Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest Lavande
Skrevet (endret)
42 minutter siden, Saronsrose skrev:

Jeg har ingen dokumentasjon på at flertallet synes det er greitt, det er min erfaring som ny bruker og observasjon av tråden over tid. Måten nye brukere blir slått ned på om de ikke er enige med de gamle traverne her er skremmende.

Selv ble mitt første innlegg her inne kontant møtt med oppfordring til ignorering, og å "la innlegget synke til bunns". Mitt innlegg var saklig og greit, men i favør og sympati for Caroline Berg Eriksen....

Men hva har dine første innlegg med at du vet hva flertallet her i tråden mener?

Ga "flertallet" en slik tilbakemelding du viser til?  Eller var det 3-4 brukere?

Endret av Lavande
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Saronsrose skrev:

Beleilig nok har jeg kopi av innlegget mitt, så kan du dømme selv. 

"Jeg er ny bruker ja, hva så? Du var også ny bruker en gang. Ble du også møtt med en oppfordring til andre om at de skal ignorere deg, og la innleggene dine synke til bunns? Nesten Bare innlegg i denne tråden? Ja, jeg opprettet bruker i går! Jeg har likevel fulgt en del tråder på KG over tid, bla. denne. Og ja, jeg synes terpingen på ting som når de har fått pc-skjerm, hvilken skjerm, er CBEs interiørstil fin eller ikke, bruker hun truse eller ikke, skygge eller ikke, utflod eller ikke er helt sinnsykt!! Og det må være lov å si (eller, det er ikke lov å si, det vet jeg)"

Dette kan umulig være ditt første innlegg. Du svarer åpenbart på et innlegg som har stilt spørsmål til deg.

• Liker 20
Gjest Saronsrose
Skrevet
Akkurat nå, FotbaIlflua skrev:

Dette kan umulig være ditt første innlegg. Du svarer åpenbart på et innlegg som har stilt spørsmål til deg.

Stemmer. Som jeg nevnte tidligere, så er dette ett av mine første innlegg.

Skrevet
1 minutt siden, Lavande skrev:
37 minutter siden, Saronsrose skrev:

Jeg har ingen dokumentasjon på at flertallet synes det er greitt, det er min erfaring som ny bruker og observasjon av tråden over tid. Måten nye brukere blir slått ned på om de ikke er enige med de gamle traverne her er skremmende.

Selv ble mitt første innlegg her inne kontant møtt med oppfordring til ignorering, og å "la innlegget synke til bunns". Mitt innlegg var saklig og greit, men i favør og sympati for Caroline Berg Eriksen....

Jeg har enda tilgode å se et saklig og greit innlegg men i favør og sympati for Caroline Berg Eriksen. Dokumentasjon, takk. De som skriver innlegg i favør CBE driver så og si alltid med bruker/metakritikk.

• Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, Saronsrose skrev:

Det innlegget var da hverken saklig eller uten brukerdebatt. 

• Liker 13
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Saronsrose skrev:

Gå inn og sjekk på din egen profil - innlegget jeg siterte er det første innlegget du har skrevet på forumet, postet samme dag som du registrerte deg.

Hvis du har skrevet noe før dette må det være slettet av moderator. Og da kan det jo heller ikke ha vært særlig saklig og greit, skulle man tro.

Endret av Aricia
  • Liker 28
Gjest Saronsrose
Skrevet

Ha en fin 17.mai alle sammen 😊🇳🇴

Gjest Snøsøta
Skrevet
1 time siden, Hellasinmyheart skrev:

Jeg nevnte et innlegg fra i dag som var langt over streken. Fra de siste 14 dagene ellers? Tja. Hvordan hun pisker krem ble en stor sak. Et enormt fokus og spekulasjoner på om hun har tatt en plastisk operasjon selv om hun aldri har nevnt noe om dette selv og aldri har frontet dette. Påstand om at hun har kjøpt instafølgere. Et enormt fokus på navlen hennes på et undertøysbilde. Blant annet. 

Dette er jo forfalskning. Et veldig godt eksempel på hvordan tråden blir vridd til noe langt verre enn den er. Hvordan hun pisker krem var først og fremst en sak i hennes eget kommentarfelt. Her var det noen innlegg om hvordan hun svarte i kommentarfeltet. Samme med operasjonen. Folk her gir da vel katta i om hun opererer seg! At dette har blitt nevnt i går og i dag har først og fremst vært som eksempler på hvordan de svarer i sine egne kommentarfelt. Ingen har påstått at hun har kjøpt følgere. Dette er ren løgn  

Kommentarfeltsaken, bilderedigeringssaken, fellingen i PFU var store saker. Et noen få kommentarer om at hun nekter for at en kornete krem er overspisket er ikke det. Hun får til og med støtte for at folk har ulike preferanser og smak her.  Men når det blir vridd på og blåst opp av personer som ønsker å diskreditere tråden her så blir det jo plutselig fokus på disse tingene likevel. Så snakk for deg selv. 

Gjest Lavande
Skrevet
1 time siden, Saronsrose skrev:

...rumpe i fokus, pupper i fokus, har ikke på truse, pisker kremen for mye, skal liksom være så perfekt, stjeler oppskrifter, nekter for grått hår osv

Kunne fortsatt, men sammenlagt bør det vise måten CBE blir beskrevet på her inne.

Og flertallet synes det er helt greit! Man diskuterer nemlig bedriften CBE.no. Det ligger altså ikke noe personlig bak disse karakteristikkene.

Man kan lure på hva som feiler folk. 

Det er ugreit å påstå at flertallet synes slikt er helt greitt, hvis det ikke stemmer.  Når man kommer med slike påstander,  bør det dokumenteres mer enn å basere seg på "egen erfaring"/synsing.

Skrevet
1 minutt siden, Snøsøta skrev:

Dette er jo forfalskning. Et veldig godt eksempel på hvordan tråden blir vridd til noe langt verre enn den er. Hvordan hun pisker krem var først og fremst en sak i hennes eget kommentarfelt. Her var det noen innlegg om hvordan hun svarte i kommentarfeltet. Samme med operasjonen. Folk her gir da vel katta i om hun opererer seg! At dette har blitt nevnt i går og i dag har først og fremst vært som eksempler på hvordan de svarer i sine egne kommentarfelt. Ingen har påstått at hun har kjøpt følgere. Dette er ren løgn  

Kommentarfeltsaken, bilderedigeringssaken, fellingen i PFU var store saker. Et noen få kommentarer om at hun nekter for at en kornete krem er overspisket er ikke det. Hun får til og med støtte for at folk har ulike preferanser og smak her.  Men når det blir vridd på og blåst opp av personer som ønsker å diskreditere tråden her så blir det jo plutselig fokus på disse tingene likevel. Så snakk for deg selv. 

Ren løgn? Må si jeg ler nå😉Pisking av kremen var nylig tema her i denne tråden jo. Over flere sider. Og massevis av fokus med påstand om plastisk operasjon uten at hun noensinne har frontet det. Og var det ikke deg som insinuerte dette med at hun hadde kjøpt følgere? En debatt jeg nektet å diskutere fordi jeg synes det var langt over grensen? Skjerp deg. Seriøst. 

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Ren løgn? Må si jeg ler nå😉Pisking av kremen var nylig tema her i denne tråden jo. Over flere sider. Og massevis av fokus med påstand om plastisk operasjon uten at hun noensinne har frontet det. Og var det ikke deg som insinuerte dette med at hun hadde kjøpt følgere? En debatt jeg nektet å diskutere fordi jeg synes det var langt over grensen? Skjerp deg. Seriøst. 

Kremen ble diskutert i kommentarfeltet på bloggen FØR den ble nevnt her. 

• Liker 16
Skrevet

Var det piskingen av kremen eller måten hun svarte i kommentarfeltet som ble debattert? 

• Liker 34
Gjest Snøsøta
Skrevet

Er det vanskelig å lese en tekst? Noen kommentarer gjør ikke en stor sak, og så vrir du på hva disse kommentarene dreiet seg om. Det at noen har påstått at hun har kjøpt følgere er fortsatt ren løgn. Igjen et godt eksempel på hvordan tråden blir vridd og blåst opp til noe langt drøyere enn den er. 

Skrevet (endret)
45 minutter siden, Saronsrose skrev:

Ja, kos deg hvis du føler en form for seier, vel unt.

Innlegget jeg refererte til forsvant i en rydding pga brukerdebatt. Synes måten du svarer på bare understreker det jeg mener i denne debatten.

Første kommentar brukerdebatt?? Bra start!! 👏

Endret av Marioposa
  • Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, Snøsøta skrev:

Er det vanskelig å lese en tekst? Noen kommentarer gjør ikke en stor sak, og så vrir du på hva disse kommentarene dreiet seg om. Det at noen har påstått at hun har kjøpt følgere er fortsatt ren løgn. Igjen et godt eksempel på hvordan tråden blir vridd og blåst opp til noe langt drøyere enn den er. 

Da anbefaler  jeg deg på det sterkeste å slutte med å insinuere at hun har kjøpt følgere. Det var det du som gjorde. Og jeg skrev til deg at det var en alvorlig å i insinuere noe sånt og ville ikke diskutere det noe mer med deg. 

• Liker 6
Skrevet
31 minutter siden, Dolce skrev:

1. Det med målgruppen er vesentlig. Managementet til CBE selger inn CBE som attraktiv for høyt utdannede kvinner som liker å shoppe. Derfor er det å poste mengder av puppe- og rumpebilder helt bak mål i forhold til målgruppa. Vis meg at flertallet av høyt utdannende kvinner tenner på puppe- og rumpebilder av andre kvinner? CBE jobber for annonsørene. ikke for seg selv. Og annonsørene forventer å treffe den målgruppa som de har fått presentert. 

2. Barna er dessverre ikke kun "identifiserbare for omkretsen rundt dem". Massiv utlevering fra bedriften av de minste har sørget for at det dessverre er langt flere enn "omkretsen rundt dem" som kan identifisere disse barna. 

Hvorfor  skal jeg vise deg det?  Bildene er sensuelle, jeg ser ikke  noe galt i det. Velutdannede kvinner liker også sensuelt undertøy  ref.   MyMuse kolleksjonen. Det er vel ikke opptil deg og meg å bestemme om hun treffer målgruppen eller ei,Det er vel opptil evnt samarbeidspartnere  og vurdere det, og tipper de kan jobben sin. Og som sagt om hun bommer er det hun selv som får svi  for  det, og evnt  samarbeidspartnere  som mener de måtte ha bommet,, kan jo da skylde på seg selv om de ikke har gjort grundig nok research . Skjønner ikke at det er noe  folk her inne skal bekymre seg over. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
6 minutter siden, prudens skrev:

Hvorfor  skal jeg vise deg det?  Bildene er sensuelle, jeg ser ikke  noe galt i det. Velutdannede kvinner liker også sensuelt undertøy  ref.   MyMuse kolleksjonen. Det er vel ikke opptil deg og meg å bestemme om hun treffer målgruppen eller ei,Det er vel opptil evnt samarbeidspartnere  og vurdere det, og tipper de kan jobben sin. Og som sagt om hun bommer er det hun selv som får svi  for  det, og evnt  samarbeidspartnere  som mener de måtte ha bommet,, kan jo da skylde på seg selv om de ikke har gjort grundig nok research . Skjønner ikke at det er noe  folk her inne skal bekymre seg over. 

Ok, kanskje du har rett. Eller kanskje ikke. Kan bare svare for meg selv (som har en høyere universitetsgrad og som jobber innen media og reklame): Ja, jeg liker fint undertøy. Men tenner ikke på bilder der modellens kropp er i fokus, og man knapt kan se undertøyet.

Også er jeg spent på hva du svarer på mitt punkt nr. 2? 

Endret av Dolce
  • Liker 21
Gjest Snøsøta
Skrevet
Akkurat nå, Hellasinmyheart skrev:

Da anbefaler  jeg deg på det sterkeste å slutte med å insinuere at hun har kjøpt følgere. Det var det du som gjorde. Og jeg skrev til deg at det var en alvorlig å i insinuere noe sånt og ville ikke diskutere det noe mer med deg. 

Jeg kommer ikke til å slutte å diskutere hvilke metoder influencere bruker for å selge reklame. Jeg tenker du hadde hatt godt av å være litt mindre opphengt i privatpersonen Caroline Berg Eriksen og begynnne å engasjere deg litt mer i mer overordnede spørsmål om influencerbransjen og sosiale media, for eksempel problemet med falske følgere på Instagram. Da hadde nok den diskusjonen her inne som du kritiserer så heftig kommet i et litt annet lys også. Det ligger noen aha-opplevelser og venter om man løfter blikket litt. 

Gjest Lavande
Skrevet
2 minutter siden, prudens skrev:

... Det er vel ikke opptil deg og meg å bestemme om hun treffer målgruppen eller ei,..

@Dolce har en mening om Cbe.no treffer målgruppen. Det er ikke å bestemme... Hvorfor vri på hva som blir skrevet?

Jeg mener også at cbe.no ikke treffer målgruppen. 

Skrevet
Akkurat nå, Dolce skrev:

Ok, kanskje du har rett. Eller kanskje ikke. Kan bare svare for meg selv (som har en høyere universitetsgrad og som jobber innen innen media og reklame): Ja, jeg liker fint undertøy. Men tenner ikke på bilder der modellens kropp er i fokus, og man knapt kan se undertøyet.

Også er jeg spent på hva du svare på mitt punkt nr. 2? 

Jeg ønsker ikke å diskutere barna

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...