cerruti Skrevet 7. desember 2022 #73021 Del Skrevet 7. desember 2022 Jeg lurer på hvordan det ser ut i lille Sarpsborg når de kommer gående og får døtrene til å løpe en og en inn i gågata. Hva sier de til jentene at de skal? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 7. desember 2022 #73022 Del Skrevet 7. desember 2022 Hallepalle2 skrev (1 time siden): Postet kl 07.03. Så får vi se hvor lenge det får stå. CBE gir seg en klapp på skulderen når kalenderen er ferdigstilt?? Altså 🙄 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippio Skrevet 7. desember 2022 #73023 Del Skrevet 7. desember 2022 På denne listen er de ikke inkludert en gang… https://www.seher.no/kjendis/millionhopp-for-sophie-elise/77976073 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 7. desember 2022 #73024 Del Skrevet 7. desember 2022 AnnePåLande skrev (31 minutter siden): CBE gir seg en klapp på skulderen når kalenderen er ferdigstilt?? Altså 🙄 Når man ser hva en vanlig «arbeidsdag» består i så er det jo ikke rart hun er fornøyd der. Rene skjære krafttaket det jo… 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 7. desember 2022 #73025 Del Skrevet 7. desember 2022 Tall taler for seg. Det begynner vel å bli på tide at de fyller slottet med noe mer enn luft. De har surfet på etterbølgene av `Fotballfrue" til nå, men det er i ferd med å fases helt ut. Caroline kan helt sikkert fortsette som influencer og tjene greit nok til seg selv på det. Men hva herremannen egentlig driver med begynner å bli vanskelig å se. Netfit, "coach athletes" og nå også treningsreiser. Det er bare på papiret alt sammen. Det eneste han egentlig gjør er å "jobbe" for kona - med blokkering, trakassering og å trolle på nettet. 36 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. desember 2022 #73026 Del Skrevet 7. desember 2022 (endret) Marsh skrev (3 timer siden): Skattelistene, Kjendis | Jørgine Massa Vasstrand er Norges best betalte influenser for tredje år på rad (nettavisen.no) Knappe 500000 i inntekt, 0 i formue, kan vel tyde på at ikke all pr er god pr... Stor kontrast fra Funky sine 7 millioner til CBE med knappe 500000. I en tid hvor de populære influenserne håver inn, så havner altså CBE bakpå. Endret 7. desember 2022 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 7. desember 2022 #73027 Del Skrevet 7. desember 2022 Marsh skrev (2 timer siden): Skattelistene, Kjendis | Jørgine Massa Vasstrand er Norges best betalte influenser for tredje år på rad (nettavisen.no) Knappe 500000 i inntekt, 0 i formue, kan vel tyde på at ikke all pr er god pr... Dette er jo en enorm oppgang! I 2020 tjente hun 260 000. Det blir spennende å se regnskapet til Treasures, da kan vi se samlede lønnsutgifter. Og firmaets omsetning sier langt mer om inntjeningen enn lønnen gjør. Treasures har et overskudd fra glansdagene, så hun kan bevilge seg høyere lønn uten at hun nødvendigvis har tjent mer. Det blir også spennende å se på Treasures samlede lønnsutgifter. Som @Rubella skriver, så kan de ha opp imot grei samlet inntekt hvis styreleder har tatt ut samme beløp. I dag virker det som en bevisst strategi å distansere seg fra styreleder og ektefelle, men jeg vet ikke når hun begynte med dette. Var det da hun fant ut at han hadde forfulgt en kvinne og ødelagt bilen hennes? Eller startet dette før disse hendelsene? LKE har jo hatt et frynsete rykte i lang tid pga sin kvinnefiendtlighet og aggressive oppførsel på nett. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 7. desember 2022 #73028 Del Skrevet 7. desember 2022 (endret) Marsh skrev (3 timer siden): Skattelistene, Kjendis | Jørgine Massa Vasstrand er Norges best betalte influenser for tredje år på rad (nettavisen.no) Knappe 500000 i inntekt, 0 i formue, kan vel tyde på at ikke all pr er god pr... Men er det ikke dumt å ha skattbar inntekt på 7-8 millioner, slik Funkygine og Sophie Elise har? Er det ikke lurere å heller føre på firmaet og ta utbytte, eller må man skatte like mye uansett? Det høres helt 😱 ut at CBE og LKE er oppgitt med 0 i formue, i tillegg til relativt lav inntekt. Men de har kanskje store verdier i firmaet som ikke kommer frem? Og kan de skrive av alle utgifter på firmaet i det uendelige, så lenge det fremvises på instagramkanalene deres? F eks feriereiser, shoppinghysteri osv? Er bedriften en utømmelig pengekiste liksom? Beklager min ignoranse angående dette, men min kompetanse ligger helt andre steder enn innen bedriftsøkonomi 😅 Endret 7. desember 2022 av Rastebenk 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 7. desember 2022 #73029 Del Skrevet 7. desember 2022 Rastebenk skrev (2 minutter siden): Men er det ikke dumt å ha skattbar inntekt på 7-8 millioner, slik Funkygine og Sophie Elise har? Er det ikke lurere å heller ta utbytte, eller må man skatte like mye uansett? Det høres helt 😱 ut at CBE og LKE er oppgitt med 0 i formue, i tillegg til relativt lav inntekt. Men de har kanskje store verdier i firmaet som ikke kommer frem? Og kan de skrive av alle utgifter på firmaet i det uendelige, så lenge det fremvises på instagramkanalene deres? F eks feriereiser, shoppinghysteri osv? Er bedriften en utømmelig pengekiste liksom? Beklager min ignoranse angående dette, men min kompetanse ligger helt andre steder enn innen bedriftsøkonomi 😅 Samme her, har ikke helt oversikten eller forståelsen for hvordan man sorterer tallene i et AS, men 500k er da fryktelig lav inntekt? Og hvordan kan et AS ha null formue? Er aksjekapitalen spist opp? Eller er dette tall for privatpersonen Caroline? I så fall lurer jeg på hvor formuen, dvs hus etc, har blitt av? Innrømmer glatt at de skattelistene ikke er min greie og at jeg fint kan bli lurt. 😬😶 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 7. desember 2022 #73030 Del Skrevet 7. desember 2022 Rastebenk skrev (2 minutter siden): Men er det ikke dumt å ha skattbar inntekt på 7-8 millioner, slik Funkygine og Sophie Elise har? Er det ikke lurere å heller ta utbytte, eller må man skatte like mye uansett? Det høres helt 😱 ut at CBE og LKE er oppgitt med 0 i formue, i tillegg til relativt lav inntekt. Men de har kanskje store verdier i firmaet som ikke kommer frem? Og kan de skrive av alle utgifter på firmaet i det uendelige, så lenge det fremvises på instagramkanalene deres? F eks feriereiser, shoppinghysteri osv? Er bedriften en utømmelig pengekiste liksom? Beklager min ignoranse angående dette, men min kompetanse ligger helt andre steder enn innen bedriftsøkonomi 😅 Hvis man ønsker å maksimere eventuell arbeidsledighetstrygd, sykepenger og uføretrygd, så bør man ta ut minimum 6G. Men for Sophie Elise og Jørgine har neppe fremtidige utbetalinger fra NAV mye å si for livsopphold. Derfor er det poengløst å ta ut så store summer i lønn, jeg ville heller tatt ut overskudd... Treasures har et overskudd på drøye 3 mill. Det er pent, men det har gått jevnt ned siden glansdagene. Jeg kjenner ikke forbruket til familien Eriksen, men de har nok i stor grad de samme utgiftene som oss andre. Forsikringer, mat, transport og strøm. Hvor mye tror dere det koster å fyre opp villa Kulås om dagen...? I tillegg kommer uforutsette utgifter som bot, erstatning og lakkering av en hel bil... At de kan skrive av mye på firmaet betyr ikke at det er gratis. Varer og tjenester må fremdeles betales. Den eneste fordelen er at det blir mindre skatt hvis de skriver det på bedriften. Men bedriften deres er ikke en utømmelig kilde av penger. 3 mill høres pent ut, men når man tenker på at det skal spe på utgiftene til en familie på 4, så er det ikke så mye. Hvor lenge hadde din familie klart seg på den summen? Jobbutsiktene til the Eriksens fremover er jo høyst usikre. De kjører firmaet sitt i grøfta og de har ingen formue å lene seg på og de har ingen utdannelse å legge ved en CV. Jeg skjønner at det kanskje ikke er rom for større lønnskostnader, men hvis jeg var dem hadde jeg forsøkt hardt å ta ut 6G, for NAV-inntekt er ikke helt utenkelig i fremtiden for Caroline og Lars Kristian. 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 7. desember 2022 #73031 Del Skrevet 7. desember 2022 Dette er vel cbe sitt personlige skatteoppgjør? Litt av økningen fra 2020 kan vel tilsies deltagelsen i Norges største megahit? De får vel en grei sum for å sette av høsten disse reality deltakerne? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 7. desember 2022 #73032 Del Skrevet 7. desember 2022 Pust skrev (13 minutter siden): Samme her, har ikke helt oversikten eller forståelsen for hvordan man sorterer tallene i et AS, men 500k er da fryktelig lav inntekt? Og hvordan kan et AS ha null formue? Er aksjekapitalen spist opp? Eller er dette tall for privatpersonen Caroline? I så fall lurer jeg på hvor formuen, dvs hus etc, har blitt av? Innrømmer glatt at de skattelistene ikke er min greie og at jeg fint kan bli lurt. 😬😶 Artikkelen viser til CBEs privatinntekt, tallene for Treasures kommer ikke enda. Siden det sannsynligvis er stor grad av sammenblanding av firmaøkonomi og privatøkonomi (kvittering på is...), så får vi ikke det fulle innblikk før regnskapet for Treasures blir offentliggjort. Kanskje de klarer seg helt fint ved å spe på privatøkonomien med penger fra firmaet, men som jeg skrev i innlegget over er det en farlig strategi når firmaet omsetter for beskjedne summer. At hun ikke har privat formue er fryktelig merkelig! Formue regnes jo ut som en balanse mellom gjeld og eiendeler. Det er noen år siden de kjøpte Villa Kulås, har de virkelig så mye gjeld på det huset fremdeles at det ikke regnes som formue? Og har hun ikke penger i banken? Et aksjefond, eller noe? Er ikke det ganske vanlig for folk i den alderen? Hun burde seriøst spare til pensjon, i hvert fall, for den inntekten hun har tatt ut de siste årene bidrar ikke akkurat til romslige dager i pensjonstilværelsen. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet 7. desember 2022 #73033 Del Skrevet 7. desember 2022 Felis skrev (7 minutter siden): Hvis man ønsker å maksimere eventuell arbeidsledighetstrygd, sykepenger og uføretrygd, så bør man ta ut minimum 6G. Men for Sophie Elise og Jørgine har neppe fremtidige utbetalinger fra NAV mye å si for livsopphold. Derfor er det poengløst å ta ut så store summer i lønn, jeg ville heller tatt ut overskudd... Treasures har et overskudd på drøye 3 mill. Det er pent, men det har gått jevnt ned siden glansdagene. Jeg kjenner ikke forbruket til familien Eriksen, men de har nok i stor grad de samme utgiftene som oss andre. Forsikringer, mat, transport og strøm. Hvor mye tror dere det koster å fyre opp villa Kulås om dagen...? I tillegg kommer uforutsette utgifter som bot, erstatning og lakkering av en hel bil... At de kan skrive av mye på firmaet betyr ikke at det er gratis. Varer og tjenester må fremdeles betales. Den eneste fordelen er at det blir mindre skatt hvis de skriver det på bedriften. Men bedriften deres er ikke en utømmelig kilde av penger. 3 mill høres pent ut, men når man tenker på at det skal spe på utgiftene til en familie på 4, så er det ikke så mye. Hvor lenge hadde din familie klart seg på den summen? Jobbutsiktene til the Eriksens fremover er jo høyst usikre. De kjører firmaet sitt i grøfta og de har ingen formue å lene seg på og de har ingen utdannelse å legge ved en CV. Jeg skjønner at det kanskje ikke er rom for større lønnskostnader, men hvis jeg var dem hadde jeg forsøkt hardt å ta ut 6G, for NAV-inntekt er ikke helt utenkelig i fremtiden for Caroline og Lars Kristian. Hvis de er ærlige om dette i sosiale medier, kanskje bot og erstatning kan skrives av på bedriften…? 😬😬 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 7. desember 2022 #73034 Del Skrevet 7. desember 2022 (endret) Men de har jo fortsatt en inntekt på 2.4 mill i Treasures... Med oppgang fra 2020 Endret 7. desember 2022 av elskersommer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 7. desember 2022 #73035 Del Skrevet 7. desember 2022 BuffyTheVampire skrev (3 minutter siden): Hvis de er ærlige om dette i sosiale medier, kanskje bot og erstatning kan skrives av på bedriften…? 😬😬 Åhhh, nå savner jeg den latter-likesen igjen😂 Kanskje du ga dem en ide nå? Ser for meg den samtalen med regnskapsfører (og etterhvert Skatteetaten). 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 7. desember 2022 #73036 Del Skrevet 7. desember 2022 Er det noen som vet nøyaktig hvor mange følgere de har nå? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 7. desember 2022 #73037 Del Skrevet 7. desember 2022 Batteri skrev (5 minutter siden): Er det noen som vet nøyaktig hvor mange følgere de har nå? De har 299 000 "følgere" på Instagram. Tar man derimot en nærmere titt på disse, så ser man raskt at et svært stort antall er falske kontoer (bots) Om de har kjøpt disse eller de bare har dukket opp gjennom årene er ikke godt å si, men de utgjør iallefall en betydelig andel av de 299 000. De som faktisk følger gjenspeiles i engasjementsraten. Det var vel noen som skrev for noen sider siden at den pr. nå ligger på ca 0.4 % Jeg tenker at de som faktisk følger, er de samme som kommenterer og engasjerer seg på kontoen til CBE.no. De kan igrunn telles opp ganske raskt etterhvert, så få har det blitt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 7. desember 2022 #73038 Del Skrevet 7. desember 2022 elskersommer skrev (2 minutter siden): Men de har jo fortsatt en inntekt på 2.4 mill i Treasures... Med oppgang fra 2020 Dette blir veldig teknisk, tørt og kjedelig, men firmaet har også veldig store utestående fordringer. Slik jeg forstår det (jeg er ikke regnskapsfører eller revisor, bare så det er klart) er utestående fordringer inntekter de ikke har fått enda. For eksempel at de har gjort et oppdrag rett før jul og får betalingen på nyåret. Da oppføres det som inntekt på nåværende år, men pengene kommer ikke før neste år. Sammelignet med andre lignende bedrifter, så er denne summen veldig høy hos Treasures. Det kan skyldes at de hadde ekstra mange oppdrag rett før jul. Men det kan også skyldes at de har sendt ut regninger som aldri ble, og aldri kommer til å bli, betalt. For eksempel at oppdragsgiver gikk konkurs, før de rakk å betale. De hadde for eksempel et stort samarbeid med Balion, som gikk konkurs samme år. I tillegg vet jeg om to tilfeller hvor Treasures har sendt ut regninger som en ren trussel. Blant annet har Fru Johansen antydet at hun har fått en slik regning, som senere ble kreditert. Dette oppføres som inntekt i regnskapet, selv om pengene aldri kommer på kontoen til firmaet. Noen firmaer blåser også opp tallene for å gi inntrykk av at de går bedre enn de egentlig gjør. Men dette er mest vanlig hvis de skal ta opp lån, eller selge. Dette gjelder neppe Treasures og de blåser vel ikke opp tallene kunstig for at kritikerne skal tro det går bedre enn det gjør... Håper jeg 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havnefogden Skrevet 7. desember 2022 #73039 Del Skrevet 7. desember 2022 Felis skrev (55 minutter siden): Artikkelen viser til CBEs privatinntekt, tallene for Treasures kommer ikke enda. Siden det sannsynligvis er stor grad av sammenblanding av firmaøkonomi og privatøkonomi (kvittering på is...), så får vi ikke det fulle innblikk før regnskapet for Treasures blir offentliggjort. Kanskje de klarer seg helt fint ved å spe på privatøkonomien med penger fra firmaet, men som jeg skrev i innlegget over er det en farlig strategi når firmaet omsetter for beskjedne summer. Regnskapet for 2021 foreligger. Det kom jo for lenge siden. https://proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 7. desember 2022 #73040 Del Skrevet 7. desember 2022 Havnefogden skrev (9 minutter siden): Regnskapet for 2021 foreligger. Det kom jo for lenge siden. https://proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/ Det har du rett i, det gikk litt fort i svingene. Det er tatt ut 750 000 i samlet lønn, noe som betyr at LKE knapt tjener noe som helst i Treasures. Og det står i stil med arbeidet han legger ned Men har han andre inntekter? Eller lever han kun på kona nå? I så fall er det fryktelig dumt å ødelegge bedriften, for han sager av greina de begge sitter på. Noen ganger er det nesten så jeg forstår aggresjonen hans. Ikke forsvarer, men forstår mekanismene bak. Her har vi en mann som tilsynelatende er ekstremt opptatt av å være maskulin. Det er i hvert fall slik han fremstiller seg i tekst og bilde. Og så lever han på kona og hennes inntekt er basert på "kvinnefjas" som han gjentatte ganger har gitt uttrykk for å se ned på. Det må jo være utrolig frustrerende og nedverdigende? 38 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå