Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Revenge o'Cavatina skrev (15 minutter siden):

Det var bare reklame. Nå tigges det om samme type sponset kakkelovn som i stua nede. Du vet, den som ble brukt i Unicef-reklamen der Caroline Berg Eriksen stirret drømmende inn i varmen mens hun tenkte på alle de fattige, frosne barna og hvor godt hun hadde det. (Blogginnlegg) https://www.instagram.com/p/B5iyx9yge21/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Mens alle de andre påvirkerne i samme kampanje hadde lest bestillingen og stod ute i kulden med Unicefs t-skjorte på. https://www.instagram.com/p/B5GOHn1pT2p/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Helt surrealistisk at CBE ikke tok referansen til kjent litteratur da de smekket sammen den reklamen. :fnise:

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (8 minutter siden):

Helt surrealistisk at CBE ikke tok referansen til kjent litteratur da de smekket sammen den reklamen. :fnise:

 

Journalistutdannet, der ja.

Hun fikk betalt av Redd Barna for disse innleggene. Mener å huske at det utløste et ras av kommentarer om både å ta betalt for andres veldedighet (igjen) og #sharenting? Og Fru Johansens nydelige lille bildemontasje.

Nå ønsker Berg Eriksen offisielt selv å få litt gratis varme på soverommet til jul, det samme soverommet der hun støtt og stadig viser seg frem i minimal bekledning,  siden partneren åpenbart har litt annet å betale for enn strømregninger.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 32
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (1 minutt siden):

Hun fikk betalt av Redd Barna for disse innleggene. Mener å huske at det utløste et ras av kommentarer om både å ta betalt for andres veldedighet (igjen) og #sharenting? Og Fru Johansens nydelige lille bildemontasje?

Nå ønsker Berg Eriksen offisielt selv å få litt gratis varme på soverommet til jul, det samme soverommet der hun støtt og stadig viser seg frem i minimal bekledning,  siden partneren har litt annet å betale for.

Ja, i rekken av kleine og ikke-troverdige reklamer, er denne blant de verste, helt der oppe sammen med plukke søppel-reklamen og reklame for svisker. Freia-reklamen, med betalt SoMe-pause, gjorde vel heller ikke sitt for å øke troverdigheten. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Ja, i rekken av kleine og ikke-troverdige reklamer, er denne blant de verste, helt der oppe sammen med plukke søppel-reklamen og reklame for svisker. Freia-reklamen, med betalt SoMe-pause, gjorde vel heller ikke sitt for å øke troverdigheten. 

Ikke glem Kirkens Bymisjon, med utsikt fra suiten på hotel Continental.

Og alle uttalelsene om hvor rørt hun ble av sin egen nestekjærlighet i perioden med Omvendt Julenisse.

Jeg minnes også noe tullball om fattige barn i Mexico som danset av glede.

  • Liker 45
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (42 minutter siden):

Det var bare reklame. Nå tigges det om samme type sponset kakkelovn som i stua nede. Du vet, den som ble brukt i Unicef-reklamen der Caroline Berg Eriksen stirret drømmende inn i varmen mens hun tenkte på alle de fattige, frosne barna og hvor godt hun hadde det. (Til blogginnlegg) https://www.instagram.com/p/B5iyx9yge21/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Mens alle de andre påvirkerne i samme kampanje hadde lest bestillingen og stod ute i kulden med Unicefs t-skjorte på. https://www.instagram.com/p/B5GOHn1pT2p/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Kommentaren "Favorittpeisen" understreket hvor ufattelig feilslått den reklamen var. 

 

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten89 skrev (17 minutter siden):

Det der budskapet med at hun fryser handler ikke bare om spons. Det handler også om å fortelle på en implisitt måte at hun er så tynn at hun sliter med å holde kroppsvarmen. ALLE som har spiseforstyrrelser tar den referansen umiddelbart. Det er så "snikskryt" at det er ekkelt. 

Jeg hadde ikke lyst til å nevne det, men det ble registrert her også. Aberet er at dette er ønskede tilbakemeldinger, og det vil jeg ikke være med på. Særlig ikke når damen i Sarpsborg stort sett bare deler bilder av en illusjon selv hun ikke når opp til, og virkeligheten flere har observert i Sarpsborg viser en ganske normal figur.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Det at influencere nå i stor grad leverer innhold på Instastory gjør at virksomheten blir en god del mindre transparent enn før, da det var blogging. Det gjør også at det som allerede er en forretningspraksis i gråsonen blir enda mindre etterrettelig.

Eksempel: Storien hvor hun tigger etter kakkelovn:

En oppmerksom leser her inne kommenterer at de hadde da virkelig en peis en gang. Den har blitt vist fram i flere runder:

Peisen vises fram for første gang i eget innlegg 28. mai 2017, ikke merket med reklame, men med adlink i kommentarfeltet når leserne spør hvor den er fra:

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/05/28/master-bedroom-making/

12. sept 2017 reklamerer hun faktisk for ull foran peisen og, oppgir i kommentarfeltet på spørsmål fra "Ragnhild" også der at de har kjøpt den på Ellos.

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/09/12/snart-ullsesong-og-peiskos/

I et senere innlegg fra 3. okt 2017, hvor hun viser fram biopeisen på soverommet, er den fortsatt ikke merket som reklame. De elsker peisen (men får mange kommentarer om at slike peiser er farlige). I kommentarfeltet framstår det som det tidligere har vært en reklamelenke i innlegget.

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/10/03/detaljer-pa-soverommet-elektrisk-peis/

I kommentarfeltet under innlegget "Caroline tenker over livet sitt i badekaret for å selge en badekarhylle" kommer det fram at de ikke har peisen lengre, og at den luktet litt og at de ikke brukte den så mye, men hun likte den.

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/

Ettersom de både elsker peisen og den er svært instavennlig er det vanskelig å skjønne hvorfor den bare forsvinner ut i løse lufta uten en kommentar? Peisen i stua er jevnlig brukt som content, peisen på soverommet skulle vel ikke være noe dårligere bakgrunn for innlegg med bilder av nakne bein, undertøy eller familiefrokoster i senga.

Dette lukter skjult spons/avtale med Ellos, og bloggformatet gir oss gode muligheter til å gå influenceren i sømmene for å avsløre det. Innleggene og kommentarfeltene har gjort det mulig å avdekke mange slike historier her i tråden.

Storien med sponstigging vil derimot forsvinne, og det fins ingen offentlige kommentarer knyttet til innlegget. Det vil bli langt vanskeligere å følge med på slike lyssky forretningsavtaler enn før.

Jeg lurer på om denne endringen også har bidratt til å endre kritikken her inne, fordi det er mindre dokumentasjon å søke seg tilbake i. Influencerne har fått nye vegger å skjule seg bak, og det er vanskeligere å grave under overflaten. Det er mye mer tidkrevende å følge med på hvordan de opererer, siden storiene florerer som døgnfluer. Dessuten er det korte snutter hvor det er lettere å gå glipp av eventuelle skurr i glansen.

Hva tenker dere? Har det blitt vanskeligere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (2 timer siden):

Ja innlegget til LKE er fullt av fornærmelser. Publikummet til Mímir ønsket i følge LKE enten å drikke seg fulle eller å sove. LKE er så ukultivert at det er puteflaut, og han burde holdes unna sosiale medier for å skåne sin egen familie.

Enda mer hysterisk å lese kommentarfeltet til blogginnlegget som Mimir lenket til. Masse konstruktive innspill til hvordan CBE kan forbedre bloggen sin og være aktuell for sine følgere i fremtiden. Selvfølgelig sablet ned av frua og hennes blodfans som tar alt som dødelige fornærmelser. Dette er fem år siden, og fra da har det vel gått nedover med både følgere og inntekt.

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/11/16/date-night-med-vin-bokprek-og-pizza/

Kjenner jeg irriterer meg veldig over hele bedriften, samtidig som det er svært begrenset hvor stor påvirkningskraft hun har lenger. Er nok kun indre sirkel igjen som tror på eventyrfortellingene....

Endret av NettoppJa
Skrivefeil
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Revenge o'Cavatina skrev (20 timer siden):

Hvis du sover med pysj, morgenkåpe og ullsokker sammen med en halvmeter rabiat styreleder i 40-årene, har dere flere intimitetsproblemer - søk veiledning.

Hva mener du? Halvmeter i bredden eller lengden? Uansett så leser jeg det som et unødvendig stikk til deler av utseendet man ikke kan gjøre noe med. Ikke sikkert slik du mener det, og jeg er enig i essensen i det du sier, men bare nevner det fordi kanskje andre også oppfatter det på samme måte som meg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kepaløk skrev (3 minutter siden):

Hva mener du? Halvmeter i bredden eller lengden? Uansett så leser jeg det som et unødvendig stikk til deler av utseendet man ikke kan gjøre noe med. Ikke sikkert slik du mener det, og jeg er enig i essensen i det du sier, men bare nevner det fordi kanskje andre også oppfatter det på samme måte som meg.

Nei. Her bommer du. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kepaløk skrev (12 minutter siden):

Det er jo derfor jeg spør. Hva menes?

Du skriver jo at det leses som unødvendig kritikk av utseendet, det lurer jeg på hvordan du fikk til. Ergo: du bommer. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (50 minutter siden):

Men så KLE PÅ DEG, da, menneske!!!

Lagt til: stillbilde fra film på Story 

Screenshot_20221209-171055_Instagram.jpg

Julebordsminken er på plass før løpeturen ser jeg. Vel anvendte tre kvarter av CBEs dyrebare tid 🙃 Strømregningen er vel det eneste paret faktisk må betale helt selv? Pilotparet fikk jo også panikk fordi de måtte betale sin egen dyre strøm. Dette er folk som er vant til å leve i latterlig overflod og å betale en liten brøkdel av hva alle andre må betale. Kan tenke meg at CBE og LKE minimerer lønnene sine (det var vel 250 000 i årslønn på LKE i år?) for å slippe unna med å betale minst mulig skatt også. Snakk om snylting på skyhøyt nivå 😬

Endret av Rastebenk
  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...