Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Og ja, om de innbiller seg at noen tror at CBE har svart på siste spørsmålsrunde da kan de like gjerne be oss tro på julenissen. Det er 100% LKE-språk. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (8 minutter siden):

De eier vel over 50% av firmaet. 

Jo, sant nok, men da er spørsmålet, hvorfor gidder han å bruke tid og penger på noe han ikke kan ha noe innflytelse over, det er det jeg ikke skjønner, for han hadde fint klart seg uten de 2 der, noe han sikkert også gjør, men allikevel 😛

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (4 minutter siden):

Jo, sant nok, men da er spørsmålet, hvorfor gidder han å bruke tid og penger på noe han ikke kan ha noe innflytelse over, det er det jeg ikke skjønner, for han hadde fint klart seg uten de 2 der, noe han sikkert også gjør, men allikevel 😛

 

Han trodde vel, som en del andre, at CBE.no kunne skaffe han inntekt. Har vel ikke gått inn med så mye at han ikke har tid til å vente på resultater, kanskje. Aner ikke, men han har vel samarbeidet med andre influencere også, i håp om økt synlighet i et marked der det er mange om beinet. Spørs om det har gitt navnet hans mer troverdighet, jeg tviler. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ice-91 skrev (1 time siden):

782BFB10-12D3-4B45-A9ED-87A7613C315A.png

Oida...det var dét treningsuniverset. Eller appen. Eller hva nå enn planen var. Nå blir det visst andre hveteboller.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er ny her. Jeg ble nylig forsøkt vervet inn i et ferskt pyramidespill i Trondheim. Det går ut på å 'like' innlegg til norske influencere via anonyme brukere. Du får en dollar per oppgave du utfyller og kan gjøre opptil 16 stk. per dag på første innkjøpsnivå. Dette nivået koster 1000 nok, og går opp til 50000 nok. Utbetaling skjer i bitcoin og følger tre ledd før det kan havner på din norske konto. Du får 10% av innkjøpsummen til de du verver og 0.1% av fortjenesten de gjør derfra. Alt gjøres ut fra en applikasjon kallt 'Erageni' eller 'Eragene'.

Dette skal ha startet med en mann i Trondheim som skal ha henvendt seg til CBE, og startet virksomhet derfra. Slik jeg forsto det.

Ble tipset om at det var flere kloke hoder i denne tråden som har kunnet hjelpe meg å avklare det juridiske i denne virksomhetsmodellen. Samt, avdekke noen av disse brukerne. Kan dette være interessant å rapportere til forbrukertilsynet?

Jeg skal grave videre og forsikre meg om at navnene jeg har notert meg er korrekte, før jeg poster de.
 

Jeg spørr med interesse for å få mine venn ut av det, da jeg selv er mot dette av prinsipp.

Endret av Fagerhaar
  • Liker 18
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (15 minutter siden):

Oida...det var dét treningsuniverset. Eller appen. Eller hva nå enn planen var. Nå blir det visst andre hveteboller.

Men ser LK har et eller annet log in/coaching greier på sin side så kan være dem tar det der?

men har svært liten tro på at dem i januar er i gang med netfit som dem sier dem skal. Plutselig er det 2. Februar og ingen online coaching i sikte

329FCDCB-BAAC-4477-8B92-7BC1339024C6.png

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PistolStar skrev (5 timer siden):

Den løpe-videoen hun nettopp la ut på IG der hun drar hunden hardt til seg. Det er så kunstig ut og er virkelig ubehagelig å se på... hunden slikker seg nervøst rundt munnen. Usj.

Bare jeg som synes som all kommunikasjon mellom CBE og hunden virker veldig påtatt og kunstig? Som om hun bare later som om hun liker han? Han på sin side virker ofte forvirret.


Helt klart, men hvor mye tid bruker de egentlig med han? Annet enn daglige løpeturer, såvidt man ser noe til hunden, den må være mye alene? 

Får så vondt av det hundeholdet, veldig tydelig at de har tatt seg litt vann over hodet. Stor polarhund kan ikke sammenlignes med liten chihuahua, selv om de tror de er friluftsmennesker. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keikolina skrev (4 timer siden):

Bare rumpe puta som er på vei ut virker det som, beklager alt rumpe pute prat, men herregud så godt det syntes.

Men altså - ser de det ikke selv?!

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PistolStar skrev (12 timer siden):

Den løpe-videoen hun nettopp la ut på IG der hun drar hunden hardt til seg. Det er så kunstig ut og er virkelig ubehagelig å se på... hunden slikker seg nervøst rundt munnen. Usj.

Bare jeg som synes som all kommunikasjon mellom CBE og hunden virker veldig påtatt og kunstig? Som om hun bare later som om hun liker han? Han på sin side virker ofte forvirret.

Har lagt merke til det samme.

Ikke bare hos CBE, men også andre influencere som bruker dyr som tilbehør. F.eks Sophie Elise som gjerne poserer med griser og diverse andre dyr. Det er et eller annet med samspillet som ikke stemmer. Dyrene snur seg ofte vekk og virker forvirret.

Kanskje de merker at mennesket ikke er tilstede på samme måte som dem selv? At de egentlig bare har fokus på noe annet, nemlig å ta seg bra ut på bildene?🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkie skrev (På 11.12.2022 den 12.51):

Ekkelt? Nei ikke ekkelt i det hele tatt. Dette er en korrekt måte å beskrive cbe på. Det er akkurat slik hun ser ut. På ig er bildene redigerte i hel. Jeg fikk sjokk selv når jeg møtte cbe. Jeg måtte se to ganger for å se om det var henne. Kjente henne igjen fordi hun gikk sammen med moren sin.

Hvordan ulik var hun da? Iogmed det er en påstand som slenges ut. 
prøv å være saklig og ikke kroppsfiksert 🙏🏻

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ishwanvile skrev (3 timer siden):

Hvordan ulik var hun da? Iogmed det er en påstand som slenges ut. 
prøv å være saklig og ikke kroppsfiksert 🙏🏻

Nå er det jo helt tydelig en redigert kropp hun poster, og lever av, store deler av tiden. Da er det de (store) forskjellene i kropp man legger merke til når man ser henne IRL. 
Det er jo en saklig beskrivelse av hvordan hun faktisk ser ut, i stor forskjell til det hun poster.

Det verst redigerte er jo den foran speilet fra en fest hvor det ser ut som om det er jenta ved siden av hun har tatt bilde av. Så ulikt henne selv som det kan bli.

Hvordan skal man ellers kommentere forskjellene?

Veldig bra at det kommer frem at hun ikke ser sånn ut i virkeligheten.

Får håpe det gjør at unge ser henne som et falskt glansbilde og ikke et forbilde.

 

 

  • Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, FruRosa said:

Nok et bilde der hun er omtrent ugjenkjennelig.

Screenshot_20221213-152920_Instagram.jpg

Er det én ting hun aldri, aldri burde gjøre, er det å begynne med kroppskonkurranser!

  • Liker 39
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
FruRosa skrev (42 minutter siden):

Nok et bilde der hun er omtrent ugjenkjennelig.

Screenshot_20221213-152920_Instagram.jpg

Hun har ikke akkurat kroppen til det. Er jo alt for spinkel og uten muskler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fagerhaar skrev (17 timer siden):

Hei!

Er ny her. Jeg ble nylig forsøkt vervet inn i et ferskt pyramidespill i Trondheim. Det går ut på å 'like' innlegg til norske influencere via anonyme brukere. Du får en dollar per oppgave du utfyller og kan gjøre opptil 16 stk. per dag på første innkjøpsnivå. Dette nivået koster 1000 nok, og går opp til 50000 nok. Utbetaling skjer i bitcoin og følger tre ledd før det kan havner på din norske konto. Du får 10% av innkjøpsummen til de du verver og 0.1% av fortjenesten de gjør derfra. Alt gjøres ut fra en applikasjon kallt 'Erageni' eller 'Eragene'.

Dette skal ha startet med en mann i Trondheim som skal ha henvendt seg til CBE, og startet virksomhet derfra. Slik jeg forsto det.

Ble tipset om at det var flere kloke hoder i denne tråden som har kunnet hjelpe meg å avklare det juridiske i denne virksomhetsmodellen. Samt, avdekke noen av disse brukerne. Kan dette være interessant å rapportere til forbrukertilsynet?

Jeg skal grave videre og forsikre meg om at navnene jeg har notert meg er korrekte, før jeg poster de.
 

Jeg spørr med interesse for å få mine venn ut av det, da jeg selv er mot dette av prinsipp.

Ingenting overrasker meg lenger med dette paret, så blir ikke forundret om de har en finger med i et slikt spill.
 

Pyramidespill er ulovlig i Norge, så det er vel greit å melde fra om. Usikker hvor - Forbrukerrådet? 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (1 time siden):

Nok et bilde der hun er omtrent ugjenkjennelig.

Screenshot_20221213-152920_Instagram.jpg

Nå begynner hun å gå Livingdoll/Elise Bahia en høy gang, for de som husker henne.👽

  • Liker 30
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, FruRosa said:

Nok et bilde der hun er omtrent ugjenkjennelig.

Screenshot_20221213-152920_Instagram.jpg

Kjenner et par damer som driver med bodyfitness, og CBE har så langt fra en sånn kropp som hun kan komme. De damene er skikkelig trente med muskler, ikke bare tynn og mager.

  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (2 timer siden):

Nok et bilde der hun er omtrent ugjenkjennelig.

Screenshot_20221213-152920_Instagram.jpg

Er målet å se ut som en Bratz dukke? Dette er ikke normalt ut.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...