pøbelsara Skrevet 17. mai 2020 #21521 Skrevet 17. mai 2020 Gratulerer med dagen, folkens! Jeg tenker at å hevde å være lite interessert i andres barn og derfor ikke ville debattere barns rett til privatliv også når foreldrene lever av SoMe, er en litt merkelig premiss som jeg ikke skjønner. Lurer på om disse ungene er på jobb i foreldrenes some-kanaler i dag, eller om de får fri? 31
Ostepooopp Skrevet 17. mai 2020 #21522 Skrevet 17. mai 2020 6 minutter siden, pøbelsara skrev: Gratulerer med dagen, folkens! Jeg tenker at å hevde å være lite interessert i andres barn og derfor ikke ville debattere barns rett til privatliv også når foreldrene lever av SoMe, er en litt merkelig premiss som jeg ikke skjønner. Lurer på om disse ungene er på jobb i foreldrenes some-kanaler i dag, eller om de får fri? Jeg tenker at å føle seg berettiget til å skulle bestemme hva andre finner interessant er litt spesielt. Hadde dere kun skrevet om barna her så hadde ikke jeg deltatt. Men her diskuteres de mest absurde ting, og svært lite om barns rettigheter (iallefall etter at jeg begynte å titte her). Men det er vel gjengangeren her: er man ikke enig med bermen bør man egentlig ikke skrive noe her fordi noen tror de eier tråden. Anbefaler at noen her oppretter en egen, lukket Facebook-gruppe. Der kan dere som misliker de som er uenige få fritt spillerom uten all den slitsomme innblandingen. Dette er derimot et åpent forum, for absolutt alle som ønsker å delta 😁 Happy Norway day! 7
MaleficentAurora Skrevet 17. mai 2020 #21523 Skrevet 17. mai 2020 21 minutter siden, pøbelsara skrev: Gratulerer med dagen, folkens! Jeg tenker at å hevde å være lite interessert i andres barn og derfor ikke ville debattere barns rett til privatliv også når foreldrene lever av SoMe, er en litt merkelig premiss som jeg ikke skjønner. Lurer på om disse ungene er på jobb i foreldrenes some-kanaler i dag, eller om de får fri? Samme tankegang har jeg hatt ofte når jeg ser at de små må stille pent å pyntelig opp. CBE har uttalt seg i både bloggen og serien Bloggerne at det et en familiebedrift der alle må delta med sitt. Men det ble ikke nevnt noe om hvor mye de små må trå til. 14
Aricia Skrevet 17. mai 2020 #21524 Skrevet 17. mai 2020 16 minutter siden, Ostepooopp skrev: Jeg tenker at å føle seg berettiget til å skulle bestemme hva andre finner interessant er litt spesielt. Hadde dere kun skrevet om barna her så hadde ikke jeg deltatt. Men her diskuteres de mest absurde ting, og svært lite om barns rettigheter (iallefall etter at jeg begynte å titte her). Men det er vel gjengangeren her: er man ikke enig med bermen bør man egentlig ikke skrive noe her fordi noen tror de eier tråden. Anbefaler at noen her oppretter en egen, lukket Facebook-gruppe. Der kan dere som misliker de som er uenige få fritt spillerom uten all den slitsomme innblandingen. Dette er derimot et åpent forum, for absolutt alle som ønsker å delta 😁 Happy Norway day! Altså, ingen prøver å "bestemme" hva andre finner interessant, eller å "eie" tråden. Man argumenterer for sitt syn, og stiller spørsmål ved motdebattanters argumenter, evt argumenterer imot dem. Det er liksom sånn en diskusjon fungerer og går framover. Vet ikke folk forskjellen på motargumenter og munnkurv lenger? 21
MaleficentAurora Skrevet 17. mai 2020 #21525 Skrevet 17. mai 2020 1 minutt siden, Aricia skrev: Altså, ingen prøver å "bestemme" hva andre finner interessant, eller å "eie" tråden. Man argumenterer for sitt syn, og stiller spørsmål ved motdebattanters argumenter, evt argumenterer imot dem. Det er liksom sånn en diskusjon fungerer og går framover. Vet ikke folk forskjellen på motargumenter og munnkurv lenger? Tydeligvis ikke. Det et bare å lese de 4 siste sidene av tråden her så ser du at svaret ligger tydelig fram. "Munnkurven" som man får her i tråden er og havne på ignoreringslisten til motparten. 3
pøbelsara Skrevet 17. mai 2020 #21526 Skrevet 17. mai 2020 (endret) 28 minutter siden, Aricia skrev: Altså, ingen prøver å "bestemme" hva andre finner interessant, eller å "eie" tråden. Man argumenterer for sitt syn, og stiller spørsmål ved motdebattanters argumenter, evt argumenterer imot dem. Det er liksom sånn en diskusjon fungerer og går framover. Vet ikke folk forskjellen på motargumenter og munnkurv lenger? Tydeligvis ikke. Jeg sier at jeg synes noe er et merkelig premiss som jeg ikke forstår - det er jo invitasjon til å fortelle - ikke et krav om munnkurv. Jeg ønsker å vite noe om hvorfor man mener det man gjør. Men jeg begynner å bli grådig lei av krenkefester hvor hovedtema er at man hevder å ikke få lov til å mene noe fordi man møter motargumenter og spørsmål i debatten. Fortell meg hvorfor du mener det du mener, debattant, ikke hva du synes om at folk er uenige med deg. Og så tenker jeg at å kalle folk bermen ikke akkurat er hverken god debatteknikk, eller egnet til å legge rammene for en åpen debatt. Og så er det en total mangel på folkeskikk, da. Jeg har deltatt i denne tråden i årevis. Jeg har aldri kalt noen idioter, berme, drittkjerring eller misunnelige. Men jeg er blitt kalt alt dette, og enda verre ting. Jeg fatter ikke at man kan hevde å værete etter en redelig debatt når man bruker slike betegnelser på folk. Endret 17. mai 2020 av pøbelsara 27
pøbelsara Skrevet 17. mai 2020 #21527 Skrevet 17. mai 2020 Og så kan jeg jo opplyse om at en hel rekke influencerbarn er på jobb i dag også, 21
MaleficentAurora Skrevet 17. mai 2020 #21528 Skrevet 17. mai 2020 Akkurat nå, pøbelsara skrev: Og så kan jeg jo opplyse om at en hel rekke influencerbarn er på jobb i dag også, Jo takk du, det oser av det på Instagram nå. Mer enn til vanlig. 8
Ostepooopp Skrevet 17. mai 2020 #21529 Skrevet 17. mai 2020 18 minutter siden, pøbelsara skrev: Tydeligvis ikke. Jeg sier at jeg synes noe er et merkelig premiss som jeg ikke forstår - det er jo invitasjon til å fortelle - ikke et krav om munnkurv. Jeg ønsker å vite noe om hvorfor man mener det man gjør. Men jeg begynner å bli grådig lei av krenkefester hvor hovedtema er at man hevder å ikke få lov til å mene noe fordi man møter motargumenter og spørsmål i debatten. Fortell meg hvorfor du mener det du mener, debattant, ikke hva du synes om at folk er uenige med deg. Og så tenker jeg at å kalle folk bermen ikke akkurat er hverken god debatteknikk, eller egnet til å legge rammene for en åpen debatt. Og så er det en total mangel på folkeskikk, da. Jeg har deltatt i denne tråden i årevis. Jeg har aldri kalt noen idioter, berme, drittkjerring eller misunnelige. Men jeg er blitt kalt alt dette, og enda verre ting. Jeg fatter ikke at man kan hevde å værete etter en redelig debatt når man bruker slike betegnelser på folk. Jeg har aldri kalt deg (eller noen av de andre her) for drittkjerring. Bermen er derimot et begrep som kan brukes når man feks snakker om flesteparten. Ingenting ufint med det. Krenkekrakken neste? Jeg forstår ikke hvorfor du mener jeg skal forklare hvorfor jeg IKKE er interessert i noe. Jeg er jo ikke interessert, derfor er det ikke noe jeg diskuterer. De tingene jeg faktisk syntes er interessante diskuterer jeg jo. Men det er typisk her inne at noen ikke godtar at folk har forskjellige meninger, og skal kverulere på alt. Gjerne de samme som påberoper seg å aldri drive med brukerdebatt (ler like høyt hver gang jeg ser du skriver det). Men som sagt: lag en privat gruppe på Facebook e.l. Så slipper dere motargumenter. Det er enkelt å si at kritikerne av tråden «ikke forstår seg på debatt». Men det er ikke alle som gidder bruke all sin tid på folk som kverulerer. For det er mye kverulering her inne. Det er ikke så mange som driver god debatt, her er det rett i strupen på de som er uenige. Side opp og side ned. Kommer det ett innlegg fra et brukernavn man kjenner igjen som en på motsatt side, er det rett i strupen selv om vedkommende sier noe man egentlig er enig i. Ta dere et glass bobler eller ti, og glem CBE for en dag 🥂 7
pøbelsara Skrevet 17. mai 2020 #21530 Skrevet 17. mai 2020 Berme betyr: https://snl.no/berme Sitat Usleste befolkningslag; krapyl, utskudd. Derfor reagerte jeg. Kos deg, Ostepooopp. 33
Keaton Skrevet 17. mai 2020 #21531 Skrevet 17. mai 2020 (endret) Jeg tenker at å føle seg berettiget til å skulle bestemme hva andre finner interessant er litt spesielt. Hadde dere skrevet om CBE og hennes virksomhet, hadde jeg ikke reagert. Men her diskuterer dere kritikerne og svært lite om barns rettigheter eller andre negative sider ved influencervirksomhet. Men det er vel gjengangeren her, er man ikke enig med bermen bør man egentlig ikke skrive noe her fordi noen tror de kan bestemme hvilke temaer som skal diskuteres. Anbefaler at noen her oppretter en egen, lukket Facebook-gruppe. Der kan dere som misliker de som kritiserer og er skeptiske til influencere få fritt spillerom uten all den slitsomme innblandingen. Dette er derimot et åpent forum, for absolutt alle som ønsker å delta. Endret 17. mai 2020 av Kollontaj 😉 16
Felis Skrevet 17. mai 2020 #21532 Skrevet 17. mai 2020 (endret) På min Instagram får jeg stadig følgere som åpenbart er falske. Hadde jeg dette vært en bedriftssiden avhengig av reklameinntekter hadde jeg kanskje latt de stå. Følger er følger hvis man skal selge inn tall til annonsører. Siden jeg ikke trenger disse følgerne blokkerer jeg de fortløpende. Det har sikkert CBE anledning til også, men hun prioriterer å blokkere følgere som stiller spørsmål. Og folk som trykker liker på disse spørsmålene. Og folk som liker de som liker de som stiller spørsmål. Skjønner jo da at det ikke blir tid til å rydde opp i Anjouska, Natalyja og Poi Kwan.... (det siste var ironi)0 Endret 17. mai 2020 av Felis 27
MaleficentAurora Skrevet 17. mai 2020 #21533 Skrevet 17. mai 2020 5 minutter siden, Felis skrev: På min Instagram får jeg stadig følgere som åpenbar er falske. Hadde jeg dette vært en bedriftssiden avhengig av reklameinntekter hadde jeg kanskje latt de stå. Følger er følger hvis man skal selge inn tall til annonsører. Siden jeg ikke trenger disse følgerne blokkerer jeg de fortløpende. Det har sikkert CBE anledning til også, men hun prioriterer å blokkere følgere som stiller spørsmål. Og folk som trykker liker på disse spørsmålene. Og folk som liker de som liker de som stiller spørsmål. Skjønner jo da at det ikke blir tid til å rydde opp i Anjouska, Natalyja og Poi Kwan.... (det siste var ironi)0 Men samtidig så blir det helt feil at hun lar falske følgere står når hun har et image som skal bevares. Når sponsere og nye prosjekter skal settes i gang eller at hennes navn skal bli vurdert så har følges tall veldig mye å si. Da er det ikke like heldig at en sponsor går innpå følgerlisten å får opp en haug av indiske, arabiske navn som absolutt ikke gir noe platform før likes eller kommentarer på bildene CBE legger ut. Om man ser tilbake på CBE sine tidligere sponsor avtaler å prosjekter så har det var småe og kortvarige imotsetting til andre bloggere å influencere. Og det skyldes at hun ikke vil utvide horisonten og gjør navnet sitt større. Vi har nå de bloggere som er mindre enn henne som får større avtaler og mer arbeid. 8
Felis Skrevet 17. mai 2020 #21534 Skrevet 17. mai 2020 23 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Men samtidig så blir det helt feil at hun lar falske følgere står når hun har et image som skal bevares. Når sponsere og nye prosjekter skal settes i gang eller at hennes navn skal bli vurdert så har følges tall veldig mye å si. Da er det ikke like heldig at en sponsor går innpå følgerlisten å får opp en haug av indiske, arabiske navn som absolutt ikke gir noe platform før likes eller kommentarer på bildene CBE legger ut. Om man ser tilbake på CBE sine tidligere sponsor avtaler å prosjekter så har det var småe og kortvarige imotsetting til andre bloggere å influencere. Og det skyldes at hun ikke vil utvide horisonten og gjør navnet sitt større. Vi har nå de bloggere som er mindre enn henne som får større avtaler og mer arbeid. Helt riktig. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at hun satser på samarbeidspartnere som er litt sløve. Hvis man ser på medias omtale av influencere så tyder mye på en praksis hvor man tar influencerens ord for ting og ikke bryr seg med reaserch. Så kanskje samarbeidspartnerne faktisk ikke tar en titt på følgerne? Det er i ferd med å endre seg blant journalister, nå sjekker de fakta og stiller spørsmål. Jeg tipper samarbeidspartnere vil følge etter. Det er dårlig nytt for CBE, hvordan skal hun forklare alle de falske følgerne? Det går nok opp for henne til slutt, men som med alt annet tar det litt tid for Treasures å henge med i tiden. 18
MaleficentAurora Skrevet 17. mai 2020 #21535 Skrevet 17. mai 2020 22 minutter siden, Felis skrev: Helt riktig. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at hun satser på samarbeidspartnere som er litt sløve. Hvis man ser på medias omtale av influencere så tyder mye på en praksis hvor man tar influencerens ord for ting og ikke bryr seg med reaserch. Så kanskje samarbeidspartnerne faktisk ikke tar en titt på følgerne? Det er i ferd med å endre seg blant journalister, nå sjekker de fakta og stiller spørsmål. Jeg tipper samarbeidspartnere vil følge etter. Det er dårlig nytt for CBE, hvordan skal hun forklare alle de falske følgerne? Det går nok opp for henne til slutt, men som med alt annet tar det litt tid for Treasures å henge med i tiden. Så absolutt. Historikken hennes er lav når det gjeld sponsorer og prosjekter. Så det jeg kan tenke meg er at de ser på hvordan bloggen har klart seg løpet av disse 10årene, så tar de i betraktning i hvordan hun opptrer på insta. Men jeg finner det intressant at det ikke blir stilt spørmål på hvorfor hun får så lite prosjekter å sponsorere. For i utgangspunktet så er hun en helt fantastisk forretningskvinne å har øye for detaljer å slikt. Men om jeg skulle kladde på en mening er så kan det være at sakene med LK har og er forsatt en hindring før at hun skal komme seg lengre opp. Han går i flint av alt å ingenting. Så på en måte så er det veldig dumt at hun har tatt han inn i bedriften når han skader omdømmet henne mer enn å bygge opp navnet på bedriften. 5
MiniMjau Skrevet 17. mai 2020 #21536 Skrevet 17. mai 2020 I rekken av fantastiske usmarte påfunn som dokumenteres velvillig på some, kan vi nå legge til Atv kjøring med to små, uten hjelm. Så kan vi lure på om det er tankeløshet eller en provokasjon for å få klikk. 48
pøbelsara Skrevet 17. mai 2020 #21537 Skrevet 17. mai 2020 17 minutter siden, MiniMjau skrev: I rekken av fantastiske usmarte påfunn som dokumenteres velvillig på some, kan vi nå legge til Atv kjøring med to små, uten hjelm. Så kan vi lure på om det er tankeløshet eller en provokasjon for å få klikk. Jamen har du rett. 😳😳😳 Hjelm påbudt! Etter lovæmå førere bruke hjelm på ATVer som er registrert som moped eller firehjuls motorsykkel. Loven gjelder ikke kjøretøy registrert som traktor. Trygg Trafikk anbefaler likevel at alle som kjører ATV bruker hjelm, for 22
Populært innlegg FotbaIlflua Skrevet 17. mai 2020 Populært innlegg #21538 Skrevet 17. mai 2020 20 minutter siden, MiniMjau skrev: I rekken av fantastiske usmarte påfunn som dokumenteres velvillig på some, kan vi nå legge til Atv kjøring med to små, uten hjelm. Så kan vi lure på om det er tankeløshet eller en provokasjon for å få klikk. De har sikkert ikke tenkt å velte, så da trenger de ikke hjelm 54
MaleficentAurora Skrevet 17. mai 2020 #21539 Skrevet 17. mai 2020 28 minutter siden, MiniMjau skrev: I rekken av fantastiske usmarte påfunn som dokumenteres velvillig på some, kan vi nå legge til Atv kjøring med to små, uten hjelm. Så kan vi lure på om det er tankeløshet eller en provokasjon for å få klikk. Jeg er faktisk ikke sjokkert at LK fant på noe slikt. Og heller ikke overrasket over at CBE bare MÅTTE legge det ut på SOME. 30
MaleficentAurora Skrevet 17. mai 2020 #21540 Skrevet 17. mai 2020 *Screenshot av insta story og kan dermed ikke linkes til* Så var det nå valg av tekst da.. Ikke noe mer smartere enn LK sitt valg🙄 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå