om man jevnt over kunne brukt  ulike modeller  for  å får  frem  bedre   hvordan, plaggene vii sitte på. 

Stoffet og fargen synes jeg også stemmer  godt overens med det jeg så på bloggen. 

Endret av prudens
  • Liker 4
Skrevet

Caroline Berg-Eriksen sier som vanlig at hun bruker str XS. På ibdertøysettet står det at modellen bruker str s. 

• Liker 15
Skrevet
59 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Det hadde vært kjekt å vite hvorfor Mymuse har valgt og fjerne modellen. Før det er ikke greit å framstille et realistisk ved starten og så fjerne det for å lure kundene. Nå vet jeg ikke om folk på insta har reagert på det. Men håper at det blir og skje for det er ikke greit.

Jeg er enig at det er synd  de har fjernet  bilder av modellen . De har vel fått med seg, de negative kommentarene  ang  den modellen, og hvordan plaggene satt på henne, og det er trist. Tenker det var litt "hastverk " over de bildene som var tatt av Mymuse , Ikke noe  galt med modellen. men lyset  etc  var ikke bra- 

• Liker 8
Skrevet (endret)
41 minutter siden, Surikatt skrev:

Caroline Berg-Eriksen sier som vanlig at hun bruker str XS. På ibdertøysettet står det at modellen bruker str s. 

Det er vel så enkelt som at de har fjernet  bildene av modellen som ble brukt, men ikke redigert teksten, og det blir da klart feil.

Endret av prudens
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...