Onille Skrevet 20. mai 2020 #21681 Skrevet 20. mai 2020 (endret) På 18.5.2020 den 22.26, Christiane_W skrev: En satire på boligfilmen som ble lagt ut da Eriksens solgte huset i Siljan i 2016 dukket opp i en annen rampelystråd og i et øyeblikks nysgjerrighet søkte jeg opp filmen på YouTube. Det er det merkeligste forsøket på markedsføring av en bolig som selges jeg har sett. Åpenbart tenkte CBE at det at det var hennes hus ville bidra til salget siden hun er så tilstedeværende i den. Her er satiren fra Live på Direkten: Holdt på å si: Takk for gjensynet. Ekte klassiker, den boligvideoen. Etter å ha sett den på ny så husker jeg hvordan jeg GRØSSET av klippet der det ene familiemedlemmet sitter og leker på gulvet og vinker til Mamma? Pappa? Fotografen? Intetanende om hva klippet egentlig skal brukes til. Alt for å selge... Jeg har også lyst til å kritisere dette: Videoen viser en høygravid (?) CBE, og jeg ble nesten litt sjokkert over hvor normal hun så ut. Flott gravidmage. Men på bildene hun har publisert av seg selv gjennom graviditeten ser magen påfallende liten ut. HVORFOR velge å fremstille seg selv slik? Hvis man først skal dokumentere og publisere graviditeten sin, er det ikke bare fint og koselig å vise frem den voksende magen slik den faktisk ser ut for andre? Blogg-bedriften virker så innstilt på å vise frem CBE som tynnest/ minst/ magrest mulig. Selv i en graviditet. Er idealet til bedriften en gravid kropp som ser minst mulig gravid ut? Jeg er gravid i uke 36 nå, og tar litt magebilder for å kunne se tilbake på prosessen. Har merket at det er veldig enkelt å vinkle kroppen slik at magen ser minst mulig ut. Særlig på morgenkvisten når magen er minst. Men disse bildene ligner IKKE slik familie, kollegaer osv ser meg hver dag i levende live, fra alle mulige vinkler. EDIT: https://www.carolinebergeriksen.no/2016/08/30/gravidoppdatering-uke-40-395/ Dette er altså bildet som publiseres av CBE, 39+5. For meg ser det ut som en helt annen mage enn den på videoen. Hvorfor?? Endret 20. mai 2020 av Onille La til en link 37
MiniMjau Skrevet 20. mai 2020 #21682 Skrevet 20. mai 2020 1 time siden, CecilieX skrev: Jeg synes det er veldig rart at produktbildene med modellen er av så dårlig kvalitet. Sammenlikner du med andre nettbutikker som feks Zalando så ser de lite profesjonelle ut. Det er ikke i disse bildene mymuse har lagt pengene sine, for å si det sånn. Plaggene virker overpriset og av dårlig kvalitet, produktbildene er amatørmessige og lagt lite jobb i, og det satses utelukkende på influencermarkedsføring. I sum tyder ting på at de er ute etter stort salgsvolum og høy avkastning. Det borger ikke for at kundene kommer godt ut av et kjøp. Kikket inn på andre produkter på mymuse (ikke cbe) og det er en del dårlige bilder. De har ikke brukt mange sekundene på å få klærne til å sitte fint på modellen. Så på en long sleeve crop top av SE, der var halve trusa dratt inn i rumpesprekken, og beltet på bikinitrusa hang og slang. På bildet av produktet på SE, satt alt perfekt såklart. 9
Inocybe Skrevet 20. mai 2020 #21683 Skrevet 20. mai 2020 14 minutter siden, Onille skrev: Holdt på å si: Takk for gjensynet. Ekte klassiker, den boligvideoen. Etter å ha sett den på ny så husker jeg hvordan jeg GRØSSET av klippet der det ene familiemedlemmet sitter og leker på gulvet og vinker til Mamma? Pappa? Fotografen? Intetanende om hva klippet egentlig skal brukes til. Alt for å selge... Jeg har også lyst til å kritisere dette: Videoen viser en høygravid (?) CBE, og jeg ble nesten litt sjokkert over hvor normal hun så ut. Flott gravidmage. Men på bildene hun har publisert av seg selv gjennom graviditeten ser magen påfallende liten ut. HVORFOR velge å fremstille seg selv slik? Hvis man først skal dokumentere og publisere graviditeten sin, er det ikke bare fint og koselig å vise frem den voksende magen slik den faktisk ser ut for andre? Blogg-bedriften virker så innstilt på å vise frem CBE som tynnest/ minst/ magrest mulig. Selv i en graviditet. Er idealet til bedriften en gravid kropp som ser minst mulig gravid ut? Jeg er gravid i uke 36 nå, og tar litt magebilder for å kunne se tilbake på prosessen. Har merket at det er veldig enkelt å vinkle kroppen slik at magen ser minst mulig ut. Særlig på morgenkvisten når magen er minst. Men disse bildene ligner IKKE slik familie, kollegaer osv ser meg hver dag i levende live, fra alle mulige vinkler. EDIT: https://www.carolinebergeriksen.no/2016/08/30/gravidoppdatering-uke-40-395/ Dette er altså bildet som publiseres av CBE, 39+5. For meg ser det ut som en helt annen mage enn den på videoen. Hvorfor?? Etter å ha "fulgt" CBE.no gjennom to graviditeter og barselstid er jeg ikke i tvil om at svaret på det er ja. På absolutt alle bildene poseres og minimeres det. Det framstår som et hovedmål å være liten og vise at kvinnen er minst mulig påvirket av situasjonen. Å være kontinuerlig attraktiv for mannen har høyeste prioritert. Verdiene som forfektes av bedriften er tomme, kjærlighetsløse og handler ene og alene om det overfladiske. Kroppspress myntet spesifikt mot gravide og barselskvinner skjult bak "jeg kan ikke gjøre for at jeg er pen og sprek (men sier intet om alle de fototekniske og skriftlige knepene som brukes)". Ikke rart CBE.no får mye kritikk. 44
Inocybe Skrevet 20. mai 2020 #21684 Skrevet 20. mai 2020 9 timer siden, MiniMjau skrev: Fargene og kvaliteten ser helt annerledes (verre) ut på nettbutikken sine sider. Den rosa trusa så direkte vond ut. Det klør allerede. Første jeg tenkte på var noe billig kinaræl du kan bestille på wish. På en av igstories’ene zoomes det inn på en av toppene. Hvis man kan litt om søm og stoff ser man lett det er brukt minimale ressurser på stoff og søm. Og designet ser jo alle er lite kledelig. Selv silikonbryster får inntrykk av å bli dratt ned på grunn av snittet på en del av BHene. Er det noe som helst som legitimerer prisen på plaggene? 25
Clara80 Skrevet 20. mai 2020 #21685 Skrevet 20. mai 2020 Men...hvorfor bruker de egentlig den andre modellen i det hele tatt? 🙈 helt enig i at det ikke så spesielt bra ut...hun var flott, det er ikke det, men bildene var jo av en helt annen kvalitet, og man ser sannsynligvis hvordan undertøyet faktisk ser ut. Bildene til Caro var jo noe helt annet. Men egentlig greit at Mymuse ikke prøver å sminke på sannheten da. 21
Gjest Finlay Skrevet 20. mai 2020 #21686 Skrevet 20. mai 2020 (endret) 47 minutter siden, Clara80 skrev: Men...hvorfor bruker de egentlig den andre modellen i det hele tatt? 🙈 helt enig i at det ikke så spesielt bra ut...hun var flott, det er ikke det, men bildene var jo av en helt annen kvalitet, og man ser sannsynligvis hvordan undertøyet faktisk ser ut. Bildene til Caro var jo noe helt annet. Men egentlig greit at Mymuse ikke prøver å sminke på sannheten da. Det var virkelig stor forskjell ja! Tenker også at bildene av den andre modellen viser hvordan plaggene virkelig ser ut. Synes faktisk de ser lekre ut på CBE, spesielt pysjbuksa, men når jeg ser den på den andre modellen, ja da skjønner jeg at den buksa er ikke noe for meg😄 https://mymuse.no/green-caroline-sateen-pant Endret 20. mai 2020 av Finlay
MaleficentAurora Skrevet 20. mai 2020 #21687 Skrevet 20. mai 2020 Det er nok 51 minutter siden, Clara80 skrev: Men...hvorfor bruker de egentlig den andre modellen i det hele tatt? 🙈 helt enig i at det ikke så spesielt bra ut...hun var flott, det er ikke det, men bildene var jo av en helt annen kvalitet, og man ser sannsynligvis hvordan undertøyet faktisk ser ut. Bildene til Caro var jo noe helt annet. Men egentlig greit at Mymuse ikke prøver å sminke på sannheten da. Fordi de vil gi kjøpere ett mer realistisk holding og bildet til hvordan slikt undertøy faktisk ser ut på en normal kropp som ikke er syltynn, veltrent å har silikon. Er det første som slår meg siden de velger å bruke annen modellen som er langt unna CBE's liga. 10
Christiane_W Skrevet 20. mai 2020 #21688 Skrevet 20. mai 2020 54 minutter siden, Clara80 skrev: Men...hvorfor bruker de egentlig den andre modellen i det hele tatt? 🙈 helt enig i at det ikke så spesielt bra ut...hun var flott, det er ikke det, men bildene var jo av en helt annen kvalitet, og man ser sannsynligvis hvordan undertøyet faktisk ser ut. Bildene til Caro var jo noe helt annet. Men egentlig greit at Mymuse ikke prøver å sminke på sannheten da. Jeg tror bildene av CBE er ment som miljø-/inspirasjonsbilder mens bildene med den andre modellen er de faktiske produktbildene som viser plaggene uten masse dilldall rundt. Det er jo ikke uvanlig i nettbutikker å gjøre det sånn, at man har et eller flere bilder av produktet på hvit bakgrunn supplert med bilder der produktet er stylet og satt inn i et miljø. Noen eksempler: https://www.kid.no/soverom/sengetoey/hummingbird-sateng-sengesett/marineblaa-sengesett-140x200-cm/ https://www.magnor.no/no/skyline-lux/1670-skyline-lux-stormlykt.html https://www.hadeland-glassverk.no/no/champagne-32-cl-6-pk Det er gjerne miljøbildene som gjør at man får lyst på produktet, det er jo de som er lekre og inspirerende. Det er virkelig tilfelle med MyMuse kolleksjonen til CBE. På bildene der hun selv er modell ser produktene ut til å være langt finere enn de gjør på den andre modellen. 13
hufsaaaaa Skrevet 20. mai 2020 #21689 Skrevet 20. mai 2020 11 timer siden, FotbaIlflua skrev: Jeg fatter ikke at det er mulig å legge ut bilder med klær som ser så ulike ut på to ulike mennesker. Ikke bare passformen, men både farge og kvalitet ser helt annerledes ut. Som en dyr vs billig-artikkel eller en parodi som feks Celeste Barber gjør på instagram. Ja, god sammenligning! 9
Gjest Finlay Skrevet 20. mai 2020 #21690 Skrevet 20. mai 2020 3 minutter siden, Christiane_W skrev: Det er gjerne miljøbildene som gjør at man får lyst på produktet, det er jo de som er lekre og inspirerende. Det er virkelig tilfelle med MyMuse kolleksjonen til CBE. På bildene der hun selv er modell ser produktene ut til å være langt finere enn de gjør på den andre modellen. Veldig bra for forbrukeren at MyMuse viser "begge deler". Samtidig litt merkelig, med tanke på salg. Hadde man bare sett CBE i plaggene, kunne man lettere blitt fristet til å kjøpe. Mens den andre modellen (nydelig, men litt mer kjøtt på beina) nesten ser litt smålubben ut i klærne, noe hun absolutt ikke er! Da tenker man muligens at man selv vil se mer enn litt smålubben ut😄
Karianne30 Skrevet 20. mai 2020 #21691 Skrevet 20. mai 2020 Jeg lurer bare på hvordan de kan rettferdiggjøre prisen? 798,- for en nattkjole i polyester? Er det fordi den er «eksklusiv»? At det ikke produseres mer enn et visst antall? 28
Rubella Skrevet 20. mai 2020 #21692 Skrevet 20. mai 2020 Stoffet ser jo helt forferdelig ut på bildene av mymuse-modellen! Sånn billig, klamt, blankt og lettrevnende polyesterstoff klær til 10 kr fra Kina på eBay ofte er laget av. Skulle tro CBE sine bilder var «lokkebildene» i eBay-annonsene og mymuse-bildene var erfaringer fra misfornøyde kjøpere! 40
Oransjesjel Skrevet 20. mai 2020 #21693 Skrevet 20. mai 2020 Også polyester... Har man et snev av miljøbevissthet, så ligger man langt unna! Og hvem vil ha det «stoffet» der innpå kroppen? Blir klam og får dårlige vibber fra 70 - tallet. Styr unna - velg miljø! 30
enkefru Skrevet 20. mai 2020 #21694 Skrevet 20. mai 2020 2 timer siden, Inocybe skrev: På en av igstories’ene zoomes det inn på en av toppene. Hvis man kan litt om søm og stoff ser man lett det er brukt minimale ressurser på stoff og søm. Og designet ser jo alle er lite kledelig. Selv silikonbryster får inntrykk av å bli dratt ned på grunn av snittet på en del av BHene. Er det noe som helst som legitimerer prisen på plaggene? En så da virkelig nipples på IG story i går... blonde-topp/bh 🙈 -ingen andre som la merke til det? 1
Christiane_W Skrevet 20. mai 2020 #21695 Skrevet 20. mai 2020 (endret) Jeg lurer på hvem de tror skal kjøpe denne kolleksjonen CBE påvirker visstnok kjøpesterke, universitetsutdannede kvinner i høye stillinger, er det segmentet potensielle kunder? Jeg tror svaret på det er nei. Min erfaring fra flere år med salg av kjøkken og hvitevarer i high-end delen av markedet er at folk i det segmentet er mer kvalitets- og miljøbevisste enn at de kjøper polyester-ræl til overpris bare fordi en influencer har satt navnet sitt på det. De velger kvalitet som varer og mange er faktisk opptatt av miljø og å velge bærekraftige materialer. Endret 20. mai 2020 av Christiane_W rettet tegnsetting 34
Sure sitronen Skrevet 20. mai 2020 #21696 Skrevet 20. mai 2020 Hvor ser dere de andre bildene ang undertøyet? Finner ikke det jeg. 2
Gjest loveli Skrevet 20. mai 2020 #21697 Skrevet 20. mai 2020 12 timer siden, Pippio skrev: Hvor finner dere bilde av den andre modellen? Prøvde å lete på nettsiden og IG til mymuse. Jeg fant de heller ikke med en gang, men nå som jeg fant bildene... HAHAHAHAHAHA! Det er det eneste konstruktive jeg har å si om den kolleksjonen...
Gjest Finlay Skrevet 20. mai 2020 #21698 Skrevet 20. mai 2020 (endret) 6 timer siden, Sure sitronen skrev: Hvor ser dere de andre bildene ang undertøyet? Finner ikke det jeg. https://mymuse.no/green-caroline-sateen-pant Endret 20. mai 2020 av Finlay
MaleficentAurora Skrevet 20. mai 2020 #21699 Skrevet 20. mai 2020 1 time siden, Karianne30 skrev: Jeg lurer bare på hvordan de kan rettferdiggjøre prisen? 798,- for en nattkjole i polyester? Er det fordi den er «eksklusiv»? At det ikke produseres mer enn et visst antall? Da handler jeg heller på H&M som ligner på det samme. 11
MaleficentAurora Skrevet 20. mai 2020 #21700 Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, Finlay skrev: https://mymuse.no/green-caroline-sateen-pant https://mymuse.no/dusty-pink-caroline-twinky-lingerie-set 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå