Dolce Skrevet 16. mai 2020 #21461 Skrevet 16. mai 2020 Akkurat nå, prudens skrev: Jeg ønsker ikke å diskutere barna Her diskuterer vi ikke barna. Men det ble beskrevet at barna kun var gjenkjennelig for en liten gruppe nære mennesker. Dette er sludder&vås, og det er du vel enig i? (Uten å diskutere barna) 23
Marioposa Skrevet 16. mai 2020 #21462 Skrevet 16. mai 2020 (endret) 13 timer siden, Marioposa skrev: Hvis en influenser er produktet, blir da barnet tilbehøret?? Takk til Ingeborg Senneset som skriver om bloggerbarna og sharenting i Aftenposten. https://www.aftenposten.no/a-magasinet/i/QoALa4/hvis-en-influenser-er-produktet-blir-da-barnet-tilbehoeret-ingeborg-senneset? Siterer meg selv... Hva med å diskutere sak da? @prudens Sharenting... Hvis en influenser er produktet, blir da barnet tilbehøret?? Endret 16. mai 2020 av Marioposa 18
Hellasinmyheart Skrevet 16. mai 2020 #21463 Skrevet 16. mai 2020 (endret) 9 minutter siden, Snøsøta skrev: Jeg kommer ikke til å slutte å diskutere hvilke metoder influencere bruker for å selge reklame. Jeg tenker du hadde hatt godt av å være litt mindre opphengt i privatpersonen Caroline Berg Eriksen og begynnne å engasjere deg litt mer i mer overordnede spørsmål om influencerbransjen og sosiale media, for eksempel problemet med falske følgere på Instagram. Da hadde nok den diskusjonen her inne som du kritiserer så heftig kommet i et litt annet lys også. Det ligger noen aha-opplevelser og venter om man løfter blikket litt. Du vil ikke diskutere problematikken rundt din insinuering av at hun har kjøpt følgere nei? Skjønner. Og nei, privatpersonen CBE er jeg ikke opphengt i. Og jeg har heller ikke noe behov for dine råd vedrørende «overordnede spørsmål om influencerbransjen». Du bør kanskje på din side vurdere å sette deg litt inn i netthets og alvorlige insinueringer om andre . Endret 16. mai 2020 av Hellasinmyheart 5
prudens Skrevet 16. mai 2020 #21464 Skrevet 16. mai 2020 2 minutter siden, Marioposa skrev: Siterer meg selv... Hva med å diskutere sak da? @prudens Sharenting... Det er et viktig tema å sette fokus på., det er alt jeg ønsker å si om den saken, Synes ikke dette er den rette plassen, og artikkelen har jeg ikke tilgang til 6
pøbelsara Skrevet 16. mai 2020 #21465 Skrevet 16. mai 2020 jeg tenker at den som hevder at noen har hevdet at andre har påstått at hun har kjøpt følgere, så burde det være en grei sak og rapportere det. Og eit sitere innlegget som hevder det, hvis man ønsker å ta debatten. Jeg tenker også at det er lurt å snakke litt mindre om privatpersonen CBE og heller se litt på hva som formildes i de kommersielle kanalene. OG når det gjelder familiens yngste, så kjente jeg igjen en av dem i en helt annen sammenheng i dag. Så det er ikke bare den nærmeste kretsen, nei. Dessverre. 25
Dolce Skrevet 16. mai 2020 #21466 Skrevet 16. mai 2020 2 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Du vil ikke diskutere problematikken rundt din insinuering av at hun har kjøpt følgere nei? Skjønner. Og nei, jeg har ikke noe behov for dine råd vedrørende «overordnede spørsmål om influencerbransjen». Du bør kanskje påvisning side vurdere å sette deg litt inn i netthets og alvorlige insinueringer om andre . Netthets? Hvordan forklarer du at flere av "følgerne" befinner seg i land som omtrent aldri har hørt om Norge og har ca. ingen likes/følgere på sine egne konti? Jeg sier IKKE at CBE har kjøpt følgere. Men det er fullt lovlig å reagere på at bedriften har oppsiktsvekkende få likes i forhold til antall følgere. Og det er fullt lovlig å reagere på at flere av følgerne er lettkledde jenter fra øst-Europa, samt gutter og jenter med arabiske/kinesiske/asiatiske navn (og: med bortimot ingen følgere...) Jeg nekter å tro at det finnes unge mennesker i fjerne land som lager seg en profil kun for å følge norske CBE. Men igjen: Det er ikke helt utelukket. Så jeg sier IKKE at CBE har kjøpt følgere. 21
Gjest Snøsøta Skrevet 16. mai 2020 #21467 Skrevet 16. mai 2020 Akkurat nå, Hellasinmyheart skrev: Du vil ikke diskutere problematikken rundt din insinuering av at hun har kjøpt følgere nei? Skjønner. Og nei, jeg har ikke noe behov for dine råd vedrørende «overordnede spørsmål om influencerbransjen». Du bør kanskje påvisning side vurdere å sette deg litt inn i netthets og alvorlige insinueringer om andre . Du vil ikke finne noen skjulte hensikter heller agendaer her, rett og slett fordi jeg utelukkende er ute etter å diskutere generelle spørsmål om blogg- og influencerbransjen. Jeg diskuterer gjerne problematikken rundt falske følgere. Så vidt jeg husker ville du måle populariteten til CBE.no basert på antall følgere på insta. Jeg advarte mot det på grunn av problematikken rundt kjøp av følgere og pekte på den lave engasjementsraten ofte er en indikasjon på at ikke alle følgerne er ekte. Det fins plenty dokumentasjon på dette, Instagram har selv en offensiv for å rydde opp i problemet fordi det reduserer tilliten til hele virksomheten deres. Jeg la også med dokumentasjon på at Anna Rasmussen selv forklarte sine inaktive følgere med at de hadde vært aktive før. Og med det presenterte jeg også en alternativ forklaring. Jeg etterspurte til og med en oversikt over når virksomheten hadde fått følgerne sine, om det var noen kontroverser som kunne forklare antallet følgere, og som kunne forklare den lave engasjementsraten - og med det en tredje forklaring på hvorfor den er så lav. Du ville ikke diskutere engasjementsrate og hoppet først rett over på at det var alvorlige anklager om kjøp av følgere, til nå sist, påstander om kjøp av følgere. Det er altså direkte løgn og uredelig av deg å framstille saken på den måten du gjør. Om du vil være med på å diskutere saken på det nivået den hører hjemme, så vær så god. Hva tenker du om den lave engasjementsraten?
Hellasinmyheart Skrevet 16. mai 2020 #21468 Skrevet 16. mai 2020 Akkurat nå, Snøsøta skrev: Du vil ikke finne noen skjulte hensikter heller agendaer her, rett og slett fordi jeg utelukkende er ute etter å diskutere generelle spørsmål om blogg- og influencerbransjen. Jeg diskuterer gjerne problematikken rundt falske følgere. Så vidt jeg husker ville du måle populariteten til CBE.no basert på antall følgere på insta. Jeg advarte mot det på grunn av problematikken rundt kjøp av følgere og pekte på den lave engasjementsraten ofte er en indikasjon på at ikke alle følgerne er ekte. Det fins plenty dokumentasjon på dette, Instagram har selv en offensiv for å rydde opp i problemet fordi det reduserer tilliten til hele virksomheten deres. Jeg la også med dokumentasjon på at Anna Rasmussen selv forklarte sine inaktive følgere med at de hadde vært aktive før. Og med det presenterte jeg også en alternativ forklaring. Jeg etterspurte til og med en oversikt over når virksomheten hadde fått følgerne sine, om det var noen kontroverser som kunne forklare antallet følgere, og som kunne forklare den lave engasjementsraten - og med det en tredje forklaring på hvorfor den er så lav. Du ville ikke diskutere engasjementsrate og hoppet først rett over på at det var alvorlige anklager om kjøp av følgere, til nå sist, påstander om kjøp av følgere. Det er altså direkte løgn og uredelig av deg å framstille saken på den måten du gjør. Om du vil være med på å diskutere saken på det nivået den hører hjemme, så vær så god. Hva tenker du om den lave engasjementsraten? Du trakk inn insinuering om kjøp av følgere. Jeg nektet å diskutere det med deg nå som da. Morsomt at du stadig referer til ting som løgn. Du var den som trakk inn kjøp av følgere fordi jeg skrev at hun hadde 316k følgere. Da trakk du frem insinueringen om at hun hadde kjøpt følgere. Skjønner at du prøver å vri deg unna, men dette skikkelig lavmål. 5
Ostepooopp Skrevet 16. mai 2020 #21469 Skrevet 16. mai 2020 Det nevnes til stadighet her inne at målgruppen er velutdannede kvinner i 30-årene med god inntekt. Og det kan det da godt være. Virker som om mange glemmer at ikke alle millennials med god inntekt er like. Du har hun på 32 med 2 barn. Utdannet ved universitete i Ås, jobber innen landbruk og bor på ett lite tettsted. Både klær og mat er av det praktiske slaget. Så har du eiendomsmegleren på 30 uten barn, som bor I en en fresh leilighet sentralt i Oslo. Spiser like mye ute som hjemme. For ikke å glemme 35-åringen med hus på Bygdøy der hun bor med mann og barn, markedssjef i ett stort selskap og er fast inventar i luksusbutikkene i Nedre Slottsgate. Alle disse kunne vært i målgruppen, men vi kan vel iallefall anta at person nr 1 ikke nødvendigvis ville lest bloggen til CBE. De to andre derimot, vel jeg kjenner iallefall begge typer og begge typer følger henne på insta. Så til alle dere som nevner dette: selv om du har rett alder og høy utdannelse, så er det ikke dermed sagt at du må lese bloggen. Vi er alle forskjellige, med ulike interesser. Ellers er det en markant forskjell på millenials og boomers i tenke- og væremåte, og jeg har en følelse av at mange av de verste kritikerne er i siste kategori.. 7
MaleficentAurora Skrevet 16. mai 2020 #21470 Skrevet 16. mai 2020 1 minutt siden, Hellasinmyheart skrev: Du trakk inn insinuering om kjøp av følgere. Jeg nektet å diskutere det med deg nå som da. Morsomt at du stadig referer til ting som løgn. Du var den som trakk inn kjøp av følgere fordi jeg skrev at hun hadde 316k følgere. Da trakk du frem insinueringen om at hun hadde kjøpt følgere. Skjønner at du prøver å vri deg unna, men dette skikkelig lavmål. Hun er ikke den neste som har nevnt at CBE har kjøpt seg følgere. Det diskusjonene kommer og går her i tråden. Så ikke legg alt på @Snøsøta selv om hun tatt det med i kommentaren sin. 7
Gjest Snøsøta Skrevet 16. mai 2020 #21471 Skrevet 16. mai 2020 Akkurat nå, Hellasinmyheart skrev: Du trakk inn insinuering om kjøp av følgere. Jeg nektet å diskutere det med deg nå som da. Morsomt at du stadig referer til ting som løgn. Du var den som trakk inn kjøp av følgere fordi jeg skrev at hun hadde 316k følgere. Da trakk du frem insinueringen om at hun hadde kjøpt følgere. Skjønner at du prøver å vri deg unna, men dette skikkelig lavmål. Jeg trenger ikke vri meg unna noe. Alt står her i tråden svart på hvitt. Og heldigvis er det ingen som kan slette eller endre kommentarene mine som de vil for å få det til å passe sin egen versjon av virkeligheten.
Hunter7 Skrevet 16. mai 2020 #21472 Skrevet 16. mai 2020 3 minutter siden, Ostepooopp said: Det nevnes til stadighet her inne at målgruppen er velutdannede kvinner i 30-årene med god inntekt. Og det kan det da godt være. Virker som om mange glemmer at ikke alle millennials med god inntekt er like. Du har hun på 32 med 2 barn. Utdannet ved universitete i Ås, jobber innen landbruk og bor på ett lite tettsted. Både klær og mat er av det praktiske slaget. Så har du eiendomsmegleren på 30 uten barn, som bor I en en fresh leilighet sentralt i Oslo. Spiser like mye ute som hjemme. For ikke å glemme 35-åringen med hus på Bygdøy der hun bor med mann og barn, markedssjef i ett stort selskap og er fast inventar i luksusbutikkene i Nedre Slottsgate. Alle disse kunne vært i målgruppen, men vi kan vel iallefall anta at person nr 1 ikke nødvendigvis ville lest bloggen til CBE. De to andre derimot, vel jeg kjenner iallefall begge typer og begge typer følger henne på insta. Så til alle dere som nevner dette: selv om du har rett alder og høy utdannelse, så er det ikke dermed sagt at du må lese bloggen. Vi er alle forskjellige, med ulike interesser. Ellers er det en markant forskjell på millenials og boomers i tenke- og væremåte, og jeg har en følelse av at mange av de verste kritikerne er i siste kategori.. Ok boomer ... 7
Dolce Skrevet 16. mai 2020 #21473 Skrevet 16. mai 2020 (endret) 9 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Du trakk inn insinuering om kjøp av følgere. Jeg nektet å diskutere det med deg nå som da. Morsomt at du stadig referer til ting som løgn. Du var den som trakk inn kjøp av følgere fordi jeg skrev at hun hadde 316k følgere. Da trakk du frem insinueringen om at hun hadde kjøpt følgere. Skjønner at du prøver å vri deg unna, men dette skikkelig lavmål. Kan du på et fornuftig vis forklare hvorfor: 1. CBE har ekstremt lite likes på sine innlegg/bilder i forhold til antall følgere? 2. Kan du forklare sannsynligheten for at mange kinesiske/asiatiske/øst-europeiske har laget seg en profil KUN for å følge norske CBE.no? Mods: Igjen: Jeg sier IKKE at CBE kjøper seg følgere. Jeg bare prøver å finne ut hva fan-skaren til CBE mener. Endret 16. mai 2020 av Dolce 26
MaleficentAurora Skrevet 16. mai 2020 #21474 Skrevet 16. mai 2020 Akkurat nå, Dolce skrev: Kan du på et fornuftig vis forklare hvorfor: 1. CBE har ekstremt lite likes på sine innlegg/bilder i forhold til antall følgere? 2. Kan du forklare sannsynligheten for at mange kinesiske/asiatiske/øst-europeiske har laget seg en profil KUN for å følge norske CBE.no? Mods: Igjen: Jeg sier IKKE at CBE kjøper seg følgere. Jeg bare prøver å finne ute hva fan-skaren til CBE mener. Så kan du legge ved hvorfor bildene av jentene får mer likes og kommentarer enn hva CBE får av bildene av seg selv. Svaret ligger rett foran nesen om man vil se å erkjenne det hele. 10
Hellasinmyheart Skrevet 16. mai 2020 #21475 Skrevet 16. mai 2020 Akkurat nå, Snøsøta skrev: Jeg trenger ikke vri meg unna noe. Alt står her i tråden svart på hvitt. Og heldigvis er det ingen som kan slette eller endre kommentarene mine som de vil for å få det til å passe sin egen versjon av virkeligheten. Og kanskje blir du overrasket over en eller annen gang at din egen versjon av virkeligheten ikke er i samsvar med alle andre sin😉 4
FotbaIlflua Skrevet 16. mai 2020 #21476 Skrevet 16. mai 2020 5 minutter siden, Ostepooopp skrev: Det nevnes til stadighet her inne at målgruppen er velutdannede kvinner i 30-årene med god inntekt. Og det kan det da godt være. Virker som om mange glemmer at ikke alle millennials med god inntekt er like. Du har hun på 32 med 2 barn. Utdannet ved universitete i Ås, jobber innen landbruk og bor på ett lite tettsted. Både klær og mat er av det praktiske slaget. Så har du eiendomsmegleren på 30 uten barn, som bor I en en fresh leilighet sentralt i Oslo. Spiser like mye ute som hjemme. For ikke å glemme 35-åringen med hus på Bygdøy der hun bor med mann og barn, markedssjef i ett stort selskap og er fast inventar i luksusbutikkene i Nedre Slottsgate. Alle disse kunne vært i målgruppen, men vi kan vel iallefall anta at person nr 1 ikke nødvendigvis ville lest bloggen til CBE. De to andre derimot, vel jeg kjenner iallefall begge typer og begge typer følger henne på insta. Så til alle dere som nevner dette: selv om du har rett alder og høy utdannelse, så er det ikke dermed sagt at du må lese bloggen. Vi er alle forskjellige, med ulike interesser. Ellers er det en markant forskjell på millenials og boomers i tenke- og væremåte, og jeg har en følelse av at mange av de verste kritikerne er i siste kategori.. Gi meg en god grunn til at en barnløs megler eller en 35-årig markedssjef i et stort selskap og er fast inventar på luksusbutikker i Nedre Slottsgate skulle la seg inspirere av CBE. 32
Hellasinmyheart Skrevet 16. mai 2020 #21477 Skrevet 16. mai 2020 2 minutter siden, Dolce skrev: Kan du på et fornuftig vis forklare hvorfor: 1. CBE har ekstremt lite likes på sine innlegg/bilder i forhold til antall følgere? 2. Kan du forklare sannsynligheten for at mange kinesiske/asiatiske/øst-europeiske har laget seg en profil KUN for å følge norske CBE.no? Mods: Igjen: Jeg sier IKKE at CBE kjøper seg følgere. Jeg bare prøver å finne ut hva fan-skaren til CBE mener. Det er alvorlige påstander om andre som jeg ikke vil delta i. 2
FotbaIlflua Skrevet 16. mai 2020 #21478 Skrevet 16. mai 2020 1 minutt siden, Hellasinmyheart skrev: Og kanskje blir du overrasket over en eller annen gang at din egen versjon av virkeligheten ikke er i samsvar med alle andre sin😉 Alle andre sin? Min virkelighet sammenfaller iallefall ikke med din. 16
Hellasinmyheart Skrevet 16. mai 2020 #21479 Skrevet 16. mai 2020 Akkurat nå, FotbaIlflua skrev: Alle andre sin? Min virkelighet sammenfaller iallefall ikke med din. Og ikke min med din😉 2
FotbaIlflua Skrevet 16. mai 2020 #21480 Skrevet 16. mai 2020 Akkurat nå, Hellasinmyheart skrev: Det er alvorlige påstander om andre som jeg ikke vil delta i. Hvorfor ikke? Du har kanskje ingen god forklaring til fordel for CBE? 21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå