Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Revenge o'Cavatina skrev (Akkurat nå):

Det også hender at enkelte travere får et eierskap til "sin" tråd og pirker på andre brukere i andre tråder de skriver mindre i med tendenser til ubedt å ta på seg rollen som forumpoliti.

Ikke særlig gjennomsiktig:sarkasme:og motivet kan man undre seg over.

Ja, og noen tror tydeligvis at de ikke gjenkjennes med nye brukernavn og forventer «nybegynner»-høflighet fra andre. 

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (3 timer siden):

Men du vet at det ikke alltid er «nye» brukere?  Selv opplever jeg at disse «nye» brukerne ofte kommer inn i tråden og angriper andre, om enn på en subtil måte, jmf, nå sist et innlegg som ble omtalt som kritikk av utseendet , noe man skal lese med ganske vrange briller for å hevde. Å få tråden til å handle om at kritikere skriver om CBEs utseende på en stygg og mobbete måte, er fortsatt høyt prioritert. 
Mulig den brukeren ikke var i den kategorien, men det er ikke til å komme forbi at enkelte «nye» brukere fornærmes by proxy, vrangleser for avsporing eller ønsker å få stemplet tråden som en mobbetråd. 

 

Hva om noen opplever det som en «mobbetråd»? Det er andre tråder på rampelys som til stadighet blir henvist til som den verste tråden på KG, selv om de som uttaler seg både henviser til feil fakta og aldri frekventerer de (så vidt jeg vet). Sett utenfra kan denne tråden oppleves som en et gedigent ekkokammer (selv om det nødvendigvis ikke er det), da er det jo greit å tenke seg om før man svarer folk på en ufin måte fordi man oppfatter brukere som en «gammel» bruker eller ha en innstilling om at spørsmålene stilles for å diskreditere tråden. Det ser unektelig stygt ut fra utsiden. Det er heldigvis mindre av dette nå i tråden, enn det var tidligere. Og det er mange bra innlegg i tråden som langt på vei viser at dette ikke er en «mobbetråd». 

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (3 timer siden):

Det hender også at enkelte travere får et eierskap til "sin" tråd og pirker på andre brukere i andre tråder de skriver mindre i med tendenser til ubedt å ta på seg rollen som forumpoliti.

Ikke særlig gjennomsiktig:sarkasme:og motivet kan man undre seg over.

Denne må du virkelig utdype. At man påpeker at enkelte spørsmål ikke skal oppfattes med «vrangbriller» på er å være forumpoliti? Og at man i tillegg må ha et motiv for å påpeke det?   Veldig interessant teori som jeg trenger å opplyses mer om. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (14 minutter siden):

Denne må du virkelig utdype. At man påpeker at enkelte spørsmål ikke skal oppfattes med «vrangbriller» på er å være forumpoliti? Og at man i tillegg må ha et motiv for å påpeke det?   Veldig interessant teori som jeg trenger å opplyses mer om. 

Du misset poenget helt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg ikke skrev innlegget mitt som noe forsøk på diskreditering av tråden. Jeg synes det er en viktig tråd og jeg leser alt. Det er virkelig gode innlegg her, selv om det av og til kommer noe oppgulp. Men det fjernes jo av moderator.

Jeg hadde bare ikke hørt om et uttrykk som ble brukt her før, og synes det bør være greit å spørre om sånt. Jeg hadde ikke vrangbriller, jeg var oppriktig nysgjerrig. Men jeg kan samtidig forstå skepsisen, for jeg har jo vært vitne til de mange håpløse (og dessverre ofte effektive) forsøkene på å avspore debatten. 

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (Akkurat nå):

Jeg må bare si at jeg ikke skrev innlegget mitt som noe forsøk på diskreditering av tråden. Jeg synes det er en viktig tråd og jeg leser alt. Det er virkelig gode innlegg her, selv om det av og til kommer noe oppgulp. Men det fjernes jo av moderator.

Jeg hadde bare ikke hørt om et uttrykk som ble brukt her før, og synes det bør være greit å spørre om sånt. Jeg hadde ikke vrangbriller, jeg var oppriktig nysgjerrig. Men jeg kan samtidig forstå skepsisen, for jeg har jo vært vitne til de mange håpløse (og dessverre ofte effektive) forsøkene på å avspore debatten. 

Du er tilgitt 😅, beklager at det gikk ut over deg. 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nikea skrev (11 minutter siden):

Jeg må bare si at jeg ikke skrev innlegget mitt som noe forsøk på diskreditering av tråden. Jeg synes det er en viktig tråd og jeg leser alt. Det er virkelig gode innlegg her, selv om det av og til kommer noe oppgulp. Men det fjernes jo av moderator.

Jeg hadde bare ikke hørt om et uttrykk som ble brukt her før, og synes det bør være greit å spørre om sånt. Jeg hadde ikke vrangbriller, jeg var oppriktig nysgjerrig. Men jeg kan samtidig forstå skepsisen, for jeg har jo vært vitne til de mange håpløse (og dessverre ofte effektive) forsøkene på å avspore debatten. 

Spørsmålet var helt greit, det. Du la såvidt jeg husker ikke til noe ekstra i uttrykket som ble brukt. Dessverre er det innimellom andre som liker å smøre på med litt ekstra i et forsøk på å slippe unna med uredelighet, men det skulle ikke gå utover deg😊

  • Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (46 minutter siden):

Du misset poenget helt.

Det er vel nettopp derfor jeg ber deg utdype? Jeg har erfaring med at du skriver gode innlegg i tråden og har aldri opplevd at du har vært ufin på noe måte. Men når du skrev at CBE sov med en halvmeter (?) så trodde jeg du henviste til LKE uten at jeg hadde vrangbrillene på. Hvordan vil da folk som ikke er gamle travere forstå enkelte innlegg? 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (1 time siden):

Jeg må bare si at jeg ikke skrev innlegget mitt som noe forsøk på diskreditering av tråden. Jeg synes det er en viktig tråd og jeg leser alt. Det er virkelig gode innlegg her, selv om det av og til kommer noe oppgulp. Men det fjernes jo av moderator.

Jeg hadde bare ikke hørt om et uttrykk som ble brukt her før, og synes det bør være greit å spørre om sånt. Jeg hadde ikke vrangbriller, jeg var oppriktig nysgjerrig. Men jeg kan samtidig forstå skepsisen, for jeg har jo vært vitne til de mange håpløse (og dessverre ofte effektive) forsøkene på å avspore debatten. 

Jeg lurte på det samme som deg. Hadde ikke hørt uttrykket før. Så fint du spurte. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av et antrekk til lutefisklag 10.desember når hun flere ganger de siste dagene har klaget over hvor mye hun fryser ...

Screenshot_20221210-211554_Instagram.jpg

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippio skrev (2 timer siden):

Jeg lurte på det samme som deg. Hadde ikke hørt uttrykket før. Så fint du spurte. 

Jeg skjønte heller ikke halvmeteren. Men har det kommet en forklaring på hva det betyr? I så fall har jeg gått glipp av det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, FruRosa said:

Litt av et antrekk til lutefisklag 10.desember når hun flere ganger de siste dagene har klaget over hvor mye hun fryser ...

Screenshot_20221210-211554_Instagram.jpg

Sånn går det når det er viktigere å vise frem kroppen enn å ta vare på helsa. Husker at jeg skrev hun hadde flotte og muskuløse lår under et innlegg på bloggen en gang, den kommentaren ble aldri godkjent. Hun hadde nok godkjent den hvis jeg hadde skrevet at hun hadde tynne lår...... ingen tvil om at det er noe spiseforstyrrelse og forvrengt kroppsbilde hos frua. Kjenner ingen som er på hennes alder som har behov for å poste selfies fra diverse toaletter flere ganger pr uke.

  • Liker 48
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hulderen skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønte heller ikke halvmeteren. Men har det kommet en forklaring på hva det betyr? I så fall har jeg gått glipp av det.

Tror jeg oppfattet at det betydde halvveis. Jeg har heller aldri hørt halvmeter bli brukt i en slik sammenheng. 

Endret av Pearl2.0
Skrivefeil
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (17 minutter siden):

Litt av et antrekk til lutefisklag 10.desember når hun flere ganger de siste dagene har klaget over hvor mye hun fryser ...

Screenshot_20221210-211554_Instagram.jpg

Funkygine deltar på sitt første hundeløp mens CBE skyter skuldre og hofteparti stramt bakover og tar enda en selfie på do.

https://instagram.com/funkygine?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Screenshot_20221210-213501_Instagram.jpg

Endret av Rastebenk
  • Liker 38
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rastebenk skrev (36 minutter siden):

Funkygine deltar på sitt første hundeløp mens CBE skyter skuldre og hofteparti stramt bakover og tar enda en selfie på do.

https://instagram.com/funkygine?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Screenshot_20221210-213501_Instagram.jpg

Og da skjønner man hvorfor en tjener mye mer enn den andre. Hvem ville du vært? Tror de fleste velger den man kan være seg selv, og ikke jobbe beinhardt for å være en helt annen..

  • Liker 31
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må kunne kle seg som man vil men at hun hver gang hun er på noe må gå på do midt i selskapet for å ta selfier og bruke så mye filtre at hun ser ut som en helt annen person, det er bare helt fjernt. Flaut. 

  • Liker 41
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...