Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Trudis23 skrev (14 timer siden):

Ha ha det var bare forsøk på tull fra meg 🙈 Og nei jeg har aldri vært positiv til noe som CBE har gjort. 

Beklager, forvekslet nok ditt brukernavn med er annent  "trude"-brukernavn 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Felis skrev (1 time siden):

Hvis man ønsker å maksimere eventuell arbeidsledighetstrygd, sykepenger og uføretrygd, så bør man ta ut minimum 6G. Men for Sophie Elise og Jørgine har neppe fremtidige utbetalinger fra NAV mye å si for livsopphold. Derfor er det poengløst å ta ut så store summer i lønn, jeg ville heller tatt ut overskudd...

Treasures har et overskudd på drøye 3 mill. Det er pent, men det har gått jevnt ned siden glansdagene. Jeg kjenner ikke forbruket til familien Eriksen, men de har nok i stor grad de samme utgiftene som oss andre. Forsikringer, mat, transport og strøm. Hvor mye tror dere det koster å fyre opp villa Kulås om dagen...? I tillegg kommer uforutsette utgifter som bot, erstatning og lakkering av en hel bil...

At de kan skrive av mye på firmaet betyr ikke at det er gratis. Varer og tjenester må fremdeles betales. Den eneste fordelen er at det blir mindre skatt hvis de skriver det på bedriften. Men bedriften deres er ikke en utømmelig kilde av penger. 3 mill høres pent ut, men når man tenker på at det skal spe på utgiftene til en familie på 4, så er det ikke så mye.

Hvor lenge hadde din familie klart seg på den summen? Jobbutsiktene til the Eriksens fremover er jo høyst usikre. De kjører firmaet sitt i grøfta og de har ingen formue å lene seg på og de har ingen utdannelse å legge ved en CV. Jeg skjønner at det kanskje ikke er rom for større lønnskostnader, men hvis jeg var dem hadde jeg forsøkt hardt å ta ut 6G, for NAV-inntekt er ikke helt utenkelig i fremtiden for Caroline og Lars Kristian.

Jeg minst huske å ha lest, at det er lønnen som blir tatt ut som også har betydning for eventuell pensjonsnivå o.l - så dette er nok anbefalinger de har fått fra regnskapsfører eller andre med peiling. Man får heller ikke sykemeldt seg hvis man tar ut overskudd, man vet aldri om noe skjer - så det er faktisk lurest i det lange løp å ta ut lønn og ikke overskudd. 

Hvis CBE eksplisitt tar ut overskudd og ikke lønn, så burde hun grue seg til den dagen hun blir alvorlig syk (hvis det skjer). Og pensjonsnivået hennes, for det regnes faktisk ut fra lønnen hennes, og ikke overskuddet. De velger å skrive ting over på firma, men jeg vet ikke hvor lurt det egentlig er. Jo mindre skatt man betaler, og jo mindre lønn man får - jo verre blir det med inntekt når man blir veldig syk, og pensjonist. Jeg kan ikke så mye om disse tingene, men leste en artikkel om akkurat dette problemet med en kreftsyk kvinne - som bare hadde tatt ut overskudd og ingen lønn. Hun hadde derfor ikke krav på sykepenger og måtte jobbe selv om hun var svært syk. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

Artikkelen viser til CBEs privatinntekt, tallene for Treasures kommer ikke enda. Siden det sannsynligvis er stor grad av sammenblanding av firmaøkonomi og privatøkonomi (kvittering på is...), så får vi ikke det fulle innblikk før regnskapet for Treasures blir offentliggjort. Kanskje de klarer seg helt fint ved å spe på privatøkonomien med penger fra firmaet, men som jeg skrev i innlegget over er det en farlig strategi når firmaet omsetter for beskjedne summer.

At hun ikke har privat formue er fryktelig merkelig! Formue regnes jo ut som en balanse mellom gjeld og eiendeler. Det er noen år siden de kjøpte Villa Kulås, har de virkelig så mye gjeld på det huset fremdeles at det ikke regnes som formue? Og har hun ikke penger i banken? Et aksjefond, eller noe? Er ikke det ganske vanlig for folk i den alderen? Hun burde seriøst spare til pensjon, i hvert fall, for den inntekten hun har tatt ut de siste årene bidrar ikke akkurat til romslige dager i pensjonstilværelsen.

Da har Treasures fått veldig mye gjeld, for i fjor eller forrige-fjor sto det at CBE hadde en formue på 9 millioner (give or take). Og hvis dette er vitterlig sunket til 0,- kr så vil jeg påstå at de "sliter" økonomisk. 

CBE har jo tatt på seg en del ymse samarbeid dette året, det har ikke vært særlig med store partnere. Og nå samarbeider hun med et Koreansk make-up merke jeg aldri har hørt om, men som har kommentert postene hennes svært lenge før de inngikk samarbeid. Og det viser kanskje hvor desperate dem er, for å ha skuta flytende. LKE kunne fått seg en vanlig jobb, som PT - fotballtrener og sikkert mye annet. Nå vet ikke jeg om han søker etter arbeid, men det kommer til å se mørkt ut når han blir pensjonist hvis han faktisk ikke har hatt en inntekt på 10 år? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (12 minutter siden):

Da har Treasures fått veldig mye gjeld, for i fjor eller forrige-fjor sto det at CBE hadde en formue på 9 millioner (give or take). Og hvis dette er vitterlig sunket til 0,- kr så vil jeg påstå at de "sliter" økonomisk. 

CBE har jo tatt på seg en del ymse samarbeid dette året, det har ikke vært særlig med store partnere. Og nå samarbeider hun med et Koreansk make-up merke jeg aldri har hørt om, men som har kommentert postene hennes svært lenge før de inngikk samarbeid. Og det viser kanskje hvor desperate dem er, for å ha skuta flytende. LKE kunne fått seg en vanlig jobb, som PT - fotballtrener og sikkert mye annet. Nå vet ikke jeg om han søker etter arbeid, men det kommer til å se mørkt ut når han blir pensjonist hvis han faktisk ikke har hatt en inntekt på 10 år? 

Har du lenke til at hun hadde en personlig inntekt på 9 mill? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (4 minutter siden):

Har du lenke til at hun hadde en personlig inntekt på 9 mill? 

Har aldri skrevet det? Skrev formue. Og det ligger på skattelistene hva formuen har vært de tidligere årene.

De har jo hatt en del formue pga huset, men hvis formuen nå = 0,- kr så har de svært mye gjeld og mistet sin formue. Hva det innebærer vet jeg ikke, men vil ikke tro det betyr huset går på tvang? 

Endret av kraftwerk
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kraftwerk skrev (10 minutter siden):

Har aldri skrevet det? Skrev formue. Og det ligger på skattelistene hva formuen har vært de tidligere årene.

De har jo hatt en del formue pga huset, men hvis formuen nå = 0,- kr så har de svært mye gjeld og mistet sin formue. Hva det innebærer vet jeg ikke, men vil ikke tro det betyr huset går på tvang? 

Sorry, skrev feil. Hvor finner du at formuen var 9 mill? Jeg finner ikke det i media, mulig jeg søker på feil sted. Eller har du søkt det opp selv?

 

Endret av Felis
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (43 minutter siden):

Det har du rett i, det gikk litt fort i svingene. Det er tatt ut 750 000 i samlet lønn, noe som betyr at LKE knapt tjener noe som helst i Treasures. Og det står i stil med arbeidet han legger ned

Men har han andre inntekter? Eller lever han kun på kona nå? I så fall er det fryktelig dumt å ødelegge bedriften, for han sager av greina de begge sitter på.

Noen ganger er det nesten så jeg forstår aggresjonen hans. Ikke forsvarer, men forstår mekanismene bak. Her har vi en mann som tilsynelatende er ekstremt opptatt av å være maskulin. Det er i hvert fall slik han fremstiller seg i tekst og bilde. Og så lever han på kona og hennes inntekt er basert på "kvinnefjas" som han gjentatte ganger har gitt uttrykk for å se ned på. Det må jo være utrolig frustrerende og nedverdigende?

Joda, men så tenker jeg også at det virkelig ikke er noen som helst som står i veien for at han skulle klare å få seg en ordentlig og skikkelig jobb. Annet enn ufyselig oppførsel og bedrevitende holdning da, naturligvis. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (Akkurat nå):

Joda, men så tenker jeg også at det virkelig ikke er noen som helst som står i veien for at han skulle klare å få seg en ordentlig og skikkelig jobb. Annet enn ufyselig oppførsel og bedrevitende holdning da, naturligvis. 

Det er jo rekordlav arbeidsledighet om dagen, så å få seg jobb burde være overkommelig, selv om man har ræva personlighet. Men det spørs om de jobbene han kvalifiserer til står i stil med selvbildet hans. Men med tanke på at han har levd på kona de siste årene, må jo til og med typisk lavtlønnede yrker være bedre for selvfølelsen? Bedre betalt også

 

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (13 minutter siden):

Sorry, skrev feil. Hvor finner du at formuen var 9 mill? Jeg finner ikke det i media, mulig jeg søker på feil sted. Eller har du søkt det opp selv?

 

Har aldri sett det tallet, det er nok feil. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (15 minutter siden):

Joda, men så tenker jeg også at det virkelig ikke er noen som helst som står i veien for at han skulle klare å få seg en ordentlig og skikkelig jobb. Annet enn ufyselig oppførsel og bedrevitende holdning da, naturligvis. 

Med tanke på hvordan de ødsler rundt seg med penger (3 sydenturer bare i år, vanvittig forbruk av klær, ny bil osv), så regner jeg vel egentlig med at LKE har en egen PT-inntekt eller at firmaet har andre verdier som ikke kommer frem?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (1 minutt siden):

Med tanke på hvordan de ødsler rundt seg med penger (3 sydenturer bare i år, vanvittig forbruk av klær, ny bil osv), så regner jeg vel egentlig med at LKE har en egen PT-inntekt eller at firmaet har andre verdier som ikke kommer frem?

Det er jo bare å søke opp fyren i Skattelistene! 
 

hvis man tør… 😳

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

Sorry, skrev feil. Hvor finner du at formuen var 9 mill? Jeg finner ikke det i media, mulig jeg søker på feil sted. Eller har du søkt det opp selv?

 

Har ingen konkrete kilder akkurat nå, men har vært lagt ut her i tråden tidligere (?) -  det er jo bare skatteliste, eller en lignende oversikt som er offentlig om det var for Treasures AS eller om det var privatpersonen CBE er jeg usikker på. Og nå skrev jeg i det opprinnelige innlegget at tallet ikke var konkretisert, bare mente at jeg har sett de har hatt formue på flere millioner - og nå står de i 0,- 

Kanskje jeg har sett feil, men er merkelig hvis de vitterlig aldri har hatt et par millioner i formue - med den gjeldene bedriften og huset deres. 

Endret av kraftwerk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Rastebenk said:

Med tanke på hvordan de ødsler rundt seg med penger (3 sydenturer bare i år, vanvittig forbruk av klær, ny bil osv), så regner jeg vel egentlig med at LKE har en egen PT-inntekt eller at firmaet har andre verdier som ikke kommer frem?

Det kan tenkes at noe av dette er belastet selskapet siden det er tett knyttet opp til hennes virksomhet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ikke de en gang at de har så mye penger at de kan pensjonere seg i 30-åra om de ønsker det? 
Var nok litt stor i kjeften da, ja. Kan ikke forstå noe annet enn at de bare gikk ut fra at de kom til å opprettholde inntektene de tidligere hadde, uten å vurdere om dette er realistisk eller ikke. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som er interessert.

Her finner man regnskapstallene for Treasures AS: https://www.proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/

Det viser bl.a. følgende årsresultat for

2018: 759.000 

2019: 1.317.000

2020: 215.000

2021: 612.000

+ Treasures AS sine lønnskostnader for

2018: 1.426.000 (herav kun lønn 1.240.000)

2019: 1.449.000 (herav kun lønn 1.240.000)

2020: 695.000 (herav kun lønn 531.000)

2021: 861.000 (herav kun lønn 750.000)

Regnskapstallene viser også at firmaet ikke har tatt ut noe utbytte i tidsrommet 2018 - 2021.

------

Skattelistene har bl.a. vist følgende tall for influenceren Berg Eriksen

2018: Formue: 2.050.000 kroner  / Inntekt: 2.890.000 kroner  https://skattesnoking.no/influensere/caroline_berg_eriksen.html og https://www.dagbladet.no/kjendis/havet-inn-millioner/71771788

2019 : Formue: 175.000 kroner  / Inntekt: 540.000 kroner - https://www.nettavisen.no/livsstil/dette-tjener-de-storste-influenserne/s/12-95-3424058538

2020: Formue:  521.745 kroner / Inntekt: 263.587 kroner - https://www.vg.no/rampelys/i/nWBMXJ/skattelistene-funkygine-oekte-isabel-raad-og-sophie-elise-isachsen-tjente-mindre

2021: Formue:  0 kroner / Inntekt: 535.668 kroner - https://www.nettavisen.no/livsstil/jorgine-massa-vasstrand-er-norges-best-betalte-influenser-for-tredje-ar-pa-rad/s/5-95-793533

Endret av Vanedis
  • Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kraftwerk skrev (1 time siden):

Har ingen konkrete kilder akkurat nå, men har vært lagt ut her i tråden tidligere (?) -  det er jo bare skatteliste, eller en lignende oversikt som er offentlig om det var for Treasures AS eller om det var privatpersonen CBE er jeg usikker på. Og nå skrev jeg i det opprinnelige innlegget at tallet ikke var konkretisert, bare mente at jeg har sett de har hatt formue på flere millioner - og nå står de i 0,- 

Kanskje jeg har sett feil, men er merkelig hvis de vitterlig aldri har hatt et par millioner i formue - med den gjeldene bedriften og huset deres. 

Kan det være dette du har sett - sitat fra https://www.finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2021/05/19/7675344/inntjeningen-stupte-for-fotballfrue-i-fjor

"Ekteparet har ikke tatt ut noe utbytte fra selskapet etter at nærmere 9 millioner kroner ble tatt ut i årene 2013-17."?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (5 timer siden):

Dette er jo en enorm oppgang! I 2020 tjente hun 260 000. 

Det blir spennende å se regnskapet til Treasures, da kan vi se samlede lønnsutgifter. Og firmaets omsetning sier langt mer om inntjeningen enn lønnen gjør. Treasures har et overskudd fra glansdagene, så hun kan bevilge seg høyere lønn uten at hun nødvendigvis har tjent mer. 

Det blir også spennende å se på Treasures samlede lønnsutgifter. Som @Rubella skriver, så kan de ha opp imot grei samlet inntekt hvis styreleder har tatt ut samme beløp. I dag virker det som en bevisst strategi å distansere seg fra styreleder og ektefelle, men jeg vet ikke når hun begynte med dette. Var det da hun fant ut at han hadde forfulgt en kvinne og ødelagt bilen hennes? Eller startet dette før disse hendelsene? LKE har jo hatt et frynsete rykte i lang tid pga sin kvinnefiendtlighet og aggressive oppførsel på nett.

Han har ikke samme sum henne, bare å se skattelistene det,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jua skrev (30 minutter siden):

Han har ikke samme sum henne, bare å se skattelistene det,

Jeg tør ikke søke opp han på skattelistene, for jeg er altfor glad i bilen min. Men ut ifra lønnsutgiftene til firmaet får han bare småtterier derfra. Men det er mulig han har annen inntekt.

  • Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (2 minutter siden):

Jeg tør ikke søke opp han på skattelistene, for jeg er altfor glad i bilen min. Men ut ifra lønnsutgiftene til firmaet får han bare småtterier derfra. Men det er mulig han har annen inntekt.

Hehe, unnskyld, men nå lo jeg,, ,for jeg tenkte akkurat det samme! 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...