Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Turkis Sau skrev (1 time siden):

Nå begynner hun å gå Livingdoll/Elise Bahia en høy gang, for de som husker henne.👽

Åh herregud ja! Det var ekstremt!! 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sirisiri10
Minnie Mus skrev (59 minutter siden):

Kjenner et par damer som driver med bodyfitness, og CBE har så langt fra en sånn kropp som hun kan komme. De damene er skikkelig trente med muskler, ikke bare tynn og mager.

Hadde nok tatt noen år og en annen type trening. Men er vel ikke umulig? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (6 timer siden):

Nå er det jo helt tydelig en redigert kropp hun poster, og lever av, store deler av tiden. Da er det de (store) forskjellene i kropp man legger merke til når man ser henne IRL. 
Det er jo en saklig beskrivelse av hvordan hun faktisk ser ut, i stor forskjell til det hun poster.

Det verst redigerte er jo den foran speilet fra en fest hvor det ser ut som om det er jenta ved siden av hun har tatt bilde av. Så ulikt henne selv som det kan bli.

Hvordan skal man ellers kommentere forskjellene?

Veldig bra at det kommer frem at hun ikke ser sånn ut i virkeligheten.

Får håpe det gjør at unge ser henne som et falskt glansbilde og ikke et forbilde.

 

 

Jeg føler mange misforstår responsen min. Jeg har aldri benektet at bedriften i likhet med mange andre influencere fronter og livnærer seg på et forstyrrende og utdatert kroppsfokus. Ei heller at de fleste redigerer seg selv både digitalt og gjennom kosmetiske inngrep IRL, og jeg har aldri sagt at dette ikke skal kritiseres. Men jeg sier meg enig med Linnéa Myhre at å tracke folks utseende og stadig dokumentere endringer, uperfeksjoner og kommentarer på vedkommenes utseende bidrar til et videre fokus på kropp. At vi er "de snille" som arresterer influensere som redigerer utseendet sitt gjør ikke kroppsfokuset noe mindre ved å sitte å kommentere CBE sine hender, lepper, ansiktssymetri, avstand mellom øynene, etc. De fleste som følger CBE vet jo ut i fra andre medier at hun ser annerledes ut på instagram enn ellers. Det har også denne tråden illustrert 1000 ganger. Det er ikke nødvendig å diskutere utseendet hennes IRL og diverse meninger om dette for å understreke et poeng.

  • Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Sursøtsaus skrev (10 minutter siden):

Jeg føler mange misforstår responsen min. Jeg har aldri benektet at bedriften i likhet med mange andre influencere fronter og livnærer seg på et forstyrrende og utdatert kroppsfokus. Ei heller at de fleste redigerer seg selv både digitalt og gjennom kosmetiske inngrep IRL, og jeg har aldri sagt at dette ikke skal kritiseres. Men jeg sier meg enig med Linnéa Myhre at å tracke folks utseende og stadig dokumentere endringer, uperfeksjoner og kommentarer på vedkommenes utseende bidrar til et videre fokus på kropp. At vi er "de snille" som arresterer influensere som redigerer utseendet sitt gjør ikke kroppsfokuset noe mindre ved å sitte å kommentere CBE sine hender, lepper, ansiktssymetri, avstand mellom øynene, etc. De fleste som følger CBE vet jo ut i fra andre medier at hun ser annerledes ut på instagram enn ellers. Det har også denne tråden illustrert 1000 ganger. Det er ikke nødvendig å diskutere utseendet hennes IRL og diverse meninger om dette for å understreke et poeng.

Helt enig. Mange kommentarer her inne bidrar til et slikt press både for influencere og andre. 

At man påpeker at bildet er redigert er helt innafor og ting rundt det, men utover det, altså utseende mm, burde man tenke litt over hva man skriver før man poster. Blir litt dobbeltmoralsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fagerhaar skrev (21 timer siden):

Hei!

Er ny her. Jeg ble nylig forsøkt vervet inn i et ferskt pyramidespill i Trondheim. Det går ut på å 'like' innlegg til norske influencere via anonyme brukere. Du får en dollar per oppgave du utfyller og kan gjøre opptil 16 stk. per dag på første innkjøpsnivå. Dette nivået koster 1000 nok, og går opp til 50000 nok. Utbetaling skjer i bitcoin og følger tre ledd før det kan havner på din norske konto. Du får 10% av innkjøpsummen til de du verver og 0.1% av fortjenesten de gjør derfra. Alt gjøres ut fra en applikasjon kallt 'Erageni' eller 'Eragene'.

Dette skal ha startet med en mann i Trondheim som skal ha henvendt seg til CBE, og startet virksomhet derfra. Slik jeg forsto det.

Ble tipset om at det var flere kloke hoder i denne tråden som har kunnet hjelpe meg å avklare det juridiske i denne virksomhetsmodellen. Samt, avdekke noen av disse brukerne. Kan dette være interessant å rapportere til forbrukertilsynet?

Jeg skal grave videre og forsikre meg om at navnene jeg har notert meg er korrekte, før jeg poster de.
 

Jeg spørr med interesse for å få mine venn ut av det, da jeg selv er mot dette av prinsipp.

Jeg kjenner til det du snakker om, men du har misforstått ganske kraftig. Dette er amerikansk og har overhode ikke oppstått her. Det er riktig at man liker et visst antall innlegg i SOME mot betaling. Ser ikke helt problemet her.. men forbrukertilsynet får ikke gjort noe med dette da dette som sagt har ingen rot i Norge. Hvis vennen din vil ut så er det bare å slutte, ikke værre enn det. Hva er problemet? Det er ikke et pyramidespill. Du kan verve inn folk hvis du vil men det gir ingen gevinst foruten den aller første du verver.

Endret av Amber
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (7 timer siden):

Nok et bilde der hun er omtrent ugjenkjennelig.

Screenshot_20221213-152920_Instagram.jpg

Det er samme filteret hun bruker på ansiktet. Tror hun at det er slik hun ser ut? Dette er helt latterlig. Og hvem av dem stilte dette spørsmålet til seg selv?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minnie Mus skrev (På 13.12.2022 den 18.09):

Kjenner et par damer som driver med bodyfitness, og CBE har så langt fra en sånn kropp som hun kan komme. De damene er skikkelig trente med muskler, ikke bare tynn og mager.

Hun hadde kommet til å satse på bikinifitness.

Edit; hun hadde aldri blitt med på det for da er det andre som tar bilder av henne.

Endret av Torden
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fagerhaar skrev (På 12.12.2022 den 23.53):

Hei!

Er ny her. Jeg ble nylig forsøkt vervet inn i et ferskt pyramidespill i Trondheim. Det går ut på å 'like' innlegg til norske influencere via anonyme brukere. Du får en dollar per oppgave du utfyller og kan gjøre opptil 16 stk. per dag på første innkjøpsnivå. Dette nivået koster 1000 nok, og går opp til 50000 nok. Utbetaling skjer i bitcoin og følger tre ledd før det kan havner på din norske konto. Du får 10% av innkjøpsummen til de du verver og 0.1% av fortjenesten de gjør derfra. Alt gjøres ut fra en applikasjon kallt 'Erageni' eller 'Eragene'.

Dette skal ha startet med en mann i Trondheim som skal ha henvendt seg til CBE, og startet virksomhet derfra. Slik jeg forsto det.

Ble tipset om at det var flere kloke hoder i denne tråden som har kunnet hjelpe meg å avklare det juridiske i denne virksomhetsmodellen. Samt, avdekke noen av disse brukerne. Kan dette være interessant å rapportere til forbrukertilsynet?

Jeg skal grave videre og forsikre meg om at navnene jeg har notert meg er korrekte, før jeg poster de.
 

Jeg spørr med interesse for å få mine venn ut av det, da jeg selv er mot dette av prinsipp.

Hei!

Gidder du å utdype det fremhevede (og det meste av det andre), siden du fremstiller din bekymring for din venn først i aller siste setning med relativt lite norske, adekvate uttrykk? Det var generelt mye jeg ikke forstod, særlig rundt Trondheim og det juridiske, og avventer derfor god avklaring og opplysning. Takk!

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (12 timer siden):

Helt enig. Mange kommentarer her inne bidrar til et slikt press både for influencere og andre. 

At man påpeker at bildet er redigert er helt innafor og ting rundt det, men utover det, altså utseende mm, burde man tenke litt over hva man skriver før man poster. Blir litt dobbeltmoralsk. 

Ikke enig. For min del fortalte jeg om hva jeg så med utseendet hennes i VIRKELIGHETEN.  Jeg sa ingenting stygt, beskrev tvert imot en normal, pen dame, MEN milevis fra det retursjerte og grusomt "forvridde " vesenet hun fremstiller på IG. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Surikatt said:

Og hvem av dem stilte dette spørsmålet til seg selv?

Haha tenkte det samme, det spørsmålet er plantet.

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gameon skrev (1 time siden):

Ikke enig. For min del fortalte jeg om hva jeg så med utseendet hennes i VIRKELIGHETEN.  Jeg sa ingenting stygt, beskrev tvert imot en normal, pen dame, MEN milevis fra det retursjerte og grusomt "forvridde " vesenet hun fremstiller på IG. 

Enig i at beskrivelsen var helt innafor, og et kompliment til CBE at man synes hun er penere i virkeligheten enn som den plastdukka hun fremstiller seg i SoMe.

Endret av Ellie77
  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørsmålet er plantet ja, evt har Treasures betalt en person å følge med, like poster og kommentere (fra en strikkekonto eller noe sånt) og stille sånne spørsmål slik at Treasures faktisk får sånne duste spørsmål.

Og det pinlige her er jo at CBE faktisk deler det. Hun kunne svart personen privat. Det er så kvalmt, det er kun rumpeemoji og flammer som får stå. 

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke noe spørsmål, men vil bare si at du er min største treningsinspirasjon". 🙄

Hun har sikkert noen hardcore fans der ute, men det er påfallende at hun ofte deler den type kommentarer på en spørsmålsrunde. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellie77 skrev (1 time siden):

Er den løpinga på stories seriøs? Skal dette være en aspirerende treningsinfluencer? 🤪😂🙈

Nei..men guuuuuuuud så beinhard og digg hun er som gjennomfører!! Hun gjør ikke noe for å inspirere bare for å se best mulig ut. Lurer på narcissius drukner i sitt eget selvbilde.Muligens på do under en selfie..

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Emma Marie skrev (Akkurat nå):

Ikke samme rumpe for fem flate øre..

651344D5-3088-47B0-96CC-74957B54A280.jpeg

Nå døde jeg litt..... 🤣🤣 så ufattelig latterlig 🙈🙈

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie77 skrev (2 timer siden):

Er den løpinga på stories seriøs? Skal dette være en aspirerende treningsinfluencer? 🤪😂🙈

Phoebe på løpetur👊

 

  • Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Marie skrev (1 time siden):

Ikke samme rumpe for fem flate øre..

651344D5-3088-47B0-96CC-74957B54A280.jpeg

Unnskyld meg, men....🤣🤣🤣

Aldri har begrepet puteflaut passet bedre.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...