Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Pås skrev (3 timer siden):

Jeg blir så irritert! Denne tråden har dokumentert så mye "snusk" hos fam. CBE, hennes fans er dørgende stille. Med EN gang det dukker opp en unødvendig kommentar (ja, jeg synes kul-på-magen kommentaren var unødvendig) så stormer de frem fra buskene!

Hvor var dere alle sammen da det ble diskutert LKE faktisk truet en kvinne og herpet bilen hennes? @Nudeldama @Klink

🙌🏻🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, Sirisiri10 said:

Mange nok kommentarer kan såre nok. Slike kommentarer som jeg ser her inne fikk jeg daglig som barn, alt jeg gjorde, hadde på meg, sa, sminket meg etc ble kommentert i negativ forstand. Det gjør noe med et menneske. Går man inn her som ung ser man at slik oppførsel er greit. Det er det ikke. Selv om man er influencere så er det ikke fritt frem heller. 

Når det blir mange nok kommentarer og likes er det skadelig. Hver eneste ting hun gjør eller ikke gjør kommenteres som regel som noe negativt. Håret, sminke, posering, stemmen etc etc. Det er vel det som var poenget til @Nudeldama?

Les igjennom de ti siste sidene og tenk at tråden handler om datteren din, søsteren din eller en nær god venninne. Det setter ting i et litt annet perspektiv. 

Og fordi de gjør ting som ikke er helt innafor eller greit på noen som helst måte, så gir ikke det fri tilgang til å si og oppføre seg slik man ønsker mot dem. Da er man jo ikke bedre. En smule dobbeltmoralsk. 

Mye bedre med saklig kommentarer på et nivå hevet over de. Kommentarer om håret, magen, klærne kan man kommentere på en mye bedre og saklig måte hvis man absolutt må. Det vil også heve tråden til en mer seriøs og innholdsrik tråd. Selv når cbe var mer "naturlig" var det samme kommentarer om utseende hennes. 

Slike negative ladet kommentarer om utseende og væremåten man leser en del om her inne bidrar til et negativt fokus på kropp. Noe som hun også kritiseres for. Og det er helt innafor å påpeke det, men da på en saklig og voksen måte. 

Det er helt hårreisende det Lars gjorde og at både media og de holder kjeft. Det tror jeg de fleste mener. 

For det første så er jeg overhodet ikke interessert i diskusjoner rundt kropp og utseende. I tillegg har jeg vært såpass lenge på KG at jeg husker den tiden hvor den slags diskusjoner faktisk ikke var tillatt. Derfor skyter du beklageligvis i helt feil retning når du velger å sitere meg. 

Når det er sagt - og for det andre-, så har man her å gjøre med et firma som ikke bare har blitt tatt med buksene grundig nede hva redigering av utseende på firmaets frontfigur angår (ref. avsløringen av utstrakt bilderedigering i 2014), men som fortsatt presenterer et avatar som ikke tilsvarer faktiske forhold. Og som til alt overmål nekter vehement å erkjenne såvel dette som sitt eget ansvar som påvirker når det kommer til negative påvirkning.
Personlig synes jeg dét er aspekter som kan og bør være gjenstand for diskusjon. Samtidig er jeg enig i deg at måten man fremlegger noe har en betydning.

Dette er dog et åpent diskusjonsforum, og man kan rett og slett ikke forvente at samtlige innlegg holder en viss standard.
Man kan ønske og oppfordre til den slags, men utover det er det fint lite å gjøre utover å rapportere innlegg, og selv se til at man holder sin sti ren.

Man bør likevel komme i hu at det er gjedder i sivet som mer enn gjerne gir sitt besyv når de ser lavt hengende "argumentativ" frukt, men tradisjonen tro piler av gårde med svansen mellom beina som kujoner med en gang litt mer tungtveiende og utfordrende diskusjoner forekommer.
Som f.eks. når Treasures AS' styreleder (LKE) i embeds medfør velger å bedrive hærverk, trakassere, og forfølge ei kvinne, mens bedriftens daglige leder (CBE) ikke engang gir offeret i det minste et anerkjennende nikk på firmaets sosiale primærplattform. I stedet utleveres mindreårige over en lav sko og avatarens uoppnåelige fysikk. 

Treasures AS er og blir et firma. PersonAen Caroline Berg Eriksen er firmaets ansikt utad. Følgelig blir det fåfengt å sammenligne følelseslivet til et firma versus ei datter/søster/venninne. Sistnevnte er privatpersonEr, førstnevnte en økonomisk entitet. Med andre ord, det er en uforenelig vesensforskjell. 

 

  • Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (2 timer siden):

Nei, altså, fra en bruker som har skrevet om utstikkende bein og at CBE ser syk ut, vet jeg ikke om man kan ta alvorlig. Du har jo selv skrevet en av de verste beskrivelsene jeg har lest her. 

Det står jeg for , blir jo tatt ut av sammenheng det ble skrevet i. Jeg kan ha uttrykt meg feil, men ja jeg står for at hun på de bildene det var snakk om ikke så frisk ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (2 timer siden):

Nå skjønner jeg ikke hva du mener... Det er vel ingen som leter med lupe her inne? Noen av deltakerne her i tråden har åpenbart mer kunnskap om bilderedigering og trening enn andre, og da er det vel bra at de underbygger påstandene sine? Bruk av zoom og nærbilder fungerer som dokumentasjon. For meg, som ikke har et trent blikk, er dette opplysende. Jeg har forøvrig aldri sett et nærbilde av cameltoe, dokumenter gjerne! Men rumpeputa har vi sett noen ganger nå, og det er ikke så rart med tanke på hyppigheten CBE bruker den...

Spørsmålet om man skal kommentere brystoperasjonen hennes synes jeg er vanskelig. CBE selv har uttalt at hennes største drivkraft er å vise at kroppen ikke blir ødelagt av graviditet, da er det unektelig litt spesielt å operere kroppen. Dessuten velger hun selv å la brystene være i sentrum av mange av bildene hennes. Hun selger ørsmå antrekk og nipplecovers, så det er kanskje derfor.

Og da kommer vi over på klærne. Å påpeke at en påvirkerbedrift bommer på kundegruppa er vel helt innafor? 

Nei det er greit å kritisere at hun bommer på kundene, men da er det en del her som bommer på formuleringene sine hvis det er det som er ment. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (11 minutter siden):

Det står jeg for , blir jo tatt ut av sammenheng det ble skrevet i. Jeg kan ha uttrykt meg feil, men ja jeg står for at hun på de bildene det var snakk om ikke så frisk ut. 

Å spekulere i sykdom og diagnoser til privatpersonen Berg Eriksen er jo i hvert fall regelbrudd så det holder, da, og et godt eksempel på noe som ikke har noe å gjøre i denne offentlige diskusjonen om  sosiale medier.

  • Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aricia skrev (2 minutter siden):

Å spekulere i sykdom og diagnoser til privatpersonen Berg Eriksen er jo i hvert fall regelbrudd så det holder, da, og et godt eksempel på noe som ikke har noe å gjøre i denne offentlige diskusjonen om  sosiale medier.

Det er ikke fjernet tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (28 minutter siden):

Det står jeg for , blir jo tatt ut av sammenheng det ble skrevet i. Jeg kan ha uttrykt meg feil, men ja jeg står for at hun på de bildene det var snakk om ikke så frisk ut. 

Men samme overbærenhet har du ikke for andre brukere? At det må sees i kontekst? Kan ha uttrykt seg feil? Greit. Rart å forlange slækk for egne slemme innlegg, men påpeke andres. Veldig rart. 

  • Liker 43
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (12 minutter siden):

Men samme overbærenhet har du ikke for andre brukere? At det må sees i kontekst? Kan ha uttrykt seg feil? Greit. Rart å forlange slækk for egne slemme innlegg, men påpeke andres. Veldig rart. 

Jeg syns det er merkelig at man da ikke skriver at her tror jeg at jeg har bomma på formuleringen. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Marie skrev (2 minutter siden):

Stillbilde fra story idag; puta humper godt opp og ned der gitt

70172A60-F358-40AF-B51F-25B8F538DC31.jpeg

Blir dere ikke lei den rumpeputa? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På besøk skrev (2 timer siden):

Angående denne løpeturen til  Valencia: er det noen form for lansering på trappene? For nå er jo storyen borte og hele greia glemt? 

Hva er opplegget? Løpe med LKE på dagtid og drikke vin med tårer i øynene med CBE på kvelden mens man har det SÅ KOSELIG? Er det en tur for å løpe maraton? Er det samlinger i forkant? Er det gjennom et reiseselskap (type catrine collins m.fl)

Dette er jo noe som kan bli noe, men så virker det som de er altfor tidlig ute med å "lansere". Akkurat som den logoen leserne hjalp til med i nitten pil og bue, for en nettside som nå er lagt ned før den i det hele tatt ble lansert. 

Har ikke LKE nevnt "treningsreiser" som et produkt han skal tilby? Det er bare det at hvis han skal arrangere reiser må han være medlem av reisegarantifondet, og det er veldig dyrt. Min man og jeg vurderte en gang i tiden å arrangere reiser for andre formål enn løping. Vi ble sterkt frarådet å arrangere selve reisen, pga ovennevnte. Han kan møte opp på stedet og drive sin business der, så kan folk komme seg til og fra selv. Værsågod for gratisk tips, herr Eriksen!

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (30 minutter siden):

Jeg syns det er merkelig at man da ikke skriver at her tror jeg at jeg har bomma på formuleringen. 

Men det tok jo fra mai til nå før du beklaget (litt av det)? 😆

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (På 11.12.2022 den 13.24):

Se der ja. Det finnes også en blogg på nettsiden, og den er faktisk svært velskrevet👍

Lars Kristian Eriksen skriver nå som fotballfrue skrev før, iallefall tilnærmet likt. Rart igrunn. 

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 time siden):

Men det tok jo fra mai til nå før du beklaget (litt av det)? 😆

Mer enn hva flere her gjør. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På besøk skrev (3 timer siden):

Angående denne løpeturen til  Valencia: er det noen form for lansering på trappene? For nå er jo storyen borte og hele greia glemt? 

Hva er opplegget? Løpe med LKE på dagtid og drikke vin med tårer i øynene med CBE på kvelden mens man har det SÅ KOSELIG? Er det en tur for å løpe maraton? Er det samlinger i forkant? Er det gjennom et reiseselskap (type catrine collins m.fl)

Dette er jo noe som kan bli noe, men så virker det som de er altfor tidlig ute med å "lansere". Akkurat som den logoen leserne hjalp til med i nitten pil og bue, for en nettside som nå er lagt ned før den i det hele tatt ble lansert. 

Mitt spørsmål er på hvilken plattform disse trenings-/løpsreisene selges i og med at Netfit.no ligger brakk, og larskristianeriksen.com ikke er helt klar. Ikke er han registrert i Brønnøysundregisteret heller, og salg av treningstjenester og treningsreiser krever mva. Ja, det kan være fornuftig å selge tjenester med lansering frem i tid de to siste månedene før nyttår for å slippe årsregnskapsarbeid dersom en vil måle behovet og tjene litt egenkapital før lansering av et AS. Men hvorfor bruke stories på Carolinebergeriksenno til å selge noe? Hvor selges det? Hvor kan man kjøpe det som selges? Skal man kjøpe tjenestene via Carolinebergeriksenno, og på hvilken måte?

Det fremstår så uprofesjonelt og lite gjennomsiktig når de faktisk har et regnskapsbyrå i ryggen som jeg vil tro gir litt veiledning.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Marie skrev (1 time siden):

Nei, kommer til å skrive om bruken av rumpepute helt til den dagen hun innrømmer det og ikke prøver å narre mennesker at dette kommer fra trening. 
Noe mer du lurte på?

Ja, blir du ikke lei? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...