Klaraku78 Skrevet 21. februar 2020 #16441 Del Skrevet 21. februar 2020 23 minutter siden, Surikatt skrev: Hva slags muligheter er det barna deres får? Jeg vil si det har sin pris. Barn behøver ikke luksusferier til Florida, høyfjellshotellferier, bo i villa osv for å ha det bra. Vil heller mine barn skal få ha privatlivet sitt i fred enn å oppdage at livet deres er dokumentert i bilder og tekst på nettet siden de ble født. I tillegg blir de fort kravstore av å få så mange muligheter og nye ting og klær hele tiden. Selv syns jeg ikke de får flere muligheter enn andre barn, heller flere negative opplevelser i forhold til at de blir eksponert så mye som de gjør. Men det blir jo gjentatt gang på gang av enkelte brukere i tråden her at ungene er så heldig, de får muligheter/opplevelser andre barn ikke får. Foreldrene har jo en helt annen frihet enn andre med fast arbeidsplass. Frem til den største begynte på skolen kunne de gitt ungene fantastiske opplevelser. Tenker ikke på luksusferie osv, men opplevelser i naturen, i Norge, hytter, telt, tid sammen. De som skal lage innhold til bloggen. Mer interessant det enn pulsklokke, kaffe og lunsjdate med LK. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 21. februar 2020 #16442 Del Skrevet 21. februar 2020 41 minutter siden, Surikatt said: Hva slags muligheter er det barna deres får? Jeg vil si det har sin pris. Barn behøver ikke luksusferier til Florida, høyfjellshotellferier, bo i villa osv for å ha det bra. Vil heller mine barn skal få ha privatlivet sitt i fred enn å oppdage at livet deres er dokumentert i bilder og tekst på nettet siden de ble født. I tillegg blir de fort kravstore av å få så mange muligheter og nye ting og klær hele tiden. De får jo muligheten til å tjene penger til familiens luksusliv, med pushing av ræl og overforbruk..... dessverre 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 21. februar 2020 #16443 Del Skrevet 21. februar 2020 (endret) 37 minutter siden, Klaraku78 skrev: Selv syns jeg ikke de får flere muligheter enn andre barn, heller flere negative opplevelser i forhold til at de blir eksponert så mye som de gjør. Men det blir jo gjentatt gang på gang av enkelte brukere i tråden her at ungene er så heldig, de får muligheter/opplevelser andre barn ikke får. Foreldrene har jo en helt annen frihet enn andre med fast arbeidsplass. Frem til den største begynte på skolen kunne de gitt ungene fantastiske opplevelser. Tenker ikke på luksusferie osv, men opplevelser i naturen, i Norge, hytter, telt, tid sammen. De som skal lage innhold til bloggen. Mer interessant det enn pulsklokke, kaffe og lunsjdate med LK. Problemet er jo nettopp det at de bruker mindreårige som bloggfyll og på IG. Hvis bloggjobben gir de voksne mulighet til tilbringe mer tid med de som de har foreldreansvaret for, og økonomisk frihet , hvorfor må da de mindreårige bidra så aktivt som de gjør? Det gir ingen mening. Barn skal slippe å få livet sitt brettet ut på nett selv om det er jobben til foreldrene. Og når man vet at bakteppe er økonomi så blir det bare en usmakelig måte å tjene penger på. Endret 21. februar 2020 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 21. februar 2020 #16444 Del Skrevet 21. februar 2020 Hvor mange kaffekopper har vi sett bilder av? Hvorfor tror noen at det er interessert i å se en kopp bli fylt opp? Jeg skjønner det ikke. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 21. februar 2020 #16445 Del Skrevet 21. februar 2020 13 minutter siden, Halle-Palle skrev: Hvor mange kaffekopper har vi sett bilder av? Hvorfor tror noen at det er interessert i å se en kopp bli fylt opp? Jeg skjønner det ikke. Hun kan like så greit fylle opp badekaret og legg seg i det. Kom ut av tellingen på disse kaffekopper💫 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 22. februar 2020 #16446 Del Skrevet 22. februar 2020 2 timer siden, Halle-Palle skrev: Hvor mange kaffekopper har vi sett bilder av? Hvorfor tror noen at det er interessert i å se en kopp bli fylt opp? Jeg skjønner det ikke. Gudene vet.. skjønner det heller ikke. Jeg har tre forskjellige kaffemaskiner selv, fordi jeg liker kaffe. Hadde vært lettvint å leve av å vise frem all kaffen jeg drikker. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 22. februar 2020 #16447 Del Skrevet 22. februar 2020 Flere enn meg som så umerket reklame for Netfit på instastory i går? For å ta opp igjen tråden hvor mange nektet for at dette skjedde.. https://storiesig.com/stories/carolinebergeriksenno Jeg tok screenshot, men dere ser den fortsatt i linken over. Noen som vet hvordan det faktisk lagres for ettertiden? Det skjønte jeg ikke 🙈 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 22. februar 2020 #16448 Del Skrevet 22. februar 2020 (endret) 15 timer siden, Halle-Palle skrev: Hvor mange kaffekopper har vi sett bilder av? Hvorfor tror noen at det er interessert i å se en kopp bli fylt opp? Jeg skjønner det ikke. Vi kan si hva vi vil, men fakta er at bloggen fremdeles har ca 20 000 daglige lesere. Så at noen har interesse av det er jo ganske sikkert 🤔 Jeg så forresten noen episoder av Bloggerne i går kveld, har aldri sett på det før. Det er ille hvordan LKE og CBE konsekvent går rundt med telefon, drone og digert fotoapparat selv på familieferie og stopper opp for å ta bilder til enhver tid. Ut i fra hvordan det fremstilles på Bloggerne så må venner, foreldre og øvrig familie stadig vente, posere, jobbe eller pyntes/matches på grunn av parets kroniske hunger etter IG-vennlige bilder. Økt frihet og økte muligheter for barna i fbm mammas jobb så jeg hvert fall lite til på Bloggerne; bare mye venting og tilrettelegging for SoMe-vennlige bilder. Men det var tross alt fint å se at paret i virkeligheten ser ut som alle oss andre utseendemessig og at det er mye liv og røre med barn. Men den mørke, gamle rotekjelleren til CBE... 🙈 Det hadde jeg ikke trodd om den selvutnevnte perfeksjonisten 🙈 ... Poenget mitt er at CBE og LKE åpenbart bruker store deler av dagen på å ta/etterbehandle bilder og å planlegge/tilrettelegge for fotografering selv på ferie sammen med barna. Da føles det nok befriende å bare poste bilde av en kaffekopp i ny og ne. De har lagt seg på en særs glanset SoMe-standard som krever MYE rigging, retusjering og etterbehandling. Det virker som om de har malt seg inn i et hjørne med denne tidkrevende perfeksjonen, noe som tidvis krever gjenbruk av gamle bilder (f eks 6 år gamle gravidbilder og det nylige IG-bildet fra 2017) for i det hele tatt å ha nok å poste. Så akkurat de evinnelige kaffekoppene har jeg faktisk forståelse for. Endret 22. februar 2020 av Ultiva 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 22. februar 2020 #16449 Del Skrevet 22. februar 2020 (endret) 4 timer siden, Vipser skrev: Flere enn meg som så umerket reklame for Netfit på instastory i går? For å ta opp igjen tråden hvor mange nektet for at dette skjedde.. https://storiesig.com/stories/carolinebergeriksenno Jeg tok screenshot, men dere ser den fortsatt i linken over. Noen som vet hvordan det faktisk lagres for ettertiden? Det skjønte jeg ikke 🙈 Hvilken del av IG story tenker du på? Ser at mindreårige er på jobb via IG. Endret 22. februar 2020 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 22. februar 2020 #16450 Del Skrevet 22. februar 2020 Nå er vel kaffekoppen mer et fenomen på instastory hvor den går i loop. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 22. februar 2020 #16451 Del Skrevet 22. februar 2020 (endret) Den kaffekoppen går generelt i loop hos de fleste, ikke bare hos cbe.no. men også hos privatpersoner på snap/insta/FB. Det er blitt slik at hvis jeg ser enda en kaffekopp/mattallerken/treningsselfie uavhengig av hvem som publiserer det, spyr jeg. Aberet er at Treasures AS tjener penger på å være lite kreative, i motsetning til de fleste andre. Endret 22. februar 2020 av Revenge o'Cavatina 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 22. februar 2020 #16452 Del Skrevet 22. februar 2020 (endret) 5 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev: Den kaffekoppen går generelt i loop hos de fleste, ikke bare hos cbe.no. men også hos privatpersoner på snap/insta/FB. Det er blitt slik at hvis jeg ser enda en kaffekopp/mattallerken/treningsselfie uavhengig av hvem som publiserer det, spyr jeg. Aberet er at Treasures AS tjener penger på å være lite kreative, i motsetning til de fleste andre. Caroline Berg-Eriksen lever ikke noe mer spennende liv enn de fleste av oss. Forskjellen er at vi andre har ikke behov for å fortelle hele verden når vi drikker kaffe og trener. Hun må det, fordi det er jobben hennes kanskje, eller dopet hennes å få likes og skryt over hvor flink hun er til å trene, hvor fin kropp hun har. Tror det er en kombinasjon. Jan Thomas sa Instagram er som dop, dette tror jeg i høyeste grad og gjelder CBE. Endret 22. februar 2020 av Surikatt 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 22. februar 2020 #16453 Del Skrevet 22. februar 2020 Seks instastories med barn i dag ❤️❤️❤️ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 22. februar 2020 #16454 Del Skrevet 22. februar 2020 De er på bloggen, og. Caroline Berg-Eriksen er «alenemor» men hun turte ikke være alene hjemme. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 22. februar 2020 #16455 Del Skrevet 22. februar 2020 (endret) 31 minutter siden, Vipser skrev: Seks instastories med barn i dag ❤️❤️❤️ 22 minutter siden, Surikatt skrev: De er på bloggen, og. Caroline Berg-Eriksen er «alenemor» men hun turte ikke være alene hjemme. Noe sier meg at #sharenting har gått Berg Eriksen forbi. Eller så passer ikke det konseptet med tallene for Treasures AS. Denne bedriften er totalt avhengig av å dra inn de mindreårige i bedriften på SoMe, på tross av at alle vet at det er usunt og ugreit for de mindreårige det gjelder. Endret 22. februar 2020 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølv_dugg Skrevet 22. februar 2020 #16456 Del Skrevet 22. februar 2020 1 time siden, Vipser skrev: Seks instastories med barn i dag ❤️❤️❤️ Teller faktisk 8 med et stillbilde og en video med bare sveiping forbi eldstemann. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 23. februar 2020 #16457 Del Skrevet 23. februar 2020 Alenemor?! 🤪 Fordi mannen er borte på dagtid? 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 23. februar 2020 Populært innlegg #16458 Del Skrevet 23. februar 2020 (endret) 20 minutter siden, Lopploella skrev: Alenemor?! 🤪 Fordi mannen er borte på dagtid? Jepp. Alenemamma fordi mannen drar på kurs kl 08 og ikke kommer hjem igjen før på ettermiddagen. Enda godt at søsteren kunne komme henne til unnsetning. Endret 23. februar 2020 av Ultiva 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regine. Skrevet 23. februar 2020 #16459 Del Skrevet 23. februar 2020 Annenhver helg jobber mannen frem til kl 21 fredag og mellom 7-15/16 lørdag. Har aldri tenkt på at vi er alene jeg og jentene da. Pappa er jo på jobb og kommer hjem på kvelden. Hadde jeg skrevet bloggen ville jeg skrevet " fin dag med søster og barn". Jeg ville ikke tenkt på meg som alenemor, men brukte hun det ordet? Hun har vel foreldre boende i nærheten også, så har vel mulighet for hjelp om det skulle bli for vanskelig. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 23. februar 2020 #16460 Del Skrevet 23. februar 2020 9 timer siden, lillesnøfnugg skrev: Noe sier meg at #sharenting har gått Berg Eriksen forbi. Eller så passer ikke det konseptet med tallene for Treasures AS. Denne bedriften er totalt avhengig av å dra inn de mindreårige i bedriften på SoMe, på tross av at alle vet at det er usunt og ugreit for de mindreårige det gjelder. Ja, det er ikke greit å snikfotografere noen bakfra og spre bildene på nettet med en beskrivelse av dagen deres. Og enda verre er det når det er barn. Det at mor elsker å vise seg frem og er avhengig av antall likes og skrytekommentarer fra fremmede mennesker er ikke greit å dra barna inn i. Grenser flyttes ubevisst etter så mange år med selveksponering. Hun sier de skal skjerme barna mer men gjør det motsatte. Hvor er logikken! De må bo på en annen planet. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå