Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, Medici skrev:

Inntastory i dag, på vei til 6-årskontroll med eldste datter. Hva har det på en bedriftskonto å gjøre?

Det er problemet med denne bloggeren. Privatlivet er blitt business. 

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, Medici skrev:

Inntastory i dag, på vei til 6-årskontroll med eldste datter. Hva har det på en bedriftskonto å gjøre?

Først bilde av barnet på vei til 6 årskontroll også mor sittende i truse og bh på en kjøkkenbenk. Merkelig kombo.

• Liker 37
Gjest Krutt Tønne
Skrevet
12 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Det er også bekymringsfullt at minstejenta sitter BAK faren før så klamre seg fast til han. Imens LK har full oversikt på eldstejenta å hvor hen de kjører. Jeg får fnatt av de som foreldre når de ikke tenker lengre enn nesetippen.

Jeg klarer ikke å bry meg om hvor eller med hvem de kjører. Det er ikke mine barn, selv om jeg synes det er enormt trist hvis det skjer de noe. Men sånn for ordens skyld, den minste satt foran, og største bak uten at det gjør det noe særlig bedre, men rett skal være rett.

Skrevet
Akkurat nå, Krutt Tønne skrev:

Jeg klarer ikke å bry meg om hvor eller med hvem de kjører. Det er ikke mine barn, selv om jeg synes det er enormt trist hvis det skjer de noe. Men sånn for ordens skyld, den minste satt foran, og største bak uten at det gjør det noe særlig bedre, men rett skal være rett.

Spiller ingen rolle hvem av barna som satt bak eller foran. LK skulle ha latt være. Det er hele poenget med å diskutere å sette et dypere fokus på dette er fordi uhell av ulykke skjer like enkelt på privat eiendom som det skjer andre steder. 

• Liker 10
Skrevet
37 minutter siden, Medici skrev:

Absolutt ingenting. Det angår ikke verden.

27 minutter siden, Surikatt skrev:

Det er problemet med denne bloggeren. Privatlivet er blitt business. 

Jupp. Det er ett valg hu var tatt med tiden. Alt so mangler nå er at hun bretter ut om sexlivet sitt i iditaljer 🙈

20 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Først bilde av barnet på vei til 6 årskontroll også mor sittende i truse og bh på en kjøkkenbenk. Merkelig kombo.

Det er blitt et typisk og klassisk trekk av CBE å gjøre. Etter de små ble født så startet den røde tråden.

• Liker 7
Gjest Krutt Tønne
Skrevet
4 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Spiller ingen rolle hvem av barna som satt bak eller foran. LK skulle ha latt være. Det er hele poenget med å diskutere å sette et dypere fokus på dette er fordi uhell av ulykke skjer like enkelt på privat eiendom som det skjer andre steder. 

Det spiller ingen rolle for meg, som sagt, men jeg siterte vedkommende som sa at minste satt bak. 

Skrevet
5 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Absolutt ingenting. Det angår ikke verden.

Jupp. Det er ett valg hu var tatt med tiden. Alt so mangler nå er at hun bretter ut om sexlivet sitt i iditaljer 🙈

Det er blitt et typisk og klassisk trekk av CBE å gjøre. Etter de små ble født så startet den røde tråden.

Sexlivet har hun allerede fortalt om i et intervju for noen år siden 

• Liker 16
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Krutt Tønne skrev:

Det spiller ingen rolle for meg, som sagt, men jeg siterte vedkommende som sa at minste satt bak. 

Vedkommende var meg. Selvsagt spiller det ingen rolle for deg. Det kommer tydelig å klart fram i kommentarene dine. Var det noe mer?

Endret av MaleficentAurora
Skrevet
1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Sexlivet har hun allerede fortalt om i et intervju for noen år siden 

Satt akkurat å leste en artikkel om det. Men jeg mente mer dypere enn det hun sa i intervjuet. For det er egentlig det eneste som mangler.

Skrevet

Kjenner jeg får vondt av denne CBE sånn som hun blir omtalt her. Måtte gå inn og sjekke på Instagram hva siste kommentarene dreier seg om. Ærlig talt, det så jo ut som at småbarnsfamilien hadde en kjempe koselig 17. Mai feiring der både store og små kosa seg. Er ikke dette hyggelig å se på? Men neida, barna hadde ikke på seg hjelm - fy fy. Er alle dere så feilfrie her? 

• Liker 6
Skrevet
25 minutter siden, frittfall skrev:

Kjenner jeg får vondt av denne CBE sånn som hun blir omtalt her. Måtte gå inn og sjekke på Instagram hva siste kommentarene dreier seg om. Ærlig talt, det så jo ut som at småbarnsfamilien hadde en kjempe koselig 17. Mai feiring der både store og små kosa seg. Er ikke dette hyggelig å se på? Men neida, barna hadde ikke på seg hjelm - fy fy. Er alle dere så feilfrie her? 

Foreslår at du blar deg litt tilbake i de mange mange sidene som er her. Så finner du at spørsmålene dine er besvart uttallige ganger. Nei, alle er ikke feilfrie her. Faktisk så er ingen det, og ingen har påstått at de er det. Det er ok å disktuere manglende hjelmbruk osv i en stor påvirkerkanal uten å måtte være feilfri selv. 

Les hva tråden handler om. Eksponering av barn hos en av Norges influencere blandt annet. Hvis du ønsker å diskutere de som diskuterer det vil være brukerdebatt. Lag evt egen tråd om dette andre steder. 

Og nei, jeg personlig syns ikke det er hyggelig å se at influenceres barn er på "jobb" på 17 mai (dette er ikke en privatkonto, dette er en bedriftskonto der alt de legger ut er regissert, planlagt og for å selge. Det selger jo til deg ser du ) 

• Liker 36
Skrevet
27 minutter siden, frittfall skrev:

Ser du det helt som en enslig episode skjønner jeg det. Hva folk gjør i sin egen hage er jo opp til dem, men når det er et firma som legger ut videoen på sin egen firmakonto så blir det annerledes. Dessuten er det vel egentlig ikke dere hage heller.. 

Du må skille mellom firma og privatpersonen cbe. Det er ikke privatpersonen cbe som omtales her, Men firma. Hva cbe gjør privat vet vi lite/ingenting om, men alt som blir delt under firma sine some kanaler er det jo fritt frem og mene noe om. At bedriften velger å bruke mindreårige i butikken må de nesten ta ansvaret for selv. 

• Liker 30
Skrevet (endret)
47 minutter siden, frittfall skrev:

Du burde lese deg opp på hva CBE og mannen  faktisk blir kritisert før. Denne lille uskyldige tivoliet av ATV kunne ha blitt til noe annet. Og det er folkes sin sak også når det blir lagt ut på SOME som er offentlig og ikke privat. Det er snakk om 2 små barn som blir utsatt for noe som kunne ha resultert i noe helt annet. Man vet aldri hva som kan skje uavhengig hvor det blir gjort. Så dette med "er alle dere så feilfrie her" blir veldig meningsløst å slenge på når saken har ett større bildet av det, enn hva du orket å se det som. 

• Liker 11
Skrevet

Aha så det er sånn å forstå at alt som legges ut på Instagram av CBE er for å selge. Ja ja, da har jeg misforstått. Kjenner ikke til bedriften hennes eller hva hun står for eller selger. Men uansett virker det som om hun får mye bråk for alt hun/bedriften legger ut :) 

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 timer siden, frittfall skrev:

Aha så det er sånn å forstå at alt som legges ut på Instagram av CBE er for å selge. Ja ja, da har jeg misforstått. Kjenner ikke til bedriften hennes eller hva hun står for eller selger. Men uansett virker det som om hun får mye bråk for alt hun/bedriften legger ut :) 

Det er fordi hun legger opp til det.

Kritiske øyner kommer fram med meninger å synspunkter når en blogger gjennom 10å ikke har endret måten på og selge seg å live sitt på. Samtlige så har hun en del negative media saker på nakken som ikke gjør det hele av henne som blogger å influencere til noe bedre. Kan også slenge på at manne  hennes LK har tendenser til å opptre som en tyran av klovn i kommetarfeltet på Instagram når folk stiller dype spørmåler eller setter ting på spissen. Ordet folkesikk er noe hennes mann ikke vet så mye om når man er på SOME. Han svarer tross alt ikke fra en privat konto; men offentlig som er tilknyttet til CBE&co bedriften med tanken på at han er hennes eneste ansatte og fotograf.

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, frittfall skrev:

Kanalene til CBE/Treasures er reklamekanaler, og de er en av Norges største influencere (påvirkere). Det de lever av er å påvirke andre til å ville ha det de har, og de reklamerer for varer og tjenester som kan gi leseren/kjøperen det. Mao reklameinntekter fra sponsorer og annonsører. Det de bruker i reklamene er seg selv og sitt "hverdagsliv". Så hvis noe av det de legger ut virkelig ikke er ment for å påvirke og er helt privat, så er det helt umulig for leseren/kjøperen å vite hva som er hva. Da vil jeg på det aller sterkeste foreslå en helt privat konto for dette. 

Hvis jeg hadde vist meg i privat setting i min arbeidsplass sine markedsføringskanaler hadde kundene blitt helt forvirret, og det hadde vært uprofesjonellt. 

Men i og med som sagt at det er privalivet som brukes i reklame så er influencerbransjen vanskelig, og min mening er at dermed skal barn av influencere beskyttes. Bildene av barna får flest likes = barna tjener mest penger. 

Jeg liker det IKKE og ser ikke på slike bedrifgers instagramkontoer som "det er jo bare koselige familiebilder fra 17 Mai". 

Dette skriver jeg ikke for å kritisere at du har en annen mening, eller kanskje ikke har lest så mye om hva som blir disktuert. Jeg vil forklare hva jeg selv syns er kritikkverdig av det de gjør. At de "lefler" med hjelmbruk osv for å få finere bilder tar seg heller ikke ut i en påvirkerkanal. 

De må være bevisst på hva de påvirker TIL. Og det syns jeg ikke de er. 

• Liker 25
Skrevet
1 time siden, frittfall skrev:

Det er helt irrelevant hvor koselig den private familiefeiringen var. Hva de voksne, informerte og samtykkekompetente personene godtar at deles om dem står de for selv. De uvitende barna uten samtykkekompetanse har siden før de ble født fått delt stort og smått fra hele livet sitt på nett til alle som vil se. Enten de vil eller ikke. Det er IKKE koselig! 

• Liker 33
Skrevet
1 time siden, frittfall skrev:

Eh, ja. Det er ikke spesielt krevende å sette en hjelm på er barn.

• Liker 28
Skrevet
2 timer siden, Isild skrev:

Det de bruker i reklamene er seg selv og sitt "hverdagsliv". Så hvis noe av det de legger ut virkelig ikke er ment for å påvirke og er helt privat, så er det helt umulig for leseren/kjøperen å vite hva som er hva. Da vil jeg på det aller sterkeste foreslå en helt privat konto for dette. 

Men i og med som sagt at det er privalivet som brukes i reklame så er influencerbransjen vanskelig, og min mening er at dermed skal barn av influencere beskyttes. Bildene av barna får flest likes = barna tjener mest penger. 

Jeg liker det IKKE og ser ikke på slike bedrifgers instagramkontoer som "det er jo bare koselige familiebilder fra 17 Mai". 

Dette skriver jeg ikke for å kritisere at du har en annen mening, eller kanskje ikke har lest så mye om hva som blir disktuert. Jeg vil forklare hva jeg selv syns er kritikkverdig av det de gjør. At de "lefler" med hjelmbruk osv for å få finere bilder tar seg heller ikke ut i en påvirkerkanal. 

De må være bevisst på hva de påvirker TIL. Og det syns jeg ikke de er. 

Tar ikke dette som kritikk :) Som sagt kjenner jeg ikke til CBE som bedrift. Og det er kanskje det som gjorde at jeg reagerte på kommentarene om deres 17. mai.  Men jeg er enig med deg når du sier at det er vanskelig for leseren å skille mellom hva som er privat og hva som er jobb i influencerbransjen hvis man ikke er kjent med vedkommendes konto/sak/oppdrag osv. Som jeg vil si var i mitt tilfelle. For det jeg så var en vanlig småbarnfamilie som koste seg på 17. mai. Noe jeg selv ville ha lagt ut (som privat person) på min instagramkonto om jeg var opptatt av sånt uten å tjene penger på dette :) 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...