Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Karianne30 skrev:

Til hennes forsvar så er det jo MYE sånt undertøy som er in om dagen. Så å gå helt motsatte veier er gjerne ikke alltid lurt. Når det er sagt, så lurer jeg på om min G-cup vil få plass i noe av «hennes» design? 🤭

Poenget er at hun kommet ikke med noe nytt som "ikke" er på markedet. Lille nytt er jo denne skjerf knyte toppen. Hun sier heller ingenting om hennes kolleksjon kommer til å være før alle eller for en spesifikk kroppsfasong gruppe. Nei si det. Det første som slo meg var at det er en kolleksjon for kvinner som er veltrent å har småe silikonpupper. Da Alexandra Joner promoterte om sitt kolleksjon hos mymouse så ga hun beskjed at det skulle være før alle og ikke for en bestemt gruppe. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
29 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Ser ut til at hun  inspirere seg fra Nelly ang BH. Bare at denne jeg fant er i svart. Ingenting med henne er originalt.

https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/undertøy/bh-topper/ow-intimates-201521/yvi-bra-641208-8694/

Jeg tar det for gitt at CBE ikke selv har medvirket i designprosessen. Bakgrunnen for den påstanden er flere. Sophie Elise sin «kolleksjon» for mymuse ble dokumentert at var masseprodusert fra billige produsenter, og identiske produktet ble funnet hos andre. Vi har også historien om spennenekolleksjonen via Coverbrands, der man fant identiske spenner andre steder. Den endelige bekreftelsen kom da Coverbrands endret teksten. Videre har alle tidligere «kolleksjoner» totalt manglet dokumentasjon av en påstått langvarig prosess. De tar ellers bilder og film av svært mye, så fraværet av deltagelse i designprosses betyr for meg at de ikke har deltatt spesielt mye, om noe. Da Adax-kolleksjonen ble lansert gjorde de et forsøk på å vise frem en type prosess, men det de i realiteten viste var CBE som studerte ferdige produkter komplett med prislappen på. 

Disse influencerkolleksjonene har vi nå sett så mange av, at jeg tror det er gjengs oppfatning at det i realiteten er å sette navnet sitt på. Ellers er det vel ikke ukjent at narrativet de presenterer i beste fall er omtrentlig. De «lyver» jo faktisk på daglig basis om de ulike produktene som passerer i en jevn strøm gjennom husene deres. Nei, dette er ikke et produkt som de etter eget valg har anskaffet, de får rikelig betalt for å anbefale det. 

Tilføyelse:

Dokumentasjon: Skjermbilder av på endret tekst hos Coverbrands, https://influencere.wordpress.com/2019/08/01/caroline-berg-eriksen-caroline-accessories-og-villedende-reklame/ Forøvrig er det salg på alle spennene fra kolleksjonen, så etterspørselen tømte ikke lageret deres for å si det slik. 

Endret av CecilieX
Skrevet
8 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg tar det for gitt at CBE ikke selv har medvirket i designprosessen. Bakgrunnen for den påstanden er flere. Sophie Elise sin «kolleksjon» for mymuse ble dokumentert at var masseprodusert fra billige produsenter, og identiske produktet ble funnet hos andre. Vi har også historien om spennenekolleksjonen via Coverbrands, der man fant identiske spenner andre steder. Den endelige bekreftelsen kom da Coverbrands endret teksten. Videre har alle tidligere «kolleksjoner» totalt manglet dokumentasjon av en påstått langvarig prosess. De tar ellers bilder og film av svært mye, så fraværet av deltagelse i designprosses betyr for meg at de ikke har deltatt spesielt mye, om noe. Da Adax-kolleksjonen ble lansert gjorde de et forsøk på å vise frem en type prosess, men det de i realiteten viste var CBE som studerte ferdige produkter komplett med prislappen på. 

Disse influencerkolleksjonene har vi nå sett så mange av, at jeg tror det er gjengs oppfatning at det i realiteten er å sette navnet sitt på. Ellers er det vel ikke ukjent at narrativet de presenterer i beste fall er omtrentlig. De «lyver» jo faktisk på daglig basis om de ulike produktene som passerer i en jevn strøm gjennom husene deres. Nei, dette er ikke et produkt som de etter eget valg har anskaffet, de får rikelig betalt for å anbefale det. 

Akkurat.. Hvorfor sette navnet sitt på noe man ikke har vært en del av fra starten liksom. Før det lille stykket av det hun hat komme med har ikke vært noe hardt arbeid i flere mnd eller år. Sjansen for at kolleksjonen til Alexandra Joner ble jobbet mye mer er større og det jeg har mer realistisk holding til det enn CBE og SE. 

• Liker 4
Gjest CecilieX
Skrevet
7 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Het er Alexandra Joner sin mymouse kolleksjon 

https://mymuse.no/catalogsearch/result/?q=Alexandra++jon

10 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Akkurat.. Hvorfor sette navnet sitt på noe man ikke har vært en del av fra starten liksom. Før det lille stykket av det hun hat komme med har ikke vært noe hardt arbeid i flere mnd eller år. Sjansen for at kolleksjonen til Alexandra Joner ble jobbet mye mer er større og det jeg har mer realistisk holding til det enn CBE og SE. 

Næh. Tror rett og slett ikke på at Aleksandra heller er involvert. Hva bygger du antagelsen på? 

Ser forøvrig at det er salg på mange av «hennes» plagg også, hvilket ikke akkurat vitner om stor etterspørsel. 

Skrevet
3 minutter siden, CecilieX skrev:

Næh. Tror rett og slett ikke på at Aleksandra heller er involvert. Hva bygger du antagelsen på? 

Ser forøvrig at det er salg på mange av «hennes» plagg også, hvilket ikke akkurat vitner om stor etterspørsel. 

Bygger det på måten hun har promotert det hele og gitt god informasjon, svart på spørsmåler som følgere har sendt inn til henne ang kolleksjonen hennes. Det var stor etterspørsel i starten men nå er det en stund siden hennes kom ut. Kanskje hun er i gang med sitt tredje og fjerde del av kolleksjonen🤷‍♀️

Gjest CecilieX
Skrevet
3 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Bygger det på måten hun har promotert det hele og gitt god informasjon, svart på spørsmåler som følgere har sendt inn til henne ang kolleksjonen hennes. Det var stor etterspørsel i starten men nå er det en stund siden hennes kom ut. Kanskje hun er i gang med sitt tredje og fjerde del av kolleksjonen🤷‍♀️

Så du tar hennes ord for det? Hele bransjen er jo fundamentert på at du nettopp kjøper narrativet som de pakker reklamen inn i. Det er vel naivt. 

Spør deg selv hvorfor du er villig til å tro på Alexandra Joner men ikke Caroline Berg Eriksen og Sophie Elise. 

Skrevet
5 minutter siden, CecilieX skrev:

Så du tar hennes ord for det? Hele bransjen er jo fundamentert på at du nettopp kjøper narrativet som de pakker reklamen inn i. Det er vel naivt. 

Spør deg selv hvorfor du er villig til å tro på Alexandra Joner men ikke Caroline Berg Eriksen og Sophie Elise. 

Selv om jeg synes at hennes er virker mer oppriktig så betyr det ikke at jeg kjøper noe fra kolleksjonen hennes. Jeg treng ikke å spørr meg selv om det. Har sagt det før å sier det igjen; jeg kjøper ikke noe som bloggere å influencere gir ut, reklamere ellet promotere. Men jeg kan likevel ha meninger å synspunkter om det de gjør og hvordan deg gjøres.

Gjest CecilieX
Skrevet

Vedr «stor etterspørsel», så er det jo bare et markedsføringsteknisk grep som gjør at du skynder deg å kjøp. I tillegg gir det inntrykk av at dette er populært og det er effektfullt. 

Markedsføring er en milliardindustri der de i detalj studerer hva som får folk til å kjøpe noe. Mye handler om å bruke velkjent psykologi for å manipulere deg til kjøp eller handling. De spiller på ditt dårlige selvbilde og dine følelser. Alt i økonomisk vinning.

Er det feks egentlig noen som tror på shampo-reklamer lenger? Fikk du like glansfult hår som modellen på TV? Fikk du mange nye venner da du brukte Sterilan? Så frossenpizzaen din like tiltalende ut som i reklamefilmen og smakte den akkurat som på restaurant? 

Nei. 

Innholdsmarkedsføringen som influencerne driver med er bare en ny måte å lyve på. Enda bedre pakket inn, enda vanskeligere å være bevisst på. Men: om 5 års tid etter x antall bomkjøp, vil det jo gå opp for deg at det de påstår ikke stemmer, det heller. Når du har sett dem få 100 nye favoritter av samme produkt, så bør det gå opp et lys for deg. 

Skrevet
2 timer siden, Camillalilla skrev:

Desverre er det brukere som ser sitt snitt til å komme med slike nedlatende kommentarer/videoer. Hva med å heller overse slike innlegg og i stede diskutere høyaktuelle problemer som umerket reklame. Hva synes du om dagens massive reklamering for glossybox der bedriftsinnehaver poserer i egen kolleksjon fra mymuse uten å merke det som reklame?

Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor hun ikke merker riktig. Hva har hun å vinne på det? Det er jo veldig gjennomskuelig. Reglene er ikke vanskelig å forstå. 

CBE.no har etter min mening alt å vinne på å endre holdning, slutte å eksponere barna, samt merke reklame riktig. De burde gjøre en helomvending før de har ødelagt hele «ettermælet» sitt. 

• Liker 19
Skrevet
4 minutter siden, Pippio skrev:

Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor hun ikke merker riktig. Hva har hun å vinne på det? Det er jo veldig gjennomskuelig. Reglene er ikke vanskelig å forstå. 

Når hun først merke så er det så lite å nærmeste "usynlig" at man ser det nesten ikke. Man må nesten fokusere litt ekstra før å få det med seg.

• Liker 5
Skrevet (endret)
48 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Når hun først merke så er det så lite å nærmeste "usynlig" at man ser det nesten ikke. Man må nesten fokusere litt ekstra før å få det med seg.

Ja, jeg la merke til det. 
For min del tror jeg ikke på det CBE.no selger i det hele tatt. Det er pengene som rår. I motsetning har vi Ingrid Bergtun (sy og gjenbruk) Produktene hun reklamerer for finner jeg troverdig. Jeg har faktisk kjøpt produkter hun reklamerer for. Troverdighet er gull. Noe CBE ikke har (for meg) 

Endret av Pippio
  • Liker 19
Skrevet
9 minutter siden, Pippio skrev:

Ja, jeg la merke til det. 
For min del tror jeg ikke på det CBE.no selger i det hele tatt. Det er pengene som rår. I motsetning har vi Ingrid Bergtun (sy og gjenbruk) Produktene hun reklamerer for finner jeg troverdig. Jeg har faktisk kjøpt produkter hun reklamerer for. Troverdighet er gull. Noe CBE ikke har (for meg) 

Da er vi to om samme syn på saken om CBE. 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Kanskje ikke så rart hun er litt mer involvert, da samboeren hennes er investor i MyMuse. Han gikk inn i bedriften som investor i fjor sommer, og  både han og Alexandra sa at de "ville satse på influencere". Dvs.. få bloggere til å være liksomdesignere for  få reklame og dermed selge mer/profilere bedriften. 

https://e24.no/naeringsliv/i/2Goeoa/mymuse-undertoeysbutikken-paa-nett-faar-ny-investor-og-satser-hardt-paa-influensere

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, naivsuper skrev:

Kanskje ikke så rart hun er litt mer involvert, da samboeren hennes er investor i MyMuse. Han gikk inn i bedriften som investor i fjor sommer, og  både han og Alexandra sa at de "ville satse på influencere". Dvs.. få bloggere til å være liksomdesignere for  få reklame og dermed selge mer/profilere bedriften. 

https://e24.no/naeringsliv/i/2Goeoa/mymuse-undertoeysbutikken-paa-nett-faar-ny-investor-og-satser-hardt-paa-influensere

Det var jeg ikke klar over. Ikke visste jeg heller at samboeren hennes hadde gått inn i bedriften som investor. Vet ganske så lite om samboeren hennes.

• Liker 1
Skrevet

Hva er greia til CBE med å godkjenne usaklige kommentarer, men slette kommentarer som er konstruktive? Ja, noen ganger kritiske spørsmål, men på ingen måter ufine i tonen... Jeg stilte et spørsmål om hjelmbruk på ATV på 17. Mai og ingen svar.. Mens kjipe kommentarer fr bunadspolitiet om skjerf i halsen.... De slipper gjennom.. Må jo bare riste på hodet av opplegget. 

• Liker 36
Skrevet
43 minutter siden, FruByråkrat skrev:

Hva er greia til CBE med å godkjenne usaklige kommentarer, men slette kommentarer som er konstruktive? Ja, noen ganger kritiske spørsmål, men på ingen måter ufine i tonen... Jeg stilte et spørsmål om hjelmbruk på ATV på 17. Mai og ingen svar.. Mens kjipe kommentarer fr bunadspolitiet om skjerf i halsen.... De slipper gjennom.. Må jo bare riste på hodet av opplegget. 

Det er nok for å opprettholde fansens oppfatning av at alle kritikere kun er ute etter de og aldri konstruktive. 

Har sett at de knytter fansen til seg på den måten. 

• Liker 28
Gjest Snøsøta
Skrevet

Svært oppsiktsvekkende estetikk i det siste treningsinnlegget. Minner veldig om Leni Riefenstahl sine propagandabilder i svart hvitt. Overmenneske altså. Veldig lite heldig parallell både bildemessig og ikke minst symbolsk med det fokuset som er på perfeksjon som er på bloggen. 

Skrevet

Er veldig spent på å se hvordan kolleksjonen gjør det, er enig med dere over her i at kolleksjonen ser ut til å passe en veldig smal kundegruppe. Så vi får se! :) Men jeg er ganske sikker på at det kommer en kolleksjon til uavhengig av hvordan salget går. Det blonde-settet hun poserte med på Instagram i den første posten hun la ut i feeden (videosnuttet etter bildet på kjøkkenøya) kan ikke jeg finne på MyMuse sine sider nå i hvert fall. Så da virker det jo som at de tok bilder av flere produkter enn kolleksjonen består av. 🤔

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...