Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, prudens skrev:

• material: 100% polyester
  • care instructions: dry clean
  •  

Dry clean betyr rens. Håper du ikke prøver å linke til undertøy? Hvem leverer undertøyet sitt til rens? 

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Dolce skrev:

Dry clean betyr rens. Håper du ikke prøver å linke til undertøy? Hvem leverer undertøyet sitt til rens? 

det  ar  skjørtet  ja  .. ;)    ikke undertøyet 

Skrevet
3 minutter siden, prudens skrev:

Hvis du har bestilt og allerede fått det grønne settet, hva er vaskeanvifningene på det? 

• Liker 16
Skrevet (endret)
5 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hvis du har bestilt og allerede fått det grønne settet, hva er vaskeanvifningene på det? 

vaskes  på 30  c

99296322_270952487620206_1524118163447349248_n.jpg

Endret av prudens
  • Liker 5
Skrevet (endret)
6 minutter siden, prudens skrev:

Men er ikke skjørtet og trusa i samme materialet? 

Altså 100% polyester? 

Burde jo da være samme vaskeanvisning. !00% polyester er og blir 100% polyester. Om det er et skjørt, en topp, en truse. Det er samme stoffet! 

Endret av Dolce
  • Liker 29
Skrevet
13 minutter siden, Dolce skrev:

Bloggere, for de blir sponset med gratis klesvask 😉

• Liker 9
Skrevet

Å vaske en plast-truse (100% polyester) på 30 grader fremstår for meg som ganske disgusting.... 

• Liker 28
Skrevet

Vaske undertøy på 30 grader??? 

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, Marioposa skrev:

Det vet jeg ikke  har  bestilt  pysjen

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, prudens skrev:

vaskes  på 30  c

Wow, du har virkelitg shoppet. Rask levering? 

• Liker 17
Skrevet

I følge Mymuse på Instagram er skrittet fôret inni med bomull. Ikke at man blir så mye klokere på verken klamhet, opplysninger om materialer i prosent, og hvilken temperatur det skal vaskes i. Hygieneartikler som truser bør kunne vaskes på minimum 60 grader. Så hva gjør man da med trusene fra MyMuse?

• Liker 21
Skrevet
Akkurat nå, prudens skrev:

Det vet jeg ikke  har  bestilt  pysjen

Men er ikke både pysj og truse i samme materialet? Altså 100% polyester. Skulle da ikke tro at vaskeanvisningen var veldig forskjellig. Det er laget av samme stoff....

• Liker 13
Skrevet
4 minutter siden, Marioposa skrev:

Hvis man ikke svetter (bortsett fra photoshoppede svettedråper) , og har rikelig med sponset "dåsespray", ser jeg ikke bort i fra at det fungerer - på et vis...  

• Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Wow, du har virkelitg shoppet. Rask levering? 

He he jepp  gikk et døgn,. (  tenkte greit  å legge med, bildet  så ikke det var noen tvil om at det var ekte  svar  ;)  )

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

I følge Mymuse på Instagram er skrittet fôret inni med bomull. Ikke at man blir så mye klokere på verken klamhet, opplysninger om materialer i prosent, og hvilken temperatur det skal vaskes i. Hygieneartikler som truser bør kunne vaskes på minimum 60 grader. Så hva gjør man da med trusene fra MyMuse?

dåsespray?

• Liker 5
Skrevet (endret)
30 minutter siden, MissLucy skrev:

dåsespray?

Tar det knekken på tarmbakterier?

"Finere undertøy som for eksempel en g-streng av polyester, silkeundertøy eller en blondetruse tåler derimot ikke å bli vasket på 60 grader."

Men de bør tåle å vaskes på 40 grader om vi vil ha undertøyet rent nok.

https://forskning.no/spor-en-forsker-hygiene-bakterier/spor-en-forsker-slik-bor-du-vaske-undertoyet-ditt/428895

Endret av Revenge o'Cavatina
tilføyelse
  • Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, prudens skrev:

vaskes  på 30  c

Designed in Norway, Made in China 🤣 Hvorfor er det viktig at de er designet i Norge? Det betyr jo absolutt ingenting og har ingen kvalitetsmessig betydning så lenge de er laget i Kina. 

• Liker 32
Skrevet
7 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Tar det knekken på tarmbakterier?

Nei, men det dufter alldeles fantastisk 🙂 Så hvem bryr seg om bakterier, så lenge det dufter godt? 😄

• Liker 5
Skrevet

Det er jo faktisk litt spandex i buksa, det er jo positivt, litt stretch iallfall. 

At det skjørtet som vist over må renses, er nok for å holde stoffet bedre M, er vel noen folder der, samt at dyrere klær av og til merkes med rens for å unngå klager på krymping, formendring. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det er jo faktisk litt spandex i buksa, det er jo positivt, litt stretch iallfall. 

At det skjørtet som vist over må renses, er nok for å holde stoffet bedre M, er vel noen folder der, samt at dyrere klær av og til merkes med rens for å unngå klager på krymping, formendring. 

Ja, men nå snakker vi om Kina-plast i denne tråden. Ikke om "dyrere klær". 

Jeg har massevis av designerklær - grisedyrt, kjøpt for flere tiår siden da jeg var yngre og en smule dummere. Absolutt ingen av de dyre plaggene kan vaskes i hht. til vaskelappen. Selv om noe er i helt ok stoffer (bomull, ull). Men klærne mine er i det minste ikke Kina-ræl. 

Men "designer-klærne" fra CBE som vi diskuterer nå, kan på ingen måte sies å komme innunder begrepet "designerklær". Plaggene ligner sterkt på det jeg selv så på markeder i Kina tidlig på 2000-tallet. Liksom-silke. (Eller "sateng" som CBE vil kalle det). Det er plast. Jeg tok "silketesten" på plagg da jeg var i Kina. Polyester og andre plaststoffer brenner godt.... 

Endret av Dolce
  • Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...