Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Surikatt skrev (4 timer siden):

Ut og løpe med bar mage, ja. Selv når det er kuldegrader og snø må den vises frem. Er det ikke bare å kle på seg og dra ut og løpe uten å kringkaste det med bilder av en mage? Sykt. 

Og like etter hun klaget på å være kald..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

YellowC skrev (1 time siden):

Trodde dette skulle være en tråd for saklig kritikk av en bedrift. Det er heller en slags klubb eller? En bruker her som svarer når andre brukere får spørsmål er jo merkelig...

Helt vanlig. Jeg har vært litt lengre i tråden enn deg, så det kan jeg -tro det eller ei- fastslå. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest YellowC
Kollontaj skrev (24 minutter siden):

Helt vanlig. Jeg har vært litt lengre i tråden enn deg, så det kan jeg -tro det eller ei- fastslå. 

Jeg tror nok ikke det er vanlig i et diskusjonsforum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest YellowC
Kollontaj skrev (31 minutter siden):

Helt vanlig. Jeg har vært litt lengre i tråden enn deg, så det kan jeg -tro det eller ei- fastslå. 

Så det har egentlig ingen hensikt å stille spørsmål ved/svare på ett spesifikt innlegg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YellowC skrev (4 minutter siden):

Så det har egentlig ingen hensikt å stille spørsmål ved/svare på ett spesifikt innlegg? 

Jo. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gameon skrev (2 timer siden):

Okei.... jeg har ekstremt lyst til å ta et bilde av CBE i dagslys og poste her. På tide folk får se hvordan hun faktisk ser pr idag. Jeg har hatt sjansen flere ganger siste tiden, null stress faktisk.  Men liker bilen min da.....🤔😜

Beskriv da! Hvor avviker det fra det som blir presentert på insta?

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gameon skrev (19 minutter siden):

Hun er mer normal i kroppen, ansiktet er rundere, nesen kortere.... Slank, men ikke såå radmager. Magen er flat men ikke så stram som på bilder, når hun slapper av liksom så "vises" den som hos alle. Svai i ryggen er fraværende og rumpa i tights "vanlig". Trent over snittet ja, men ikke noe jeg "wower" over. Huden i ansiktet er stelt, men med ujevnheter og normale linjer som for hennes alder. Fylte lepper, men faktisk smalere enn andre med fylte vil jeg si. Hun har har jo en veldig smal munn fra før. Ansiktet er litt usymmetrisk,  altså ikke noe man tenker over, kun en observasjon til hvorfor den fanatiske måten å vise ene siden hele tiden. 

Pen dame, bare langt fra det filtrerte og syltynne Hun fremviser på Insta. Jeg tør påstå at mange som kun har sett henne på Insta, ville gått rett forbi i virkeligheten. Kanskje et sekund tenke: Det er noe kjent der....eller? 

Minner meg om en morsom greie jeg hørte: 

Hvis du skal klage over at burgeren din på McDonald's ikke ligner på bildet på plakaten, se på profilbildet ditt på SOME og så skrur du på selfiekameraet på telefonen og titter der...... 😂😂

Det er leit at CBE ikke velger flere strenger å spille på enn sitt eget utseende. Da blir det jo til at det er dette man diskuterer. Det var langt mer variert innhold i tråden før, men da produserte CBE mer eller mindre vellykkede blogginnlegg med f eks interiør, mote, borddekking og DIY. Nå er det stort sett lettkledte selfies med vidvinkel eller snikfilming av ungene med mobilen. Da blir kvaliteten på tråden deretter. De fleste her inne følger neppe CBE sine stories på daglig basis, og da blir det rett og slett mindre å skrive om.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gameon skrev (48 minutter siden):

Hun er mer normal i kroppen, ansiktet er rundere, nesen kortere.... Slank, men ikke såå radmager. Magen er flat men ikke så stram som på bilder, når hun slapper av liksom så "vises" den som hos alle. Svai i ryggen er fraværende og rumpa i tights "vanlig". Trent over snittet ja, men ikke noe jeg "wower" over. Huden i ansiktet er stelt, men med ujevnheter og normale linjer som for hennes alder. Fylte lepper, men faktisk smalere enn andre med fylte vil jeg si. Hun har har jo en veldig smal munn fra før. Ansiktet er litt usymmetrisk,  altså ikke noe man tenker over, kun en observasjon til hvorfor den fanatiske måten å vise ene siden hele tiden. 

Pen dame, bare langt fra det filtrerte og syltynne Hun fremviser på Insta. Jeg tør påstå at mange som kun har sett henne på Insta, ville gått rett forbi i virkeligheten. Kanskje et sekund tenke: Det er noe kjent der....eller? 

Minner meg om en morsom greie jeg hørte: 

Hvis du skal klage over at burgeren din på McDonald's ikke ligner på bildet på plakaten, se på profilbildet ditt på SOME og så skrur du på selfiekameraet på telefonen og titter der...... 😂😂

Så ekkelt at du kan beskrive alt fra kroppen til leppene og ansiktet hennes i detalj, og til og med sier at du skulle ønske du kunne legge ut bilde av henne for å "bevise" noe. Det er nettopp denne gjennomgranskingen som gjør at folk blir enda mer fiksert på eget utseende, når folk skal scanne deg på den måten. Det synes jeg ikke noe om. Creepy oppførsel. 

  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sursøtsaus skrev (14 minutter siden):

Så ekkelt at du kan beskrive alt fra kroppen til leppene og ansiktet hennes i detalj, og til og med sier at du skulle ønske du kunne legge ut bilde av henne for å "bevise" noe. Det er nettopp denne gjennomgranskingen som gjør at folk blir enda mer fiksert på eget utseende, når folk skal scanne deg på den måten. Det synes jeg ikke noe om. Creepy oppførsel. 

Den som har et stort problem er CBE, som ikke klarer å fokusere på annet enn sitt eget utseende. Det er jo det eneste CBE formidler i yrkeslivet sitt foruten utlevering av ungene, altså hvordan kroppen og ansiktet hennes ser ut, at håret hennes vokser osv. Det er jo helt naturlig å diskutere det CBE faktisk publiserer, man kan jo ikke diskutere noe hun ikke gjør. Naken mage, dype utringinger, trange klær, selfies på do, alt gjennom filter og/eller vidvinkel og poseringer. Det eneste CBE kommuniserer ut til leserne er hvordan hun ønsker at kroppen og ansiktet hennes skal se ut. Da er det jo ikke rart at det er nettopp det publikum responderer på. Dette velger CBE 100 % selv, det er hennes kanal og hun har 100 % råderett over hva hun velger å publisere. Og CBE velger altså å ha fullt fokus på sin egen lettkledte kropp, godt hjulpet av silikonimplantater og rumpeputer.

Endret av Rastebenk
  • Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (2 minutter siden):

Den som har et stort problem er CBE, som ikke klarer å fokusere på annet enn sitt eget utseende. Det er jo det eneste CBE formidler i yrkeslivet sitt foruten utlevering av ungene, altså hvordan kroppen og ansiktet hennes ser ut, at håret hennes vokser osv. Det er jo helt naturlig å diskutere det CBE faktisk publiserer, man kan jo ikke diskutere noe hun ikke gjør. 

Det kan så absolutt diskuteres.

Mange har deltatt i debatten om både CBE.no og andre influenceres SoMe-kanaler i årevis uten å skrive rene innlegg som handler om hva de synes om influencernes utseende IRL. Mer enn nok å diskutere som faktisk har offentlig interesse, og er on topic.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aricia skrev (4 minutter siden):

Det kan så absolutt diskuteres.

Mange har deltatt i debatten om både CBE.no og andre influenceres SoMe-kanaler i årevis uten å skrive rene innlegg som handler om hva de synes om influencernes utseende IRL. Mer enn nok å diskutere som faktisk har offentlig interesse, og er on topic.

Jeg er enig i at personlige betraktninger om CBEs utseende IRL er uinteressante, da det forblir spekulasjoner. Og man bør holde seg for god til å diskutere kroppens utseende direkte. Men jeg mener at man må godta å diskutere poseringer, filtere og CBEs fremstilling av egen kropp, fordi det er det eneste CBE formidler foruten den invaderende utleveringen av ungene hennes. Jeg har ingen problemer med å forstå at CBEs kropp er et massivt fokus her da kroppfiksering er et fullstendig altoppslukende fokus i IG-kanalen hennes.

Endret av Rastebenk
  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når cbe selv over år har endret og redigert utseendet sitt så mye at hun knapt er til å kjenne igjen utenfor SoMe, er det menneskelig å registrere detaljer man knapt ville sett om cbe (og andre) hadde latt være å dele utopiske bilder. Instagram-cbe ser ikke ut som virkelighet-cbe, men Instagram-cbe har i motsetning til oss vanlige fortsatt til inntekt å påvirke de som lever ute i virkeligheten.

Cbes virkelige utseende er irrelevant for debatten, det jeg tenker er relevant er måten utseendet redigeres og endres dramatisk for å skape og opprettholde en illusjon med formål om å påvirke målgruppen til å sammenligne seg med cbe. Cbe skaper psykologisk sett et kunstig behov gjennom å fremstille noe som ikke eksisterer for å trigge hva det nå er som er fremst i pannebrasken hos den enkelte, som på impuls kanskje vil finne en kvikkfiks gjennom å "kjøpe" det påvirkeren jobber for å selge være seg svisker (sunn livsstil), kremer (ungdom og skjønnhet), og trening (ikke se ut som du har født barn).

Cbe får fortjent kritikk for #sharenting, men samtidig ser jeg også koblingen mellom å vise frem barn sammen med kropp i salgsøyemed (netfit) når cbe nå viser å ha lite annet å stille med.

"My dream is to show other women that a pregnancy does not ruin your body. This is my biggest motivation." https://www.theskinnyconfidential.com/healthy-deets-norways-top-fitness-blogger-caroline-berg-eriksen/

Dette var mål og motivasjon pre-barn, og cbe har som påvirker jobbet hardt for å opprettholde målet gjennom årene (jeg har ingen grunn til å betvile at kropp er viktig der i heimen), og hun har selv måttet ty til lettvinte løsninger over tid som hun ikke snakker om selv. Med andre ord er det vi presenteres fiksjon.

Jeg tenker det er helt fint med jevnlige påminnelser om at det vi ser på SoMe ikke er virkelig, men en særs redigert og filtrert illusjon vi som målgruppe skal tro på, ellers fungerer jo ikke salgsvirkemidlene. Spesielt nå med debatten om AI.

Danae Mercer viser hvordan: https://www.instagram.com/p/Cciyh8OKgE_/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Endret av Revenge o'Cavatina
formulering
  • Liker 40
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

YellowC skrev (12 timer siden):

Trodde dette skulle være en tråd for saklig kritikk av en bedrift. Det er heller en slags klubb eller? En bruker her som svarer når andre brukere får spørsmål er jo merkelig...

Det er noen av oss som har litt lengre fartstid enn andre, men noe «klubb» er det ikke. Ser at man med fordel kan roe ned på  hvordan man møter nye brukere, tilsvar kan fort oppleves aggressivt og voldsomt hvis man stiller spørsmål som oppfattes som «feil». 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 time siden):

Det er noen av oss som har litt lengre fartstid enn andre, men noe «klubb» er det ikke. Ser at man med fordel kan roe ned på  hvordan man møter nye brukere, tilsvar kan fort oppleves aggressivt og voldsomt hvis man stiller spørsmål som oppfattes som «feil». 

Men du vet at det ikke alltid er «nye» brukere?  Selv opplever jeg at disse «nye» brukerne ofte kommer inn i tråden og angriper andre, om enn på en subtil måte, jmf, nå sist et innlegg som ble omtalt som kritikk av utseendet , noe man skal lese med ganske vrange briller for å hevde. Å få tråden til å handle om at kritikere skriver om CBEs utseende på en stygg og mobbete måte, er fortsatt høyt prioritert. 
Mulig den brukeren ikke var i den kategorien, men det er ikke til å komme forbi at enkelte «nye» brukere fornærmes by proxy, vrangleser for avsporing eller ønsker å få stemplet tråden som en mobbetråd. 

 

  • Liker 31
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest de siste dagenes innlegg og trykket meg inn i lenkene på gamle blogginnlegg. Leste flere av kommentarfeltene, og det slår meg at Caroline var så mye mer tilstede og nærværende i bloggen sin. Også i kontakten med leserne. Det gikk an å se mennesket Caroline mer, ikke bare et bilde. Og i kommentaren på Insta vises overhodet ingenting som kan si noe om hvem Caroline er.

Det slo meg ikke før nå, men det er jommen meg et gigantisk skritt i negativ retning at blogg gikk over til kun bilde/video. Fasade og avstand til virkeligheten er enorm. Så trist at samfunnet har beveger seg dit og fortsetter denne utviklingen. 
Mennesket bak drukner i all glans. Bare trist

  • Liker 32
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (39 minutter siden):

Men du vet at det ikke alltid er «nye» brukere?  Selv opplever jeg at disse «nye» brukerne ofte kommer inn i tråden og angriper andre, om enn på en subtil måte, jmf, nå sist et innlegg som ble omtalt som kritikk av utseendet , noe man skal lese med ganske vrange briller for å hevde. Å få tråden til å handle om at kritikere skriver om CBEs utseende på en stygg og mobbete måte, er fortsatt høyt prioritert. 
Mulig den brukeren ikke var i den kategorien, men det er ikke til å komme forbi at enkelte «nye» brukere fornærmes by proxy, vrangleser for avsporing eller ønsker å få stemplet tråden som en mobbetråd. 

 

Det hender også at enkelte travere får et eierskap til "sin" tråd og pirker på andre brukere i andre tråder de skriver mindre i med tendenser til ubedt å ta på seg rollen som forumpoliti.

Ikke særlig gjennomsiktig:sarkasme:og motivet kan man undre seg over.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...