skruf Skrevet 17. mai 2020 #21541 Skrevet 17. mai 2020 Får håpe han droppet champagne til frokosten siden han rallet rundt med småjentene på atv i dag, attpåtil uten hjelm på jentungene. Direkte uforsvarlig 31
Gjest tranedatter Skrevet 17. mai 2020 #21542 Skrevet 17. mai 2020 Okej, jeg er muligens veeeldig avslappet av meg. Men atv i sin egen hage anser jeg ikke som større risiko... Jeg personlig sykler ikke med hjelm engang. Nordlending som jeg er, vokset opp med snøscooer, snekring og saging fra liten av. Blir mye mer irritert over ungene som eksponeres, boob-job, restylane (?) i leppene strax det var åpnet.
Skrottefar Skrevet 17. mai 2020 #21543 Skrevet 17. mai 2020 50 minutter siden, FotbaIlflua skrev: De har sikkert ikke tenkt å velte, så da trenger de ikke hjelm Det er nok sikkert det samme argumentet The CBE-lovers kommer til å bruke, pluss at han kjørte sikkert så sakte og på privat grunn, så da er det jo ikke farlig.......og de som kritiserer er bare dumme og misunnelige 🤣 24
Keaton Skrevet 17. mai 2020 #21545 Skrevet 17. mai 2020 De er liksom litt Outlaws light, de sarpingene der. 22
Zenhouse Skrevet 17. mai 2020 #21546 Skrevet 17. mai 2020 54 minutter siden, tranedatter skrev: Okej, jeg er muligens veeeldig avslappet av meg. Men atv i sin egen hage anser jeg ikke som større risiko... Jeg personlig sykler ikke med hjelm engang. Nordlending som jeg er, vokset opp med snøscooer, snekring og saging fra liten av. Blir mye mer irritert over ungene som eksponeres, boob-job, restylane (?) i leppene strax det var åpnet. https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/8PaGr/poiree-alvorlig-skadet-i-ulykke Poiree kjørte i lav hastighet med en av døtrene sine hjemme da ATV’en kjørte seg fast og veltet. Poiree fikk alvorlige skader. Hva LKE og CBE velger å gjøre på privaten er deres (potensielt farlige) valg, men å kringkaste dette for alle og enhver på Instastory er idioti. 45
Populært innlegg skruf Skrevet 17. mai 2020 Populært innlegg #21547 Skrevet 17. mai 2020 (endret) Altså, jeg har også vokst opp på en liten plass «der ingen skulle tru at nokon kunne bu» med vill vest-tilstander der oldefaren min rallet rundt på en trimmet traktor i hundreogdritfort med oss oldebarna sittende/klamrende fast oppi grabben. Lensmannen kokte hjemmebrent med naboen og det var ingen som brydde seg med hverken det ene eller det andre. Det betyr derimot ikke at mine barn har samme oppveksten som jeg hadde. Mine barn er ikke noen overbeskytta persilleblad, langt derifra. Særlig yngstejenta har vært den ungen som har klatret høyest i trærne, som spikker med kniv og som har hatt klippekort på kirurgen. Jeg har hatt både hjertet i halsen og fått grå hår av den ungen der, men hun har fått utfolde seg som den lille daredevilen hun er. Sikkerhet derimot er noe jeg ikke tar lett på. De har ikke fått brukt hverken sparkesykkel Skateboard/longboard eller sykkel uten hjelm. Er vi ute med båten så er redningsvest et must (også til oss foreldre). Og også hjelm de gangene hun har vært med onkelen sin og kjørt atv, selv om broren min kjører rolig på egen tomt. Man trenger ikke høy fart for å skade seg stygt; ene broren min tryna på skateboard for noen år siden, uten hjelm, og han lå i koma lenge og hadde et stygt knusingsbrudd på hodeskallen som ble reparert med titanplater. Og han hadde ikke høy fart engang. EDIT: Når CBE på bedriftens Instagramkonto fortløpende dokumenterer 17mai-feiringen via instastory der de starter dagen med champagnefrokost etter flaggheising der CBE selv sabelterer champagneflasken, og der de noen timer senere også legger ut video av far sjøl som raller rundt på ATV med to usikra småjenter uten hjelm, der den minste t.o.m er plassert bak ryggen på far sånn at han har null oversikt over henne, så er det ikke rart det blir reaksjoner. Det er egentlig totalt uforsvarlig av to voksne mennesker som også har jobbtittelen Påvirkere. Galskap. Vil de ikke ha reaksjoner og diskusjoner på forum og ellers i offentligheten så hadde de ikke behøvd å dokumentere dumskapen på en offentlig jobbkonto men heller lagt ut film og bilder på en privat konto for familie og venner Endret 19. mai 2020 av skruf 58
Skrottefar Skrevet 17. mai 2020 #21548 Skrevet 17. mai 2020 2 minutter siden, Zenhouse skrev: Poiree kjørte i lav hastighet med en av døtrene sine hjemme da ATV’en kjørte seg fast og veltet. Poiree fikk alvorlige skader Nettopp, det er like farlig uansett, og skulle uhellet være ute, f.eks ved at gassen henger seg opp, noe som kan skje, er ingen garantier for det, så kan det bli fatalt, men det tenker jo ikke dette boble-paret på, for i boble-verdenen så er alt lov 25
decker Skrevet 17. mai 2020 #21549 Skrevet 17. mai 2020 «Hjelm påbudt! Etter loven må førere bruke hjelm på ATVer som er registrert som moped eller firehjuls motorsykkel. Loven gjelder ikke kjøretøy registrert som traktor. Trygg Trafikk anbefaler likevel at alle som kjører ATV bruker hjelm, for sin egen sikkerhets skyld.» https://www.tryggtrafikk.no/mc-moped/atv/kjoring-pa-atv/# 28
MaleficentAurora Skrevet 17. mai 2020 #21550 Skrevet 17. mai 2020 Det er også bekymringsfullt at minstejenta sitter BAK faren før så klamre seg fast til han. Imens LK har full oversikt på eldstejenta å hvor hen de kjører. Jeg får fnatt av de som foreldre når de ikke tenker lengre enn nesetippen. 28
Skrottefar Skrevet 17. mai 2020 #21551 Skrevet 17. mai 2020 3 minutter siden, MaleficentAurora skrev: ikke tenker lengre enn nesetippen ......og det er vel mer regelen enn unntaket der i heimen 🤪 18
MaleficentAurora Skrevet 17. mai 2020 #21552 Skrevet 17. mai 2020 Akkurat nå, Skrottefar skrev: ......og det er vel mer regelen enn unntaket der i heimen 🤪 Ingen tvil om det 10
Klokkereim Skrevet 17. mai 2020 #21553 Skrevet 17. mai 2020 Hallo, alle vet vel at hjelm er fy fy til bunad? 12
pøbelsara Skrevet 17. mai 2020 #21554 Skrevet 17. mai 2020 3 minutter siden, Klokkereim skrev: Hallo, alle vet vel at hjelm er fy fy til bunad? 9
oblt Skrevet 17. mai 2020 #21555 Skrevet 17. mai 2020 2 hours ago, tranedatter said: Okej, jeg er muligens veeeldig avslappet av meg. Men atv i sin egen hage anser jeg ikke som større risiko... Jeg personlig sykler ikke med hjelm engang. Nordlending som jeg er, vokset opp med snøscooer, snekring og saging fra liten av. Blir mye mer irritert over ungene som eksponeres, boob-job, restylane (?) i leppene strax det var åpnet. Jeg er litt usikker på om du mener man skader seg mindre dersom uhell skjer på egen tomt? Når du sykler uten hjelm, legger du ut fotodokumentasjon av dette i kommersielle kansler hvis hensikt er å påvirke andre? Om svaret er nei synes jeg denne opplysningen er irrelevant. Landsdel er også irrelevant, de fleste er vokst opp med mer "slack" enn vi har nå. Jeg tror ikke nordlendinger skiller seg ut. Scroll gjerne ned til grafisk fremvisning av at denne avslappede holdningen var fatal: https://www.nrk.no/ytring/_det-gikk-jo-bra-med-oss__-1.13730738 28
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 17. mai 2020 Populært innlegg #21556 Skrevet 17. mai 2020 Hadde CBE valgt å ikke poste dette for allmenn skue i bloggens medieplattformer, hadde det hele vært et privatanliggende. Men bloggeieren mente altså at dette var informasjon som både (potensielle) oppdragsgivere og følgere ville finne forlokkende og interessant, så da måtte det altså kunngjøres for Gud og hvermansen. Og her er det CBE åpenbart ikke har forstått: Alt som vises på blogg og/eller dens tilhørende kanaler VIL og KAN bli gjenstand for - også uønsket - debatt. Å rægge rundt uten hjelm på en ATV med to usikrede mindreårige passasjerer som heller ikke har hjelm ... vel, det kvalifiserer ikke akkurat til sporenstreks opptak i Mensa, for å si det mildt. 51
Christiane_W Skrevet 17. mai 2020 #21557 Skrevet 17. mai 2020 (endret) En av de mannen min var på rehab sammen med etter at han knakk ryggen og ble lam i beina ble skada da han "skulle bare" med ATV på egen eiendom i lav hastighet. Han feilberegnet hvor bratt en skråning var, rulla og fikk ATVen over seg. Sluttresultatet er at han ble såpass alvorlig skadet at han vil være delvis pleietrengende resten av livet. Han er glad for at han brukte hjelm, da det i følge legene hindret hjerneskade, så selv om kroppen ikke fungerer så fungerer hodet 100% som før ulykken. Men for all del, ulykker skjer nok ikke i familen Eriksens "tivoli" i Kulåsparken...🙄 Endret 17. mai 2020 av Christiane_W 38
Rubella Skrevet 18. mai 2020 #21558 Skrevet 18. mai 2020 Trenger vel ikke bilbelte heller, da. Oh emm geee, har jo ikke tenkt å krasje akkurat 🙄 24
123Frustrert Skrevet 18. mai 2020 #21559 Skrevet 18. mai 2020 Hva LKE gjør og publiserer på en privat konto er hans sak og problem, men med en gang det legges ut på en frimakonto blir det jo bare tåpelig, og at han utsetter barna sine for slikt idioti er helt spinnvilt. jeg kjører en del ATV, men kunne ikke falt meg inn å kjøre uten hjelm. Kjører du i en akkurat passe skråning, men skvetter skal det ingenting til for at du rykker i gassen og du får mer tyngde bakover. Samme på flata, skulle et barn dytte bort i armen eller annen liten uforutsett hendelse kan man rykke i gassen og et av barna kan enkelt bli slengt av. Skal virkelig ingenting til. Gassen er like følsom som på en moped. 25
Medici Skrevet 18. mai 2020 #21560 Skrevet 18. mai 2020 Inntastory i dag, på vei til 6-årskontroll med eldste datter. Hva har det på en bedriftskonto å gjøre? 46
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå